Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Teplota
Diamant, ty ale mas model 98', teda ak sa nemylim. Ale na starsich modeloch je to urobene presne ako na Favorite. Tzn. cidlo je pred termostatom a vedie z neho jeden cierny kablik (jedna zila) a na snimanie teploty motora ma moja BMM RJ cidlo nasrobovane na nasavacom potrubi. Ono dost zalezi ci je to BMM alebo MPI. -
Diamant 17.04.01 23:15
« Re: Teplota
No ja mám ten snímač teploty na termostate. Síce sa neskrutkuje, ale to je jedno. Zaujal ma však postreh, že snímač je spoločný aj pre riad. jednotku (ozaj z neho vedú 4 vodiče). Nemôže byť vadná časť pre jednotku a pre budíky nie? Nemôže to mať na svedomí cukanie alebo skôr slabý ťah po štarte (ale len niekedy)? -
« Re: Teplota
Hanku, čidlo je na tělu motoru, hned vedle tý velký gumový hadice, co hází kapalinu z bloku do nádržky, stopro to bude čidlo, měl sem na 1.3 Combi stejnej problem, buď ukazoval málo nebo se zasekával, dal sem tam nový čidlo za 160 (před dvěma lety) a šlapalo to jako divý, stačí odpojit kabel, vyšroubovat starý a našroubovat nový a připojit kabel zpět.... je to jeden kablík...
-
"-- skrytý --" 17.04.01 07:37
« Teplota
Kolik vám ukazuje teploměr chladicí kapaliny? Mně to nevyšplhá víc jak na 70 °C. A to se mi už párkrát při této teplotě zapnul ventilátor na chladiči. Takže asi něco ukazuje blbě. Dá se nějak snadno otestovat, jestli je vadný snímač teploty nebo budík?
Jo a dnes mně to nevyšplhalo už ani na těch 70 a to jsem ujel 60 km...
Mám 1.3/50 kW mono. Prý u těchto motorů měl ukazatel teploty chladicí kapaliny samostatné čidlo. U 1.6 a MPI verzí prý pak je společné čidlo pro řidicí jednotku i pro ukazatel teploty. -
« Re: anténa
...je to presne tak, v servise mi rekli, ze je potreba napajet zesik po kabelu a prodali mi ten napajec. Ten jsem pripojil podle navodu co byl u napajece k ISO konektoru v aute a funguje to!!! Signal je ted super, konecne naladim co chci a nic se mi neztraci. Takze mohu konstatovat, ze mam v nove felde antenu se zesilovacem napajenym po koax. kabelu. Musim uznat, ze teprve ted je to to prave orechove. Jeste je to potreba vyzkouset jizdou mimo Prahu, ale toho bych se uz neobaval, uz tedka v pohode posloucham např, liberecky CONTACT a nebo FM Plus a signal je po Praze furt na maximu (vsech 6 dilku S-metru na radiu). Jen v Praze se mi podarilo naladit pres 30 ruznych stanic, ze se mi nevejdu ani na predvolby radia... Takze dekuji vsem za rady a napady... HonzaL
-
« Re: anténa
Pred nedavnem jsem "zaceloval" diru po radiu co mi tam nejakej * "udelal" a prijem taky nic moc. V servisu mi rekli, ze to puvodni radio napajelo zesik samo po koaxu, tak mi tam dali "napajec" mezi koax a radio a ze strany ho napaji prave tim vyvodem z EURO konektoru. Funguje ... cca 120,-
-
« anténa
Originál antény z fabriky mohou být vadné, sám jsem takovouto situaci zažil. Odejde zesilovač v anténě, takže v dírach se rádio opravdu nechytá. Jedinej způsob je nová anténa. Protáhnot jí pod střechou je pohodička, stačí na to kousek svařovacího drátu, udělat očko a zaháknout kabel, pak to akorát protáhnete mezi střechou a polstrem a je klid. Tělo antény doporučuju podmáznout silikonem, dost často to pad anténou rezne.... A napájení zesíku píchněte do pojistkový skříně, je tam na to slot. Pak to signálek parádní.
