Pomozte s vyberem auta do 300 tis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Dovolím si doplnit pohoda:
V každém případě u vyjmenovaných nových aut platí, že 3 roky ježdění, tě kromě provozních nákladů (oleje, filtry, destičky, výfuky, baterie, gumy atd.), tě budou stát v tom lepším případě ještě navíc cca 80 tisíc Kč a v tom horším i přes 200 tisíc. Taková je daň za to, že do auta v této hodnotě si sedneš jako jeho první majitel. Já tomu taky říkám "peníze, vyhozený z okna" :-))). O nějaký peníze však přijdeš v každým případě, akorát ty zmíněné, jsou ty vůbec nevýše možné. -
« Re: vyber
k 21:27:37 - k nabídnutému výběru a výlučně k němu: Clio ano (nové, podstatně vylepšeno motorově i jinak, cenově, na vnitřní prostor, jízdní vlastnosti i motorově lepší než 206 - aspoň podle publikovaných testů), 206 možná (spíš z důvodu zjevu, tedy srdeční záležitost), Fabia možná (pozor na reklamu!, některé motory jsou vźhledem k váze auta slabé), Punto spíš ne (ale tady jsem asi já ovlivněn "srdečně", prostě je mi nesympatické z mnoha pohledů), Polo ne (asi předražené jako snad všechny VW a řekl bych, že koef.ukradnutelnosti bude dost vysoký), Fiesta ne (starý typ, všechny Fordy jsou cca o 3-5% předražené oproti srovnatelným, to přiznávají i ofic. prodejci), 121 ne (osobně bych nebral, pokud má někdo drahý servis, bude to tohle), Ibiza ne (španělské auto bych nebral. předražené asi jako VW a: jak má vychytány mouchy na zimní provoz?, příliš rychle inovovali celou řadu, tak tam obecně bude dost much), Yaris ano (sice vypadá nejdražší, ale rozhodně! není předražená, image značky co do spolehlivosti aut je vynikající, další klady viz i zde v přísl.tématu, zápory?? - snad jen že se může někomu nelíbit), Lanos ne (už proto, že je to problémové Daewoo, snad jako auto na 2 roky), Astra classic ne (starý typ, ještě max.2roky se má dál dělat v Polsku - jako teď, Opely rozhodně nepatří mezi máloporuchové). Ale: i z napsaného je vidět, že je to hodně srdeční záležitost a z nabízeného spektra modelů je vidět, že i u autora výběru; a rozhodně je pravda, že se vyplatí koupit pořádnou věc než pak pošilhávat a litovat; nicméně i to je pak otázka provozních nákladů (spotřeba, ne/povinné pojištění ...). Přesto: takovéto rozhodování je příjemné, rozhodně lepší než si muset pro sebe vybírat operační sál nebo advokáta... -
« Re: vyber Jimmy
asi ti moc ve výběru neporadím, ale situaci s výběrem vozu jsem zažil před několika měsíci. Pokud auto nekupuješ stylem: táto, ta fialová barva je super a stojí to je xxx.xxx, tak to berem! ale jak bylo v příspěvcích popsáno, stanovíš si určitá kritéria a sleduješ, jak je jednotlivé modely splňují, je to na mnoho bezesných nocí (alespoň u mne to tak bylo)Pokud je člověk limitován finančními prostředky - a to je běžný člověk v zaměstnaneckém poměru s rodinou vždy, a auto kupuje s tím, že mu bude muset několik let sloužit, je výběr o mnoho obtížnější - vždy je tu nějaký kompromis. Určité technické parametry a výbava se dají srovnávat, stejně tak jako určitou část člověk posuzuje "srdcem". Věnoval jsem výběru hodně času, obešel jsem snad všechny prodejce různých značek, přinesl prospekty a absolvoval zkušební jízdy (a to i u aut, o kterých jsem si dopředu myslel, že bych si je nikdy nekoupil - to aby člověk mohl opravdu srovnávat) Když už jsem si myslel, že mám opravdu vybrané finalisty, vždycky mi výběr něco nabouralo. Mohu říci, že valná většina prodejců se opravdu snažila, na rovinu jsem jim vždy řekl, mezi čím se rozhoduji. Vždycky mi zavolali a buď nabízeli