Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« déle zařazená zpátečka
Je tu někdo, kdo by mi mohl vysvětlit tuhle věc: jak u fava tak u fel jsem měl zamykání šaltpáky na zpátečce a vždycky, když nechám auto delší dobu - ale jedná se řádově o 1 den max, u feldy mám pocit, že se to projevuje už po vychladnutí auta, nejde mi vyřadit většinou jinak než silou. Prostě drží tam ta zpátečka tak, že mi to až rve srdce, jak ji musím vykopnout. Někdy pomůže se zařazenou zpátečkou popojet - cuknout spojkou, a hlavně dodržet zásadu - před opuštěním auta se zařazenou zpátečkou taky cuknout. Ale u feldy se mi zdá, že je to horší a tyhle fígle stopro sice zabíraly u fava, ale tady se někdy míjí účinkem. Je pravda, že u feldy mám taky daleko hlučnější převodovku obecně a to je to 11/2000 najeto 40 tkm. To favo bylo 91 a mělo ?x100tkm, neboť bylo původně služební. -
« Re: spotreba
Mas to v poriadku. Ono, ked stojis, tak PP (palubny pocitac) ukazuje hodnotu litre za hodinu, ale pri rychlosti vacsej ako 32km/h zacne ukazovat litre na 100km. Ono je tam v pravom rohu aj taky symbol l/h, ktory ti to ukazuje a ked sa rozbehnes a presiahnes rychlost 32km tak zmizne. A s tou stvorkou a 15-litrovou spotrebou je to tiez ok, pretoze aj ked pridas viac, tak uz motor nevie dokonale spalit zmes (o tom ho informuje lambda sonda) a preto tam RJ uz ani viac neleje. Ale ako sa auto rozbieha, tak by mala aktualna spotreba mierne klesat. -
« Re: Tlumiče -- koroze misek?
koupil jsem starsi feldu rok 95-80 000 km, v malem servisu mi rekli ze mam zkorodovane predni misky tlumicu ze to casto praska, rek jsem si ze to necham po zime vymenit, v druhem servise byl zrovna bezplatny test tlumicu - tlumice ukazovali vyborny stav. Mesic na to mi praskla predni prava miska - v pohode jsem zastavil zavolal odtahovku(nastesti placenou pres pojistku)v servise mi rekli - bezna zalezitost tento tyden jste uz treti, ktereho privezla odtahovka s prasklym tlumicem. Doporucuji vymenit.(me to stalo 3000 Kc - 2x tlumice sachs s praci-3 roky nebo 100 000 km zaruka) -
« spotreba
pal.pocitac mi ukazuje na volnobeh pri stojicim aute spotrebu cca 0,8 - coz je v poradku. Kdyz ale jedu s vyrazenou rychlosti napr. s kopce na volnobeh ukazuje 1,5-2 (1,3/50kW BMM). To asi neni vporadku.Druhy dotaz - pri akceleraci pri ctyrce seslapnu pedal na 2/3 - spotreba cca 15 litru, pri dalsim seslapnuti az na podlahu jiz spotreba nestoupa, vice jiz neakceleruje(auto jiz jen postupne zrychluje nebo musim preradit na trojku pro vetsi akceleraci) - je to snad nejake omezeni nebo ridici jednotka nedovoli vice paliva , ktere by nedokazala spalit. Auto jsem ted koupil starsi - presel jsem ze S125. Dik vsem. -
« Re: konektor na rádio
nedavno jsem nasel popis zapojeni na www skoda sk - zde je - Zapojenie napájacej svorkovnice je nasledovné: 1 funkcia „GALA“ – prispôsobenie hlasitosti rýchlosti vozidla 2 TELEFON MUTE – vypínanie zvuku pri prevádzke telefónu 3 vedenie K – vlastná diagnostika 4 S-kontakt – vypínanie a zapínanie kľúčikom zapaľovania (spínané +12V) 5 svorka 30 – trvalé napájanie (+12V) 6 osvetlenie 7 svorka 30 – trvalé napájanie (+12V) 8 svorka 31 (-12V) Nemusia byť obsadené všetky pozície – závisí od vozidla, výbavy, resp. či bolo namontované originálne rádio. Pri zapojení iného rádia, ako sú dodávané z výroby, alebo originálneho príslušenstva Škoda je potrebné urobiť nasledovné kroky: a) vypichnúť, zaizolovať a upevniť proti rezonanciám svorku 1, 2, 3 a 5 (ak rádio nepodporuje niektorú z funkcií 1 alebo 2) b) vymeniť medzi sebou svorky 4 a 7 c) použiť oddeľovací člen na napájanie antény rádia (originálne antény majú tzv. Fantómvé napájanie anténneho zosilňovača – po anténnom kábli), pričom voľný kábel (tenký) z oddeľovacieho člena sa zapojí do svorky 5 Vždy je ale nutné porovnať zapojenie svorkovnice autorádia a tu popísaného zapojenia svorkovnice vo vozidle, aby nedošlo k poškodeniu autorádia, alebo elektroinštalácie vozidla. -
« Re: Teplý vzduch
Na polovinu čelního skla před řidičem to fouká znatelně hůř než u spolujezdce snad u všech Felicií, holt jedna z nedořešených věcí (jako třeba tečení dovnitř, ale nechal jsem teď konečně vyměnit gumu čelního skla, tak jsem zvědav). Co se týká spodního teplého vzduchu, taky mi teď moc nefunguje, když jsem ze zájmu sundal kryt větráku pod kapotou a zpátky ho nasadil :(( -
« Re: Teplý vzduch
Je to ojetý vůz (´96, 158t km, na lepší nebyly penízky:-((() koupený teď na podzim. Netuším zda to dělalo už před tím. Taky na polovinu čelního skla před řidičem to fouká znatelně hůř než u spolujezdce. Jo a taky plný výkon topení ubere něco na větráku. Pokud otočný knoflík vrátím zpět tak na cca 3/4, proud vzduchu zintenzivní. To vše pochoppitelně při stejné rychlosti větráku. -
« Re: Trhavý chod volantu
Na převodce řízení je šroub, kterým se dá seřídit tuhost řízení (zjednodušeně řečeno). Jinak přitlačuje tyč se zářezy do pastorku a vymezují se tím vůle. Tak jestli to není moc utažené popř. jestli to odborníci v servisu moc neutáhli. Ono se taky může stát, že když je už řízení starší a hlavně utahanější, tak v rozmezí kolem středu (jízda rovně+menší zatáčky) je víc opotřebované zatímco kraje (prudké zatáčky+plný rejd) znatelně ztuhne. Pokut to už nejde jakš takš vyrovnat tím šroubem pak se musí vyměnit řízení za nové, nebo nechat zrepasovat střeva střední části. V tomhle případě nejde jenom povolit šroub a kraje rejdu budou OK, protože uprostřed by byla nadměrná vůle. -
« Trhavý chod volantu
Poslední dobou u své Feldy 1,3 MPI pozoruju při jízdě (i při malých rychlostech), že volat při zatáčení jde jaksi trhaně. Jinak v servisu mi měnili kuláky, ale dělá to furt. Co to může bejt? Nevyvážený kola, tlumiče... Ještě něco, máme ve firmě služebního Favorita r.v. 90, ale ať to srovnávám jak to srovnávám, tak se mi zdá, jako by řízení v mojí feldě šlo o dosti víc ztuha. Zdá se mi to divný, protože to řízení by mělo být koncepčně shodný, a hmotnost vozu asi taky. Co vy na to? Doufám, že se ozve i někdo, kdo mi nebude radit ať si koupím nový fáro se servem. Děkuji.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!