Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re:
Vrzganie dverí - čítal som, že treba elektr. izolačkou oblepiť ten valček na úchyte na karoserii (aspoň tak som tomu rozumel). Možno gumové tesnenie po čase "zmäkne" a vzniká vôľa dverí, potom je dobré natrieť ho prípravkom REGUM (používa sa na regeneraciu gumy). Dostať ho v drogerii, cca 80 Sk/250 ml??, alebo pritiahnuť ten uchyt na karoserii, resp. ho maličko posunuť do vnútra smerom do auta, aby dvere lepšie priľahli na gumové tesnenie. Môže to byť aj bezp. pas resp. jeho kovova zapadka, ktorá klepe o čalunenie (môj prípad) -
« Re:
Mam 1,6 r.v. 1997 - cukanie mi robí tiež, snad mi stačilo zakladne nastavenie škrtiacej klapky. Vrzganie od volantu mi robí tiež, len pri zatáčaní sa mi ozve kdesi spod volanta kovové puknutie - automechanik mi povedal, že to môžu byť vybité guľové čapy alebo samotná prevodka riadenia. -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
Tiež som mal tento problem - volnobeh bol vždy asi 1000 ot./min. V servise mi povedali vymeniť klapku (cca 10 000 Sk). tak tam dali novú, ale aj ta mala tých 1000 ot./min.aj po zahriati motora. Tak som, šiek do ineho servisu, tam mi za 400 Sk urobili zakladne nastavenie a všetko bolo v poriadku. Síce asi po dvoch rokoch mi to zase začalo blbnuť (otačky neklesli na volnobehu pod 1000), robilo mi ta asi dva dni, zašiel som do servisu ale chyba p o č a s cesty zmizla. Ani v serise nič nezistili. Zatial funguje OK. -
« Převodovka
Tak po 82.000 KM se vysypalo ložisko pod kolečkem pětky a vzalo s sebou i protikolo. Oprava za den hotová. Cca 5.300,- Kč. První vážnější závada...Ale je to nemoc "pětky" u 1,6tek, takže to beru jak to je. Jel jsem štreku pod tlakem, ze začátku to jen slabě hvízdalo, pak to začalo chrčet, následně už při přidání plynu vypadával kvalt... -
« chvění přístrojové desky
Ahoj, mám jednu věc. Dnes při jízdě jsem zpozoroval jednu nepříjemnou věc. Přístrojová deska mi začala dost vibrovat. Zkoušel jsem to někoklikrát a vždy stejně. Jel jsem po kvalitní silnici a nastalo to vždy, když jsem překročil 150km. Při nižších rychlostech je vše dobré. Máte někdo tušení čím to muže být ??? Mám najeto cca 28000km, to by snad ještě felda neměla být tak rozklepaná :-) Díky DVX -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
U 1.6 je škrtící klapka tradičním problémem. V aut. servise Ti řeknou, že je neopravitelná a za cca 10-12 tis Kč koupíš novou. Pravdou je, že něco opravit jde a něco ne. Někdy ji stačí jen vyčistit. Použitá a plně funkční jde pořídit za 3500-4000,- Kč. Já jsem měl taky trochu problémy (když bylo dusno tak hodně zahřátý motor zhasínal). Můj problém vyřešilo paradoxně provedení zákl. nastavení s jinou škrtící klapkou a následných vrácením původní, ale už bez zákl. nastavení - je to už 1.5 roku a vše je OK. Jaký problém máš ty? -
« Re:
Pokud jsouostatní komponenty (svíčky, kabely atd.) OK tak to bude na 90 % špatná funkce škrtící klapky. Odstranění: 1) vyčistit popř. 2) zkusit jiný kus - jesli to bude OK Eventuelně by to mohla být špatná funkce lambda sondy - opět nejlepší zkusit jiný kus. Nepíšeš co je to za provedení motoru. -
« Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
Rád bych se touto cestou zeptal,je-li možné opravit škrtící klapku(vyměnit potenciometr),nebo je-li nutné kupovat klapku celou jako komplet.Případně bych se chtěl poradit, je-li možné tyto komponenty nebo celou klapku sehnat v nějaké rozumné cenové relaci.(jedná se o felicii 1.6 MPi)
Děkuji Mirek -
« "Cukanie" auta
Už som tu dlhšie nebol, ale mám teraz nasledovný problém a neviem, čo by to mohlo byť.
