Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Oplatí sa kúpa Felicie?
Stojím pred rozhodnutím či vyvárať skorodované Favo alebo kúpiť ojazdenú Feldu. Avšak keď vidím kde to Favo všade hrdzavie - skoro každý zvar (výstuhy podlahy, výklenky karoserie okolo tlmičov, podbehy, rohy všetkých dverí,zadné dvere, vnútorné blatníky) tak uvažujem či niečo podobné ma nečaká u Felície. Tá má síce jednostranne pozinkované vonkajšie diely (asi dvere a podbehy ) ale čo ostatné časti karósérie. Potrebujem poradiť podľa vašich skúseností. Dík. -
« Re: Felicia 1.6 MPI Combi
Není jak garantovat. Dokud je neupečeš, tak budou fungovat. Jestli máš ABS, rozjeď to na prázdné dálnici na 180km/hod a pak na to dupni co to půjde. Po zastavení se rozjeď na cca 130 a zkus, jestli se ti nevydrolily desky. Pokud nemáš ABS, tak pak nic nezkoušej a uklidni se s tím, že ze 175km na nulu stejně na tvrdo nikdy brzdit nebudeš. Pokud by jsi to potřeboval, budeš už asi po smrti. A to nikomu nepřeju. -
« Snimac teploty nasavaneho vzduchu na 1.3MPI
Dobry den, mam dotaz, je motor Skoda Felicia 1.3 MPI vybaven snimacem teploty a tlaku nasavaneho vzduchu? Ve dvou knizkach co jsem prolistoval tvrdi ze ano, servis se dusuje, ze ne, jiny servis tvrdi, ze asi ano, ale ze nevi presne, atp.
Rok vyroby 1998.
(Duvod dotazu: spatne starty rano, v servisu podeziraji snimac teploty chladici kapaliny, coz se mi prilis nezda).
Dekuji. -
« Re: vymena oleje
Taky jsem mel podobne touhy. Po te co mi vsude rekli ze je vzdy lepsi menit casteji mene kvalitni olej nez mit dlouho hodne kvalitni. Ted uz pouzivam jen mineral na jeden rok nebo 15kkm. Muzes se podivat na navody pro tu syntetiku i na ni mas urcite vymenu za jeden rok. Olej proste zestarne "zlukne":-)za rok at s nim jezdis nebo ne. Samozrejme ze je pravda ten olej tam ty dva roky vydrzi v pohode, ale neni to ono jako jeden rok s mineralem. Znam jednoho cloveka ktery olej nemeni driv nez za 60kkm, protoze olej furt maze.:-) Ja osobne tam leju mineral ale snazim se alespon kvalitni (shell, castrol, mobil: api SJ, a2-98,...) Nebo muzes pouzit oleje LONG LIFE ty ti urcite vydrzi dlouho, tam jen trochu vadi ta nizka viskozita. (felda min 10w) -
« vymena oleje
mel bych 2 dotazy , mam skodu felicii 1.3i r.v.1995 najeto 70000 km, pouzivany mineralni olej ,doporucena vymena 15000 km nebo 1 rok. Rocne ujedu cca 6000 km.Mam menit lepsi olej -napr.polosyntetiku 10W-40 co 2 roky (15000km), nebo radsi levnejsi mineralni 15W-40 co 1 rok (6000 km).Prevodovy olej - staci 75W(3litry x 70 Kc) nebo je lepsi priplatit a koupit full syntetiku (3x250 Kc)75W-90 Dik
-
« Re: Vynechání při akceleraci
Čidlo otáček, kabely, trafo atd. vše nové, vyměněné, svíčky FR7DC taky. Věřím, že Platinovýma Briskama tomu na čas pomůžu, ale příčinou bude asi hodně chudá směs, kterou tak ECU udržuje hlavně kvůli emisím (jako u všech těhle aut do města). Kdyby se tomu dalo nějak jednoduše přidat ;-))) -
« Re: Vynechání při akceleraci
Muzou to delat svicky (muj pripad) i presto ze byly nove (schapion).Ted tam mam Brisky Platinum a naprosto bezproblemu.Mel jsem jeste Boschy super4 a to bylo pri prudke akceleraci hruza same cukani,na druhe strane pri pomalem pridavani plynu sel motor lepe za plynem.Zajimave..? -
« Vynechání při akceleraci
Nemáte někdo zkušenost s vynecháváním u 1.3BMM v nižších otáčkách při akceleraci. Nemůže to dělat lambda? Nic dalšího podstatnýho už ta jednotka přece nesleduje. Pravidelně to udělá po delším volnoběhu, nebo po jízdě v nižších otáčkách (třeba právě když je potřeba předjíždět ;-))) Dík za všechny nápady. -
« Re: Dobíjení
Stalo se mi že upadnul konektor / je u něj ulomená pojistka / co přivádí do alternátoru ten tenký drát pro jeho buzení. Kontrolka samozřejmě v tomto případě nesvítí, ale zajímavé na tom bylo že to nedobíjelo dokud jsem nedosáhl s motorem 3 nebo už nevím 3500 otáček. Pak to začlo normálně dobíjet i při volnoběhu. Jen napětí bylo v síti o něco málo menší, ale dobíjelo to. Zatím mám teorii že se to muselo budit řes zem. Teoreticky bych čekal že se proud prostě vyrábět nebude. -
« Re: Dobíjení
Měl jsem svého času podobný problém, byly to uhlíky na alternátoru. Zajímavý je, že kontrolka dobíjení ve vyšších otáčkách nesvítila, přitom to zjevně nedobíjelo - domů jsem za tmy dojel skoro poslepu. Čekal bych, že bude svítit jak o život. Druhej den jsem to roztlačil a v pohodě dojel asi 40 km do servisu - zapalování to ještě utáhlo. -
modus ponens 03.04.03 16:15
« vypalena H4-ka
Pred par tyzdnami sa mi vypalila prava H4-ka. Tak som pozrel do mudreho navodu na obsluhu auta a vymenil ju za nahradnu. Dal som si dost velky pozor, aby som tu novu nechytil za sklo. Pred par dnami som zistil, ze prava H4-ka mi opat nesvieti. Vymenit ju budem musiet, len by som chcel vediet, ci nemoze byt problem v niecom inom - ohladne odberu prudu. Vymienat ziarovku kazdy mesiac by ma velmi nepotesilo... Mal niekto podobny problem? -
modus ponens 03.04.03 16:04
« Re: Dobíjení
Ja som mal tieto priznaky tiez. Baterka sa vybija, to mozem potvrdit. ;-) Moze ist o regler napatia na alternatore (co je ten lepsi pripad) alebo dokonca aj o alternator ako taky. V mojom pripade to regler nebol :-((. Musel som menit alternator, kedze som bol akurat v Nemecku. Po oprave stareho alternatora neautorizovanym mechanikom doma na Slovensku vyslo najavo, ze tam bola prepalena faza (ak som dobre porozumel). S tym by sa mi nemecki mechanici asi nehrali...