Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Trhavý chod volantu
Na převodce řízení je šroub, kterým se dá seřídit tuhost řízení (zjednodušeně řečeno). Jinak přitlačuje tyč se zářezy do pastorku a vymezují se tím vůle. Tak jestli to není moc utažené popř. jestli to odborníci v servisu moc neutáhli. Ono se taky může stát, že když je už řízení starší a hlavně utahanější, tak v rozmezí kolem středu (jízda rovně+menší zatáčky) je víc opotřebované zatímco kraje (prudké zatáčky+plný rejd) znatelně ztuhne. Pokut to už nejde jakš takš vyrovnat tím šroubem pak se musí vyměnit řízení za nové, nebo nechat zrepasovat střeva střední části. V tomhle případě nejde jenom povolit šroub a kraje rejdu budou OK, protože uprostřed by byla nadměrná vůle. -
« Trhavý chod volantu
Poslední dobou u své Feldy 1,3 MPI pozoruju při jízdě (i při malých rychlostech), že volat při zatáčení jde jaksi trhaně. Jinak v servisu mi měnili kuláky, ale dělá to furt. Co to může bejt? Nevyvážený kola, tlumiče... Ještě něco, máme ve firmě služebního Favorita r.v. 90, ale ať to srovnávám jak to srovnávám, tak se mi zdá, jako by řízení v mojí feldě šlo o dosti víc ztuha. Zdá se mi to divný, protože to řízení by mělo být koncepčně shodný, a hmotnost vozu asi taky. Co vy na to? Doufám, že se ozve i někdo, kdo mi nebude radit ať si koupím nový fáro se servem. Děkuji. -
Diamant 05.12.02 19:45
« Re: Felicia - interiérové světlo vzadu
Ked je to este aktualne, tak ja som dozadu dorabal take iste svietidlo ako vpredu. Vyzeralo, ako keby tam bolo uz z vyroby. Dokonca teraz mam take aj vo Fabii. Do kratkej svetlo v zadu nemontuju. Najskor odporucam preskumat pozadovane miesto dlhou ihlou, ci tam nie je nosnik v streche. Bolo by blbe to zistit, az po vyrezani diery. Kabel odporucam natiahnut priamo od predneho svietidla, ale vrele odporucam kabel omotat niecim makkym, aby nerezonoval. A nezabudnut na diodu, aby predne svietidlo nesvietilo, ak sa to zadne zapne rucne. -
Diamant 13.11.02 21:37
« Re: Nefungují brzdová světla
Mne to robila ziarovka na osvetleni SPZ. A tam uz nie je ziadny prechod medzi drotikom od vlakna a kovovym obalom. Nechapem to, ale nova ziarovka to vyriesila. Inak ja som uz po 75.000 km mal dojem, ze auto na znemaje trase nesedi tak, ako kedysi. Ale uz som tlmice nevymenil, lebo auto islo z domu. Vycsinou vsak jazdilo v meste. -
« nerez maska
Viděl jsem párkrát na feldě s "novou tváří", že ty příčky v masce neměla černé, ale "kovové". Kde se to dá sehnat ?? Na www.autodoplnky.cz jsem u miloteca našel sadu nerez krytů na masku (cca 1400,-), je to ono ? A je to skutečně nerez, nebo nějakej vakuově pokovenej šmejd ? -
"-- skrytý --" 13.11.02 07:24
« Nefungují brzdová světla
A hned tu mám další problém :-(. Když mně zjistili ty vadné tlumiče, tak si všimli, že mně nesvítí jedno brzdové světlo. Žárovka byla O.K. a prý je problém v té desce s kontakty, do které se dávají žárovky. Zkoušeli to zkoušečkou a v celé vodivé dráze, která vede k žárovce proud byl, ale v kontaktu u žárovky už ne...
Včera jsem zjistil, že už nefunguje ani brzdové světlo na druhé straně. Když do žárovičky klepnu prstem (při sešlápnutém brzdvém pedálu), tak problikne. Zkoušel jsem měnit žárovku, oškrabat kontakty a nic. Jen to klepnutí funguje...
Musím tedy vyměnit obě desky? Nechápu, co na těch deskách může být špatné... Seženu je na vrakovišti? A liší se pro kombíka (můj případ) a krátkou feldu??? Díky předem za rady a podněty. -
"-- skrytý --" 12.11.02 07:59
« Re: Tlumiče -- koroze misek?
Jak to resit? Tlumice se maji menit max. po 100000 km, mnohdy se odporouci uz drive (pokud se jezdi vice ve meste). Neverim, ze puvodni tlumice z vyroby po 130kkm nebo dokonce vice jsou v poradku. Uz jste si v servisu nekdy nechali merit kmity tlumicu? Pokud jiz nevyhovuji, vymente je, usetrite pneu, zkratite brzdnou drahu a ziskate lepsi jizdni vlastnosti. Ohledne misky - je nutne pouze sledovat, aby se neucpala. Nekdo ji i maze vazlinou = ja to povazuji za zbytecne. -
« Re: Tlumiče -- koroze misek?
Je možný, že si chtěli udělat v servisu kšeft. Faktem ale je, že misky na předních tlumičích jsou Bolest Favoritů a Felicií. Ve spodní misce je otvor pro odtékání vody. Když se ucpe, miska koroduje a může to dopadnout i dost špatně. Nevím kolik mají najeto tlumiče ale doporučoval bych je vyměnit - předeje se tím větším škodám popř. dalším nepříjemnostem. Když už se to bude měnit doporučuju koupit nějaké olejo-pneumatické tlumiče. Lepší komfort a cena jen o málo vyšší.







