Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
hmm, když mě nějak nejdou ty koncernové benzínové motory pod nos, se mi zdá že sou zbytečně komplikované, s velkou slávou objevovali koncem 90tých let stříkačky multipoint, něco co třeba v escortech běhalo už na od 91.roku.
VW jedině ropáka, tam nemám sebemenších námitek ale to se asi shodnem všichni.
Poznámka: mám teď rozdělanýho Golfa II 1,8 GTi a to je fakt nářez, všude na motoru sou nálitky Made in Brazil....nic na to nepasuje..... -
« zámky u dveří
Zdravím všechny. Potřebuji radu pro tchána :-! . Má felicii r.v. 2000. Dveře se odemýkají na dálkové ovládaní. Neodemýkají se mu zadní dveře za spolujezdcem. Jdou pouze ručně. Odemýkalo to v pohodě 4 roky, ale teď to stávkuje. Je poškozen motorek? Něco promazat? :?: Někdy se odemknou. Je to tak jednou za deset odemknutí.
:x Poraďte. Dík. -
PavelK_ 27.05.05 07:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Smudla: O.K., kašlem na slovíčkaření, ale Mitsi zmínil elektronicky řízený karburátor, to byl taky obchodní název škodovky (LSe?) a to byl opravdu vrchol nespolehlivosti, proti tomu mi přijde to jednobodový vstřikování (do karburátoru >:D ) přece jen lepší a bez zásadních problému a hlavně už měl vlastní diagnostiku. Nakonec naposledy jsme se s téměř stejným systémem mohli setkat u nového auta u Golfu III Variant 1.8 v r. 98(motor AAM 55 kW nebo ABS 66kW) a ty patřili k nespolehlivějším motorům vůbec. -
"-- skrytý --" 26.05.05 21:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
To smudla: Potvrzuji, ovšem elektronicky řízený karburátor je snad to neprůserovější a nejnespolehlivější zařízení, které kdy bylo pro přípravu směsi vymyšleno. A zlobilo dokonce i u japonských vozů! Jenže ty přešly velmi rychle na vícebodové elektronické vstřikování, na rozdíl od Evropanů, kde to trvalo mnohem déle a ještě s debilním mezistupněm zvaným "monopoint".
Pokud jde o Francii, tak tam byly katalyzátory uzákoněny až někdy od r. 1996, takže asi proto... -
« táhne mi řízení
Ahoj koupil sem si ojetou feldu, táhla mi doleva, dal sem ju do servisu aby mi udelali geometrii a feldu prohlídli, táhne mi to furt, prej na nic nepřišli, nevíte čím to může být? eště sem si tak myslel že sou špatně vyvážený kola je to možný? Táhne to doleva, ale jenom občas, není to pokaždé stejný..... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
swe - m?žem se tu hádat o terminologii, obchodní název toho pa-systému ve favoritech je opravdu takový jak uvádíš, ale - v reálu se jedná o elektronicky ovládaný karburátor, o tom se asi handrkovat nebudem....
?ídící jednotka ti dává bohatost, míchá syti? atd. Lambda tam logicky taky je práv? kv?li uvedenému a to co ti bzu?í v nádrži je palivové ?erpadlo... :-!
N?kdy se zamysli nad tím, jak to celé funguje a uvidíš k ?emu že to má opravdu blíž.
MPI se do felicií dávalo tuším až 96 nahoru, prvnírok výroby jen za tu?ný p?íplatek ale nejsem si jistý.Ob?as natrefím na Feldu - v podstat? jen z Francie - která je krmena benzínem stejn? jako p?elomové Favority, u nás tehdy neprodejné auto kdv?li legislativ?, hm záhada.
Nechápu n?které tahy škodovky, z Rakouska mi zase jezdí Fáva 93 se syti?em, táhlo se nachází vedle ovládání sklonu sv?tel. Vždycky jsem si myslel že to m?ly jen ty opravdu první.
Stejn? je zajímavé sledovat jaké r?zné varianty se prodávaly aniž o tom n?kde najdete zmínku - favority s výškov? stavitelnýma pásama a centrálem ( model 93 ), Felicie 95 se zna?kovým p?edeh?íváním motoru - zástr?ka nad LP mlhovkou, topná spirála v hlav? a na všem zná?ky škoda... -
PavelK_ 24.05.05 17:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Pane smudlo, copak mi to asi bzučí v nádrži, k čemu mám lamdu, třícestný kat a nacopak mám na podběhu řídící jednotku? A na co je ten servomotorek na škrtící klapce? A z čeho pak si asi načítám diagnostiku? Že by jednobodové vstřikovaní Bosch Monomotronic?! Podle Vás asi atrapy. Děkuji pane smudlo za "věcné" přípomínky, ale já vím co mám nejen na sacím potrubí. A kdybych měl vaše znalosti, tak bych si to alespoň přečetl v techničáku, i tam to je a neblbnul bych lidem hlavu. -
"-- skrytý --" 24.05.05 14:24
« Bez nadpisu
Swe má pravdu, od modelu 94 je všechno výhradně vstřikování, nejprv BMM, pak až někdy MPI. Felicie s karburátorem byly jen na export kamsi kdovíkam (Turecko???), u nás nebylo možné ji legálně přihlásit (což ovšem nevylučuje, že jich tu pár jezdí, že....). Byla dokonce i jedna taková aféra, s Favority/Formany s karbecem, co se nestihly prodat mlhavě tuším do 1.7.93, a dostalo je tehdejší MV - s tím že se musí do určitého data či nájezdu vyřadit. Jenže je někdo pak nadělil do bazaru, přihlášené jakousi kličkou - leč po nějaké době se na to přišlo, a těm novopečeným majitelům od toho sebrali papíry, páč to bylo přihlášený podvodem. Dobrá aférka tehdy, lidi si tehdy museli sehnat papíry z vraků, a udělat to jako přestavby.... Podrobnosti si nepamatuju, ale pointa byla asi tak nějak.
Před polovinou roku 1997 se upustilo od jednobodu a začalo se používat pouze vícebodové vstřikování Siemens Simos 6;6,1;atd.(používaného dodnes,samozřejmě v jiných motorech-to potvrzuje jeho velmi nadčasovou kvalitu a moderní koncepci).Tyto motory byly používány až do konce výrobního programu Felicie ;-)