Keď idem na dvojke alebo na trojke, otáčky okolo 2000 - 2500 rpm a uberiem plyn (alebo úplne pustím plynový pedál), auto začne "sebou cukat" (slovenský výraz som nenašiel :-().
Zvláštne na tom je, že to občas robievalo, potom zase nie, a teraz to robí opäť, ale niekedy iba na dvojke, niekedy aj na trojke (na jednotke neviem).
Čo by to mohlo byť?
A ďalšia vec: počas jazdy počujem, ako mi vŕzgajú zadné pravé dvere. Absolútne nemám potuchy, čo by tam mohlo vŕzgať, hádam o niečom budete vedieť.
Takisto volant, resp. keď zatáčam volantom, "niečo" vŕzga - ten zvuk vychádza z miesta za volantom, zdola tam je už ten plastový kryt, takže neviem, zatiaľ som to nechcel rozoberať, keďže to nerobí vždy. -
« Re: vymena oleje
Podľa mnou prečítaných skúseností radšej minerálny meniť každý rok. Čo sa týka prevovodového oleja: podľa mojich informácii ako prvá náplň vo felde bol minerálny olej Gyrol 75, resp. Mogul 75. Bol som informovaný, že nie je dobre tam ako výmenu (ccA po 60 tis. km) dávať syntetiku, vraj rozpostí kaly po minerálnom oleji a tým sa syntetika znehodnotí. Viem, že toto platí u motorového oleja. Inak v servisoch v Bratislave dávajú ako výmenu u feldy minerálny olej Castrol EP 8O (z dôvodu, že s nimi majú zmluvu). -
« Re: Otáčky volnobehu
Vsem prijemny den. Pricinou muze byt zkorodovany nebo zvhly konektor cidla teploty nasavaneho vzduchu. Ten je i bez priznaku vhodne obcas zkontrolovat a vycistit. Velice rad oxiduje a miva ruzne projevy, me napr. v lete po nastartovani a rozjeti zpusobuje cukani, dokud se motor nezahreje. Vycisteni a osetreni a vse je OK. Jarda -
« Re: El. servo dveří
Zdravim vsechny. Take mi to servo delalo. musel jsem ho opatrne rozebrat (je lepene), rozebrat motorek a vycistit kartacky (komutator). Byl uplne od mazadla a ztracel kontakt. Vycisteni komutatoru (ne lozisek) benzinem a opetovne slepeni (asi pred rokem) vse napravilo a nyni je stale OK. Jarda -
« El. servo dveří
u origo serva zamykání LZ dveří se mi stává, že přes noc nějak zatuhne, a ráno ho musím rozhejbat ručně, aby začalo běhat. Včera jsem to rozebral, a v táhlech to nebude, za a.) smrdí ještě novotou, všude běhají jak mají, nikde se to nedře, b.), je to čerstvě přestrojený, protože jsem dveře nechal měnit, kvůli bouračce. Dělalo to ovšem už před tím. Dá se to servo nějak rozebrat ?, namazat ? -
« Re: Oplatí sa kúpa Felicie?
Hmm, Felicii mam paty rok a nevim nic o nejake korozi mezi strechou a zadni stenou. Mozna nekde na neviditelnych mistech koroduje, ale zvenku absolutne nic. Jedine misto, kde jsem naznak koroze videl, byl spoj prepazky motoroveho prostoru a vnitrku, kdyz mi menili gumu kolem predniho skla, ale i to byl drobek... Nejlepsi, co se pro auto da udelat, je pravidelny nastrik dutin a spodku... Samozrejme Felicie r.v. 1995 a castecne i 1996 nebrat kvuli korozi zadnich dveri, ale jinak si myslim, ze je to rozhodne 100x lepsi volba nez svarovat stareho favorita. -
« Re: Oplatí sa kúpa Felicie?
No osobně nevím nic ani o jednostraném pozinkování u Felicie. Nicméně mám v garáži dvě a přestože to není bůh ví co, jsou to spolehlivá, jednoduchá vozidla, která furt jedou. Co se týká koroze, tak s tím počítej. Felda rezne všude. I dva roky stará už má rez ve spoji mezi střechou a zadní "stěnou"....Felda prostě rezaví. Ale jinak díky jednoduchosti je to držák.....těžko radit....
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!