Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Vrzání zadní brzdy
Ahoj všichni. Mám taky feldu 1.3/50 BMM, má najeto
56 000Km a jsem s ní spokojený. Zatím se nevyskytl
vážnější problém. To že nefunguje otáčkoměr je asi
u felicie normální a nemá cenu vrážet peníze do nové palubovky, když po půlroce ten otáčkoměr odejde zas. Někdy nefunguje zadní sěrač, taky klasika u všech feld, zatíká tam a kontakt chce jen vyčistit. Ale potřeboval bych radu od někoho,
kdo ví jak odstranit pískání, které se ozývá
při uvolnění brzdového pedálu. Pískání způsobuje
zadní brzda. Asi to chce jenom promazat, ale kde
přesně? Píská to všem i na favoritech, takže někdo určitě bude vědět jak na to. -
« Re: Škubání studeného motoru
Nevím přesně co myslíš pojmem "resetovat řídící jednotku". Je možné smazat registr chybových hlášení a to krátkodobým odpojením baterie. Jinak kontrolu a jakési znovunačtení některých dat (to nevím přesně) lze provést pouze na testeru. Jinak ohledně toho odpojení baterie se mi u Feldy 1.6 po té co jsem měl baterii odpojenou cca 3-4 hodiny smazaly data ve škrtící klapce. Ty pak bylo třeba nastavit na VAGu (práce na 5 min.). Pokud škrtící klapka nekomunikuje s ŘJ tak se nastaví na tzv. mechanický volnoběh (stále cca 1000-1100 ot/min bez ohledu na teplotu motoru). Škrtící klapka pak funguje zjednodušeně bez korekce ŘJ zhruba jako klapka v karburátoru. V případě potřeby se i takhle dá s autem jet, ale není to ono. -
Diamant 26.07.01 21:28
« Re: Dotázek
Ja mám 56.000 km a po výmene originálnych sviečok za nové (3 iskrištia) sa auto razom zmenilo. Na voľnobehu sa netrasie a omnoho lepšie akceleruje. Hlavne z nižších otáčok. Lenivosť (niekedy) pri studenom motore sa však neodstránila. Prečo by aj. Veď to trvá odnova. Už som si zvykol. Považujem to za chybu v programe RJ alebo niečo podobné. Nejaké "búchanie" vo volante pri prejazde nerovností registrujem aj ja. Je to však veľmi slabé. Niečo podobné, ale silnejšie robil aj Favorit. Považujem to za konštrukčnú vlastnosť riadenia a vôbec sa ňou nezapodievam. Inak je tam hrebeň. Bežný volant by malo byť možné demontovať hocičím, čo pasuje na maticu vo volante. Mám airbag, tak to radšej skúšať nebudem. Brzdy mám OK (s ABS sú dosť ostré ešte aj oproti bežnej Fabii) a kotúče rozhodne meniť netreba. Hoci mám ťažšie Combi. -
"-- skrytý --" 25.07.01 18:21
« Re: Dotázek
Ahoj. Na tomhle prispevku (217) jsem si overil, jak jinou mam Felicii. Mam 1,9D s ABS. Takze vlastne nemuzu vubec slouzit, protoze motor 1,9D ma automaticke vymezovani vule ventilu, posilovac rizeni, samozrejme nema to zapalovaci svicky (ale 52000 km je asi fakt dost) a i brzdy jsou velmi lehky a velmi ucinne... a kotouce? Mam 120 000 km a nejsou menene. Mely by? -
« Re: Dotázek
Jo, jo, známej má na firemní novy Continental Eco, tož jsme se domluvily, že mi je dá aspoň na předek. Jsem zvědavej, co to udělá, ale myslím, že na gumách, obvzlášť u felicie hodně záleží. Jinak ve čtvrtek dávám auto do servisu, chci vyměnit svíčky, protože mám najeto 52tisíc a myslím, že to cukání při studeným motoru a lenost jít do otáček je právě starejma svíčkama. Taky ještě chci,aby mi seřídili motor(myslel jsem si že u modelů nad r.v.98´už jsou samoštelovací ventily a ono prej ne???????) no a taky vyměnit brzdovy desky, technik mi při objednávce tvrdil, že by se už měly vyměnit i kotouče, což i když dávaj desky i kotouče přijde na 2tisíce, se mi před dovolenou dávat nechce a myslím, že ty kotouče 70tisíc vydržej v pohodě????? No a hlavně chci aby mi řekli, popřípadě opravili, to klepaní při pootočení volantu-stejný cítím při přejezdu nerovnosti PROSÍM VÁS, dá se na felicii štelovat řízení-dotáhnout šnek??? Servisák mi řekl, že to bude asi špatná převodka řízení a že to bude dražší, tak Vám nevím rozhodl jsem se dávat auto do autorizovanýho servisu, tož uvidím. DÍKY ZA ODEPSÁNÍ.
