Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
Diamant 07.09.01 06:33
« Pukanie + spotreba
Ja mám Felku Combi 1,3/50 a to pukanie sa už objavilo aj u mňa. Viac ma však hnevá vŕzganie gumeného tesnenia piatych dverí. Hrozné. Už som ho aj ošetril Ale inak spokojnosť. Čo sa týka PP, tak na voľnobeh mám spotrebu 0,9 l/h. Pri prudšom ubratí plynu idem za 0,0 asi do 1500-2000 otáčok. Neviem to určiť presne, lebo PP má nejaké spozdenie a tá hranica sa tiež sama nejako mení podľa okolností. Najviac ma však štve, že pri prudšom ubratí plynu sa ešte chvíľu stále vstrekuje a až potom je to za 0,0. Ale to robia len MPI. -
« Dotaz Fel. Combi 98 LPG
Zdravim vsechny. Jsem cerstvym majitelem Feliny kombi. A mam par dotazku pro vice zkusenejsi nez ja :)) Prvni dotaz je ohledne ovladani prednich svetel mam leve svetlo zasekle smerem dolu v noci je to hnus s tim jezdit da se to nejak samodomo opravit (nebo aspon zvednou do technicke?) a nebo je treba neco vymeni a co a jak je to narocne ? Dale by me zajimaly zkusenosti z provozem na LPG: ceho se vyvarovat na co si dat potor a tak podobne jak je to z prohlidkama a opravama LPG a jeste jestli je normalni za na LPG mi volnoveh toci cca o 200 otacek min nez benzin mam tam klimu a po zapnutim mam problem ze chcipanim. A jeste jeden dotaz ohledne LPG VS Audio. Chtel bych si do predni casti plata umistit bas. repro. ALe nemam jistotu jestli magneticke pole repro nebude poskozovat nebo narusovat nejaky magneticky spinac nad nadrzi? Chtel bych je vlastne umistit nad tu nadrz. Predem diky za vsechny rady i nazory. Tee -
« Re: vrzani dveri
Trumf to neni, ale to je asi fuk. Diky za Tvuj prispevek, usetril jsi me sundavani plastu a bezpecnostnich pasu. Ta kovova spona me nenapadla. Omrknu to. Ja mam 1,9 D a protoze v praci jezdim s 1,3, ktery ma mnohem vic najeto a nic tam nepraska, mel jsem za to, ze to lupani je zpusobeno tim, ze moje auto (tedy hlavne predek) je mnohem tezsi a pri najeti na vlnu ci sparu se kastle vice "zkrouti", coz se projevi i na plastech v interieru. Ted ale nevim, kdyz rikas, ze to same mas u Trumfu (tedy u 1,3 pokud se nepletu). Samozrejme to neni zadna vazna zavada, ale je to opravdu neprijemne. Vim, ze jsem si nekoupil mercedes, ale skutecnost, ze ty pazvuky zacali okamzite pote, co jsem auto koupil, me zklamala. O plastovem krouzku v uchytu zamku radsi ani nepisu... No, pokud bys kapnul na to, proc to vedle hlavy praska, dej prosim vedet. -
« Re: vrzani dveri
Je to TRUMF?? Mam to same. Jiz jsem mel sundane vsechny plsty a bezp. pasy a dela to i pri otevrenych dverich. Podeziram tu stresni gumu osazenou pomoci kovovejch spon do kastle prave v miste u tve hlavy (jedna je). Jiak pri spravnem usazeni dveri mi cvaka ten plastovy krouzek na uchtu zamku, po mirnem "zkrizeni dveri" ztichne. To nemluvim vubec o tesnicich gumach ve dverich. ... -
"-- skrytý --" 29.08.01 11:14
« Re: vrzani dveri
Ve sloupku? Ja mam mirnou vuli LP dveri, ale neda se s tim pry nic delat, rka Skoda-servis. Pri nerovne vozovce slysim, jak se tre tesnici guma, taky je to neprijemne. Zkus vzit za otevrene dvere a pohybuj s nimi nahoru dolu, jestli nemaji vuli... Ty moje by se na pasech ve vzduchu asi dlouho neudrzely :)) Stejne jsem tu reklamu nepochopil :) -
