Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Studený motor
To cidlo je na horni casti saciho potrubi, vedle skrtici klapky za krytem na potrubi. Vedou do nej ctyri draty a je umisteny smerem nahoru. Ma dve vady - je sice utesneny po obvodu, ale kolem privodu je zcela netesny, kontakty nejsou povrchove upraveny, takze rychla koroze. Po tom, co jsem jej vycistil, se cukani zatim neobjevilo, tak doufam , ze to bude OK. -
"-- skrytý --" 03.10.02 08:54
« Jak vyměnit žárovku osvětlení SPZ?
Skoro se stydím to sem psát, ale rád si nechám poradit...
Potřeboval jsem vyměnit žárovku osvětlení SPZ. Mrknu do chytré knihy a tam psali: "Opatrně malým šroubovákem vypáčíme sklíčko osvětlení SPZ..." Tak jsem to opatrně ulomil... Teda ty rozpěrné plastové háčky. Nová svítilnička SPZ - cca 200 Kč. :-(
Teď vyplivla žárovka v druhém osvětlení SPZ. Jak to mám vypáčit aniž bych to ulomil? -
"-- skrytý --" 03.10.02 08:50
« Re: Papá olej
Mám stejný motor, najeto 140 tis. (koupil jsem v 80 tis. a ihned přestavěl na LPG). Používám minerální olej Mogul ForteGX Pro (15W40, API SJ). Měním po 15 tis. km a mezi výměnami dolévám tak 1 l.
Myslím, že Škoda udává spotřebu oleje 0,8 l/10 000 km. Takže je to v normě. Rozhodně olej kontroluji měrkou minimálně jedenkrát za měsíc (denně najedu 120 km) -- když se rozsvítí kotrolka, je dle mého soudu pozdě... -
"-- skrytý --" 28.09.02 10:55
« Papá olej
Zdar všem.
Mám dotaz ohledně spotřeby oleje v motoru. Mám 1.3BMM50 a najeto 119tkm. Nikdy před tím, se mi nestalo, abych musel mezi kontrolami dolívat olej, ale teď mi v 115tkm začala svítít kontrolka a tak jsem se kouknul, a nebylo nic ani na rysce. Ale co mě udivilo nejvíc, že se tam vlezlo po horní rysku při dolití skoro 3 litry oleje. Má s tím někdo zkušenosti? Z výfuku dým neleze ani to nesmrdí.
Dík VLK -
« Re: Studený motor
Kolega v práci má MPi 50kW a řešil stejný problém (po nastartování se nemůže skoro rozjet), zatím neúspěšně. V servise mu řekli, že tohle je u Felicií normální (spotřební vůz) a jedná se o častou závadu řídící jednotky. Navíc se mu po vyndání baterky jednotka přepla do nouzového řežimu a v tom zůstala už trvale, i když se po x startech má zase přepnout zpět. Zřejmě to bude řešit přečipováním a doufá, že jiná řídící jednotka bude OK. -
« Re: Studený motor
Projdi si konektory nejlépe všechny a vyčisti je a prostříkej nějakým přípravkem na kontakty, potom odpoj na 5 min akumulátor, aby se restartovala řídící jednotka a po několika kilometrch uvidíš jestli to pomohlo. Já jsem měl to samé a byl to konetor čidla teploty nasávaného vzduchu (v horní části sacího potrubí). Mimochodem ve značkových servisech na nic také nepřišli, VAG jim nic neukázal a přitom konektor se uvnitř zelenal jak byl zaoxydovanej. Jinak zavinil jsem si to sám, protože jsem si chtěl umýt motor a šel jsem na to s Vapkou. Takže od té doby motor neumývám. Napiš jestli to pomohlo. -
Diamant 22.09.02 00:00
« Re: Studený motor
Presne to isté robila aj moja Felicia 1,3/50 MPI. A to hneď odnova. Tak som to reklamoval, ale servis sa k tomu postavil, ako že je všetko v poriadku a žiadnu závadu neobjavili. Pritom krátko po štarte (tak do 1 km) auto pri rozbehu, kedy boli otáčky tak do 2000 jednoducho nepridávalo ale iba stagnovalo. Keď som v počiatku (keď bolo auto nové) dal plný plyn, tak to asi dva krát strelilo do výfuku. Potom som si už radšej dával pozor. Takže to považujem jednoznačne za chybu. Ak sa s plynom manipulovalo len opatrne, tak to aspoň trochu zrýchľovalo. Po celé 4 roky sa to chovalo rovnako. Takže som si na to zvykol. A robilo to nie len pri mrazoch, ale niekedy aj v lete. Akurát motor musel byť studený. -
« Re: ceny?
Před rokem jsem dělal repasi předních brzd - nové kotouče, destičky a těsnění + kompletní vyčištění a natření. Cena celkem byla kolem 1288 (oba kotouče 752, destičky 450 a těsnění 86). Koupil jsem to, co měli a brzdí to normálně.
Tlumiče mě čekají možná taky, ale na Monroe jsem slyšel tolik špatných zkušeností, že je nevezmu. Buď HP, nebo Sachs.
Standa