Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Koupě Fel. 1.6
Chci do ní zainvestovat pro začátek tak do 150 000,- (najeto max 80t km). Za tyhle peníze by se mělo něco slušnějšího sehnat?
Jinak chci bez klimy a bez serva a bez ABS, podle mě to můžou být akorát zdroje problémů. Navíc ABS jsem si moc při ostřejším stylu jízdy neoblíbil. Pak bych uvažoval o čipu/vačce nebo čipu/vačce/hlavě u motor-excelu. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Jednoznačně doporučuji 1.6. Už jsem něco najezdil jak s 1.3MPi tak s 1.6 a podle mne není o čem přemýšlet. Na co si dát pozor? Když 1.6 tak jen se servem - jinak se to nebude to pravé. Na co se zaměřit? Kontrolu přední nápravy, diagnostiky vstřikování (hlavně kvůli škrtící klapce), originálnost jednotlivých dílů (jestli to nebylo někde vyválené), úniky kapaliny ze serva, celková koroze karoserie hlavně lemy z. blatníků a V. dveře. Kvůli protikorozní ochraně nedoporučuji vozy vyrobené před cca 9/96 a už vůbec ne v r.95.
Pokud jde o spotřebu, tak co vím u 1.6 záleží dost jak je zajetý motor. Při prázném autě a pohodové jízdě bude sice asi spotřeba 1.6 o nějaký deci vyšší, ale zato při plném obsazení a se Ti to bohatě vrátí. Navíc svezení v 1.6 o dost jinde než v 1.3. Jinak pokud by ses rozhodl pro 1.6 tak Ti vřele doporučuji kvalitní chip. Další varianta je investovat do kvalitního chipu+vačky kdy za příznivý peníz získáš auto se velmi slušnými dynamickými vlastnostmi a schopností zvládnout sprin na 100 km kolem 10-10.5 s. Přeji šťastnou volbu protože sehnat pěknou a nebouranou 1.6 není vůbec jednoduché. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Modelová situace:Před Tebou jede Avie cca.70 km/hod,předjíždíš ji.U 1,3 musíš podřadit alespoň na 4,vytočit atd..1,6 to zvládne v pohodě na 5 ku.Hádej co bude mít větší spotřebu.Hodně lidí nepochopí,že větší motor sežere míň,než prcek,kterýmu šlapeš na krk. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
To je také relativní.Felicie a ani 1,6 není na závodění.Na to jsou jiná auta.Máš pravdu v tom,že povinné ručení je dražší,ale spotřeba nějak výrazně jiná není.Srovnávám při stejné rychlosti obou modelů.Ale auto je živé což musí těšit každého řidiče.No a když budeš chtět předjet a pojede to tak ti to vyšší povinné ručení vadit až tak nebude.My jsme jezdili na hokej v pěti lidech v 1,3 a pak v 1,6 a řeknu ti,že radši zaplatím vyšší pov.ruč.Motor 1,3 je slabý.Ale jak jsem již psal nejde o to,že jedna pojede rychleji a druhá pomaleji,ale o tu sílu,kterou 1,6 skrývá. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Hodně záleží na tom, na co to auto budeš chtít. Když budeš chtít závodit s Feldama a fabiema, tak si kup 1.6. Jsi-li klidnější povahy a nemáš potřebu neustále někomu dokazovat, že máš rychlejší auto, tak Ti bude stačit MPI. Ušetříš za benzin a povinné ručení. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Záleží na tom jak auto budeš využívat.Jestli ho nebudeš mít jen do města tak jednoznačně 1,6!
Je to obrovský rozdíl od 1,3.Ne v tom,že by jela o tolik rychleji,ale v té síle.Je živá a čiperná.
Když pojedeš 90km/h a přidáš tak 1,6 zrychlí a má dostatek síly.U 1,3 by jsi už podřazoval jak vzteklej.A hlavně v kopcích nemusíš moc podřazovat a auto neztrácí sílu!Že je motor těžký?Je těžší,ale o 30kg od 1.3 a pokud 1,6 nemá posilovač ani tak to není zlé.A spotřeba?Lze jezdit kolem 6 litrů i pod bez problémů,ale s tím rozdílem,že po přišlápnutí pedálu se něco děje.Ale co bych povídal.Svez se 1,3 ať už MPi nebo BMM a 1,6 a,že uhodnu co si vybereš?Jestli chceš o 1,6 nějaké informace klidně se na mě obrať z dotazem,rád odpovím.Pavel.Fru@seznam.cz -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Určitě 1,6.1,3 je prastará zdechlina s motorem vyvinutým před válkou.S 1,6kou jde potom něco dělat a za slušný prachy máš hoodně svižný auto.Co se týká spotřeby tak ta záleží na tom jak jezdíš.Já když sednu do 1,3 tak mi sežere o dva litry víc než 1,6.Motor bude u 1,6 i 1,3 po 80k km snad OK,takže koroze(pátý dveře),tlumiče. -
« Re: Koupě Fel. 1.6
Bral bych raději 1.3 MPI. Spotřeba je asi o 1 až 1.5 l/100km nižší. 1.6 je živější, má větší sílu, ale zase ne o tolik. Motor 1.6 je podle mne do feldy těžký, takže o dost víc trpí přední náprava. Rozhodně je nutné mít jistotu, že na 60t. km byl měněn rozvoďák (u 1.6). -
« Re: Posilovač
Čistě teoreticky by to šlo, ale pouštěl by se do toho snad jen blázen. Stálo by to totiž majlant, hodně úsilí a ještě víc práce. Pokud je to auto z druhé ruky tak je jednodušší se s tím buď smířit, nebo prodat a přidat si něco na 1.6 se servem. Ve finále tě to vyjde levněji a navíc 1.6 je přece jenom svižnější. -
« Prosba o radu
Objevil se problem - neproblem. Pred 2 lety jsem prodal Formana, ktery jsem koupil jako dovoz ze SRN v roce 1996. Vsecko pasovalo, pasuje, cisla motoru, karoserie, prosel jsem s tim nekolik STK, policajti to 2 x prihlasovali a ted u STK objevili, ze na bloku motoru je vyrazeny typ 781.135B, zatimco v technicaku je 781.135 bez "B". Je to oznaceni motoru na vyvoz a strasili pry na STK, ze se bude muset udelat nejaka draha homologace. Jsem ted z toho trosku mimo, i kdyz auto uz davno neni moje. Nevite jestli se jedna jen o formalitu zmeny typu motoru na DI ( nebo kde se to ted vyrizuje ) za par korun, nebo je s tim skutecne spojena nejaka nakladna homologace ? Vyzna se nekdo v tomto ? diky
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!