Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
"-- skrytý --" 24.08.01 08:58
« Karoserie
Jo, mám r.96 a 5. dveře mají pod lištou pěkné bublinky, pod kterými bude rez :-(
Jinak je zbytek kastle, co se rzi týče O.K., ale na několika místech jsou malé kousky odštípnutého laku. Asi je na feldách nějaký křehký, protože o 5 let starší Fiat Tipo, který mají rodiče, je bez jakéhokoliv škrábance. -
« Re: Letní pneumatiky
Jezdil jsem Micheliny a myslel jsem si, že jsou jedny z nejlepších. Teď tam mám Dunlopy a nevidím žádný rozdíl. Včera jsem moji 6 let starou felicii
pořádně umyl a po detailním prohlídnutí karosérie jsem byl pěkně rozladěnej. Není snad karosářský díl, aby tam nebyl nějaký puchejřek. A to nemluvim
o zadních dveřích, které jsem už pořídil jiné a právě se stříkají. Jak natom jste ostatní?
-
« Re: Rychlost 1,3 MPi 40 kW
Čauky, podle mého názoru, ostatně , tak mi to řekli i ve škodovce, je mezi 40Kw a 50Kw ve felicii markantní rozdíl, jak ve výkonu, tak dokonce i spotřebě.
Jiné je to prý u fabie, kterou jsem uvažoval ke koupi, jenže....už to prostě není kvalitní lidovka, ve fábii, jak té slabší, tak té silnější - 1,3, je stejný motor, akorát jeho výkon je u té slabší verze omezem elektronicky a ten rozdíl je prý minimální. Jenže i za ten slabší motor a úplně holý auto!!! po mě chtěli306tisíc. -
« Re: Spotřeba
Mám 1.3 MPI - 40 kW 2 roky starou. Jeste do minuleho roku jsem jezdil jaro, leto do 6 l; Hostivař-Průmyslová Prosek a o víkendu po Dálnici 120-130 km/hod. Pak na podzim po rocni/15tis kontrole to vylezlo na 7l a nezměnilo se ani v květnu. Pak jsem si koupil palubní počítač a jezdím za 5,0-5,8 l. Ale při úplně jiném stylu jízdy !!! Dálnice tak max. 110, ve městě přes 60 a 5-ku, neutrál případně brždění motorem. Když se vrátím ke stylu jízdy předtím, tak 7. Za chvíli mám kontrolu po 30 tis., poraďte mi co jim mám říci, kde by mohla být chyba ? A teď se projevím jako úplný laik(nebo hlupák?): Švagr, který má 50-ku monotronic a jezdí mu to 160 (mně 140) mi radil, abych to " rozjezdil". To bylo ve stejnou dobu, kdy mi stoupla spotřeba a zároveň jsem měl tu prohlídku. Vůbec nemám představu, co se děje v těch řídících jednotkách.
Martin -
« Je to možné???
Všechny Vás zdravím,
Když jsme u té spotřeby,1,3 50kw kombi mi vyšla při cestě do Chorvatska na 6-6,5l. Běžné cesty 80-100km/h,dálnice 140-150km/h. Možná to lze přičíst i gumám Continental EcoContact. Stojí stejně co podělaný Matadory a jsou vynikající,doporučuji je vřele.
Ale o co mi jde. Před cestou do chor. jsem si nechal vyměnit svíčky, seřídit motor, vyměnit brzdové desky, prostě klasika, navíc ještě dotáhnout řízení-mělo trošku vúli,už je to OK. TO, že mi po tom seřízení a výměně svíček připadá motor míň!!!klidnější než předtím-ve volnoběhu a že jsem se poté v servisu 2x stavoval, oni to hodily na počítač a pokaždé mi řekli že je to v pořádku, že to kolísání dělá lambda sonda, ani že nemontovali baterku, takže k vymazání dat nemohlo dojít-TO přičítám svíčkám, které tam dali, předtím tam byli s trojitým "jiskřištěm"značku nevím, teď tam dali klasiku Brisky, chystám se tam dát Bosche-máte s tím někdo zkušenosti, myslím si , že svíčky dělaj hodně?????
