Oprava a údržba vozu Škoda Felicia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia

  • 00 Reagovat !

    foto

    31.05.01  10:54

    « Zadní mlhová světla Š. Felicia

    Vlastním Š. Felicia 1,3 MPi a přestala mi svítit zadní mlhová světla. Pojistky i žárovky jsem zkontroloval, vše v pořádku. Když zapojím vlek, vše svítí jak má. Zásuvka na vlek je zapojená klasicky na zadní lampy.
    Díky za jakoukoli radu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.05.01  17:57

    « Re: Odhlučnění vozu

    Diky všem za typy.
    Toporiz:ty jsi to tedy vzal od podlahy, docela bych to chtěl vidět.
    ToROOOM:taky dobrej nápad, ale poněkud dražší.Taky míň vhodnej na sídliště.
    Taky si myslím, že 10 mm je jen tak tak, sneslo by to klidně víc.Až se do toho pustím tak se ozvu jak jsem dopad.Nazdar.
    Hunac
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  13:58

    « Re: Odhlučnění vozu

    Ono hrubka 10mm sa mi zda trochu malo. Podla mna taky ideal je hrubka 20-25mm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  11:24

    « Re: Odhlučnění vozu

    Na Favoritu jsem měl udělané komplet odhlučnění motorového prostoru (částečně orig. sady a částečně svépomocí - vyřezané z téhož materiálu) a proti sérii to bylo o dost znát. Na Feldě to ještě nemám, ale právě se na to chystám. Jinak Mirelon v metráži se dá koupit v Praze Počernicích v areálu Pragotronu (fa. Mikra). Tl. 10 mm šíře 1 m - metr stojí 436,- Kč vč. DPH. Jedna strana je s lepidlem a z druhé strany je hliníková fólie. Je to přesně to z čeho jsou vyroběny odhlučňovavcí sady od Mikry.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.01  15:09

    « Re: Odhlučnění vozu

    Mam totez, krome toho prostrou u baterky a na druhe strane. Do tydne to bylo na cucky (bylo to obalene tvrdym alobalem!!!). Nejake zviratko se tam rozhodlo bydlet. Ma nekdo spolehlivy zpusob jak na kuny apod. (chlupy z kocoura, celeho kocoura, naftalin, ...)?
    Po tom, co mne nastvali hlodavciii, jsem tu hlucnost resil pridanim 2x300W repro do zadniho plata a uz o motoru nevim :o)
    ROOOM
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.05.01  23:19

    « Odhlučnění vozu

    Mám Škodu Felicii combi. Vůz jsem začal odhlučňovat taky samolepící sadou na kapotu motoru. K tomu jsem si hned koupil karimatku a tu nařezal na stejné tvary jako samolepící sadu. Na karimatku jsem přilepil oboustranou lepící páskou na kapotu motoru a teprve na to jsem přilepil samolepící sadu. Jenže to nechtělo držet. Tak jsem koupil original Škoda "koberec" na haupnu ktera se prichicuje plastovymi "nyty". A uz to nadherne drzi. Takze jsou tam 3 vrstvy. Karimatka, samolepici sada, koberec. K tomu jsem dokoupil samolepici sadu na topeni a jeste jednu na delici stenu. U vseho jsem udelal to same: narezal karimatku na stejne tvary a podlepil. nechtělo to moc držel tak jsem to oblepil izolačkou. Sani topeni jsem jeste polepil vsemozne karimatkou. Posleze jsem sehnal samolepici filc a ten jsem nalepil do dveri. Musel jsem sundat vyplne. A nakonec jsem zbytky filcu nekam vlepil v motoru. A aby toho nebylo dost. Sehnal jsem stary polstar z molitanu (z gauce) a vyrezal tvary ktera jsem jeste dal na misto vedle baterie a blatnik, mezi baterii a topeni, mezi topeni a nadobku s aktivnim uhlim, k rezonatoru u sani a jeste kam to slo, aby to nebylo moc ve styku s teplem od motoru. Po nastartovani to moc poznat neni, ale jestlize jedete 90 nebo 130 a porovnate pred tim tak je to krasa, auto si prede, ale vy si muzete klidne povidat i ve 140 a motor vam nevadi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.01  14:44

    « Re: Odhlučnění

    hm, do dveri asi urcite ne, tam se hodi neco nastrikat. Mirelon by se mel prodavat v zelezarstvi, ja osobne jsem jej koupil ve velkoobchode s zelezarskym zbozim - Ferona Ostrava. Jsou ruzne tloustky, ja jsem tusim mel 20 nebo 25 mm s hlinikovou folii .... Taky tu nekdo psal, ze na i0netu nasel prodej takovych izolaci vhodna pro napr. hudebni studia ( vypada to jako plato na vajca ), to si myslim, ze by bylo jeste lepsi. nebylo to o moc drazsi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.01  12:34

