Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
Jasně s vačkou je výsledek lepší, ale já jsem chtěl zdůraznit, že výměna ŘJ "za ty peníze!!!" fakt. stojí. Sám mám na autě i vačku a další drobnosti takže mohu porovnávat. Měl jsem možnost vyzkoušet i auto jen s ŘJ a jelo to pěkně. Rozdíl v ceně : 3500-4000 za RJ a cca 15000 za RJ+vačku je myslím jasně patrný. Tím nechci rozhodně říci, že je to stejné!!! Ale cena za úpravu s vačkou není zase tak málo a ne každý je ochoten to dát. Naproti fin. náročnost výměny ŘJ mi přijde vcelku dostupná a výsledek i když slabší za to stojí. Jinak se doufám bavíme o motoru pro běžné požití, kde únosné maximum (po úpravě i okolních agregátů)je kolem 120-130 koní což bude už motor zhruba sk. N. Pokud půjdeme s koníky výše půjde už o horší či lepší Áčko. Kitový motor ve špičkovém provedení pro rally má cca 170-180 koní, ale to už jsem někde jidne, protože tam bychom dílů identických se sériovým provedením moc nenašli. -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
Bez vačky to nemá cenu dělat až tak. Jistě že se zlepší přechodové režimy, ale jinak výkonově je to o ničem. I vačka zvedne výkon jen o cca 15kW a to díky vašším otáčkám kde může ještě motor efektivně pracovat. Další cestou je zvýšení komprese na hranici únosnosti s palivem N95 - to předpokládá snížení hlavy. Dá se takto jít až na cca 150 - 160 koní, ale je to již o životnosti motoru. -
« Re:
Včera som sa odvážil vyčistiť sacie hrdlo na škrtiacej klapke a zdá sa mi, že "cukanie" prestalo resp. rozhodne to necuká tak ako predtým.
Postup je v podstate jednoduchý:
Sníme sa ten kryt z čiernej umelej hmoty na motore, je pripevnený tromi šrobami
potom sa uvolnia tri šroby, ktoré pridržiavajú prírubu konca trubice-vrúbkovanej z čiernej umelej hmoty, ktorá ide od krabice kde je filter vzduchu. Táto príruba sa sníme a tým sme obnažili ústie škr.klapky. nižšie v nej asi cca 7 cm vidieť samotnú klapku, ktorá sa ovláda plynovým pedálom.Vnútro tohoto potrubia nad klapkou aj pod ňou býva znečistené olejom. Pomocou handry a vaty na dlhej drevenej špajgle (pozor aby sa nezlomila a nepadle do potrubia) namočenej v techn. benzíne som všetko vyčistil. Klapku som zdvíhal-otváral tak, že som otáčal koliečkom na ktorom je pripevnené lanko od plynového pedálu smerom do prava, tá pružina je dosť silná, treba nakoličko vyvinúť dostatočný tlak. Konkorom na elektr. kontakty som prestrekol aj dva -oné ako sa to volá- "kontakty", ktoré sa nachádzajú za klapkou.Treba zatlačiť na ich bočné "krídelká" a vytiahnuť ich. Ako som spomenul - pomohlo to. -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
Jinak všem 1.6kařům doporučuju nechat si upravit RJ (Cimbu, Motor-excel nebo Motordesign). Fakt je to znát a za ty peníze to určitě stojí. Navíc to odstraní i některé neduhy dané sériovým nastavením (hlavně nevhodně nízký volnoběh-horší rozjíždění a horší přechodové režimy v nízkých ot.). Ještě lepší je samozřejmě nechat vyměnit i vačku, ale to je už přece jen dražší špás. -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
Uznávám, že to co někdy člověk může zažít se škrtící klapkou jsou skoro záhady, ale to co zkouší v servisech na zákazníka - to je často dost hrůza. Tak nevím jestli tomu nerozumí nebo zkouší co zákazník zkousne. Pokud je sériová RJ a volnoběh je tak vysoko tak nejspíš došlo k vymazání zákl. nastavení. U Feldy 1.6 je problém v tom že narozdíl od 1.3 po cca 5 min. odpojení klapky příp. baterie dojde ke smazání zákl. nastavení. No a protože motor neví co se děje tak, se sám nastaví tzv. mechanický volnoběh, který je cca 1000-1200 ot. Skrtící klapka se pak chová stejně jako v karbecu - t.j. nedělá korekce s ohledem na emise atp. -
« Re:
Vrzganie dverí - čítal som, že treba elektr. izolačkou oblepiť ten valček na úchyte na karoserii (aspoň tak som tomu rozumel). Možno gumové tesnenie po čase "zmäkne" a vzniká vôľa dverí, potom je dobré natrieť ho prípravkom REGUM (používa sa na regeneraciu gumy). Dostať ho v drogerii, cca 80 Sk/250 ml??, alebo pritiahnuť ten uchyt na karoserii, resp. ho maličko posunuť do vnútra smerom do auta, aby dvere lepšie priľahli na gumové tesnenie. Môže to byť aj bezp. pas resp. jeho kovova zapadka, ktorá klepe o čalunenie (môj prípad) -
« Re:
Mam 1,6 r.v. 1997 - cukanie mi robí tiež, snad mi stačilo zakladne nastavenie škrtiacej klapky. Vrzganie od volantu mi robí tiež, len pri zatáčaní sa mi ozve kdesi spod volanta kovové puknutie - automechanik mi povedal, že to môžu byť vybité guľové čapy alebo samotná prevodka riadenia. -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