Největší sranda ale je tohle: V den odjezdu na dovolenou,den po servisu-Škoda,Hégr,Olomouc,jsem nastartoval třeba na podruhé, někdy napotřetí, už jsem nestihl servis, aby mi vyměnili skříňku. Na dovolené jsem občas nastartoval na poprvé, občas třeba napočtvrté. Při cestě domů jsem u Grazu už nenastartoval vůbec. Přitom klíčem jsem otočit mohl, budíky, všechno fungovalo, akorát to nastartování, tož jsem udělal to nejjednodušší, mou drahou polovičku posadil za volant a na troječku v pohodičce motor nastartoval. Dojel jsem do Olomouce a hned do servisu,vyměnit tu skříňku, asi půl hoďky kolem toho lítaj jeden mechanik, dokonce ho napadlo, že je špatný startér-u 2roky starého auta-no nakonec teda řekl, že je to start.skříňkou a její mech.část stojí tři stovky, takže v pohodě. jěště předtím za náma ale přišel jeho kolega, kukl se na tu skříňku, jenom se mě zeptal, kdo se mi tam hrabal v kabelech,načež jsem mu odpověděl, že jediný, kdo se v nich mohl hrabat byl jejich mechanik, když mi spravoval to řízení před dovolenou!!! Přehodil na skříňce dva kabely no a od té doby v pohodě startuji!!!!! CO VY NA TO? Byli ale dobří, nevzali si ode mě ani korunu, navíc si zapsali číslo auta a že prý si zjistí, který mechanik mi ten servis před dovolenou dělal.
Tak Vám neví, má smysl dávat auto do značkového servisu?????
Napište, Dík Kokolda
-
« Re: Zhasínání motoru 1,6
Takze toto som vycital v "mudrej knizke":
Stary start
Takzvany stary start nam pomoze pri problemoch s:
- volnobeznymi otackami
- spustanim motora
Pri starom starte uskutocnime postup, pri ktorom riadiaca jednotka BMM ziska na zaklade optimalnych podmienok najlepsie adaptacne hodnoty pre start a vlnobeh. Pricinou nie prave optimalnych adaptacnych hodnot moze byt:
- caste pouzivanie auta na kratke vzdialenosti
- spustanie motora so zosliapnutym pedalom plynu (otvoreny volnobezny kontakt)
Stary start robime tymto postupom:
- motor nechame zahriat na teplotu minimalne 80°C alebo pockame na minimalne dve zopnutia ventilatora na chladici.
- zastavime motor, vypneme zapalovanie
- odpojime konektor riadiacej jednotky
- pockame minimalne 10 minut (behom tejto doby sa zmazu vsetky data z RAM riadiacej jednotky)
- pripojime konektor riadiacej jednotky
- spustime motor bez zosliapnutia pedalu plynu
- nechame motor bezat priblizne 5 minut pri volnobehu (dôlezite je aby nedoslo k zosliapnutiu plynu, alebo aby sa nerozpojil volnobezny kontakt).
- zastavime motor a vypneme zapalovanie.
- druhy krat nechame bezat motor pri volnobehu priblizne 5 minut (nezoslapujeme plynovy pedal)
- zastavime motor a vypneme zapalovanie
- treti krat nechame motor bezat priblizne 5 minut (nezoslapujeme plynovy pedal)
- zastavime motor a vypneme zapalovanie
Po tomto by mala byt jednotka nastavena. Upozornenie: nikdy nestartujte motor pri zosliapnutom plynovom pedale.
Takze uz len na zaver dodam, ze aj ked je tento postup pre BMM motory, je dost mozne, ze bude fungovat aj na MPI. Mimochodom je to vytazok z knihy "Vstrekovacie zariadenia zazihovych motorov" tak dufam, ze ma ziadne vydavatelstvo nebude zalovat.
-
"-- skrytý --" 06.08.01 01:05
« Re: Spotřeba a zatekani
Jooo, spotreba. Mam Feldu Combi 1,9D, najeto 120000 km. Zpocatku jsem jezdil 90 km po silnicich a 100-110 km/hod. po dalnicich, aby to moc nezralo. Bralo si to 4,8 l/100 km. Ted zkousim jezdit co nejrazantneji, tj. dalnice 130-140 km/hod., normalni silnice 100-110 km/h., kde to jde. Spotreba 4,98 (1. nadrz) a 5,03 l nafty (2. plna nadrz). Bezva uspornej motor! A na dalnicich mne z Felicii predjede jen Felda 1,6 :-) Lidi asi setri...
Mam ale taky jeden problemek. Jel jsem domu za deste a mel jsem vodu v pojistkovem panelu (?). Takovej ten molitanovej krk za radiem byl uplne nacucanej a teklo to do pojistek a odtud kapalo na spolujezdcovy nohy. O vikendu prselo nekolikrat, ale tohle se jiz nezopakovalo (kdyz auto stalo na miste). Tak kudy mi tam tece?