Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: nefunkční klakson
Před časem se mi to také stalo. Nejprve jsem myslel, že je v pr... klakson. Pak jsem měřením zjistil, že do něho nejde proud. Tak jsem skontroloval pojistku, ale ta byla O. K. Nakonec jsem zjistil, že v izolaci kablíku ke klaksonu byla trhlina v místě jeho přechodu přes díru v karoserii, kterou se pravděpodobně dovnitř dostala slaná voda a ta totálně rozežrala měd. Musel jsem skrátit a nadpojit kablík a vše bylo O. K. Je tam ovšem velice zlý přístup ... -
« Centrál
Tak se mi v sobotu ráno zablokoval centrál v pravých předních dveřích a dveře pak nešly zamknout, ani čudlíkem ani klíčem, musel jsem rozebral tapicírunk a vyjmout táhlo od serva centrálu a pro jistotu i rozpojit pětikolíkový konektor. Dá se někde koupit nový servo a vaměnit ho? Dík za info. Mirek -
"-- skrytý --" 17.07.04 19:27
« Re: nefunkční klakson
Je to 17. pojistka zleva, je společná s ventilátorem chladiče. Pokud je v pořádku, zkus na konektory přímo u klaksonu připojit zkoušečku nebo voltmetr a někdo ať ti zatroubí, poznáš jestli jde do něj proud. Pokud ano, je vadný klakson, jinak je to někde v instalaci, nebo je vadný lukas. -
« nefunkční klakson
Chtel jsem se zeptat, zde nekdo nevite, kde by mohl by problem s nefunkcnim klaksonem na felicii. Asi pred rokem jsem resil problem s digitalnimi hodinami pred ridicem, uplne odesly, a dostal jsem radu, ze bych mel vymenit nejakou pojistku, takze me napadlo, jestli to nebude neco podobneho, pokud ano, jakou pojistku mam vymenit, pokud nekdo tusite? Resp. doufam, ze problem neni nekde jinde, napr. nekde neco pretrzeneho ci praskleho.
Diky za rady!
Hiroshi Sagae -
modus ponens 09.07.04 19:31
« Re: podsviceni a spojka
ad 1)
To sa stalo keydsi aj mne. Bol som s tym v servise (bal som sa, ze si tie plasty pokrivim a to by ma potom vkuse rozculovalo) a pozeral sa na elektrikara, ako to robi. Napchal tam dva-tri srobovaciky a nejakych 10-15 minut sa s tym babral. Nebolo to len o tom, ze vyklopil kryt, vymenil ziarovku a nasadil. Cena bola cca 250 Skk. Ak si vsak technicky zdatnejsi a s podobnymi skusenostami, skoda aj tych dvoch stovak... ;-) -
« podsviceni a spojka
Ahoj,
rad bych se Vas zeptal na nekolik veci. (Fel,50KW, r.v. 2001, cca 30tis.)
1) Prestalo fachat podsviceni regulace teploty vzduchu pro ventilaci. Japasetorozebere? Docela to tam drzi. Je to takovy cerny panel s kulatymi ovl. prvky nad popelnikem.
2) pri rozjezdu pri nizkych otackach neco zadrnci vpredu od motoru. Projizdel sem to s kamaradem a prisli jsme na to, ze to dela jen pri rozjezdu. Pri stejnych otackach na neutral to nedela a take se neco podobneho ozve kdyz hodne rychle vyslapnu spojku. Nesetkal jste se s tim nekdo?
3) uplne nahodne (teplo/zima) se mi stava ze se mi jakoby pomalu vraci brzdovy pedal. Cotoye? Costim?
Diky vsem za odpovedi R. -
« Re: Drobne problemy
Jezdil jsem s Feldou 3 roky a vždycky na jaře jsem nechal motor umít ve Škodováckém servise. Upozornil jsm je na to, že je tam palubní počítač a vždycky sundali čidlo u vstříku na 4. válci a zakryli ho. Ppak to přede mnou umyli tlakem nějakou emulzí, opláchli a vyfoukali tlakovým vzduchem. Auto naskočilo vždy na poprvé a nikdy žádnej problém. Motor jako novej :-)
To proměřování PP - mě proměřoval asi o 0.2 na 100km. Dá se to doladit pomocí manuálu a tlačítka zezedu PP. Po několika pokusech jsem to dostal na rozdíl asi kolem půl deci (0.05) na 100km. Pak už jsem se na to vykašlal, stačila mi taková přesnost.
