Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« vrzani dveri
Zdravicko vsichni,
mozna uz se to tu resilo, ale mam vazny problem (miluji ticho) s vrzanim dveri (skoro vsech) u nove Feldy. Cvakani v oblasti zamku jsem (snad) odstranil posunutim uchytu zamku, ale vrzani gumoveho tesneni zustalo. Bohuzel vrze castecne i pri otevrenych dverich a mirnem pribrzdeni. Podeziram tu velkou listu co vede od predniho skla horem. Prosim poradte mi nejaky konretni pripravek, ktery funguje a neznici ty gumy. Diky
ROMan PS: rady ze jsem si mel koupit jinou kaaaru prosim ani radsi neposilejte. -
« Re: Spotřeba
Při cestě z Chorvatska, kde jsem dosáhnul již zmiňované mé top-rychlosti jsem měl celkovou spotřebu 5,7 l. Na dálnici jsem udržoval rychlost
130-145, města dle přepdisů a mimo kolem 100-110.
Nejhorší cesta a tím i spotřeba byla u nás v Čechách kousek za hranicemi, kde na objížďkách člověk neustále řadí a brzdí a pátý rychlostní stupeň je jen do počtu. -
Diamant 01.08.01 20:59
« Re: Max. rychlost
No ja som overoval tú rýchlosť podľa otáčkomeru (mám spravený graf rýchlosti jednotilvých prevodových stupňov v závislosti na otáčkach), podľa pätníkov na diaľnici (sú každých 50 m) a podľa palubného počítača (pri ustálenej rýchlosti sa znuluje priemerná a čo naskočí je okamžitá rýchlosť). Uvedené tri hodnoty sa až prekvapivo zhodovali. Tak som dostal tých 165 km/h. -
« Re: Max. rychlost
Já jsem měl při těch tachometrových 185 km zhruba
5.200 otáček, bylo to z mírného klesání a rychlost stále pomalu rostla, ale nechtěl jsem riskovat poškození motoru tak daleko od domova. Přitom nejhorší bylo překlenout hranici zhruba 4.500 otáček. Jinak u nás v Čechách není problém se dostat na cca 160 km/h, ale na větší rychlost je potřeba hodně dlouhý rozjezd, případně klesání. -
« Re: Max. rychlost
Už nevím kolik přesně otáček měl motor při dosažení tý rekordní tachometrový rychlosti 195 km/h, ale ručička otáčkoměru byla v červenym poli.Běžně dosažitelná rychlost to určitě není,chtělo to dlouhej rozjezd a hodně tomu pomohlo že jsme jeli z kopce, z dost velkýho klesání.Jinak samozřejmě souhlas, že to je jen tachometrový údaj a skutečná rychlost byla o něco nižší. -
« Re: Max. rychlost
Domnívám se, že spíš než z údajů na rychloměru je přesnější vycházet z ůdajů z otáčkoměru a následně dle vzorce vypočítat skutečnou rychlost. Je pravda že ani otáčkoměr není zcela přesný, ale oproti rychloměru ta odchylka pak nevychází tak veliká (a někdy až nesmyslná). Já jsem taky jel ve Favoritu 170 dle tachoměru, ale ve skutečnosti to bylo něco málo přes 150 km/h. -
Diamant 31.07.01 23:41
« Re: Max. rychlost
Tých 195 je dosť veľa. Hoci podľa prevodov by pri maximálnych otáčkach 5500 mohla Felicia 1,3/50 MPI ísť teoreticky až 182 km/h. Ale ten motor už nemá taký výkon. Pri max. výkone 50 kW/5000 by mohla frčať 166 km/h. Ja som na rovinke išiel s 1,3/50 MPI Combi podľa tacho 172. Podľa PP aj výpočtom som sa dostal na hodnotu 165 km/h. Čo môj teoretický výsledok len potvrdzuje. A nezdá sa mi, že by ten motor mal ešte nejakú rezervu. Maximálne takých 10 km dole kopcom. Ale to som neskúšal. Taký kopec tu nemáme a dostať sa na tých 170 pekne dlho trvá. Inak ak máte ABS, tak skúste za dažďa na diaľnici pri 110 km/h plne stlačiť drzdu! Uvidíte to zdesenie na tvárach všetkých členov posádky. Stojí to za to! -
« Re: Vrzání zadní brzdy
Robia to vsetky Feldy a aj Golfy 3. rady. Mimochodom viete, ze zdna naprava je taka ista ako na Golfe 3 ??? Teda aspon pakne, valceky....
