Oprava a údržba vozu Škoda Felicia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia

  • 00 Reagovat !

    foto

    13.08.01  12:44

    « Je to možné???

    Všechny Vás zdravím,
    Když jsme u té spotřeby,1,3 50kw kombi mi vyšla při cestě do Chorvatska na 6-6,5l. Běžné cesty 80-100km/h,dálnice 140-150km/h. Možná to lze přičíst i gumám Continental EcoContact. Stojí stejně co podělaný Matadory a jsou vynikající,doporučuji je vřele.
    Ale o co mi jde. Před cestou do chor. jsem si nechal vyměnit svíčky, seřídit motor, vyměnit brzdové desky, prostě klasika, navíc ještě dotáhnout řízení-mělo trošku vúli,už je to OK. TO, že mi po tom seřízení a výměně svíček připadá motor míň!!!klidnější než předtím-ve volnoběhu a že jsem se poté v servisu 2x stavoval, oni to hodily na počítač a pokaždé mi řekli že je to v pořádku, že to kolísání dělá lambda sonda, ani že nemontovali baterku, takže k vymazání dat nemohlo dojít-TO přičítám svíčkám, které tam dali, předtím tam byli s trojitým "jiskřištěm"značku nevím, teď tam dali klasiku Brisky, chystám se tam dát Bosche-máte s tím někdo zkušenosti, myslím si , že svíčky dělaj hodně?????
    Největší sranda ale je tohle: V den odjezdu na dovolenou,den po servisu-Škoda,Hégr,Olomouc,jsem nastartoval třeba na podruhé, někdy napotřetí, už jsem nestihl servis, aby mi vyměnili skříňku. Na dovolené jsem občas nastartoval na poprvé, občas třeba napočtvrté. Při cestě domů jsem u Grazu už nenastartoval vůbec. Přitom klíčem jsem otočit mohl, budíky, všechno fungovalo, akorát to nastartování, tož jsem udělal to nejjednodušší, mou drahou polovičku posadil za volant a na troječku v pohodičce motor nastartoval. Dojel jsem do Olomouce a hned do servisu,vyměnit tu skříňku, asi půl hoďky kolem toho lítaj jeden mechanik, dokonce ho napadlo, že je špatný startér-u 2roky starého auta-no nakonec teda řekl, že je to start.skříňkou a její mech.část stojí tři stovky, takže v pohodě. jěště předtím za náma ale přišel jeho kolega, kukl se na tu skříňku, jenom se mě zeptal, kdo se mi tam hrabal v kabelech,načež jsem mu odpověděl, že jediný, kdo se v nich mohl hrabat byl jejich mechanik, když mi spravoval to řízení před dovolenou!!! Přehodil na skříňce dva kabely no a od té doby v pohodě startuji!!!!! CO VY NA TO? Byli ale dobří, nevzali si ode mě ani korunu, navíc si zapsali číslo auta a že prý si zjistí, který mechanik mi ten servis před dovolenou dělal.
    Tak Vám neví, má smysl dávat auto do značkového servisu?????
    Napište, Dík Kokolda
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.08.01  12:15

    « Re: Zhasínání motoru 1,6

    Vdaka za instruktaz vo veci resetovania jednotky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.01  15:11

    « Re: Zhasínání motoru 1,6

    Takze toto som vycital v "mudrej knizke":

    Stary start

    Takzvany stary start nam pomoze pri problemoch s:

    - volnobeznymi otackami

    - spustanim motora

    Pri starom starte uskutocnime postup, pri ktorom riadiaca jednotka BMM ziska na zaklade optimalnych podmienok najlepsie adaptacne hodnoty pre start a vlnobeh. Pricinou nie prave optimalnych adaptacnych hodnot moze byt:

    - caste pouzivanie auta na kratke vzdialenosti

    - spustanie motora so zosliapnutym pedalom plynu (otvoreny volnobezny kontakt)


    Stary start robime tymto postupom:

    - motor nechame zahriat na teplotu minimalne 80°C alebo pockame na minimalne dve zopnutia ventilatora na chladici.

