Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Prodám Škoda Škoda Felicia GLX.
Prodám vůz Škoda Felicia GLX. Najeto: 105 tisíc kilometrů. Barva: modrá. POZOR jezdí legálně na LPG. Výbava: alarm, centrál, elektrické stahování oken, sportovní volant Dino (výrobce MOMO) + původní volant, sportovní pedály, střešní okno, construct, sportovní tlumiče Škoda HP, sportovní nerezový výfuk škoda+ nový středový díl s katalyzátorem, lyžina pod motorem, tažné zařízení, rozpěra tlumičů, zadní horní spoiler, přední sportovní maska + původní předám, hliníková 14“ kola škoda, plechová 13“ kola s novými zimními pneumatikami NOKIAN, 6x reproduktory, nové 5 dveře a přední blatníky. Pěkný stav, super vzhled, super jízdní vlastnosti. Cena k jednání 110 tis. Kč. Při rychlém jednání SLEVA. Více na telefonu: 608 268 608. Foto na [odkaz] -
« Graaadaaaa
>Grada ked vyda nejaku knihu ktora nebude _RIEDKA_, tak to pojdem
zapit 10 rocnym Tokajskym. (Dobre nie? Keby naaaahodou volaco vydali...)
ale nevydaju. Tokaj pre istotu mam.
Komplet servisna dokumentacia na feliciu stala pred rokom cca 9500 Sk.
Da sa kupit po castiach.
Odporucam Felicie jak na to, z vydav. Kopp. cca 500Sk.
Jednu knihu z Grady mam, tam som sa docital ze Felicie je spickovej vuz, srovnatelny.. a
dalej som uz necital. _NIC TAM NENI_ ani Hadepee. (hruby domaci produkt)
je to kniha o felicii, nie o opravach. to mi je fakt na HDP.
Kopp som kupil cez internet. -
« Re: servisy
>Peter:
aj ked sa kvalita servisov sa za posledne roky podstatne
zlepsila, ono kontrola musi byt. Nestalo sa mi ze by sa snad
pokusali mi vymenit cosi co funguje za cosi co uz dlho fungovat nebude..:)
V servise sa normalne slusne opytam ci mozem byt pri aute,
a ked mi povedia nie, tak idem prec.
Ale v servisoch v Seredi,Galante si auto musis potiahnut do dielne sam,
a uz ta odtial nikto nedostane :))
Mechanikom dam pokoj, uplne staci ked som tam, a idealne je ked sa
s nimi bavim a dobre ich rozptylujem ha ha ha ...
aspon nemusia myslet na pracicku ale na .. ;))
potom to aj tak vyzera..
A pytal som sa ich, ci im to nevadi ze im tam obsmrdam,
a povedali mi ze ani nie, lebo sa ma mozu nafleku opytat
ci mam dost penazi na to a to... a ked budem moc muudry tak ma poslu
do . (este sa nestalo) (hmm zeby som bol blb?)
-
« Re: Studené štarty :)))))
Peter: Synteticke oleje (obecne) maji moznost
lepe snaset teploty (nizke i vysoke). Jenze to
tvoje 10W40 ti dneska udela i mineral. No a nejakych 5W50 neni pro Feldu potreba (tedy jestli s ni nejezdis vecne po dalnici, a tos rekl ze ne.
No a kdyz
ma i API SH (nebo kolik ma Felda mit), tak maze
tolik, kolik ma... Mozna se koukni i na nejaky levnejsi
olej (nic proti Castrolu GTX3, ale je podle mne predrazenej. IMHO je i normalni olej za 100-150 Kc dost dobry.
Spise nez za "kvalitou" bych sel po tom, zda splnuje normy pro motor a spise bych ho menil casteji (trebas o 2000 Km drive), obzvlaste kdyz jezdis ve meste...
Ale kdy menit by ti nejlepe rekl rozbor oleje. -
« Re: Studené štarty :)))))
Len dodám, že predchádzajúci príspevok patrí Kamaskovi :)))).
Ad Bob_: Díky, asi teda nechám minerálny olej a nebudem to komplikovať. Asi netreba veriť všetkému, čo čítam...
Pri novších autách má syntetika zrejme vyšší efekt ako pri dnes už starších motoroch Felícií.
Radšej teda budem dohliadať na to, aby vymenili olej fakt celý a budem aspoň pokojnejší. -
« Re: Studené štarty :)))))
Páni, diky za fakt podrobnú odpoveď.
Tiež zháňam podobnú knihu - od vydavateľstva GRADA - Opravy automobilov Škoda Felicia. Mala vyjsť v r. 2001, teda pokiaľ viem, malo by ísť o najnovšiu knihu. Háčik je v tom, že v našich kníhkupectvách majú iba podobnú knihu od GRADA - je síce dvojnásobne hrubšia, ale podľa obsahu je všeobecnejšia a o údržbe a opravách tam je menej. A ešte k tomu je z r. 1998 alebo 1999 (nie som si istý).
O autoservisoch viem už tiež svoje. Pred polrokom som bol na druhej ročnej prehliadke a teraz zisťujem, že na väčšinu vecí, ktoré mali urobiť, sa úplne vykašľali.
V ostrekovačoch mi zamrzla "nemrznúca" zmes (pri -10 stupňoch), doliatie elektrolytu do baterky - nula bodov, taktiež nula bodov kontrola tlaku v pneumatikách či dokonca dofúkanie a mnoho iných.
Vzhľadom na to pochybujem, že mi vymenili celý olej spolu s filtrom (zrejme si povedali, že pri tak málo najazdených km si to nevšimnem a samozrejme mali pravdu) a iné dôležité veci.
Samo o sebe je dosť podozrivé, keď ten dlhý zoznam prác, ktoré treba urobiť stihnú za 1,5 - 2 hodiny, nie?
Proste im už neverím a už ma tam viac neuvidia.
Našťastie neďaleko vybudovali nový, zatiaľ má dosť dobrú reputáciu, takže skúsim ten.
Chcem sa ťa len spýtať na to, ako reagujú, keď im povieš, že chceš byť pri tom? Ja si teda viem živo predstaviť tú reakciu a to je ten dôvod, prečo na to asi nemám. Ale možno nájdem odvahu a skúsim to tiež.
No ale keby mne stál niekto pri robote za chrbtom, tiež by mi to asi vadilo. Ibaže keby mi za to platil (a ešte k tomu také prachy), tak by som to asi raz za čas vydržal.
K bodu 8: Ja by som motor práveže chcel udržiavať v čistote, ale u nás sa nájde len pár servisov, kde ti ponúkajú umytie motora a ešte k tomu na vlastné riziko, takže zatiaľ nič.
O tom nezávislom kúrení neviem, zatiaľ som počul iba o pozitívnom vplyve, o negatívnom nie. Pred nejakým časom som sa na nezávislé kúrenie informoval v jednom servise, ale ponúkli mi iba nezávislé kúrenie pre Octáviu za 45 tis. SK (!), takže som sa porúčal...
Zatiaľ díky moc za rady -
« Re: Studené štarty :)))))
Ze nezalezi na tom, zda je to min ci syn...
Samozrejme na tom zalezi, nemuzes je michat
a zivelne mezi nimi prechazet (tedy ze synt muzes
v pohode prejit na mineral (polosynt.), ale zpet
to musis udelat prez zkracene vymeny.
Chtel jsem rici, ze tomu motoru synt nepomuze k
buhvijakym vykonum.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!