Mam tahle zapojeno u sebe v autě, v kombinaci s Blaupunktem New Orleans DJ a musim říc, že v Plzni chytam klídově pržský City 937.....
-
« Re: Mám problém s anténou...
Diky za rady, pisete tady, ze mate kolem koaxialu obtoceny jeste napajeci kablik, jenze ja ho tam nemam, alespon ne u toho asi 40cm kousku, co kouka u palubky z ty diry na radio a je zakonceny konektorem. Tak jsem si myslel, ze je to rovnou nekde pripojene na 12V, ale takhle fakt nevim... Od radia mam na ISO konektoru 12V pro antenu, takze by nebyl problem tam ten kablik pripojit, jenze bych ho musel mit a nevim, kde ho najit... -
« Re: Mám problém s anténou...
Ahoj, tak já Ti k tomu povím svý, jo. Felicie r.v. 1997, koupená v 98'. Koupil jsem autorádio HAITAI, příjem signálu byl dobrý, ale v dírách mizérie. Po 2 letech jsem koupil novýho Soňáka z řady Xplod. Situace stejná. Na vině byl špatný zesilovač antény - originál ze Škodovky. Po výměně celý antény se zesilovačem rádio hraje jak vzteklý !!! Doporučuju proměřit funkci zesilovače, nejlíp v servisu. Čau -
« Re: Mám problém s anténou...
No ja mam Feldu '95 a tam je na antennom kabliku prilepeny dalsi tenky kablik ktorym je napajany antenny predzosilovac. Radio mam Sony CDX-2500 a ten ma tiez vystup na napajanie anteny. Teda ked ho zapnes tak sa na nom objavi 12V. A na ten som to zapojil. Podla mna je to tak isto aj na novsich feldach, ale to si len myslim. -
« Mám problém s anténou...
Ahoj lidi, koupil jsem si autorádio Panasonic s CD (modrý display - tuším označení 400N, nebo tak nějak) a připojil na ISO konektory ve Feldě98 a vše v pohodě, ale mám problém s anténou. Ta je na autě už z fabriky (předmontáž pro rádio - anténa se zesilovačem) a po Praze je signál slušný (radio měří i úroveň signálu z antény), ale jakmile vyjedu za Prahu, stanice rychle slábnou až zmizí a rádio je bez signálu. Občas něco zachytí, ale to je spíše zázrak. Zkoušel jsem měnit i ciltlivost u AF, ale bez výsledků - bez signálu rádio ani nikam nepřeladí.
Myslel jsem si, že by mohl být problém se zesilovačem u antény, ale nevím, jak je připojen na 12V rozvod. Jestli je tam zvlášť kablík a ten je někde napojen na 12V (ale nevím kde???) a nebo jestli je potřeba napájet zesilovač po koax. kabelu z rádia. Na konektoru ISO na drátech v autě je nějaký volný kablík zakončený bílým konektorem a na něm se po zapnutí rádia objeví 12V, ale nevím jestli je ho potřeba ještě někde pod palubní deskou připojit...
Prosím, poraďte mi někdo, kdo jste montoval nějaké rádio do nové Feldy, kde je potřeba připojit napájení na zesilovač u antény a nebo jak zjistit, jestli originál anténa funguje správně.