    - zastavime motor, vypneme zapalovanie

    - odpojime konektor riadiacej jednotky

    - pockame minimalne 10 minut (behom tejto doby sa zmazu vsetky data z RAM riadiacej jednotky)

    - pripojime konektor riadiacej jednotky

    - spustime motor bez zosliapnutia pedalu plynu

    - nechame motor bezat priblizne 5 minut pri volnobehu (dôlezite je aby nedoslo k zosliapnutiu plynu, alebo aby sa nerozpojil volnobezny kontakt).

    - zastavime motor a vypneme zapalovanie.

    - druhy krat nechame bezat motor pri volnobehu priblizne 5 minut (nezoslapujeme plynovy pedal)

    - zastavime motor a vypneme zapalovanie

    - treti krat nechame motor bezat priblizne 5 minut (nezoslapujeme plynovy pedal)

    - zastavime motor a vypneme zapalovanie



    Po tomto by mala byt jednotka nastavena. Upozornenie: nikdy nestartujte motor pri zosliapnutom plynovom pedale.


    Takze uz len na zaver dodam, ze aj ked je tento postup pre BMM motory, je dost mozne, ze bude fungovat aj na MPI. Mimochodom je to vytazok z knihy "Vstrekovacie zariadenia zazihovych motorov" tak dufam, ze ma ziadne vydavatelstvo nebude zalovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.08.01  13:48

    « Re: vrzani dveri

    Diky moc, poridil jsem Silkal93 a je ticho. ROMan
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.01  01:05

    « Re: Spotřeba a zatekani

    Jooo, spotreba. Mam Feldu Combi 1,9D, najeto 120000 km. Zpocatku jsem jezdil 90 km po silnicich a 100-110 km/hod. po dalnicich, aby to moc nezralo. Bralo si to 4,8 l/100 km. Ted zkousim jezdit co nejrazantneji, tj. dalnice 130-140 km/hod., normalni silnice 100-110 km/h., kde to jde. Spotreba 4,98 (1. nadrz) a 5,03 l nafty (2. plna nadrz). Bezva uspornej motor! A na dalnicich mne z Felicii predjede jen Felda 1,6 :-) Lidi asi setri...

    Mam ale taky jeden problemek. Jel jsem domu za deste a mel jsem vodu v pojistkovem panelu (?). Takovej ten molitanovej krk za radiem byl uplne nacucanej a teklo to do pojistek a odtud kapalo na spolujezdcovy nohy. O vikendu prselo nekolikrat, ale tohle se jiz nezopakovalo (kdyz auto stalo na miste). Tak kudy mi tam tece?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.01  15:12

    « Re: Spotřeba

    To je docela slušný. Mě to žere ať dělám co dělám v průměru 6,5 v létě a v zimě o litr víc. Akorát jednou jsem se dostal na 5,8, ale to nebyla normální jízda. Podotýkám že jsou to vypočítané hodnoty z najetých km a natankovaných litrů. PP nemám. Při top-rychlostech kdy je pedál na podlaze odhaduji spotřebu okolo 10 litrů možná víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.01  14:57

    « Re: vrzani dveri

    Pokud je zdrojem vrzání gumové těsnění okolo oken nebo pátých dveří můžeš zkusit grycelinový olej. Koupíš ho v lékárně za pár peněz a když už by to nepřestalo tak Ti aspoň nebudou v zimě přimrzávat dveře. Na tohle to funguje dobře.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.01  12:52

    « Re: vrzani dveri

    nene, silikonovy olej je takovy bezbarvy, byva ve sprayi. Ale da se koupit olej v lahvicce. Strikam s tim vsechna gumova tesneni, palubku a mista, kde by mohlo neco zavrznout. Na 1/2 roku mam klid, nez se zase nanese prach a zacne neco vrzat. Nenechava to fleky na calouneni. Strikam to olejem od Wurthu, nemam predstavu kolik stoji, kradu jej bratrovi. V market jsou ty blbosti jako kokpit spray, atd. Ty by mely taky pomoct. Vrzani je svinstvo. Je zajimave ze mi ve Formanu pri desti nikdy nic nevrzalo
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.01  12:26

    « Re: vrzani dveri

    to je neco jako WD40 ??? ja mam TF2 ten je ale s teflonem, to asi nebude ono, ze? V kazdem pripade dekuji. ROMan
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.01  11:11

