Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Vrzajici sedacky
Taky mi začala asi po 1/2 roce vrzat sedačka u Fel2001 u spolujezdce a tak jsem s tím zajel do servisu a v záruce mi dali v pohodě novou sedačku - prý se jim to u nových sedaček stává. Takže bych na nic nečekal a dal to opravit... neboť toho vrzání z podlopatek se nezbavíš, to je uvnitř sedačky... -
« Vrzajici sedacky
Zdravim, mam nasledujici problem. Pri rozjizdeni a v zatackach mi pomerne hlasite vrzou predni sedacky. Je to Fel2001 u Fel95 to bylo vporadku celych 5let. Je to kovovy zvuk, pravdepodobne jejich uchyceni k vodicim listam. Nemuzu se tam dostat pres ty plastove kryty pos(t)rane. Jak je "oddelam" a nezk..vim. Nevite co staci dotahnout? Je mi trapne s tim jet do servisu (byt na garancku).
Druha vec, kdyz vysunu podhlavku tak to malinko vrze pod lopatkama, protoze ty tyce od podhlavky nevyztuzuji sedadlo, to je desny zase na necem usetrili... no jeste mohlo byt drevene ...tak budu radsi rad. :o)
Dik za radu. -
« Re: Náhradní díly
MONASTUS: myslím, že ceny běžných spotřebních ND na Feldu docela ujdou (oproti zahraničním autům stejné třídy). Nesmíš je ale kupovat v autorizovaném servisu, kde Ti je "odborně" a za příslušný poplatek vymění a když se to pak sečte tak se nestačíš divit kolik máš vypláznout. Jen tak mimochodem ani jednu z věcí kterou jsi zmínil bych rozhodně nekupoval na vrakáči. Na tom vrakáči se tě většinou snaží natáhnout tak jako v tom servisu a záruka veškerá žádná. Pokud jsi z Prahy tak bych nějaké tipy na dobré prodejny měl. Koncový díl výfuku pokud bys měl zájem mám doma (cca 10 tis. km). Cenové rozdíly totožných ND jsou někdy až propastné (např. ol. filtr - zcela totožný 80,- a za 180,-, olej Forte GX za 99,-/l nebo za 186,-/l) -
« Re: Světla
Je to urcite vypinacem. Kup novy vypinac a vymen ho. Podle me to bez problemu zvladnes. Povytahnes pristrojovku, drzi asi na 5 sroubech. Ty srouby jsou na pristrojovce pod krytkama. Dva jsou okolo vypinacu uprostred nad radiem, dva jsou tusim pod mrizkou tam, kde vyfukuje vzduch a jeden (nebo dva) jsou vlevo u vypinace svetel. Na Favoritu to sice bylo jednodussi ale taky to slo. Na favoritu dokonce stacilo vymenit takovou malou plastovou zapadku s perkem. Sice vypinac sisi musel koupit cely ale co uz :-))). -
« Náhradní díly
Občas mně docela dost štve, jak je to v servizu totálně drahý: jak nové originální díly, tak jejich práce. Spoustu věcí si na autě udělám sám a ještě rád. Třeba oleje, filtry atd. No jo, ale co třeba vyměnit "upadlý" vejfuk, tlumiče, brzdy, atd. I to jde. Kde však sehnat vše tzv. levně ? Na mojí pětiletou Felicii se podle mého názoru již nevyplatí kupovat úplně nové náhradní díly, které sou dle mně předražené. Kde ale sehnat již použité, přestože nenové díly ??? Je nějaké vrakoviště v ČR ??? Nebo nějaký bazar N.D. v ČR ??? Nevíte někdo něco ??? Kam jít, koho oslovit ??? -
« Světla
Ahoj všichni,
mám problém se světly. Při rozsvicování světel mi světla jenom probliknou, cvakne relé, ale jak pustím vypínač světla zhasnou. Pokud chci, aby světla svítili, musím zajistit vypínač v zamáčknuté poloze. Začlo to tak, že se mi ze začátku světla podařilo rozsvítit třeba na 3 pokusy, teď už to bez zajištění vypínače nejde. Je vada ve vypínači? (popř. jak vyměnit vypínač - asi rozebrat celou palubku že?) Díky za radu - Felda 1,3/40kW r.v.95, jinak spolehlivá. -