Díky HonzaL -
Diamant 28.03.01 20:07
« Re: Centralni zamykani
Samo, že ten centrál tam ide doplniť. Robil som to sám. Obyčajne stačí odkrytovať spodnú časť B stĺpika (na vodičovej strane) a nájsť vodiče (2) vedúce k centrálu v zadných dverách. Treba na ne napojiť vodiče pribalené k 5. servu a spoj zaizolovať. No a potom natiahnuť vodiče do 5. dverí cez priechodku. Servo som mal na pomocnom ráme. Podľa neho som vyvŕtal do nosníkov v 5. dverách 2 dierky a servo priskrutkoval. Potom už stačí do mechanizmu namontovať jeden stĺpik a je to. Stačí vyskúšať a poskladať. Jednotka to znesie. Sú v nej relátka. Ale inak ten princíp serva môže byť aj iný, takže napojenie na mechanizmus zámku môže byť odlišný. -
« Centralni zamykani
Vazeni, rad bych pozadal o radu. Mam centralni zamykani s alarmem (original tovarni). Ale jen na 4 dvere, coz mi obcas cini drobne problemy. Chtel bych si tedy pridat central i na zadni dvere, aby se odemykaly dalkou. Mate s tim nekdo zkusenosti - lze to vubec (utahne to ridici jednotka), je to zvladnutelne vlastnimi silami, nebo to dat radeji do servisu? Diky za rady. -
« Re: Elektrika ve Feldě98
Díky za odpověď, ta západka - dá se snadno najít?, je jenom jedna? a nebo jsou dvě proti sobě? a jak je hluboko? Koukal jsem na to, a připadá mi, že by mohly být dvě proti sobě asi tak v polovině té železné koncovky... teď mne tak napadlo, že bych mohl zajít do servisu na Jarov a ty železné koncovky nějaké koupit a "očíhnout" to. Ptal jsem se tam na ta "vypichovátka", ale oni se neprodávají, že prej to pro Škodovku speciálně vyrábí fa Triga. Na www stránkách Triga.cz je uvedeno, že tohle nářadí prodávají jenom autorizovaným servisům... Díky HonzaL -
« Zadni plato na Feldu96
Zdravim,
chci se zeptat jestli nekdo nevi kde by se dalo v okoli Plzne sehnat zadni plato do kratke felicie r.v.96 (ta tmavsi seda).
Za rozumnou cenu, potrebuju to driv nez vyjde vetsina inzeratu (14dni)
Vite o nejakym vrakovisti na Skodovky?
Dik ROOOM
romcovo@seznam.cz
-
« Re: Alarm
No ja mam na Felde alarm Meta s centralnym na dialkove. Robilo mi to to iste. A casom sa dokonca zacalo stavat, ze ked som ho nezapol, ale normalne som auto zamkol klucom, tak po nejakom case sa auto samo odomklo. Niekedy to bolo hned, nikedy az po niekolkych hodinach a niekedy to drzalo. Vzdy ked som zamykal auto tak som trpol ci sa neodomkne. Tak som to zaviezol do servisu a tam zistili, ze je vadne servo centralu na vodicovych dverach. Nejaky kontakt v serve ostal vysiet a servo stale islo (nobolo to pocut) a jednotka z toho mala suvix, tak to vzdy odomkla. Oprava: vymena celeho centralu za cca. 2500 a od vtedy klud. Aj alarm prestal hulakat. Ale najzaujimavejsie bolo, ze ked isiel alarm, tak sa auto neodomklo, ale pretoze bol zvyseny odber a tym pokles napätia (vraj to alarm meria) tak to zacalo hulakat. Vraj to zistili tak, ze merali odber z baterie. -
« Alarm
koupil jsem bazarovou felici a je zabezpecena centralem na dalku s alarmem. Ale nic jsem k tomu nedostal. Alarm je standartni z Boleslavi. Bohuzel jen jeden ovladac.
1) Da se nejak udelat a sehnat jeste jeden dalkovej ovladac..?
2) kdyz je auto zamcene alarmem, stava se, ze z niceho nic zacne hulakat! Je to na mrtvici.
Prosim POMOZTE...!!!