    « Re: Odhlučnění

    To mfilip: díky za zprávu. V tom archívu jsem si to našel, ale kde se ten mirelon prodává? Myslíš, že by mělo smysl dát to i do dveří?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.01  12:11

    « Re: Odhlučnění

    Nejaka podobna rubrika je v archivu. Psal jsem tam o mirelonu asi 100 x
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.05.01  11:00

    « Odhlučnění

    Nazdar všichni. Přicházím s problematikou odhlučnění. Koupil jsem si sadu, která se lepí zespoda na haubnu, ale nepřipadá mě, že jsem si nějak výrazně pomohl. Slyšel jsem, že si někdo oblepil celý prostor v motoru karimatkou. Je to síla, ale prý je to super. Má někdo s pokusy o odhlučnění nějaké typy a zkušenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  08:19

    « Re: Zatékání

    No, to sere aj mna, pretoze sa da vymenit aj samotny plosny spoj pod budikmi, ale holt, to je politika skodovky a my s tym neurobime nic. Dokonca ani na vrakaci ti to nepredaju.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  08:17

    « Re: Palubní počítač

    No, ja mam na zarucnom liste k PP napisane, ze vyrobca nan poskytuje zaruku 36 mesiacov.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.01  14:23

    « Re: Zatékání

    To Wendoul. Už jsem kontrolku taky měnil. Není to až takový problém, ale než rozebereš tu palubovku tak se z toho asi omr.... Doporučuju sundat volant (udělej si značku kvůli tisícihranu) Ušetří ti to spoustu práce. Měl jsem to rozebrané už 3x (kvůli otáčkoměru) jde tam vymontovat úplně všechno takže mě dost sere, že v servisech mění jenom celou přístrojovku. Můj otáčkoměr jede v pohodě když auto stojí půl hodinky na slunci. Pak jede spolehlivě celý den, už mi s toho pěkně je...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.01  13:33

    « Re: Palubní počítač

    Co jsem koukal do toho navodu k PP, tak by ho mel namontovat i zrucnejsi amater, fakt je to dobre vysvetleny co kam pridelat. Ja mam PP k MPI motoru, tak nevim, jak je to u starsich a dieselovych motoru. U toho meho PP je to vsechno jenom kabelaz a cidla - i spotreba se meri snimanim impulzu cidlem na vstrikovadle 4.valce, takze se NIKDE nerozdelava palivova soustava - rychlost se snima primo z "budiku" rychlomeru, stav paliva se meri na kabelu k palivomeru, napeti v palubni siti je snad jasne a cidlo teplomeru se pridelava k prednimu narazniku (u mne za levou mlhovku). Jak je to se zarukou, to presne nevim, ale myslel jsem, ze je rocni. Pokud by byla trileta, tak by to bylo super...
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 22.05.01  21:19

    « Re: Palubní počítač

    No ja som si ho montoval sám. Nie je to taká veda. Všetko je pekne popísané v montážnom manuále.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.01  16:11

    « Re: Palubní počítač

    Samozrejme, ze dal, akurat nan nebudes mat trojrocnu zaruku, iba ak by si mal v servise nejakeho znameho a ten by ti to orazil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.01  12:34

    « Re: Palubní počítač

    To Honzal:myslíš, že by se PP dal namontovat svépomocí?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.01  08:47

    « Re: Palubní počítač

    Kupoval jsem novou Feldu a tak jsem si nechal PP namontovat hned v servise a stal mne i s praci asi 4000,-Kc (kvuli zaruce). Jen je potreba mit PP presne podle typu motoru, aby to ukazovalo spravne. Jinak existujou dva druhy PP - jeden levnejsi a druhy drazsi - ten levnejsi nemeri okamzitou a prumernou spotrebu - ja mam ten drazsi a je fakt super, hlavne kdyz poradne vezmu za plyn a na PP se objevi cisilko kolem 20 l/100km, to pak clovek rychle sunda nohu z plynu... :-) Jinak je to super vec, za ty prachy to stoji.
    Jen poznamka, podle toho navodu co je u PP by nemel byt problem ho namontovat, je to tam vsechno pekne popsane i s obrazkama (kde a jak co prisroubovat a odmontovat apod.) i popisem nastaveni PP, takze...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  18:49

    « Re: Palubní počítač

    To je možný, že 375 tisíc, zas takovou pozornost jsem té reklamě nevěnoval, jen jsem si vzpomněl na Tebe. Daleko lepší reklama je ta na barvu - "Maminko, až to budu natírat příště, Vy už tady nebudete". To je super fór, bába zírá jako vrána.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  14:32