No a dostavame sa k veci, pisknutie sa prejavuje pri uvolneni brzdoveho pedala a je sposobeny bohybom celusti na zadnych brzdach. Zhod bubny, pod celustami, ktore pritlacaju oblozenie to natri GRAFITOM a je to, ak nemas grafit tak to pacarbi normalnou kancelarskou ceruzkou. V ZIADNOM PRIPADE TO NENATIERAJ OLEJOM ALEBO NIECIM CO BY SA MOHLO DOSTAT NA OBLOZENE. To by si si potom mohol natriet "hubu". A ked budes nahadzovat bubny tak vrat nastavovanie vole brzd (taky klin na strunke) do najvyssej polohy a nepritahuj loziska na doraz (staci prstami a skus koleso ci sa lahko toci), lebo to by ta potom mohlo predbehnut vlastne zadne koleso. -
« Vrzání zadní brzdy
Ahoj všichni. Mám taky feldu 1.3/50 BMM, má najeto
56 000Km a jsem s ní spokojený. Zatím se nevyskytl
vážnější problém. To že nefunguje otáčkoměr je asi
u felicie normální a nemá cenu vrážet peníze do nové palubovky, když po půlroce ten otáčkoměr odejde zas. Někdy nefunguje zadní sěrač, taky klasika u všech feld, zatíká tam a kontakt chce jen vyčistit. Ale potřeboval bych radu od někoho,
kdo ví jak odstranit pískání, které se ozývá
při uvolnění brzdového pedálu. Pískání způsobuje
zadní brzda. Asi to chce jenom promazat, ale kde
přesně? Píská to všem i na favoritech, takže někdo určitě bude vědět jak na to. -
« Re: Škubání studeného motoru
Nevím přesně co myslíš pojmem "resetovat řídící jednotku". Je možné smazat registr chybových hlášení a to krátkodobým odpojením baterie. Jinak kontrolu a jakési znovunačtení některých dat (to nevím přesně) lze provést pouze na testeru. Jinak ohledně toho odpojení baterie se mi u Feldy 1.6 po té co jsem měl baterii odpojenou cca 3-4 hodiny smazaly data ve škrtící klapce. Ty pak bylo třeba nastavit na VAGu (práce na 5 min.). Pokud škrtící klapka nekomunikuje s ŘJ tak se nastaví na tzv. mechanický volnoběh (stále cca 1000-1100 ot/min bez ohledu na teplotu motoru). Škrtící klapka pak funguje zjednodušeně bez korekce ŘJ zhruba jako klapka v karburátoru. V případě potřeby se i takhle dá s autem jet, ale není to ono. -
Diamant 26.07.01 21:28
« Re: Dotázek
Ja mám 56.000 km a po výmene originálnych sviečok za nové (3 iskrištia) sa auto razom zmenilo. Na voľnobehu sa netrasie a omnoho lepšie akceleruje. Hlavne z nižších otáčok. Lenivosť (niekedy) pri studenom motore sa však neodstránila. Prečo by aj. Veď to trvá odnova. Už som si zvykol. Považujem to za chybu v programe RJ alebo niečo podobné. Nejaké "búchanie" vo volante pri prejazde nerovností registrujem aj ja. Je to však veľmi slabé. Niečo podobné, ale silnejšie robil aj Favorit. Považujem to za konštrukčnú vlastnosť riadenia a vôbec sa ňou nezapodievam. Inak je tam hrebeň. Bežný volant by malo byť možné demontovať hocičím, čo pasuje na maticu vo volante. Mám airbag, tak to radšej skúšať nebudem. Brzdy mám OK (s ABS sú dosť ostré ešte aj oproti bežnej Fabii) a kotúče rozhodne meniť netreba. Hoci mám ťažšie Combi.