Dekuji. -
Diamant 17.03.01 23:35
« Re: Vyfuk
Ja som mal už tež opravovaný zadok. Ale stálo to 40.000 Sk. Jednej ženskej sa zdal môj kombík asi dlhý alebo čo. Takže mi menili skoro celú podlahu v kufri, lebo sa to pokrčilo aj okolo rezervy. Mal som šťastie, že som ju zabadal v späťnom zrkadle. Inštinktívne som vytočil volant a po náraze som sa ocitol na úrovni vodičovych dverí predošej Felicie. Takže predok ostal celý. A na ten výfuk mám dobrú radu. Treba jazdiť radšej na vyšších otáčkach a podľa možností dhšie trasy. Fotríkovi na Felicii '95 v meste výfuk odišiel po cca 60 kkm. To nie je až také zlé. Ja ešte toľko nemám, ale výfuk drží. -
« Re: Stresni okenko
Me se stala takova zajimava vec, ze stresni okno se jednoho dne samo od sebe vysypalo. Rana jako prase a auto plne strepu. A zrovna zacinalo prset :-( Od te doby co je tam nove, tak to strasne skripe a klepe a mam neustaly strach, ze na me vypadne zase... -
« Re: Téma do motorkafé - agresivní kyslík
Ja by som radil Teroson Multiwax v spreji, da sa pouzit na dutiny i na striekanie ploch. Je priehladny a ja som ho naspliechal kde to len slo. Aj na povrchu kasne, aj pod kapotou, najma v miestach roznych spojov, na okraji obluka blatnika apod. A potom pravidelne voskujem auto (tvrdy vosk Sonax XXTreme, vysoky obsah carnauba vosku). -
« Re: Vyfuk
Měl jsem několik Felicii. Posledni r.v. 1998 po ujetí 40000km za cca 2 roky mi odešel koncový díl výfuku. Při krátké jízdě se kondenzuje agresivnější kapalina, která se nestačí odpařovat (při krátké jízdě). Takže na jízdu do práce a zpět(10km) to rychle odchází. -
« Téma do motorkafé - agresivní kyslík
Ahoj FŠICHNI !!! Rád bych se vás na něco pozeptal: Používáte někdo nějaké antikorozní přípravky na karosérii ?? Kde jsou na Felicii nejnebezpečnější místa k prorezávání ??? Ohledně karosérie na mém autě jsem použil autobalsám Velvany Neratovice, máte někdo jiný nápad ?
Zdraví monastus. -
« klimoška
Grrrrrr !!!! No on si má klidně klimošku, vejtaha ... (:o)) S tím střešním okýnkem souhlasím, také si ho při takové rychlosti raději otevírám, něž-li dveře .. (:o|. S tím výfukem to bude asi problém materiálu, který prostě tolik nevydrží, pokud se jedná o korozi. Jak je známo, tak se ve výfukovém potrubí kondenzují vodní páry, obzváště u dieselů, a to je důvod koroze. jak se chránit ?? Asi nijak ve vejfuku je moc teplo na jakýkoliv ochraný nátěr. Prostě nám Škodovkářům asi nezbyde nic jinýho, než čekat, ař to rupne - to bude rachot ... ):o) Ale kdyby někdo znal nějakej zlepšovák, tak sem s ním, toto je velice cenná rada ...
PS: KLIMOŠKU NIKOMU NEZÁVIDÍM !!! . ):o( (ale dobrá by byla) (.o)) -
« Re: Stresni okenko
Ani ja ho nemam a ani ho nechcem. Ja mam na vetranie dobry patent. Pootvorit lave zadne okno, pootvorit lave predne okno (obidve asi tak 3cm) a budete sa cudovat ako to dorbe vetra. A co je hlavne, nevznika pri tom hluk ako ked mate otvorene len jedno okno. Vyskusajte a budete prekvapeny. -
"-- skrytý --" 27.02.01 23:51
« Stresni okenko
Je tady nekdo (jako ja), kdo nema stresni okno a ani ho nechce? Vyplati se vubec? Nenadela prilis hluku a ucel zase neni prilis velky? Co ofuky skel prednich dveri? Kdyz jsem jezdil sluzebnim Favoritem, vystacil jsem si se stazenym pravym zadnim okenkem, ale je to take hlucne jako se stresnim okenkem.... JARO a LETO SE BLIZI :)
-
« Re: Topeni u Feldy naftaku 1,9
Na mojim Formanovi vetrak taky piskal, tak jsem to vyresil tak, ze jsem sundal kryt topeni v motoru, v aute zastavil privod vzduchu, zapnul ventilator a striknul do vstupu topeni trosku oleje ve spreji. Je celkem dobre videt lopatky i motorek. Uz mi to jede rok bez problemu. -
"-- skrytý --" 20.02.01 12:30
« Re: Osvětlení topení?