nějaký akční model, slevu nebo výbavu zdarma, takže jsem musel svoje rozhodnutí, o kterém jsem se domníval, že je definitivní, znovu přehodnotit. Jeden postřeh jsem ale získal - jelikož jsem si před třemi roky koupil v podstatě svůj první nový vůz ( o který jsem před nedávnem přišel)ze segmentu NS a z finančních důvodů nebylo na nějakou zvláštní výbavu (čehož jsem pak někdy litoval), tentokrát jsem si řekl, že si vůz vyberu trochu s výbavou. Jelikož na mé používání mi stačí opravdu menší vůz (jsem sám), zjistil jsem u tohoto segmentu, že pokud si tam necháš dodat nějakou příplatkovou výbavu, cena neúměrně vzroste na úrověň vozu vyšší kategorie, kde je již tato výbava ve standartu. V mém případě nebyly až tak limitující fin. prostředky - část jsem měl z plnění pojišťovny a ač jsem byl z počátku proti se znovu "uvázat na leasing", nakonec jsem původní fin. rozpočet překročil a do leasingu opět šel. Je to možná paradoxní a legrační argument, ale kamarád mi řekl na moje povídání o výši ceny: tenhle auťák se ti líbí?A že je o něco dražší, než by sis představoval? kolikrát v životě si takovou radost uděláš? tak jsem pak o tom doma přemýšlel a nakonec jsem uznal, že má dost pravdu.
Není to vždy jen funkcionalitě, penězích, spotřebě, záruce, ale také o radosti a pocitu. Právě tyto dvě hlediska většinou stojí proti sobě -např. vůz, který mi na 90% neukradnou, se mi nelíbi a naopak.
Už jsem byl z toho rozhodování někdy tak "zdevastovaný, že jsem si řekl: koupím si nějakou ojetinu lhostejné jakou a mám klid. Když jsem pak postupně dostal nabízenou slevu 110 tis, skoro mi toho prodejce bylo "líto", že bych to odmítnul. Tak "to" mám doma a zatím jsem spokojen.
PS: ve finále byl jeden japonec a evropan z NS a neřeknu, který vyhrál.
Přeji ti, abys i ty "dobře" vybral, své volby v budoucnu nelitoval a věř, že ti nikdo moc neporadí, rozhodnutí je opravdu jen na tobě!! -
« Re: vyber
prave proto je dulezite osobni svezeni, abys poznal, jaky to je pro ridice rozdil. Ja osobne bych tech 20 tKc priplatil za Fabii, Punto, Clio,P206, yaris. Vetsinou jsou to vozy, ktere jsou ve vyrobe kratce, v zakladu vetsi vybava s moznosti pozdejsich doplneni, ale hlavne uroven pasivni bezpecnosti je nekde uplne jinde. Porovnej testy NCAP. Z vyneru osobne bych taky vyskrtnul Fiestu ( nelibi se mi design ) a Ibiza, ktera se mi po faceliftu vubec nelibi, navic jsou pry neuveritelne poruchove. Agila, Wagon R+ je podle marketingu Opla vuz pro rozvedenou ucitelku se 2 detmi ... -
"-- skrytý --" 18.01.01 23:49
« Re: vyber
Krome Fiesty a Seatu bych to taky tak videl. Rozdily jsou minimalni,je to spise o kombinaci vnitrni a motorove vybavy, tj. ktery mix ti bude sedet nejlepe (bezpecnost a/nebo vykon a/nebo komfort atd). Pockal bych tak do unora, to byva dost akci na podporu prodeje a muzes natrefit na zajimavou nabidku. Dost se vyplati sledovat prodej predvadecich vozu, mivaji dost vybavy navic a zajimavou slevu z ceny, nebo modely 2000, ktery nekomu zustaly na sklade. -
"-- skrytý --" 18.01.01 23:39
« Re: Agila -doplnění
No , Felici 1.6lx jsem mel, diky bohu je to minulost. S tou klimou to neni zas tak spatny, myslim,ze na stani na magistrale, Milady Horakovy nebo na Smichove je vykon 1.0 12v tak akorat, na docileni rychlostniho prumeru 10km/h ti staci jen jeden válec a jeste se bude flakat. Ano, na dalnici to moc nesmi, kdyz tak 10km do Hypernovy a zpet - to je prece mestsky auto, se kterym nikdo nepojede do Nemecka na CeBit se zapnutou klimatizací... nebo si to tak myslel ??? -
« Re: A co takhle Opel Agila ?