Kokolda -
« Re: Odhlučnění vozu
Petanq: Nejdříve vyšroubuješ kolík, kterým se zajišťují dveře, poté vyloupneš malou krytku pod loketní opěrkou a vyšroubuješ šroubek. poté vypáčíš u madla zavírání dveří plastový kryt a dostaneš se k šroubum, které vyšroubuješ a celou rukojeť vyjmeš a ve dveřích zůstane pouze klika. Poté vypáčíš celý tapecirunk ven, jde to těžko, ale neboj se použít sílu nic tomu neudělaš. Nejlépe je začít páčit v pravém dolním rohu, kde je ve výplňi prohlubeň přesně na prsty. Jestli se ti stane, že některý kolík polámeš, ve škodovce je prodávají jeden cca 5,-kč. Poté pozor na folii ráda se trhá. -
"-- skrytý --" 23.07.01 19:28
« Oprava / oleje
LadaH (204): Mineral 15W/40 = mas pravdu, ten polosyntetickej, co pouzivam, je 10W/40 a ne 15W/40. Podival jsem se dodatecne na krabici :)
Hank (208): Inu, mas pravdu, spletl jsem si halire a koruny :-) - a jsem rad, ze ty moje zvasty cte nekdo pozorne. :-) PS: Mluvil jsem jen o motoru 1,9D ve Felicii - viz: "Pro ceske motory urcite staci cesky olej, nac kupovat drazsi? A pro VW (mam 1,9D) - davam mu polosyntetiku, protoze je to kompromis mezi cenou a vydrzi." -
Diamant 22.07.01 22:04
« Sviečky
Kúpi a vymenil som si sviečky. Tie originálne mali cca 56.000 km a boli s trojitým iskrišťom. Kúpil som také isté, ktoré by mali zase vydržať 60.000 km. Musím však povedať, že je to na tie sviečky príliš. Po výmene zmizlo trasenie motora na voľnobehu, auto akceleruje omnoho lepšie hlavne v nižších otáčkach a celkovo je živšie. -
« Re: Dotázek
S těma pneumatikama máš recht. Mám taky ještě originál Matadorky a z boku mají důlky, tedy spíš bych řekl, že boule. Já mám problém je vyvážit. V záruce mě přední kola vyvažovali asi 4x. Od 110 do 115-120 se mě rozvibroval volant. Po překročení 120 se uklidnil a dolů to bylo to samé. -
"-- skrytý --" 20.07.01 09:02
« Re: Naj-idealnejsi olej?
to Vlami: Já jsem dal do 1.3 mono Mogul Felicia 15W40, tj. minerál a v servisu mě ubezpečovali, že se mění po 15000 km. Předtím tam byl Castrol GTX3 (taky minerál) a taky byl na 15000 km. A když i ve Š120 se mění po 10000 km, tak proč by se ve feldě měl měnit dřív?
Je pravda, že dnešní motorové oleje asi vydrží podstatně déle, ale olejové filtry ne.
Píšeš, že tě olej přijde na "0,068 hal./km", tj. 0,00068 Kč/km a krát 10000 km tě náplň (tj. kanystr) stála 6,80 Kč! Kde jsi to koupil? ;-) Já vím, ono to mělo být 0,068 Kč/km, že jo? :-)
-
« Dotázek
Všechny Vás zdravím pánové, před čáskem jsem si pořídil felinu z 99´a najetejma 50tisícema-1,3mpi50. Auto je v pořádku, až na pár(snad) drobností. Prosakovala mi chladící kapalina ze všech hadic připnutých na chladič, zatím jsem je jenom dotáhl a zdá se, že už neteče. Přemýšlím, že tam vrznu teflonovou pásku??? Tím druhým a blbějším problémem je asi řízení, zkrátka při jízdě po kvalitní cestě je všechno v pohodě, jenže stačí, abych vjel na kostky a ve volantu mi začne pěkně bušit, no bušit, je to jako by lítala tyč řízení, nebo něco takovýho, prostě tupý rázy , který sice necukají s volantem, ale spíš jsou cítit na tyči řízení. Při vyšších rychlostech je auto(zatím) klidné a skoro nepatrné vibrace dávám na úkor kol, který musím vyvážit. Jo a taky slyším při brždění takový nepatřičný zvuk, jako by mi vpředu něco vibrovalo, ale to jsou nejspíš gumy, mám tam Matadory MP12 a podle mě jsou sviňsky hlučný-bok pneumatiky nemám rovnej, ale jakoby ďolíčkovej, ale je to u všech, dokonce i rezervy. Děkuji Vám za odpovědi, mám tam servo, tak doufám, že se tímdle taky moc nelikviduje, to zřejmě ani u škodovky není levná záležitost. A ještě jedna věc-moje předchozí auto jsem servisoval u známého, který dělá celkem solidní práci, ale nevím. dát radši 2roky starý auto do autoriz.servisu, nebo mu, kde to je levnější,ale znáte to,stačí, aby s tím třeba někam jel, nedejbůh se s někým ťukl a ... On je asi ten doklad o předání do servisu celkem důležitej,zvlášť u leasingu??? Díky Vám za Názory