Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
"-- skrytý --" 19.04.01 20:18
« Ridici jednotka
Rad bych vas pozadal nekoho o radu ohledne ridici jednotky felicia r.v.98 1.3MPI. Pred tydnem se mi stalo to ze jsem prijel z delsi cesty(800km),uklidil jsem auto do garaze a druhy den rano uz jsem nenastartoval.Po odtazeni do servisu,naslednem tridennim hledani zjistili ze je vadna ridici jednotka. Bohuzel mi nezbylo nic jineho nez ji necat vymenit za jinou. Starou jednotku jsem si vyzadal zpatky,nejdriv se kroutili ze pry je k nicemu,ale nakones jsem ji dostal. Dokonce opravdu tu svoji,doma jsem ji otevrel a nechapal!! Vnitrek jednotky byl uplne cely mokry,vsechny tistene spoje ,proste cely vnitrek jednotky totalne zoxidovany!! Tak a ted jestli mi nekdo vysvetli jak se tam ta voda dostala a jestli me cenu tu jednotku nechat opravit a nebo co s ni?? Diky za rady a pomoc! -
« Re: Teplota
Ty čísla jsou jen orientační, mně to leze kousíček nad tu 70 - tj. asi 80 stupňů. Důleľitý je, aby to nelezlo do červenýho. Kdyľ jedu v koloně tady v tý zapráskaný Praze tak se mi teplota znatelně zvedne, coľ snad značí fci teploměru, ale pak zase klesne, jen co zvýąím otáčky. -
"-- skrytý --" 19.04.01 07:07
« Re: Teplota
Normalni to rozhodne neni. Osobne jsem zatim nevidel Felicii, kde by po zahrati motoru ukazatel teploty trvale neukazoval na predepsanou rysku. Na rozdil od Favorita, kde se rucicka pohybovala semtam... Jen kdyz stojim v kolone, tak se rucicka hne nahoru. Ale mam dotaz: Jak jsi prisel na teplotu 70 st.C? Vzdyt tam nejsou stupne? Mne se rucicka ustali vzdy na te prostredni rysce. -
"-- skrytý --" 18.04.01 09:45
« Re: Teplota
Díky všem za příspěvky. Takže to není normální, když teploměr vyleze jen na 70 °C - to jsem chtěl vědět. Kolega z práce, co má novou Felici MPI, říkal, že mu to taky nevyleze víc. Tak jsem si myslel, že je to O.K. Takže není :-(
Včera jsem zkejsnul ve městě v koloně a musel jsem asi 1/2 hodiny popojíždět. Několikrát se zapnul ventilátor a teploměr ukazoval max. 70 :-(
Díval jsem se do knihy "Jak na to?" a tam psali, že feldy s jednobodovým vstřikem mají dvě čidla teploty (jedno pro řídicí jednotku a druhé pro teploměr), zatímco feldy MPI mají čidlo společné. -
« Re: Teplota
Diamant, ty ale mas model 98', teda ak sa nemylim. Ale na starsich modeloch je to urobene presne ako na Favorite. Tzn. cidlo je pred termostatom a vedie z neho jeden cierny kablik (jedna zila) a na snimanie teploty motora ma moja BMM RJ cidlo nasrobovane na nasavacom potrubi. Ono dost zalezi ci je to BMM alebo MPI. -
Diamant 17.04.01 23:15
« Re: Teplota
No ja mám ten snímač teploty na termostate. Síce sa neskrutkuje, ale to je jedno. Zaujal ma však postreh, že snímač je spoločný aj pre riad. jednotku (ozaj z neho vedú 4 vodiče). Nemôže byť vadná časť pre jednotku a pre budíky nie? Nemôže to mať na svedomí cukanie alebo skôr slabý ťah po štarte (ale len niekedy)? -
« Re: Teplota
Hanku, čidlo je na tělu motoru, hned vedle tý velký gumový hadice, co hází kapalinu z bloku do nádržky, stopro to bude čidlo, měl sem na 1.3 Combi stejnej problem, buď ukazoval málo nebo se zasekával, dal sem tam nový čidlo za 160 (před dvěma lety) a šlapalo to jako divý, stačí odpojit kabel, vyšroubovat starý a našroubovat nový a připojit kabel zpět.... je to jeden kablík...
-
"-- skrytý --" 17.04.01 07:37
« Teplota
Kolik vám ukazuje teploměr chladicí kapaliny? Mně to nevyšplhá víc jak na 70 °C. A to se mi už párkrát při této teplotě zapnul ventilátor na chladiči. Takže asi něco ukazuje blbě. Dá se nějak snadno otestovat, jestli je vadný snímač teploty nebo budík?
Jo a dnes mně to nevyšplhalo už ani na těch 70 a to jsem ujel 60 km...
