Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: V létě nejede
to: jirka.h Jednu radu bych měl, zkus se podívat do boxu vzduchového filtru jestli není v * termostat nasávání teplého vzduchu nebo ten mechanismus co překlápí klapku. Možná to nasává pořád teplý vzduch od výfuku a proto to v teple nejede a v zimě jo. -
« Ztrata akcelerace
Mam 1.3MPI 50kW, od r. 1999, najeto 53000. Asi tri mesice uz prakticky nepredjizdim, protoze to auto ztratilo jakoukoli akceleraci. Byl jsem zvykly jezdit docela svizne a ted po pridani plynu veeeeeeelmi pomalu zrychluji. Zacal jsem to pozorovat v lete asi dva tydny po vymene vyfuku, uz byl proderavely, ted tam mam Tyll. To, ze ma auto jiny zvuk diky tomu vyfuku bych pochopil, ale navic se mi ted ozyvaji ruzne rezonance ze vsech casti auta, coz drive vubec nedelalo. I motor ma takovy traktorovy zvuk jak z dieselu, jako by byl neustale prechlastany, coz je i docela mozne, jelikoz na to musim hodne slapat, aby to vubec jelo. Spotrebu jsem mival 6.7, ted mam asi o litr vic. Ma nekdo nejaky napad, cim by mohla byt zpusobena ta ztrata vykonu ? Napadla me lambda sonda, mozna je to i svickami, jeste asi nebyly meneny... Jinak jsem na pravidelne rocni vymeny oleje, filtru, atd. jezdil pravidelne. Wendoul. -
« brzdy
Zdravim Vas,
mam dotaz ted sem menil na zimaky a kdyz sem jen tak zatocil po sundani kola kotoucem tak jako by byl brzdenej. Kovovej zvuk a po pulotacce se zastavil .... je to normalni? Srovnavam s koleckovejma bruslema :o) Ne vazne, brzdy piskaj, ale nejak sem tomu neprikladal vahu. Dela to od koupe noveho. Muzou byt dsticky po 2,5 roku spatny?
Dik -
« Re: V létě nejede
Myslel jsem relátko napájení palivovýho čerpadla, je normálně na desce s ostatníma, na to by zima mohla mít vliv, jestli je tam nějakej přechodďák. Ono to podle příznaků vypadá na nějakej chvilkovej výpadek v elektrice pro zapalovací lištu, nebo palivový čerpadlo. Jak pak se asi budou chovat současný auta za pět let ;-))) -
« Re: V létě nejede
Škrtící klapku neboli pseudokarbec jste už zkusili ? Pak bych tam z vrakáče zkusil vyměnit kabelový svazek. Napadl mě ještě setrvačník. Jsou na něm dvě značky a podle nich komp přes Hallův snímač pozná kde se nachází píst a podle toho pálí. Možná je jedna značka na pokraji rozpoznatelnosti pro Halla. -
« V létě nejede
Nejede při vyšších venkovních teplotách nad 0 stupňů.Nemá nato vliv teplota motoru.Teď když mrzne tak to jede dobře i když je motor zahřátý.Jak jsem zpozoroval má na to největší vliv venkovní teplota.Snímač otáček jsem měnil už nejméně 2x a bez výsledně.Tato závada mě stála vice jak 10000Kč a stále není nikdo kdo by si stím věděl rady.Měnily se např.: řídící jednotky,zapalovací lišta,čidlo teploty,svíčky, atd.Všechna měření ukazují,že je vše v pořádku i na osciloskopu.Byl jsem s tim několikrát ve škodováckém servisu i u soukromníků a také ve firmě Cimbu která upravuje ř.j. a nikdo na nic nepřišel.Ve škodováckém servisu mě řekli ať počkám na to,až to nepojede vůbec,že to pak najdou.Tak čekám už 4 roky a stále je to stejné.Auto nemohu ani s touto závadou prodat,protože kdyby se s tím někdo svezl a zjistil jak to jede,tak to nekoupí.Příště si, po těchto zkušenostech ,škodovku už určitě nekoupím. -
« V létě nejede
Mám felicii z r.1996 1.3mpi 50kw. Při teplotách nad 10 st. C. se závada projevuje tak, že po nastartování se normálně rozjedu a při první zastávce na křižovatce se auto nechce plynule rozjet. Jede pouze krokem, nezávisle na přidávání plynu. Asi po 5 s se motor chytí a jede skoro normálně. Dále se závada projevuje tak, že auto je líné a nejde za plynem. Nejvíce se to projevuje na 1 a na 2. S touto závadou jsem byl v mnoha servisech - ale vše je podle naměřených hodnot v pořádku. Zkoušeli jsme měnit různé díly od svíček až po řídící jednotku, ale bez úspěchu. Při mrazech auto jede výborně. Tato závada se mi projevuje už asi čtvrtým rokem. Nevíte někdo, co by takto mohla teplota ovlivňovat? Čidlo teploty motoru jsme také zkoušeli měnit, ale bezvýsledně. Předem děkuji za radu motorista Jirka -
« Re: je to normální?
No v určité míře to dělá většina aut se vstřikováním, kde volnoběh reguluje přímo poloha škrtící klapky (samo na základě i dalších signálů). Pokud jsou tyhle výkyvy výraznější bude se zřejmě jednat buď o zanesenou škrtící klapku nebo o špatnou lambda sondu. Klapku stačí vetšinou vyčistit, lambda sonda se vymění za novou.
-
kostey 26.11.03 22:07
« je to normální?
když si od matky pujčim Feldu tak mě vždy zarází to, že když stojim mám neutrál a přidám plyn a zase nohu sundám, tak motor jde do otáček a pak když otáčky klesaj tak klesnou tak že to vypadá že kdyby spadly ještě trochu víc tak ten motor chcípne, pak se zase trochu zvednou a je vše v pohodě... Dělá to každa Felicia nebo čim to je?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!