Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Akumulator
Aku najvacsiu kapacitu moze mat akumulator do Felicie 1.6? Original bol 44 Ah. Alternator ma Bosch 70A. Ja tam davam Bosch Silver Plus 55Ah, neviem ci by ten alternator stacil dobijat aj 62 Ah. Aj ked myslim, ze 1.9D ma 60 Ah s 70 A alternatorom. Neviete, ci sa na tom 70 A Bosch alternatore da nastavit napatie, na ktore sa reguluje? -
Diamant 18.12.01 20:20
« Re: Klepani to Paulo
Technik mi to s tou prevodovkou vysvetľoval. Ide o to, že prevodovka má tri hriadele. Z toho dva hlavné. Jeden má na konci ložisko, ktoré je niekde úplne na kraji prevodovej skrine. Olejom ho zásobuje vraj nejaký kanál a chvíľu to trvý, kým sa tam ten stuhnutý olej dostane. Vraj je najlepšie naštartovať a nechať motor chvíľu bežať na neutrál. Vyraziť až potom. Inak to "chrastenie" (ja by som to prirovnal, ako keby sa v prevodovke niečo mlelo) sa u mňa niekedy objavuje aj v lete a už od nova. Takže to zrejme závada nebude, inak by sa to už zhoršovalo. -
« Re: Klepnutí po uvolnění spojky
U moji felicie to delalo loni taky(1,3MPI 50kW mr.97,pri asi 70t.km).Zacalo to v zime.A bylo to presne ,jak popisujes.V servisu nevahali ani chvilku a vymenili pryzove ulozeni pomocneho tahla razeni pod vozem.Podle vseho to neni ojedinela zavada,ten kousek pryze stal asi 30 Kc,ale hlavne od te doby to nedela!!!.Ja uz mel podezreni na pravy kulovy cep poloosy,protoze to byly takove obcas kovove pazvuky prichazejici zprava. -
"-- skrytý --" 14.12.01 08:54
« Re: Klepnutí po uvolnění spojky
Abych to ještě upřesnil: klepne to v momentě, kdy auto zrychlí (při rychlém sešlápnnutí plynu) nebo zpomalí (prudké ubrání plynu, rychlejší puštění spojky po přeřazení).
Ptal jsem se v servisu a prý to dělá řadící tyč, konkrétně nějaké gumové tlumiče vibrací (?) které při velkých mrazech ztvrdnou na kámen. Prý nejsem jediný, kdo se na to ptal. Tak pokud jsme s tím servismanem hovořili o stejné věci, tak je to ono. -
Diamant 13.12.01 19:32
« Re: Klepnutí po uvolnění spojky
Aj mne to robilo. Hlavne ak som sa pohol na krizovatke a ubral plyn bez zoslapnutia spojky. Ak som zase pridal tak zasa. Mam model 98. Pri jednej z prehliadok som to spomenul a oni vraj nieco premazali a ... No proste odvtedy to uz nerobi. Alebo vam sa to prejavuje inak?
Felicie maju stale ziarovky. Akurat od MR 97 maju Felicie stlpec symbolov nie ako svietiaci obdlznik s tmavym symbolom, ale ako svietiaci symbol na tmavom pozadi. Ale stale je tam ziarovka. U Octavii neviem (ak doslo k zmene, typoval by som od MR 2001). Fabia me stit pristrojov s diodami a je nerozoberatelny. No a tie rucky su bez optickych kablov :o) Je tam ziarovka, ktora osvetluje priehladne plexi. To sluzi ako svetlovod. Je tam jeden nepohyblivy kruzok a jeden pohyblivy spojeny s ruckou. Tie kruzky su priehladne a na povrchu maju ciernu farbu, takze nesvietia. To je cela zahada. Takze sa zda, ako keby do rucicky viedol svetlovodivy kabel. -
« Tlumiče
Zdravím všechny fandy Felicií. Chtěl jsem doplnit údaj o výměně tlumičů. Já je měnil ve 150000km a nebyly ještě nejhorší, takže asi záleží jak kdo a po čem s feldou jezdíte. Teď mám najeto 180t Km (z toh 90t Km na LPG) a ve 170 jsem měnil rozvodovej řemen. Mam 1.3 BMM 95. Jo teď se ještě chystam na spojku protože se z ní začínají ozývat zajímavý pazvuky. -
"-- skrytý --" 13.12.01 07:36
« Re: Klepnutí po uvolnění spojky - upřesnění
Jo, ještě k tomu předchozímu mailu. Brzdy vydávají taky divné zvuky, když začnu brzdit s autem, které celou noc stálo zaparkované. Zkrátka to při prvních 2-3 bržděních vydává takový lomoz (rachocení, škrábání?). Pak to hned přestane. Brzdy jinak brzdí O.K. Nemohou tyto dva problémy spolu souviset?
oprava není složitá ve značkovém servisu to stojí okolo 500,-kč.Já jsem tuto závadu taky měl na svoji feldě.Ale už s ní do značkovýho servisu nepáchnu jsou to zloději a podvodníci,tedy mluvím o Litomyšli