Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Teplota motoru
zdravím a vznáším tento dotaz.Mám felicii 1.3 MPI z druhé ruky,r.97 najeto 70 000 km,spotřeba asi 7,4l(průměr za celý rok).Poslední dobou mi tučička teploměru ukazuje asi 70-75C.Topení funguje dobře asi po 1 Km už to hřeje.Dotaz mám vyměnit čidlo teploměru, nebo bude závada v termostatu???.V létě se mi dost často stávalo,že i po skončení normální jízdy se často spínal ventilátor na chladiči!Díky za radu! -
« Schéma elektriky vo Felicii
Takže ešte raz:
Zdravím,
potrebujem poradiť.
Chcem si kúpiť do Felicie pager a manuáli je to takto krásne napísané:
"Cerveny vodic zapojime k trvalemu zdroji napäti +12V, cerny vodic uzemnime. Sedy vodic
vyuzijeme pro kladny spousteci signal (nejcasteji sirena), modry vodic pro zaporny spousteci signal (otresovy senzor, ultrazvukovy snimac, mikrovlnny snimac atd.). Bily vodic pripojime k vyvodu c.
15 spinaci skrinky vozidla (zapalovani)."
To sa samozrejme týka toho vysielača toho pageru, ale rád by som vedel, ako ho zapojím k batérii (priamo asi nie :-)), ako ho uzemnim a ako najdem vývod c. 15 spínacej skrinky.
Síce nie som elektrikár, ale toto by som mal zvládnuť.
Potreboval by som však schéma elektriky vo Felicii; neviete o niečom takom?
Viem, že sú knihy o Felicii, ale jednému obrázku ju nechcem kupovať...
Díky -
« Schéma elektriky vo Felicii
Zdravím,
potrebujem poradiť.
Chcem si kúpiť do Felicie pager a manuáli je to takto krásne napísané:
"Cerveny vodic zapojime k trvalemu zdroji napäti +12V, cerny vodic uzemnime. Sedy vodic
vyuzijeme pro kladny spousteci signal (nejcasteji sirena), modry vodic pro zaporny spousteci signal (otresovy senzor, ultrazvukovy snimac, mikrovlnny snimac atd.). Bily vodic pripojime k vyvodu c.
15 spinaci skrinky vozidla (zapalovani)."
To sa samozrejme týka toho vysielača toho pageru, ale rád by som vedel, ako ho zapojím k batérii (priamo asi nie :-)), ako ho uzemnim a ako najdem vývod c. 15 spínacej skrinky.
Síce nie som elektrikár, ale toto by som mal zvládnuť.
Potreboval by som však schéma elektriky vo Felicii; neviete o niečom takom?
Viem, že sú knihy o Felicii, ale jednému obrázku ju nechcem kupovať...
Díky -
"-- skrytý --" 02.02.04 09:17
« Re: Potrebuju drobnou radu
Ahoj, měl jsem ji na svojí Felicii 50kw. Tehdy mi ji doporučil jeden technik, že skutečně prý dojde k podstatnému zvýšení tuhosti karoserie. Auto jsem prodal, ale bez tyče. Takže pokud by byl zajem...Cena je 300,-. Jsem z Prahy. Mail rusll@centrum.cz PS: Šíbr je v optimalní poloze rozevření určitě tišší než okýnko. -
« radicka a antena
Ahoj, mam dotaz,
1) zkousel nekdo zkratit radici paku ve Felde? Jak to slo a jak se s ni pak jezdi? Ve Fabce je vice zapustena do stredoveho tunelu. Myslim ze takovou paku zase nepotrebuju, abych zaradil.
2) jak je to s prutem anteny? nahodou se mi podarilo ysroubovat antenu z trnu ktery mel v prutu zustat a koukam dovnitr a ten sroub se nedotyka zadne kovove casti??? coto? zasroubuje se jen do plastu ... je to normalni?
Diky
R.
-
« Re: PP
2 quagaar:
To zapojení PP do feldy je jednoduché. Připojíš +12V, pak kostru (-). Pak už jen umístíš čidlo venkovní teploty do nárazníku vedle mlhovky, čídlo spotřeby se připevní ke kablíku vstřikovače u 4.válce (snímá impulsy) a čidlo rychlosti se připevní zezadu na budík rychloměru. Stav paliva v nádrži se měři na kablíku od plováku (pod pal. deskou). Všechna čidla a kablíky jsou součastí dodávky.
Světe div se, žádná věda to není, všechno propojení je dobře uvedeno v návodu a je tam i přesně nakresleno co je potřeba a jak kde uvolnit a přidělat. Dá se to udělat doma v garáži (stačí plochý a křížový šroubovák) a trochu šikovné ruce...
-
« Re: PP
Mám PP v autě od 2001 a naprosto v pohodě, bez závad. Teplotu uvnitř to neměří (taky na co), jen venkovní (dobré na hlídání namrzání vozovky). Dal jsem ho do auta právě kvůli okamžité spotřebě. Podle otáčkoměru těžce odhadneš spotřebu auta. PP jí měří podle impulzů vstřikovačů a ty ovládá řídící jednotka. Budeš mít stejné otáčky, stejně nohu na plynu a přesto se ti bude měnit okamžitá spotřeba podle zátěže motoru. Prostě - dá se s tím naučit jezdit úsporně... Za těch pár korun dobrá hračka. Jo, a ukazuje až po otočení klíčkem, je zeleně podsvícený LEDkama, pohodová montáž. Nepřipojuje se to k žádné další elektronice vozu (jen +12V a kostra) a také to nic neovlivňuje.. -
« PP
diky za info,rad bych se zeptal-co znamená-že měří palubní napětí?kdy je display PP zapnut_?myslím v jaké poloze kličku-pouze při zapnutem nebo i při vypnutem?fakt nemá VNITRNI teploměr_?jestli to je opravdu tak tak to je mrzuté,umí spoustu věcí tak tedy by měl umět i tu zakladní .takhle si člověk musí dokoupit ještě vnitřní teploměr,což sice není problém finanční,ale tedy alespon z mého pohledu rizikový,protože cokoliv navíc co v interieru vyčnívá láká zloděje,když už jsem to nakous-nekrade se PP??????myslim jestli nemáte info třebá od vašich znamych,abych si ho nepořidil a za tyden nebyl pryč včetně rozbitých dveří nebo okna,jo ještě jednu věc -pišete že když je nastavena okamžitá spotřeba tak se vlastně dá šetřit benzín,nedá se tato funkce srovnat-ikdyž s menší přesností-s jizdou podle otačkoměru?děkuji -
« Re: PALUBNÍ POČITAČ
Škodovka ho nevyrábí,teplotu uvnitř vozu neměří,pouze venku,pokud teplota klesne k nule tak upozorní zvukem a zobrazí indikaci nebezpečí náledí,okamžitou spotřebu měří takže lze podle údaje regulovat jízdu,hodnotný údaj je o dojezdu vozu,který je spočítán na základě průměrné rychlosti a spotřeby,také měří palubní napětí,měří celkovou a průměrnou spotřebu,průměrnou rychlost a ukáže vám i kolik benzínu je v nádrži,měří dobu jízdy myslím že po dvou hodinách dává signál upozorňující na vhodnost zastávky, některé hodnoty jdou kalibrovat,mám ho 6.let a bez poruchy,montáž je celkem až na pár detailů jednoduchá(je k němu přiložen dosti podrobnej montážní návod).