    « Re: Palubní počítač

    To je steel, ne ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  13:00

    « Re: Palubní počítač

    Jinak ta brava je tusim za 374 900,-
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  12:59

    « Re: Palubní počítač

    Fiat cz mne sere. brava se prodava 6 rokem, a krom reklam v 1. roce ( deti vybiraji bravu na internetu ) se objevila reklama az ted..... Podobne i s Puntem, ackoliv se prodava 3 rokem, reklamy jsou v podstate az ted, a ani slovo o nejprodavanejsim aute v roce 2000 v Evrope ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  12:19

    « Re: Palubní počítač

    Za 200 litrů to fakt není zlý, když jsem viděl reklamu na Bravu za 365 tisíc. Něco málo přes 50 procent ceny auta, blázen kdo by to nebral!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  09:06

    « Re: Palubní počítač

    No, kolega Marcel s Mareo se dotazoval na zastoupeni Fiatu, kde mu odpovedeli, ze nejde o seriovou vyrobu,ze by se dal udelat na objednavku za 200 tKc. BTW teprve Punto II, ma PP, a jeste takovy divny, ktery misto aktualni spotreby v litrech na 100 km ukazuje dojezd v km na 1 litr paliva.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.01  15:30

    « Re: Palubní počítač

    TO MFILIP: To mi preboha povedz, co by to za tych 200tKc robilo ??? Za tu cenu by mi to muselo pocas jazdy aj fajcit...sorry za vyraz, ale za 200tKc si pomaly kupis dalsiu BRAVU.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.01  15:27

    « Re: Palubní počítač

    Tak to radsej vymen predajcu. PP je tak isto drahy ako na BMM motory, tak aj na MPI motory. Teda aspon ked som ho kupoval ja, tak to tak bolo. Inac ak ten PP pre BMM das na motor s MPI tak ti nebude ukazovat spravne. Musi to byt PP pre MPI. Mna vysiel ten BMM priblizne na 4.800,-Sk aj s pracou a DPH. co mi prislo dost lacne, na to, ze za plnu nadrz dam cca. 1500,-Sk... :-(
    Inac kamarat si ho vymontoval z jednej buranej Feldy. Akurat musel vymenit teplotne cidlo (cca. 150,-Sk) lebo po celnom naraze to uz nerozchodilo. Je totizto na lavej strane pod prednym naraznikom.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.01  13:27

    « Re: Palubní počítač

    Ja bych dal treba i 5 tKc do Bravy, jenze oni chteji 200 tKc ....
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.05.01  12:56

    « Palubní počítač

    Poradí mě někdo, kde sehnat lacino funkční palubní počítač (teplota/spotřeba) na motory MPI. Mě nabízel jeden prodejce asi za 3600,- verzi pro jednobodové vstřikování.Za odpovědi díky. Hunac.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.01  12:49

    « Re: Zatékání

    Můj problém je trochu jiný než Tvůj. Mě teče do motorového prostoru (napravo od nasávání vzduchu pod motorek na pohon stěračů). Ale shodou okolností mě do kabiny také teklo. Najednou jsem měl pod páčkou na otvírání haubny motoru louži. Naštěstí mám gumové koberce takže mě to moc neprovlhlo.Měl jsem to v záruce, tak jsem jim to odvezl. Vymenili gumové těsnění a nacpali tam silikon a od té doby pohoda. S otáčkoměrem jsem zatím potíže neměl, i když se mězdá jako by byl za "studena" kapánek hlučnější.Možná je už načatej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  15:23

    « Re: Zatékání

    To Hunac: Muzes mi podrobneji popsat, kde ty otvory jsou ? Ja mam uz pul roku vsechny koberce z auta pryc, uvnitr je to jako ve sportaku :), protoze mi tam taky tece a stale nemuzu prijit na to, kudy. Myslel jsem, ze to tece pres folie ve dverich, po jejich vymene se to zlepsilo, ale stale je obcas mokro, hlavne vpravo vepredu, ale i vpravo vzadu.
    To all: Taky mi nedavno odesla kontrolka parkovacich svetel. Pokud jste to nekdo menili, zkuste si najit cas a napsat par radek o zkusenostech. Dik a zatim cau. Wendoul.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  08:54

    « Re: Zatékání

    Ono budiky ako take su v poriadku. Tie sa nekazia, ale odchadza elektronika na doske. Takze by si musel vymenit dosku, ale to by ti potom zase nefungoval otackomer.... :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.01  07:23

    « Re: Zatékání

    DanielD: Mně zase odešel teploměr (jak jsem tady psal) a taky bych prý musel vyměnit celou přístrojovou desku. To by jako nešel třeba s té tvé staré desky ten teploměr přemontovat do mé?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  12:56