Zarovicky: Souhlas s PORIZem. Taky jsem je menil a v chytre knize je presne ten postup, co popsal PORIZ. Sundat knofliky topeni, nozem vyndat desticku, pak umele svetelne vedeni a pod nim jsou zarovcicky. Prace na 2 minuty.
MIREK_Z_RUSKA: O topeni na Felde 1.9D toho nevim BOHUZEL nic. Taky mi piska na 1. chod ventilator, musim ho proto tocit na 2. chod. Az bude teplo, podivam se na nej [jsou tam 2 vrtule, treba je staci vymenit]. Uz jsem mel vyndanou tu cast topeni, co je primo pod kapotou, to se vynda lehce. Kde je presne topne teleso, to jsem ale nezkoumal. Je ale pravda, ze u Dieselu musi byt topeni na jinem principu [vyroba Siemens], protoze rucicka na meraku teploty se u studeneho motoru jeste ani nehne a po minute uz fouka teply vzduch. To u benzinaku neznam.
-
« Topeni u Feldy naftaku 1,9
Vazeni znalci,
nehrabal jste se nekdo u naftove Felicie v topeni? Za prve mi nekde tece, asi vlozka, ale je k tomu priserny pristup, uz druhy rok to "resim" tekutym hermetikem do chladici kapaliny, vim, ze to neni ono, ale rozebirat pul auta?
Ted mi prestal jit ventilator, musi se otrast a stejne, hlavne na prvni rychlosti, silne piska, jakoby tam lopatky o neco zavadely (u naftaku jsou celkem jen tri rychlosti vetraku, a uplne jine topeni nez u 1,3).
Diky!
Mirek
-
« Re: Osvětlení topení?
Bohužel pro výměnu je třeba sundat černou desku na palubovce, což je ale operace na pět šroubů.Odpoj vypínače, ať maáš dost prostoru a hoď ji za hlavu:))). Nad panelem topení po odejmutí desky vidíš dva šrouby křížáky, tak je povol a uvolnbí se Ti celej panel. Sundej čelní kryt ovládání, pak jednotlivé ovladače a pod tím uvidíš světlovod, kterej je zaháknutej na bocích. Takže JEMNĚ! ho vyloupni a seš na diodkach..... to samy sem už poznal, ale zaprvu sem měl srtach, abych ten světlovod neponičil....
No nic, dohromady je to zase opačnej postup, že..?:))))
Ńeboj se toho, je to práce tak na max 15-20 minut, (sborka-rozborka)...... -
« Re: Chodci versus jízda řidičů
To je právě to, Monaste, že řada lidí si myslí, že jezdí furt podle vyhlášky, ale on je to Zákon a to je opravdu o něčem jiném. Při bouračce do zadku je vždy viníkem ten co boural z důvodu nedodržení bezpečné vzdálenosti. Ovšem proti vyhlášce je ta změna, že to byl jen přestupek. Zacálovala se pokuta, vyměnily nacionále a jelo se dál. Teďka je to porušení zákona, při škodě nad nějakou hranici už trestný čin, který projednává soud. Krom soudních poplatků může vyslovit i zákaz řízení. A to už je jiný kafe. -
« Chodci versus jízda řidičů
Souhlasím s tebou JoeD, máš pravdu. Podle vyhlášky mají řidiči jeydit na takovou vzdálenost, aby v každém případě dokázali zastavit vozidlo, tudíž ten "za mnou"musí vždy zastavit a pokud neé, tak je to jeho chyba.