Mám 1.3/50 kW mono. Prý u těchto motorů měl ukazatel teploty chladicí kapaliny samostatné čidlo. U 1.6 a MPI verzí prý pak je společné čidlo pro řidicí jednotku i pro ukazatel teploty. -
« Re: anténa
...je to presne tak, v servise mi rekli, ze je potreba napajet zesik po kabelu a prodali mi ten napajec. Ten jsem pripojil podle navodu co byl u napajece k ISO konektoru v aute a funguje to!!! Signal je ted super, konecne naladim co chci a nic se mi neztraci. Takze mohu konstatovat, ze mam v nove felde antenu se zesilovacem napajenym po koax. kabelu. Musim uznat, ze teprve ted je to to prave orechove. Jeste je to potreba vyzkouset jizdou mimo Prahu, ale toho bych se uz neobaval, uz tedka v pohode posloucham např, liberecky CONTACT a nebo FM Plus a signal je po Praze furt na maximu (vsech 6 dilku S-metru na radiu). Jen v Praze se mi podarilo naladit pres 30 ruznych stanic, ze se mi nevejdu ani na predvolby radia... Takze dekuji vsem za rady a napady... HonzaL
-
« Re: anténa
Pred nedavnem jsem "zaceloval" diru po radiu co mi tam nejakej * "udelal" a prijem taky nic moc. V servisu mi rekli, ze to puvodni radio napajelo zesik samo po koaxu, tak mi tam dali "napajec" mezi koax a radio a ze strany ho napaji prave tim vyvodem z EURO konektoru. Funguje ... cca 120,-
-
« anténa
Originál antény z fabriky mohou být vadné, sám jsem takovouto situaci zažil. Odejde zesilovač v anténě, takže v dírach se rádio opravdu nechytá. Jedinej způsob je nová anténa. Protáhnot jí pod střechou je pohodička, stačí na to kousek svařovacího drátu, udělat očko a zaháknout kabel, pak to akorát protáhnete mezi střechou a polstrem a je klid. Tělo antény doporučuju podmáznout silikonem, dost často to pad anténou rezne.... A napájení zesíku píchněte do pojistkový skříně, je tam na to slot. Pak to signálek parádní.
Mam tahle zapojeno u sebe v autě, v kombinaci s Blaupunktem New Orleans DJ a musim říc, že v Plzni chytam klídově pržský City 937.....
-
« Re: Mám problém s anténou...
Diky za rady, pisete tady, ze mate kolem koaxialu obtoceny jeste napajeci kablik, jenze ja ho tam nemam, alespon ne u toho asi 40cm kousku, co kouka u palubky z ty diry na radio a je zakonceny konektorem. Tak jsem si myslel, ze je to rovnou nekde pripojene na 12V, ale takhle fakt nevim... Od radia mam na ISO konektoru 12V pro antenu, takze by nebyl problem tam ten kablik pripojit, jenze bych ho musel mit a nevim, kde ho najit... -
« Re: Mám problém s anténou...
Ahoj, tak já Ti k tomu povím svý, jo. Felicie r.v. 1997, koupená v 98'. Koupil jsem autorádio HAITAI, příjem signálu byl dobrý, ale v dírách mizérie. Po 2 letech jsem koupil novýho Soňáka z řady Xplod. Situace stejná. Na vině byl špatný zesilovač antény - originál ze Škodovky. Po výměně celý antény se zesilovačem rádio hraje jak vzteklý !!! Doporučuju proměřit funkci zesilovače, nejlíp v servisu. Čau -
« Re: Mám problém s anténou...
No ja mam Feldu '95 a tam je na antennom kabliku prilepeny dalsi tenky kablik ktorym je napajany antenny predzosilovac. Radio mam Sony CDX-2500 a ten ma tiez vystup na napajanie anteny. Teda ked ho zapnes tak sa na nom objavi 12V. A na ten som to zapojil. Podla mna je to tak isto aj na novsich feldach, ale to si len myslim. -
« Mám problém s anténou...
Ahoj lidi, koupil jsem si autorádio Panasonic s CD (modrý display - tuším označení 400N, nebo tak nějak) a připojil na ISO konektory ve Feldě98 a vše v pohodě, ale mám problém s anténou. Ta je na autě už z fabriky (předmontáž pro rádio - anténa se zesilovačem) a po Praze je signál slušný (radio měří i úroveň signálu z antény), ale jakmile vyjedu za Prahu, stanice rychle slábnou až zmizí a rádio je bez signálu. Občas něco zachytí, ale to je spíše zázrak. Zkoušel jsem měnit i ciltlivost u AF, ale bez výsledků - bez signálu rádio ani nikam nepřeladí.
Myslel jsem si, že by mohl být problém se zesilovačem u antény, ale nevím, jak je připojen na 12V rozvod. Jestli je tam zvlášť kablík a ten je někde napojen na 12V (ale nevím kde???) a nebo jestli je potřeba napájet zesilovač po koax. kabelu z rádia. Na konektoru ISO na drátech v autě je nějaký volný kablík zakončený bílým konektorem a na něm se po zapnutí rádia objeví 12V, ale nevím jestli je ho potřeba ještě někde pod palubní deskou připojit...
Prosím, poraďte mi někdo, kdo jste montoval nějaké rádio do nové Feldy, kde je potřeba připojit napájení na zesilovač u antény a nebo jak zjistit, jestli originál anténa funguje správně.
Díky HonzaL