    « Re: Zatékání

    Tak konecne niekto s mojim problemom. Mne najskor robil otackomer to iste a teraz pri vyssich otackach ukazuje 4000 otaciek. Najskor som to dal vymenit, ale to musia vlastne objednat celu palubovu dosku so vsetkymi budikmy. Cela doska stala 3.500,-Sk. Potom to zase rok fungovalo a zase sa to pokazilo, tak som aplikoval opät vyssie spomenuty postup a opät to asi rok fungovalo a teraz je to opät pokazene, ale treti krat platit za celu palubnu dosku sa mi nechce, tak na to kaslem. Kupil som si miesto toho radsej palubny pocitac, ten mi pride uzitocnejsi... :-)
    Aj ked ma to sem tam stve. Som elektrotechnik, tak som sa na tu dosku aj mrkol, ale vyzera to na integorvany obvod ktory ovlada otackomer, ale nikde v katalogoch som ho nenasiel. Ani na inete nieje o nom zmienka, tak som opät tam kde som aj bol. Este dodam pre tych, co by chceli kumat, tak impulzy na ten IO prichadzaju z 9-pinu na RJ. Len mi stale nejde do hlavy ako to mohlo odist tri krat za sebou. Ale teraz mam doma tri tachometre, tri otackometre, tri teplomery, tri palivometre a tri krat vsetky ziarovky-kontrolky. A tri krat celu umelinu dookola. Aspon nejake pozitivum... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  09:28

    « Re: Zatékání

    Musím říct, že mi tam taky zatéká. Mám delší dobu problémy s otáčkoměrem. Když auťát chvíli stojí tak potom otáčkoměr ukazuje buď 0 při nízkých otáčkách (do 2500) a nebo 4000 (při 90 na pětku blbost) po ujetí určité vzdálenosti (proměnlivé) se otáčkoměr hodí do pohody a funguje normálně. Měl jsem to rozebraný několikrát, ale na nic jsem nepřišel. Kabely vedou zrovna v tom místě kam zatéká nevím jestli by to nemohlo mít souvislost (mám pocit, že když se vysuší motorový prostor tak je to OK). Podívám se ještě na izolaci. Jestli jste se s tím už někdo setkali tak se prosím ozvěte. V servisu borec říkal že je vada na desce s přístrojema, ale to se mi moc nezdá právě proto, že to nedělá furt. Čus draci a dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.05.01  13:47

    « Re: Řazení, ložiska a tak...

    Tlumiče: zkus HP Sporting - myslím provedení bez pružin.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.05.01  14:13

    « Řazení, ložiska a tak...

    Řazení: tuhej chod fofrklacku....klasika u starejch Felicíí, zajeď do servisu, dělá to pryž, která těsní podlahu (prostupuje jí řazení ven z interiéru), výměna řádově za 100-130 Kč, taky sem řešil na 1.3/96.
    Ložiska: stačí zakejvat u stojícího autí s kolem, když máte širší gumy (175 a vejš), je to aspoň info o tom, že by se mělo něco dělat s ložiskama, párkrát stačí dotáhnout, pak vyměnit.....
    A teď pro Diesláky: mam na svým dieslu 60 000, pude do servisu a rád bych tam prdnul nový tlumiče, ... he, ale jaký na takovej těžkej motor? Klasický škodovácký sou za pár tisíc v háji, poraďte.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.01  14:11

    « Re: Interval pro motorový olej

    Pro benzin je to skutečně 15 000 km, pro diesel 7 500 km ... A také záleží, jaký používáš olej ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.05.01  13:37

    « Interval pro motorový olej

    Jaký je interval pro výměnu motorového oleje u Felicie 1.3? V servisu mně říkali 15 tis. km a v knize "Jak na to?" je uvedeno 7500 km. Jak to teda je?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.01  12:30

    « Re: Zatékání

    Tak jsem na to přišel, když bylo auto mokrý, po mytí, tak to nebylo vydět. Zatéká tam otvorem zevnitř z boku. Jsou tam dva otvory,jsou jími protrčené kabely (asi od blinkrů). Jeden ten vyšší, má gumovou průchodku a je v pohodě, ale ten nižší průchodku nemá a tím to teče. Jenže co s tím. Zacpat to nechci, aby se tam ta voda nedržela. Je taky divné, že to teče jen na jedné straně. Díval jsem se na služební Feldu a ta je úplně suchá. Moc tomu nerozumím, že to na jednom autě teče a na druhém ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.05.01  07:44

    « Ložisko

    mfilip: Jak na to přišli, to teda nevim. Ale kdysi jsem tady psal, že v pneuservisu mně říkali, že mám "poskákané" levé zadní kolo a že asi mám špatný tlumič. Tlumiče jsem nechal zdarma zkontrolovat a byly O.K. Nové pneu také nevykazovaly žádný stupeň nestandardního opotřebení.