ale jo, nejsou jen sama negativa. Z toho auta je dost dobrej vyhled. I kdyz na prednich mistech se muze stat, ze pri prudcim zabrzdeni nekdo ze predu vyletne celnim sklem. Zkus si zkusebni jizdu a uvidis vic. U prodejce ti samozrejme vsechno vychvalej. Klima do takovyho auta s motorem 1,0 l/12 v/44 kw - to se nebude ani plazit. -
« vyber
Vite, zajima me jedna vec: jaky je pro mne (ridice, co najede prumerne 30, max 50km denne) rozdil, kdyz si koupim levnejsi (do 250tis) treba Feldu, Matize, Saxo, Corsu, Micru, Swift, Pride nez o nekolik desitek tisic drazsi ostatni: Clio*, 206*, Fabie*, Punto*, Polo, Fiesta*, 121, Ibiza*, Yaris*? Ktery z techto jmenovanych byste vybrali do dalsiho postupu (uzsiho vyberu) + jeste Lanos, Astra Classic - nebo ktery byste vyradili - myslim ze jsem tady vyjmenoval vsechny novy auta (krome Lady, ARO, Dacie,...), co se u nas daj koupit do 300. (ty ozn. hvezdickou bych vybral ja) - mozna jeste ta Agil, nevypada spatne... -
« Re: Agila -doplnění
..nebo mam pro tebe jeste jednu radu. Pokud chces za kazdou cenu mit auto tohoto tvaru, tak si kup spis to same od Suzuki. Konstrukcne je to naprosto stejne (vyrabeji to s Oplem spolecne), jenom ti japonci tam davaj lepsi motor (mylsim 1,3) a urcite bude o takovych 10 % levnejsi. Zkus se optat a uvidis. -
« Re: Agila -doplnění
Nevim, jestli si delas s Agilou srandu, ale tohle je silne kafe. Tys to auto videl asi jenom v reklame. Pokud se ti tam podari nacpat manzelku i s dvema autosedackama, tak budes borec. Horsi to ale bude, az deti povyrostou a nohy si nebudou moci davat vedle hlavove operky. Taky ten uzasnej kufr, tak akorat pro kabelku na doklady. Co se tyce motoru, tak 1,0 l na auto s tak velkou celni plochou, tak nevim, ale jestli ti staci maximalni rychlost 130 km/h pri spotrebe 10 l/100 km, tak ano. Nedovedu si ale predstavit, co se stane, kdyz s takovym autem strihnes zatacku. Proste ja rikam, ze bych si to nekoupil ani za 50 000,-. Pokud chces slusne auto do 300 000,- a chces v tom vozit rodinu a moc nedat za provoz, tak ti mohu doporucit jen Felicii Combi 50 kW. Mel jsem kratkou a az na hlucnost motoru nemam vytku, pokud potrebuju levne a spolehlive auto. Mel jsem ji 4 roky a v servisu jsem ji mel jen na pravidelne kontroly a jednou po nehode (prevraceni na strechu na snehu). Mimochodem, jinemu autu by se mozna strecha zmackla a ja bych z toho uz nevylezl. -
"-- skrytý --" 18.01.01 18:54
« Agila -doplnění
Vzadu je sice víc na kolena i do výšky , ale otypovaný je to jako 4-místný superkrabicoid kvůli trošku menší šířce. Jinak manželka a dvě dětský sedačky dozadu je asi tak optimum, ale když ty zadní sedačky složíš , tak je tam dle prospektu 1.5 m2 prostoru ( dle prospektu). -
"-- skrytý --" 18.01.01 18:47
« A co takhle Opel Agila ?