« Re: vrzani dveri
Mam podobny problem jako vrzani dveri. Pri jizde (prejezd sebemensi vlny ci spary) mi neustale neco praska a lupe v prostoru sloupku mezi LP a LZ dvermi. Za boha nemuzu zjistit o co jde a odkud presne se ten zvuk ozyva. Je to jiste banalita, ale jezdim hodne a kdyz mi neustale neco lupe u ucha, je to velmi neprijemne. Neresil jste uz nekdo podobny problem? Dik. -
« Re: Spotřeba
Aby při brzdění motorem resp. v obdobné situaci nedávala ŘJ palivo musí být splněny minimálně tyto dvě podmínky : 1)chladící kap. je zahřátá
2) ot. motoru dosahují určité minimální výše. Např. u 1.6 Mpi je to dvojnásobek volnoběhu u ostatních motorů nevím přesně ale asi taky tak nějak. Při dalším poklesu otáček pod tuto mez reguluje ŘJ dodávku paliva (v kooperaci se škrtící klapkou) tak, aby při dalším poklesu otáček včas zachytila volnoběžné otáčky. Proto je rozdíl v dodávce paliva mezi prudkým a pozvolným uvolněním plyn. pedálu. -
« Re: Karoserie - koroze
Podle toho co jsem se dozvěděl v "chytré knížce" tak Felicie ma pozinkouvané následující plechy : kapota motoru (komplet), maska, dveře (pouze zevnitř), plechové díly pod zadními světly. O blatnících tam není nic. Také tam není nic o tom, od kdy se zinkovalo, takže asi od počátku. Největší svinstvo na korozi jsou stejně jako u Favorita lemy u zadních kol. Na předek mohu doporučit plastové vložky do podběhů, ale ty na zadní lemy moc nepomůžou. -
« Re: Spotřeba
Pri uplnem ubrani plynu se prerusi dodavka paliva, pokud je motor zahraty a ma vice nez 2000 ot/min. Pak je dodavka prerusena i pokud klesnou otacky pod tuto mez. Pokud ale je plyn ubran pri otackach nizsich nez 2000 ot./min., pak jiz k preruseni dodavky paliva nedojde.
Jarda -
« Re: Spotřeba
Ono to mas tazko. Vzdy je to inac. Napriklad ak ides po rovine a mas tam nejakych 2500 a plynule uberies plyn tak sa ani neodstavi privod paliva. Ale ak uberies rychlo tak odstavi. Inac je to velmi dobre citit na tom ako motor brzdi. S palivom je ten brzdny ucinok ovela nizsi. Mne to pripada tak ako keby jednotka "sondovala" ci auto nadalej bez zosliapnuteho plynu zrychluje alebo nie a podla toho to regulovala. Ale su to len moje subjektivne dojmy. Najlepsie mas kupit PP a mozes sa kochat.... :-) -
« Re: Spotřeba
No, on to myslel asi tak, ze ked ides napriklad z kopca tak tam zarad rychlost a brzdi motorom. Vtedy PP ukazuje spotrebu 0.0 litra/100km takze nezerie nic. Ked tam totizto nechas neutral, tak mas urcitu spotrebu a este aj viac opotrebuvas brzdy. To iste plati aj ked brzdis na rovine. Vzdy tam proste nechaj rychlost. Teda pokial nechces na neutrali dojst na nejake miesto. A este nieco, ked brzdis motorom a chces mat pri tom 0.0 spotrebu tak motor musi mat minimalne okolo 2000 obratok, inac jednotka obnovi dodavku paliva.
Protoze regulovana soustava motoru ma urcite dopravni zpozdeni, nelze nastavit elektroniku tak, ze bude na vsechny prudke zmeny reagovat okamzite. Spise by to vedlo k nestabilite rizeni motoru.