    A teď mně nečekaně objevili to ložisko. Ale an nevím, jestli to měnili na zadním levém nebo pravém kole. Z faktury to nejde vyčíst a vozidlo vezla do servisu manželka, která tam mimochodem pracuje :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.05.01  12:52

    « Bez nadpisu

    hank: muzes mi napsat, jak se projevovalo to vadne lozisko zadniho kola ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.05.01  10:07

    « Schema elektriky

    Je zde nekdo, kdo by mi mohl poslat naskenovane schema elektriky u Felicie, ktera ma pametovy cyklovac steracu ? Nechce se mi kvuli tomu kupovat knizku na Felicii za tri stovky. Felicii nevlastnim, mam z ni jen ten cyklovac a chci si ho dat do sveho auta.
    Adresa je leott@seznam.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.01  22:00

    « Re: Gumová lišta

    Hmm, asi to je smůla, mě ji spíš někdo urval, v servisu mi taky řekli, že to nejde opravit. Tak jsem musel dát novou. Cau
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.01  09:15

    « Gumová lišta

    Lidi, odchlipuje se mně gumová lišta, co je z venku vedle čelního skla (a dál vede po hraně střechy až k zádi). Je to vytrženo z té kovové vodicí lišty. Pry to nejde nijak přilepit. A nová stojí 1000 Kč. Seženu ji na vrakovišti? nebo se to dá nějak opravit?
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.05.01  21:24

    « Bez nadpisu

    Také mám ten samí problém. Tuším,že se v minulosti někde řešil. Kdyby jste někdo věděl jak na to dejte vědět..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.05.01  11:11

    « Re: Zatékání

    Taky mně tam zatéká - obzvlášť, když to auto meju, podle mně je to trochu normální, záleží jakej je to proud vody, ale to si musíš vyzkoušet: jak a kudy. Napiš, co jsi zjistil. Zdraví Monastus
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.05.01  07:34

    « Re: Silentblok

    Takže silentbloky nakonec byly O.K. Vyměnili mně ložisko kloubové hřídele a prý že to bylo zavčas, jinak by odešla celá hřídel. Nějak jsem ale nepochopil, jak má ta hřídel vliv na vibrace, které jsou cítit při stání na místě. Ta klobová hřídel snad stojí, když nejedu, ne? Samozřejmě, že vibrace jsou stále cítit... :-(


    Taky vyměnili ložisko zadního kola. Sumasumárum jsem vypláznul 2100 Kč (vč. seřízení ventilů) :-(
    Jen je mně divné, že na tyhle závady nepřišli při garanční prohlídce na konci února... Na garančky to už dávat nebudu ani omylem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.05.01  20:24

    « Převodovka

    Mám problém s převodovkou mám 1,3BMM. Při chladném motoru je řazení v pohodě, ale jakmile se zahřeje, přibližně 20km, nebo jízda 20minut po městě,začne jít ztuha řazení. Netuším co je s tím. Dík
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.04.01  08:54

    « Zatékání

    Prosím o radu. Zjistil jsem, že do prostoru pod pohonem stěračů někudy zatéká. Plato z pěnovky na odhlučnění pod motorkem je celé nasáklé vodou. Zkusil jsem hadicí pokropit čelní sklo, abych zjistil kudy a nahoře v rohu, kde začíná žlábek blatníku jsou asi 2cm kudy by při naklonění auta mohlo zatýkat. Je to to pravé místo nebo může zatákat ještě někudy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.01  13:28

    « Silentblok

    Hank [111]: Doporucuji se optat jeste v jinem [znackovem...] servisu. Kolik stoji silentbloky po stranach motoru nevim (ty budou jiste drahe), ale drzak prevodovky mi stal skutecne jen 370 Kc bez DPH a prace byla za 63 Kc bez DPH (koukam tu do faktury). A to u benzinu je silentblok prevodovky mensi, tak to bude jeste levnejsi.
    Meda [112]: That's right, takhle si to pamatuji ze skoly, takze se vubec nepletes... :-)
    Na tema oleje - psal jsem o tom v tematu: Skoda FELICIA 1,9D - prispevek 92. Jinak pouzivam stejny olej jako Alfa33 a Monastus (pokud mate 10W/40).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.01  12:09