Je to sice trochu krabicoidní, ale byl jsem se na to podívat , sednout si v tom a celkem pohoda. za 289 000 je zakladni model s 1.0 12V tj. to co cpali do Corsy ( ecotec ). Komu nezáleží na image, a chce si pohodlně sednout a vidět krásy přírody okolo ( 44kw , ale fakt super výhled),dost místa vepředu, vzadu rozhodně víc místa ve fabii, ( nacpal jsem tam manželku 185 cm, ve fabii vzadu trpěla klaustrofobií, měla dokonce lepší pocit než v mojí Oktávce, kde zase trpí kolenofobií). Během týdneaž dvou má být schválená přestavba na užitkovej typ N1, takže pokud to máš do majetku firmy - plátce dípíejč, tak odpráskeš kolem 60t na DPH a zbyde ti do 300 i na klimu !!! a silnější motor a další airbag . Asi si to koupím do firmy do konce února a pak dám vědět. -
« Re: ...
to lama: Yarise nikdo nezmínil možná proto, že jeho min. cena (nového) je přes 300 tKč a v bazarech asi zatím nejsou - ostatně požadavek je zřejmě na nové auto do 300 tKč. Ostatně těch kritérií kupujícího je tolik, že výsledek může být při stejném zadání stejně různý. Chci tím říct, že má smysl se bavit spíš o těch rozumových kritériích, požadavcích, parametrech a pak se výběr zúží asi tak na 3-4 různý auta. A tam pak rozhodne srdce - co se líbí víc a nebo totální náhoda, která stejně všechno obrátí naruby. Nejhorší je to finální rozhodnutí, kdy už to nejde vzít zpět. Protože: jak říká Murphy: Když konečně koupíte výhodně něco, co jste 3 měsíce úporně sháněli, cestou domů půjdete kolem výlohy, kde tu samou věc budou mít o třetinu levněji.Zpět ke kritériím: peníze (do 300tKč), nové v. ojeté, kolik lidí a jaké náklady budu jak často vozit (...tažné zařízení?), jak často a na jaké vzdálenosti budu jezdit, jak chci jezdit (svižně, ďábelsky, "rodinně", ...spotřeba!), kam a kdy chci nebo musím jezdit (hory, sníh), blízkost a solidnost servisu (ceny se až tak příliš neliší)!!!, způsob parkování (!"koeficient ukradnutelnosti" - např. nový golf vydrží na ulici nejdéle 3 dny), požadavky na bezpečnost aktivní i pasívní - tj. různé ESP, EDS a jiné zkratky, airbagy, deform.zóny (NCAP aj.), dále: poruchovost (nekupovat modely, které se vyrábějí krátce), opravitelnost (nekupovat "mezitypy" a značky s rychlými inovacemi nebo pochybnou existencí) atd. atd. Z toho všeho mi vychází v nových autech: Swift, Clio, Saxo, na horní cenové hranici pak 106, event. za tou hranicí Yaris. No a v ojetinách už kolem 220 tis. je velmi solidní výběr s úplně jinou nabídkou nejrůznějších modelů, takže když do toho vrazíš nebo si necháš v záloze 10-30 tKč na potřebný větší servis a vlastní vylepšení..... Stačí vědět, CO potřebuješ, pak už ta nabídka není tak široká. A s rel. omezeným rozpočtem může být dobrá ojetina výhodnou a skutečně dobrou koupí. -
« Autka
mfilip> Příměří! Já rád rýpu. Sorry. Nechci jen, aby sis myslel, že hájím francouzské vozy. Jsou to dost šroty na údržbu. (To koukáš, co?) Já mám Coupe 2.0 IDE, jiného bych nechtěl ani za nic. Šel jsem do toho, protože jsem věděl, jaké jízdní zážitky může tento prcek nabídnout. Věděl jsem, že ten motor je bomba i když neni nejvychovanější. Věděl jsem, že má děsivě tvrdý (zato čitelný a stabilní) podvozek. Věděl jsem, že lepší sedáky, než v Kupču v autě do 600.000Kč (novém) mít nebudu. Brzdný účinek a řízení rovněž za ty prachy super. Je to nevýhodné auto, ale užiješ si v něm supr jízdu.
Táta měl po sobě 2 Laguny (obě 2.0 RXE) a obě musely po 100.000km jít pryč kvůli poruchovosti. Teď má Laurinka 20V turbo v max. výbavě a je úplně spokojen. Když jsem mu řekl, co mám vybrané za auto, nechtěl o tom ani slyšet.
Mám 3 roky záruku zdarma a ani o den déle mít Renaulta nechci. To už budou lepší auta.