    « Re: vrzani dveri

    silikonovy spray.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.01  09:31

    « Re: Spotřeba

    Neviem ako MPI ale ja sa na V. prevodovy stupen neviem od rychlosti cca. 70km/h dostat cez 10litrov. Mozno je to tym, ze je to 40kW. Alebo MPI vie ten motor lepsie nakrmit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.08.01  09:26

    « vrzani dveri

    Zdravicko vsichni,
    mozna uz se to tu resilo, ale mam vazny problem (miluji ticho) s vrzanim dveri (skoro vsech) u nove Feldy. Cvakani v oblasti zamku jsem (snad) odstranil posunutim uchytu zamku, ale vrzani gumoveho tesneni zustalo. Bohuzel vrze castecne i pri otevrenych dverich a mirnem pribrzdeni. Podeziram tu velkou listu co vede od predniho skla horem. Prosim poradte mi nejaky konretni pripravek, ktery funguje a neznici ty gumy. Diky
    ROMan PS: rady ze jsem si mel koupit jinou kaaaru prosim ani radsi neposilejte.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.01  06:31

    « Re: Spotřeba

    Při cestě z Chorvatska, kde jsem dosáhnul již zmiňované mé top-rychlosti jsem měl celkovou spotřebu 5,7 l. Na dálnici jsem udržoval rychlost
    130-145, města dle přepdisů a mimo kolem 100-110.
    Nejhorší cesta a tím i spotřeba byla u nás v Čechách kousek za hranicemi, kde na objížďkách člověk neustále řadí a brzdí a pátý rychlostní stupeň je jen do počtu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 02.08.01  21:32

    « Re: Spotřeba

    To je nejako málo, nie? Mne sa zdá, že moje MPI berie tak okolo 12 alebo žeby až 16? Skúšať to ale nehodlám. Mám priečnu trhlinu na prednej pneu - tak až po výmene a krátkom zabehnutí nových pneu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.08.01  15:44

    « Re: Spotřeba

    1.3 40kW BMM pri 155 (miestami 160) (teda noha na podlahe) zerie podla palubneho pocitaca 9.1 litra.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.08.01  12:36

    « Spotřeba

    Koukám, že otázka max. rychlosti měla slušnou odezvu a jak je vidět spoustu z Vás to zajímá. Tak se ještě zeptám, kolik to auto může baštit když se takhle honí?
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 01.08.01  20:59

    « Re: Max. rychlost

    No ja som overoval tú rýchlosť podľa otáčkomeru (mám spravený graf rýchlosti jednotilvých prevodových stupňov v závislosti na otáčkach), podľa pätníkov na diaľnici (sú každých 50 m) a podľa palubného počítača (pri ustálenej rýchlosti sa znuluje priemerná a čo naskočí je okamžitá rýchlosť). Uvedené tri hodnoty sa až prekvapivo zhodovali. Tak som dostal tých 165 km/h.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.08.01  16:28

    « Re: Max. rychlost

    Já jsem měl při těch tachometrových 185 km zhruba
    5.200 otáček, bylo to z mírného klesání a rychlost stále pomalu rostla, ale nechtěl jsem riskovat poškození motoru tak daleko od domova. Přitom nejhorší bylo překlenout hranici zhruba 4.500 otáček. Jinak u nás v Čechách není problém se dostat na cca 160 km/h, ale na větší rychlost je potřeba hodně dlouhý rozjezd, případně klesání.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.08.01  07:37

    « Re: Max. rychlost

    Už nevím kolik přesně otáček měl motor při dosažení tý rekordní tachometrový rychlosti 195 km/h, ale ručička otáčkoměru byla v červenym poli.Běžně dosažitelná rychlost to určitě není,chtělo to dlouhej rozjezd a hodně tomu pomohlo že jsme jeli z kopce, z dost velkýho klesání.Jinak samozřejmě souhlas, že to je jen tachometrový údaj a skutečná rychlost byla o něco nižší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.08.01  04:14

    « Re: Max. rychlost

    Domnívám se, že spíš než z údajů na rychloměru je přesnější vycházet z ůdajů z otáčkoměru a následně dle vzorce vypočítat skutečnou rychlost. Je pravda že ani otáčkoměr není zcela přesný, ale oproti rychloměru ta odchylka pak nevychází tak veliká (a někdy až nesmyslná). Já jsem taky jel ve Favoritu 170 dle tachoměru, ale ve skutečnosti to bylo něco málo přes 150 km/h.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…