    « Re: výměna oleje

    Madit Super 2000 polosyntetiku 10 W -40 jsem loni koupil v Orlove za 135 Kc litrove baleni. 4 litrove stalo tusim 500,-. Pristi vymenu planuju zase s tim samym, nebo s polosyntetikou Valvoline za 160,- Kc, nebo uz bych zkusil nejakou syntetiku kolem 200-220,-. Do te doby chcu zjistit, co se muze u meho motoru takovym prechodem stat. Vymeny mam po 20 tkm ( mineral )
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.01  10:46

    « výměna oleje

    Olej. To je téma. Prosím vás, napište mi všichni, jaký olej
    1. Dáváte do svého vozu,
    2.Po kolika kilometrech olej měníte,
    3. Jaké máte auto (diesel/benzin)
    4. Za kolik olej kupujete a kde
    5. Jaké máte zkušenosti s olejem

    Já mám Felicii 1.9D, používám SUNOKO polosyntetiku, měním po 10 000 km a stojí 800 kč i s filtrem a zkušenosti v pohodě, ale to už jsem tu někde psal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.01  10:31

    « Re: Dotaz o radu

    Diamant, kolko stoji ten Madit Super 2000 ?? Blizi sa mi vymena oleja a bol tam stale davany Castrol RS 10W-40, ale je to cenova palba a moc sa mi do nej znovu nechce... :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.01  07:52

    « Re: Vibrace

    Detergentní nejsou jen syntetické nebo polosyntetické oleje, ale dneska asi i všechny minerální. Oleje dříve značené AD (M6AD, ...) jsou detergentní na rozdíl od olejů značených A (M5A, ... - které se asi dnes už nevyrábí). Nebo se pletu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.01  07:12

    « Re: Vibrace

    Díky za informace. Včera jsem se ptal ve značkovém servisu Škoda. Tak cena (i s prací) je cca 1500 Kč za jeden silentblok a 2500 Kč za druhý, hůř přístupnější :-( Doufám, že pokud se mění oba najednou, tak ty ceny nesčítají. Ceny se mně zrovna moc nelíbí.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 26.04.01  22:10

    « Re: Dotaz o radu

    Ja používam práve spomínaný Madit Super 2000. Je podľa mňa pre Feliciu ideálny. Je to polosyntetika 10W-40. A aj cena je viac ako prijateľná. Zatiaľ žiadny problém. Aj servis to v pohode akceptuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.04.01  19:48

    « Re: Vibrace

    Hank (104): Silentblok bude stat mene jak 300 Kc (bez DPH) + prace. Zajed do servisu, at se podivaj na autak zezdola a hned ti reknou, jestli je drzak prevodovky zralej k vymene. Ale u benzinu by mel vydrzet alespon 150 tis. km......
    Detergentni =
    schopnost rozpoustet. Tzn. ze synteticky olej rozpousti usazeniny z mineralniho oleje v motoru nebo bionafta rozpousti usazeniny z nafty v palivove soustave.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.04.01  13:25

    « Re: Dotaz o radu

    co to znamena: detergentni ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.01  17:49

    « Re: Vibrace

    U 1.9D to není žádný překvapení, ten motor je trochu těžkej. Pokud vím, hned zkraje s tím měli problémy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.01  11:34

    « Re: Vibrace

    Silenbloky. Jeden můj známej si koupil Felicii 1.9 D, měl najeto 100 000 a musel měnit silenbloky, jeden byl prasklej. Možná je to i Tvůj případ. Tak si je pořádně prohlídni a ať Ti někdo párkrát zastartuje. Na cenu se zeptej u autorizovaného servisu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.01  11:25

    « Re: Dotaz o radu

    Olej. Používám SUNOKO polosyntetiku a jsem spokojen. Olej je řidčí a klade menší odpor, když je motor studený. Nejde tolik ztěžka, dřívěji se zahřeje a výměny jsou po delších intervalech - 10 000 km. polosyntetiku doporučuji. je sice dražší, ale podle mého názoru se vyplatí. Ale je třeba dávat pozor na přechod z minerálního oleje na polosyntetiku, je totiž detergentní.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.04.01  07:05

    « Vibrace

    Lidi, zase už potřebuju poradit ;-) A to jsem ještě nevyřešil ani ten teploměr :-(

    Když stojím s autem na místě, tak se přenáší vibrace od motoru do karosérie, potažmo interiéru vozidla. Kdysi mně to dělala i Š125 a tenkrát bylo potřeba vyměnit silentbloky motoru. Myslíte, že u Felicie 1.3/50, r.96, 92 tis. km je to také silentbloky?