« Re: zatékání - silikonový tmel
Pokud je auto v záruce tak zajeť do toho servisu ať se za ty peníze snaží, ale bude spíš jen dočasné řešení. Jinak existuje jedno poměrně jednoduché a hlavně účinné řešení. Jeho účinnost oceníš taky časem, když se ti po 5-6 letech nezačnou sypat páté dveře atd. Kup sanitární silikon v tubě (cca do 100,-) a ten natlačit zvenku do spáry plech-guma po celém obvodě skla. Tmelu raději více než méně a co bude přebývat lehce vytlačíš ven tak aby hrana gumového těsnění dosedla na plech, ale prostor po těsněním byl vyplněn. Vytlačený tmel po zaschnutí bez problémů odstraníš. Při poctivé práci je těsnost 100 % a platí to i u Favoritů do nichž v sériovém provedení snad zatýkalo do všech. Tohle řešení doporučuji všem hlavně u pátých dveří, které korodují nad plastovou lištou právě proto, že voda teče pod těsněním do špatně řešené dutiny uvnitř dveří odkud nemůže odtékat. -
« Re: zatekanie
Mě se to stalo také u nové služební Felicie. Rada je jednoduchá, zajeď do dobrého servisu, dají Ti nové těsnění kolem celého předního skla. Když jsem v servisu vyprávěl, jak mám u řidiče bazén, moc je to nepřekvapilo, stává se to prý dost často, oprava trvala necelou půlhodinku. Hlavně nic netmel, proč si to nenechat vyměnit, když se to stává i jiným. Navíc v záruce. Hodně zdaru a šťastných kilometrů. -
« zatekanie
Mam feliciu 1,3MPI 40kw vyrobenu v 5/2001. Cize necely rok a teda este v zaruke. Vydrzala uz vselijake napory pocasia v zime, ale zrovna vcera som zistil ze mi do nej zateka... Ono to je slabe slovo zateka bolo to tam ako v bazene. Konkretne vpredu na vodicovej strane. Niekde medzi oknom a podblatnikom. Z tej molitanovej vyplne pod palubovkou som vymackal abnormalne kvantum vody.......
Nestretli ste sa s tyme este niekto?
Auto som uz sice smaril do servisu ale predsa som zvedavy....
Diky
janben@pobox.sk -
« Re: Letní pneu Michelin XT1 Energy, váš názor
Ten plyn se mi opravdu osvědčil, dával jsem ho do starých Matadorů a zimní Savy. Jízda je opravdu komfortnější,tišší, tlumení nerovností lepší. Tlak v gumě neubývá, díky plynu stačí gumu tak 1x za 5-6 měsíců dofouknout,což stačí při výměně letní-zimní a naopak. Kamarádi a známí mi to samé potvdili. Plyn bych nezavrhoval. U nás stojí nafounkout Secur Pneu plynem 20 Kč guma, dofouknutí 5 Kč, což je pakatel ve srovnání s výsledkem. -
« Re: Letní pneu Michelin XT1 Energy, váš názor
Na mokru jsou ty gumy super, sníh raději ani moc netestuj, na ten jsou dobrý zimáky s hrubým vzorkem a to tyhle Micheliny rozhodně nejsou. Extra plyn v pneu je naprostá zbytečnost, za kterou akorát platíš. Zajímalo by mne např. jak Ti ti chytráci zařídili, abys měl v pneu pouze ten bezva plyn a ani trochu zbylého vzduchu. Přeji mnoho spokojených km. -
« Re: Tlmice, převodový olej.
Ceny se liší podle prodejce, je to tak vždycky. Obecně platí že čím nižší je číslo před W tím je olej řidší. Nejlepší je řídit pokyny výrobce. API GL-4 znamená, že je olej určený pro ručně řazené převodovky s vysokou obvodovou rychlostí a nízkým točivým momentem. API GL-5 je určený pro automatické převodovky.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!