Tiež som mal tento problem - volnobeh bol vždy asi 1000 ot./min. V servise mi povedali vymeniť klapku (cca 10 000 Sk). tak tam dali novú, ale aj ta mala tých 1000 ot./min.aj po zahriati motora. Tak som, šiek do ineho servisu, tam mi za 400 Sk urobili zakladne nastavenie a všetko bolo v poriadku. Síce asi po dvoch rokoch mi to zase začalo blbnuť (otačky neklesli na volnobehu pod 1000), robilo mi ta asi dva dni, zašiel som do servisu ale chyba p o č a s cesty zmizla. Ani v serise nič nezistili. Zatial funguje OK. -
« Převodovka
Tak po 82.000 KM se vysypalo ložisko pod kolečkem pětky a vzalo s sebou i protikolo. Oprava za den hotová. Cca 5.300,- Kč. První vážnější závada...Ale je to nemoc "pětky" u 1,6tek, takže to beru jak to je. Jel jsem štreku pod tlakem, ze začátku to jen slabě hvízdalo, pak to začalo chrčet, následně už při přidání plynu vypadával kvalt... -
« chvění přístrojové desky
Ahoj, mám jednu věc. Dnes při jízdě jsem zpozoroval jednu nepříjemnou věc. Přístrojová deska mi začala dost vibrovat. Zkoušel jsem to někoklikrát a vždy stejně. Jel jsem po kvalitní silnici a nastalo to vždy, když jsem překročil 150km. Při nižších rychlostech je vše dobré. Máte někdo tušení čím to muže být ??? Mám najeto cca 28000km, to by snad ještě felda neměla být tak rozklepaná :-) Díky DVX -
« Re: Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
U 1.6 je škrtící klapka tradičním problémem. V aut. servise Ti řeknou, že je neopravitelná a za cca 10-12 tis Kč koupíš novou. Pravdou je, že něco opravit jde a něco ne. Někdy ji stačí jen vyčistit. Použitá a plně funkční jde pořídit za 3500-4000,- Kč. Já jsem měl taky trochu problémy (když bylo dusno tak hodně zahřátý motor zhasínal). Můj problém vyřešilo paradoxně provedení zákl. nastavení s jinou škrtící klapkou a následných vrácením původní, ale už bez zákl. nastavení - je to už 1.5 roku a vše je OK. Jaký problém máš ty? -
« Re:
Pokud jsouostatní komponenty (svíčky, kabely atd.) OK tak to bude na 90 % špatná funkce škrtící klapky. Odstranění: 1) vyčistit popř. 2) zkusit jiný kus - jesli to bude OK Eventuelně by to mohla být špatná funkce lambda sondy - opět nejlepší zkusit jiný kus. Nepíšeš co je to za provedení motoru. -
« Škrtící klapka plynu felicie 1.6 MPI
Rád bych se touto cestou zeptal,je-li možné opravit škrtící klapku(vyměnit potenciometr),nebo je-li nutné kupovat klapku celou jako komplet.Případně bych se chtěl poradit, je-li možné tyto komponenty nebo celou klapku sehnat v nějaké rozumné cenové relaci.(jedná se o felicii 1.6 MPi)
Děkuji Mirek -
« "Cukanie" auta
Už som tu dlhšie nebol, ale mám teraz nasledovný problém a neviem, čo by to mohlo byť.
Keď idem na dvojke alebo na trojke, otáčky okolo 2000 - 2500 rpm a uberiem plyn (alebo úplne pustím plynový pedál), auto začne "sebou cukat" (slovenský výraz som nenašiel :-().
Zvláštne na tom je, že to občas robievalo, potom zase nie, a teraz to robí opäť, ale niekedy iba na dvojke, niekedy aj na trojke (na jednotke neviem).
Čo by to mohlo byť?
A ďalšia vec: počas jazdy počujem, ako mi vŕzgajú zadné pravé dvere. Absolútne nemám potuchy, čo by tam mohlo vŕzgať, hádam o niečom budete vedieť.
Takisto volant, resp. keď zatáčam volantom, "niečo" vŕzga - ten zvuk vychádza z miesta za volantom, zdola tam je už ten plastový kryt, takže neviem, zatiaľ som to nechcel rozoberať, keďže to nerobí vždy. -
« Re: vymena oleje
Podľa mnou prečítaných skúseností radšej minerálny meniť každý rok. Čo sa týka prevovodového oleja: podľa mojich informácii ako prvá náplň vo felde bol minerálny olej Gyrol 75, resp. Mogul 75. Bol som informovaný, že nie je dobre tam ako výmenu (ccA po 60 tis. km) dávať syntetiku, vraj rozpostí kaly po minerálnom oleji a tým sa syntetika znehodnotí. Viem, že toto platí u motorového oleja. Inak v servisoch v Bratislave dávajú ako výmenu u feldy minerálny olej Castrol EP 8O (z dôvodu, že s nimi majú zmluvu). -
« Re: Otáčky volnobehu
Vsem prijemny den. Pricinou muze byt zkorodovany nebo zvhly konektor cidla teploty nasavaneho vzduchu. Ten je i bez priznaku vhodne obcas zkontrolovat a vycistit. Velice rad oxiduje a miva ruzne projevy, me napr. v lete po nastartovani a rozjeti zpusobuje cukani, dokud se motor nezahreje. Vycisteni a osetreni a vse je OK. Jarda
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!