    A na kolik taková výměna přijde? Díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.04.01  16:00

    « Dotaz o radu

    v januari som kupil 2-rocnu Feliciu 1.3MPI 40kW mala najazdene len 4000Km.Kupil som ju od starsieho suseda, ktoreho dobre poznam. Teraz mam najazdene 6500 a v lete by som chcel menit olej. Do teraz tam bol mineral Aral 15W40. Chcel by som vediet ci by nebolo vhodnejsie pouzivat polosyntetiku napr. Madit 2000.
    Dik Stevo
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.04.01  15:35

    « DanieID

    pre: DanielaID
    Diki za podrobny popis teraz to uz zvladnem, este raz diki, ze si bol taky ochotny.
    Stevo
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.04.01  13:46

    « Re: Stevo

    A este nieco, odvzdusnovaky byvaju dost zahrdzavene a lahko sa stava, ze sa ulomi (to je potom na vymenu brzdoveho valca). Pred tym ako ho pojdes povolit, tak ho postriekaj sprejom WD-40 a chvilu pockaj. Potom by to malo ist celkom lahko. Ja som to neurobil a..... investicia 150,-Sk. Este ze to bol zadny, ten bol lacny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.04.01  13:42

    « Re: Stevo

    A este som zabudol, nesmies mat pri tom pusteny motor. Ono sa sice bude tazsie slapat, ale to je holt utrpenie, ktore musi zvladnut kazdy domaci kutil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.04.01  13:39

    « Re: Stevo

    Tak isto ako na S1000-130.....(Je dobre aby ste na to boli dvaja) Jednoducho striekackou vyberies co navjviac kvapaliny z nadobky. Potom tam nalejes trochu cistej. Kolega slapene zo 5 krat na brzdu a drzi, ty povolis odvzdusnovaci ventil na pravom zadnom kolese (lebo je najdalej) az kym mu nespadne brzda na podlahu. Potom zatiahnes ventil on znovu naslepe a ty znovu otvoris az kym ti nepojde z toho ventilu cista kvapalina. Potom pokracujes na druhom zadnom kolese.....atd...atd..ale nezabudni dolievat kvapalinu do nadrzky, aby ti neubudla moc lebo by sa ti tam dostal vzduch a musel by si odvzdusnovat znovu od zaciatku. No a ked to budes mat odvzdusnene, tak dolejes kvapalinu do nadrzky po rysku a je to. Potom zoparkrat naslap a podrz pedal a nesmie klesat. No a potom to rozbehni tak na 40km/h a zaflekuj. Vystup z auta a pozri sa ci ti vsetky kolesa brzdia priblizne rovnako. To uvidis podla fleku na ceste. Len nesmies flekovat na sutoline ta by to skreslovala. A este nieco, ked to budes odvzdusnovat tak si na odvzdusnovaci ventil nasad hadicku, aby ti kvapalina nestekala len tak volne po napravach. Ono to totiz zerie gumu. Dufam, ze ti to staci.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.04.01  13:09

    « Stevo

    Bol by som rad keby mi niekto popisal postup vymeny brzdovej kvapaliny v domacich podmienkach ak je to mozne, na Felicii 1.3MPI 40 Kw. dik Stevo
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.04.01  23:38

    « Re: Teplota

    Hank: Tady uz asi nepomuzu. Ze by skutecne termostat? Nam se sluzebni Favorit kdysi prehrival, a nakonec to byla praskla zatka, ktera netesnila na vyrovnavaci nadrzce...., ale tady to nepada do uvahy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.01  17:21

    « Re: Re:

    U Felicie je řídící jednotka hodně hloupě umístěná a bez jakékoliv ochrany.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.01  16:41

    « Re:

    rybiz: slyšel jsem i o případu, kdy někomu zadara vyměnili vysypanou převodovku někdy až po třech letech, protože doložil komplet servisní prohlídky a životnost tohoto dílu má být při správné údržbě mnohem vyšší. Někdy stojí za to trochu zaprudit. Já jsem takhle od Paegasu vymámil zpět měsíční paušál, protože mi cca 10 dní vypadávaly všechny hovoru nejpozdějc po dvou minutách. Zatloukali jako diví, po čtvrtém faxu na reklamační oddělení to vzdali.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.04.01  12:45

    « Re: Teplota

    Vlami: Asi máš pravdu, ale dva kolegové v práci, co mají taky feldy, mně říkali, že jim to leze taky jen na 70 °C... To je tak poruchové to čidlo?



    Teploměr už mně neukazuje vůbec. Tak jsem zkoušel, podle popisu v knize "Jak na to?" vyzkoušet připojit ten vodič (černý) co vede do čidla teploty na kostru a zapnout zapalování. Prý by se ručička teploměru pohnout směrem k maximu. Ale ani se nehnula. To by znamenalo, že čidlo je O.K.