Mám otázku: Kontrolujete někdo kloub hnací hřídele - manžety ??? Promazáváte je ??? -
« Re: Oprava zadku
Uvidíme Audimene, jak dlouho ti ta "výchova" chodců potrvá. Kolega jel v levém pruhu, kde mu za stojícím autobusem ve stanici vběhla na přechodu holka. Ťuknul jí jen rohem nárazníku. Kluk, co jí doprovázel mu pokopal auto. Policajtům svorně vysvětlili, že do nich najel a hotovo. Je bez papírů, se zaděláním na trestný čin a čeká na soud, který taky zacáluje. Jinak na místě dostal pokutu 1 000,- Kč. To víš někdo si tu přednost vykládá jinak. Dřív to byl přestupek vůči vyhlášce, dnes porušení zákona. -
« Re: Oprava zadku
To je presne vono, proc ty chodce nepoustim.Voni se dycky rozhlidnou protoze nejsou blazni, ale ten co jede za mnou i kdyz chce, tak to proste sam neubrzdi a za tu ranu do zad to nestoji.
Chodci meli prece dycky prednost na prechodu, tedka ji maj taky - proste zadna zmena, tak nevim co najednou vsichni silej.
Proste se chodci nikdy nepousteli, a doufam ze ta histerie zase casem opadne.
Jinak naraz ze zadu jsem taky s moji Felicii absolvoval, kdyz jsem cekal az projede protijedouci pres uzky mostik a ten za mnou to na dlazkach neubrzdil.
On s tim nic nemel (Honda Accord), a me rovnali celo, platila to pojistovna, napred mi dali v servisu rozpocet na 15 000kc, ale nakonec to narovnali asi za 3000 kc.
Jinak pozor na vybouleniny v kufru pod kobereckem v blizkosti rezervy, ty se tam vetsinou taky udelaj.
-
« Re: Oprava zadku
Pché, člověče, tenhle problem sem měl před půl rokem, když mi ještě do starýho Combíku "ťuknul" ve 20 km/h autobus. NAkonec z toho byly nový zadní dveře, nárazník, světlo, sklo, prostě 5 dveře komplet. Ale největší hrůza bylo zadní čelo, celý nový, dolepovali ho a lakovali, ale dávej si bacha, ať Ti na spodku natáhnou i bodovej nástřik proti korozi, protože pak to jede do lišky jedna báseň. A cena? Platil sem 29.000 Kč. Sakumprdu a to to bylo ve značkovým servisu, jehož majitelem je příbuznej.....
Držim Ti palce. -
« Oprava zadku
Ahoj všichni kutilové !!!
Včera jsem měl děsnou smůlu. Při dání přednosti chodci na přechodu do mně vrazila ženská s fiatem UNO. Rána jako z děla, strašně jsem se lekl. Neubrzdila to, bylo mokro. Nicméně do mně vrazila, asi bych tak odhadoval 30 km/hod, a odhodilo mně to asi 2 metry do přechodu. UNO melo promáčklý chladič, rozbitá světla a moje Felicie na tom byla tak, že jsem měl prasklý blatník a zablokované 5. dveře. Dopraváci odhadovali škodu po té na 14 tisíc. Proč to říkám: Ta paní dostala blokovou pokutu 3000 kč a já 300. Proč ? Protože já vůl jsem auto přeparkoval z místa nehody o pár metrů dále, abychom nebránili v provozu a to se nesmí, moje blbost, co se dá dělat.
Máte někdo zkušenosti s takovýmto "zraněním" na autě ??? Na pohled není vůbec nic znát, ale kufr nejde prostě zavřít ... V servisu to opravěj, předpokládám, že blatník vymění, ale co dveře ???
Dík za všechny připomínky, nápady a zkušenosti. -
« Re: Palubka Felicie
Prida sa aj ja.
