Oprava a údržba vozu Škoda Felicia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
"-- skrytý --" 26.04.01 19:48
« Re: Vibrace
Hank (104): Silentblok bude stat mene jak 300 Kc (bez DPH) + prace. Zajed do servisu, at se podivaj na autak zezdola a hned ti reknou, jestli je drzak prevodovky zralej k vymene. Ale u benzinu by mel vydrzet alespon 150 tis. km......
Detergentni =
schopnost rozpoustet. Tzn. ze synteticky olej rozpousti usazeniny z mineralniho oleje v motoru nebo bionafta rozpousti usazeniny z nafty v palivove soustave. -
« Re: Dotaz o radu
Olej. Používám SUNOKO polosyntetiku a jsem spokojen. Olej je řidčí a klade menší odpor, když je motor studený. Nejde tolik ztěžka, dřívěji se zahřeje a výměny jsou po delších intervalech - 10 000 km. polosyntetiku doporučuji. je sice dražší, ale podle mého názoru se vyplatí. Ale je třeba dávat pozor na přechod z minerálního oleje na polosyntetiku, je totiž detergentní. -
"-- skrytý --" 25.04.01 07:05
« Vibrace
Lidi, zase už potřebuju poradit ;-) A to jsem ještě nevyřešil ani ten teploměr :-(
Když stojím s autem na místě, tak se přenáší vibrace od motoru do karosérie, potažmo interiéru vozidla. Kdysi mně to dělala i Š125 a tenkrát bylo potřeba vyměnit silentbloky motoru. Myslíte, že u Felicie 1.3/50, r.96, 92 tis. km je to také silentbloky?
A na kolik taková výměna přijde? Díky. -
« Dotaz o radu
v januari som kupil 2-rocnu Feliciu 1.3MPI 40kW mala najazdene len 4000Km.Kupil som ju od starsieho suseda, ktoreho dobre poznam. Teraz mam najazdene 6500 a v lete by som chcel menit olej. Do teraz tam bol mineral Aral 15W40. Chcel by som vediet ci by nebolo vhodnejsie pouzivat polosyntetiku napr. Madit 2000.
Dik Stevo -
« Re: Stevo
A este nieco, odvzdusnovaky byvaju dost zahrdzavene a lahko sa stava, ze sa ulomi (to je potom na vymenu brzdoveho valca). Pred tym ako ho pojdes povolit, tak ho postriekaj sprejom WD-40 a chvilu pockaj. Potom by to malo ist celkom lahko. Ja som to neurobil a..... investicia 150,-Sk. Este ze to bol zadny, ten bol lacny. -
« Re: Stevo
Tak isto ako na S1000-130.....(Je dobre aby ste na to boli dvaja) Jednoducho striekackou vyberies co navjviac kvapaliny z nadobky. Potom tam nalejes trochu cistej. Kolega slapene zo 5 krat na brzdu a drzi, ty povolis odvzdusnovaci ventil na pravom zadnom kolese (lebo je najdalej) az kym mu nespadne brzda na podlahu. Potom zatiahnes ventil on znovu naslepe a ty znovu otvoris az kym ti nepojde z toho ventilu cista kvapalina. Potom pokracujes na druhom zadnom kolese.....atd...atd..ale nezabudni dolievat kvapalinu do nadrzky, aby ti neubudla moc lebo by sa ti tam dostal vzduch a musel by si odvzdusnovat znovu od zaciatku. No a ked to budes mat odvzdusnene, tak dolejes kvapalinu do nadrzky po rysku a je to. Potom zoparkrat naslap a podrz pedal a nesmie klesat. No a potom to rozbehni tak na 40km/h a zaflekuj. Vystup z auta a pozri sa ci ti vsetky kolesa brzdia priblizne rovnako. To uvidis podla fleku na ceste. Len nesmies flekovat na sutoline ta by to skreslovala. A este nieco, ked to budes odvzdusnovat tak si na odvzdusnovaci ventil nasad hadicku, aby ti kvapalina nestekala len tak volne po napravach. Ono to totiz zerie gumu. Dufam, ze ti to staci..... -
« Re:
rybiz: slyšel jsem i o případu, kdy někomu zadara vyměnili vysypanou převodovku někdy až po třech letech, protože doložil komplet servisní prohlídky a životnost tohoto dílu má být při správné údržbě mnohem vyšší. Někdy stojí za to trochu zaprudit. Já jsem takhle od Paegasu vymámil zpět měsíční paušál, protože mi cca 10 dní vypadávaly všechny hovoru nejpozdějc po dvou minutách. Zatloukali jako diví, po čtvrtém faxu na reklamační oddělení to vzdali. -
"-- skrytý --" 23.04.01 12:45
« Re: Teplota
Vlami: Asi máš pravdu, ale dva kolegové v práci, co mají taky feldy, mně říkali, že jim to leze taky jen na 70 °C... To je tak poruchové to čidlo?
Teploměr už mně neukazuje vůbec. Tak jsem zkoušel, podle popisu v knize "Jak na to?" vyzkoušet připojit ten vodič (černý) co vede do čidla teploty na kostru a zapnout zapalování. Prý by se ručička teploměru pohnout směrem k maximu. Ale ani se nehnula. To by znamenalo, že čidlo je O.K.
Jo, a přestože mám 1.3 mono, tak mně k tomu čidlu vedou 4 vodiče.
-
"-- skrytý --" 23.04.01 09:33
« Re: Teplota
Hank (86): Jojo, mas pravdu, uplne jsem zapomnel, ze na budiku "70 st. C" skutecne je. Ano, skutecne jsem mluvil o te rysce, ktera je vyse - to je prave hodnota, kde by se mela ustalit provozni teplota motoru, alespon u vsech Felicii jsem to tak videl. Pokud teplota se ti ustali na 70 st. C, bude to skutecne chyba cidla, neverim tomu,ze zlobi termostat. Pri vymene pozor, cidel je cela rada, tusim, ze i na S105 a S120 jsou ruzna. -
"-- skrytý --" 21.04.01 22:48
« Bez nadpisu
Servisni knizku mam, o reklamaci jsem se ani nepokousel protoze zaruka mobility je dva roky a to uz je bohuzel pryc! Jednotku mi nastesti vymenili celkem za pakatel,4000kc,ale jenom tak mimochodem nova stoji rovnych 22000 bez prace a DPH. Nedali mi uplne novou ale rok starou,jestli bude makat tak jak ma ,je mi jedno jestli je nova nebo ne. Kazdopadne s Tebou souhlasim ze to musel byt zmetek ale bohuzel se to projevilo az po 27 mesicich a to je bohuzel pozde!! Jinak je to uplne prvni (doufam ze posledni)zavada kterou jsem za tu dobu na aute mel.