    Jo, a přestože mám 1.3 mono, tak mně k tomu čidlu vedou 4 vodiče.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.04.01  09:33

    « Re: Teplota

    Hank (86): Jojo, mas pravdu, uplne jsem zapomnel, ze na budiku "70 st. C" skutecne je. Ano, skutecne jsem mluvil o te rysce, ktera je vyse - to je prave hodnota, kde by se mela ustalit provozni teplota motoru, alespon u vsech Felicii jsem to tak videl. Pokud teplota se ti ustali na 70 st. C, bude to skutecne chyba cidla, neverim tomu,ze zlobi termostat. Pri vymene pozor, cidel je cela rada, tusim, ze i na S105 a S120 jsou ruzna.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.04.01  22:48

    « Bez nadpisu

    Servisni knizku mam, o reklamaci jsem se ani nepokousel protoze zaruka mobility je dva roky a to uz je bohuzel pryc! Jednotku mi nastesti vymenili celkem za pakatel,4000kc,ale jenom tak mimochodem nova stoji rovnych 22000 bez prace a DPH. Nedali mi uplne novou ale rok starou,jestli bude makat tak jak ma ,je mi jedno jestli je nova nebo ne. Kazdopadne s Tebou souhlasim ze to musel byt zmetek ale bohuzel se to projevilo az po 27 mesicich a to je bohuzel pozde!! Jinak je to uplne prvni (doufam ze posledni)zavada kterou jsem za tu dobu na aute mel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.01  18:03

    « Re: Ridici jednotka

    To je skoro na reklamaci, řídící jednotka by měla mít prakticky neomezenou životnost a tohle je jasnej zmetek. Jestli máš servisní knížku se všemi předepsanými prohlídkami, zkusil bych jim to hodit na hlavu. Mimochodem, kolik stála nová?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.04.01  20:18

    « Ridici jednotka

    Rad bych vas pozadal nekoho o radu ohledne ridici jednotky felicia r.v.98 1.3MPI. Pred tydnem se mi stalo to ze jsem prijel z delsi cesty(800km),uklidil jsem auto do garaze a druhy den rano uz jsem nenastartoval.Po odtazeni do servisu,naslednem tridennim hledani zjistili ze je vadna ridici jednotka. Bohuzel mi nezbylo nic jineho nez ji necat vymenit za jinou. Starou jednotku jsem si vyzadal zpatky,nejdriv se kroutili ze pry je k nicemu,ale nakones jsem ji dostal. Dokonce opravdu tu svoji,doma jsem ji otevrel a nechapal!! Vnitrek jednotky byl uplne cely mokry,vsechny tistene spoje ,proste cely vnitrek jednotky totalne zoxidovany!! Tak a ted jestli mi nekdo vysvetli jak se tam ta voda dostala a jestli me cenu tu jednotku nechat opravit a nebo co s ni?? Diky za rady a pomoc!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.04.01  09:13

    « Re: Teplota

    Ty čísla jsou jen orientační, mně to leze kousíček nad tu 70 - tj. asi 80 stupňů. Důleľitý je, aby to nelezlo do červenýho. Kdyľ jedu v koloně tady v tý zapráskaný Praze tak se mi teplota znatelně zvedne, coľ snad značí fci teploměru, ale pak zase klesne, jen co zvýąím otáčky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.04.01  07:27

    « Re: Teplota

    Jak to, že tam nejsou stupně? Já tam mám 70 °C, pak tu tlustou rysku (o které asi mluvíš) a pak 110 °C. Mám feldu combi GLXi r.96.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.04.01  07:07

    « Re: Teplota

    Normalni to rozhodne neni. Osobne jsem zatim nevidel Felicii, kde by po zahrati motoru ukazatel teploty trvale neukazoval na predepsanou rysku. Na rozdil od Favorita, kde se rucicka pohybovala semtam... Jen kdyz stojim v kolone, tak se rucicka hne nahoru. Ale mam dotaz: Jak jsi prisel na teplotu 70 st.C? Vzdyt tam nejsou stupne? Mne se rucicka ustali vzdy na te prostredni rysce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.04.01  09:45

    « Re: Teplota

    Díky všem za příspěvky. Takže to není normální, když teploměr vyleze jen na 70 °C - to jsem chtěl vědět. Kolega z práce, co má novou Felici MPI, říkal, že mu to taky nevyleze víc. Tak jsem si myslel, že je to O.K. Takže není :-(


    Včera jsem zkejsnul ve městě v koloně a musel jsem asi 1/2 hodiny popojíždět. Několikrát se zapnul ventilátor a teploměr ukazoval max. 70 :-(


    Díval jsem se do knihy "Jak na to?" a tam psali, že feldy s jednobodovým vstřikem mají dvě čidla teploty (jedno pro řídicí jednotku a druhé pro teploměr), zatímco feldy MPI mají čidlo společné.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…