1. Pri spinacoch svetlometov je zaslepka - pod nou je srob.
2. Pod zaslepkou pre palubny pocitac (je hned nad tymi spinacmi) je dalsi srob.
3. Medzi strednymi vyduchmi vzduchu je plast. Pod nimi je dalsi srob.
4. Pri spinacoch hmloviek, odmrazovania,... je na pravo dalsia zaslepka a pod nou je dalsi srob.
5. Ak su uz vsetky povolene, treba palubovku trochu povytiahnut, rukou sa dostat za nu a odpojit nahon tachometra. Je na takych zapadkach, ktore treba stlacit. Potom to uz ide celkom pekne von. -
« Palubka Felicie
Neni tu nahodou nekdo, kdo ma osobni zkusenost s demontazi toho cernyho plastu na palubce co je pred budikama a okolo vydechu vzduchu ?
Vim, kde jsou vsechny sroubky, akorat netusim, jak se dostat k tomu, co je kdesi pod (nebo mezi) prostrednimi vydechy vzduchu. Nevim jestli vypacit primo ty vydechy, nebo jestli ten plast mezi nima ?
-
« Re: Tlumiče a světla
Me se to fakt povedlo,nekecam.Ted uz presne nevim,zda se nemusel ten motorek sundat s te hadicky a vse doplnit zvlast.Ale slo to!!!
V servisu mi taky rekli,ze se to musi vymenit komplet-v te dobe to stalo kolem 2000Kc,dnes pry okolo 650Kc.No jo, neni nad elektriku... -
« Re: Tlumiče a světla
Ja jsem se snazil to hydraulicke ovladani opravit, taky strikackou, ale chtel jsem lit smes do ostrikovacu. Nepodarilo se. Uz presne nevim proc, taky jsem mel pistek vytahnuty, atd... uz si nevzpominam, proc se to nepodarilo. Neznam cloveka, ktery by to dokazal opravit. Znam 5 lidi, z nichz jeden, ktery primo Skody opravuje mi mimo servis rekl, ze se to proste neda opravit. -
« Re: Tlumiče a světla
S temi svetly jsem mel stejny problem u Formana.V tech svetlech je na ovladani pouzita kapalina podobna fridexu,ktera se odparuje.Da se to doma doplnit napr. tim Fridexem.Na svetle,na tom mechanismu je kovovy cep,ktery lze vytahnout,tim to otvorem tam jde injekci ten fridex natlacit.Otocny regulator musi byt na 1 a pistek ktery ovlada parabolu musis napr. klestemi vytahnout na max. a v teto poloze to doplnit.Me to celkem dobre fungovalo-nez jsem to prodal. -
« Re: Tlumiče a světla
Tlmice som menil len zadne, aj ked nevyzerali opotrebovane, meranie ukazalo ze by uz aj boli na vymenu. Vtedy som mal nabehane okolo 62.000km. Teraz tam mam o 30.000 viac a predne zatial dobre. Pomer jazd mesto/medzimesto 70/30. Tie svetla neviem, zatial mi to funguje. -
« Tlumiče a světla
Měnil jste již někdo tlumiče ??? Pokolika kilometrech ??? A kde jezdíte ??? Měl někdo z vás problémy s nastavováním výšky předních světlometů ?? Mně to na levém nefunguje. V servizu mi řekly, že se to musí vyměnit komplet, vč. otočného pístku na palubce. Má s tím někdo zkušenosti ??? Dále bych halogenky rád vyměnil za xenonky - je to povolené ?? Kde je sehnat a kolik stojí ??? -
« Re: žárovička
Pri demontáži palubovky netreba odmontovať volant, ide to síce ťažko, treba odpojiť všetky káble a náhon tachometra a treba "vyhladať" optimalnu polohu palubovky aby sa dala vytiahnuť. Tie žiarovky-kontrolky idú len veľmi ťažko vytiahnuť. Ja som to musel urobiť kliešťami.