To vrzání - nevím, mě nikdy v interiéru nic nevrzalo, ale od začátku jsem měl rozpěru mezi předníma tlumičema, tak se to asi tak nekroutilo... Spíš jediné, co mi vadilo bylo drnčení zámků ve dveřích při hlasitější muzice, tak jsem je vyndal a zaslepil díry a byl pokoj... -
"-- skrytý --" 23.06.04 15:43
« Drobne problemy
Zdravim,
se zajmem jsem si precetl vsechny prispevky v tomhle foru od roku 2001. Nasel jsem tu odpovedi na par problemu, se kterymi jsem se na sve Felde setkal.
Nicmene mi tu zbyly ctyri, na ktere jsem odpoved nenasel. Poradi nekdo?
1. Myti motoru:
Obecne se myti motoru nedoporucuje ... kdyz von je ale po tech 50ti tisicich fakt jako prase. :*) Jaky je vas nazor?
2. Presnost palubniho pocitace:
Po dlouhodobem sledovani prumerne spotreby, kterou mi ukazuje PP, a ktera mi vychazi vypoctem pri tankovani, mam pocit, ze spotreba na PP je stabilne o 0,3 az 0,5l nizsi. Je to normalni nebo je to proste vlastnost PP vychazejici z nepresneho mereni delky vstriku paliva?
3. Vrzani pri zatazene rucni brzde:
Kdyz zatahnu rucni brzdu, pak se pri pohybu auta (nasednuti, vysednuti, silnejsi zabouchnuti dveri) od zadnich kol ozyva vrzani. Koukali na to ve znackovym servisu i znamej automechanik, ale na nic neprisli. Vite nekdo, v cem je problem?
4. Vrzani volantu/palubni desky:
A posledni vec, ktera ma ale posledni dobou fakt irituje, je vrzani, ktere se za jizdy ozyva nekde v oblasti palubni desky. Nepodarilo se mi zjistit, jestli to vychazi primo od volantu nebo zevnitr palubky, nekdy mam pocit, ze to slysim spis od pedalu. Slyset to byva spis v lete nez v zime, a spis za sucheho pocasi nez za vlhka. Zkousel jsem ruzne "tahat" za volant, kdyz se stoji, slapat na pedaly a bouchat do palubky, ale nedari se mi to najit, obvykle na tyhle "pokusy" se ten zvuk vubec neobjevi. Staci pak na krizovatce se rozjet a to je hned vrzani, ze by se clovek zblaznil. Ale mam pocit, ze to ani neni zpusobeny vibracema auta, protoze kdyz jedu treba po Letny v Praze na ty sileny dlazbe, tak nic a pak pri pojizdeni na rovnym asfaltu to vrze jak sileny. No asi me z toho brzy klepne.
Kdybyste nekdo vedel, cim by to vrzani mohlo byt, pomohlo by mi to a mozna i zacharnilo pred tim, abych neskoncil v blazinci... :D
Diky moc!!! -
« Re: Volnoběh
Přesně to mi dělala 1.3 MPI taky, jen s drobným rozdílem: při pozvolném ubrání plynu držela otáčky cca 1700 a při hodně prudkém ubrání plynu spadly otáčky až na 1000 (což je pořád moc). Začalo to dělat po vyčištění konektoru od snímače teploty vzduchu. Pomohl reset adaptace škrticí klapky viz [odkaz] (nerad dělám reklamu, ale jinde jsem popis toho problému neviděl). Od té doby problém zmizel. -
« Re: Volnoběh
Keď som mal ešte Felíciu, tento problém začal veľmi podobne. Zo začiatku otáčky vyleteli aj keď motor ešte nebol vychladnutý. Neskôr sa to prejavilo po dlhšej jazde na diaľnici, keď mi takmer vždy na najbližšej križovatke skapala. Keď som si na to zvykol, chodil som ako Fittipaldi a musel som ju furt držať v otáčkach, robil som sám sebe manuálny (alebo skôr nožný) sitič. Vrchol bol keď to urobila pri vymáčknutí spojky za jazdy. Nebola to sranda. Nakoniec sa problém vyriešil výmenou Lambda sondy. Ale bola to 1.6-ka r. 1999. Možno to pomôže...