Pomozte s vyberem auta do 300 tis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Nové x ojeté
Průměrný plat v ČR je kolem 12000 Kč, z toho průměrná rodina na nové auto střední třídy (ani NST) nenašetří (nehledě na to, že tři děti do 12 let dle zákona 251 v jiné než zánovní ST a vyšší nesmíte vozit- Tři Tříbodové pásy vzadu). Ruku na srdce kolik z Vás, jenž zde píší o tom, že si 1x za rok až dva(tři) kupují nové auto, mohlo dovolit kdyby tu Vaši zničenou OJETINU nějaký chudák, kterého zde od koupě ojetiny odrazujete, nekoupil. Vzhledem k 251-ce pokud máš 300 t Kč doporučuji auto ST na leasing. -
« Re: Nové x ojeté
to Hufnágl: Tak to se ti nedivím. Měl jsem taky Senátora, ale starší ročník, klasiku. Ono ale nafukovací tlumiče jsou drahý na každý auto. Mě v něm zas odešly dva motory (ojniční ložislko) Pak jsem zjistil, že ani v Německu nejsou, protože to odcházelo jeden za druhým. Ale bylo to pohodlný auto, který jezdí dodnes.
to jimmy: Jestli můžu, tak bych ti ten výběr zjednodušil a zúžil na Fabia, Yaris a Punto. To pořadí není náhodný. -
« Re: Nové x ojeté
Souhlas. Mě vlastně každá oprava mého bývalého Opelu Senator 3.0 automat r.v.1991 (to je skoro jak amerika) bavila. Finančně to však nebylo ono. On se zase ani tak extra moc nekazil. Jen to byl provoz nesrovnatelně dražší, než nového auta. (po 10.000km zadní tlumiče, po dalších 3.000 vodní pumpa, po dalších pár tis. vzpěry stabilizátoru a pak už jen spotřební tovar - obložení, kotouče...). Automat občas ve sportovním režimu pozlobil ale jinak dobré. Já ty auta možná moc huntuju, čemuž opět lépe odolávají auta nová (po záběhu ovšemže). -
« Re: Nové x ojeté
Plná shoda, není to vůbec nic, co by lidem bránilo, aby se spolu bavili:-) Moc typů jsem tady pro to téma nedal, ale doufám, že spousta lidí se alespoň dozvěděla spousty pro a proti pro obě varianty nové x ojeté. Taky bych chtěl, abys věděl, že pro lidi, kteří nemají k autům zrovna moc blízko, doporučuju zásadně nový a návštěvy servisu přesně podle pokynů prodejce. Pro ně je nepovedená koupě ojetiny jen velmi nepříjemnou životní zkušeností. -
« Re: Nové x ojeté
prof> Už zase. Proč se kupují víc ojetiny než nové auta? Proč se víc kupuje Felicia než M5? Proč se kupuje víc Celeronů než Pentií4? Neodpovídám, je to na Tobě.
Ojetina nebude v provozu nikdy levnější než nový vůz. Ojetina vzhledem k jejímu stáří nebude tak bezpečná (porovnáváme li ve třídě).
Když kupuješ ojetinu, tak je to risk.
A k tomu stavu. Jak poznáž, za jak dlouho Ti klekne baterka, za jak dlouho Ti začne klepat kardan nebo poloosa, za jak dlouho se Ti zkrátka něco vysere?
Za 600.000Kč jsem mohl mít velké ojeté auto (A6, 530i, C-klasse....) ale to nikdy neudělám, protože na to nemám nervy.
Koupíš ojetinu a za pár set km Ti začne klepat něco v motoru, začne Ti téct vodní pumpa...
Ojetina nikdy nemá všechno ve 100%stavu, jako fungláč, takže výměny jsou o hodně dřív. -
« Re: Nové x ojeté
to Hufnágl: Na tom není nic komplikovanýho. Pokud se nebudeme bavit o spotřebě, která bývá u moderních aut stabilní záležitostí po celou dobu jejich životnosti, tak v tom je stále to umění kupovat! Pokud si koupíš auto, ktrý má všechny věci, co jsi vyjmenoval, na hranici jejich životnosti, tak jsi blázen, pokud to auto nestálo jen symbolickejch pár korun. Je na tobě, abys věděl, na co si dávat bacha a podle toho se taky snažil domluvit cenu. Musíš být ale taky soudnej, jelikož pokud si jdeš koupit ojetinu, tak nemůžeš chtít, aby byla úplně nová v top stavu. Od toho je to ojetina a tomu zpravidla odpovídá i cena. Že tomu občas tak nebývá, to je věc každýho, co si za auto řekne a hlavně toho, jestli mu to bude někdo ochotnej dát. Nic víc, nic míň. Že ojetiny nebudou něco zas tak super nevýhodnýho, o tom svědčí fakt, že se jich prodá kvanta. A nechceš, doufám, tvrdit, že kdo si koupí ojetinu, musí s ní být podle nějakýho prvidla nespokojenej. -
« Re: Co Hyundai Accent ?
Re: Hufnágl - příspěvek č.23: To tvrzení že Hyundai Accent je šmejd...máš z vlastní zkušenosti? Pak prosím upřesni co se porouchalo, nebo co je špatné, co nevyhovuje apd. ať se poučíme. Nebo je to jen konstatování ničím nepodložené či přání si aby to tak bylo?! -
« Re: Nové x ojeté
už dole jsem napsal k částce 300 tKč, že za +-220 tKč jsou v bazarech velmi slušné ojetiny; když do ní vrazíš 10-20 tKč na odstranění závad a vlastní vylepšení... Pořád ti ještě 50 zbyde na event. nepředvídatelnosti. A máš auto asi tak o jednu třídu výš... Určitě taky jde o způsob pořízení auta: z vl.zdrojů, na leasing, na úvěr... a s tím související případné další náklady. Rozhoduješ se i podle toho, kolik hodláš najezdit, jestli si něco dáš do daní nebo vše zaplatíš ze svého atd. Jako ojetinu pořídíš auto vyšší třídy - zprav. s větší spotřebou, pov. ručením atd., ale máš to větší auto. A pokud koupíš spolehlivý a novější model, budeš vrážet jen do zcela běžného servisu. PS: znát minulost auta je samozřejmě velmi! vhodné. -
« Re: Nové x ojeté
prof> Máš pravdu, ale co ty nesmysly s těmi náklady na provoz? To je to co mě překvapilo.
Nové auto stojí zkrátka víc při koupi ale nesrovnatelně méně v provozu. Zkus o tom se mnou polemizovat, mám argumentů na 2 stránky.
Navíc, málokdy koupíš ojetinu s novými pneu, novým výfukem, novým brzdovým obložením, novými kotouči, novou baterií, novými tlumiči, novými pružinami novými filtry (olej, vzduch, pyl), novou olejovou náplní, ...
Pokud to tak alespoň vypadá, je v tom nějaký háček. -
« Re: Nové x ojeté
to Hufnágl: Je to věc názoru. Zkus přesvědčit někoho, kdo prostě nemá víc, než 150 tis, aby si šel koupit nový auto. Buď bude dál chodit pěšky, nebo si starým sice "užije"(když má štěstí, tak taky ne), ale nemusí chodit pěšky. Musí se sám rozhodnout, co je pro něj lepší. Možná, že kdyby dál chodil pěšky, nemohl by dělat práci, kterou si na to nový jednou taky vydělá. -
« Re: Dovolím si doplnit pohoda:
to luf: Nesouhlasím s rezolutním odmítáním ojetiny.Představ si, že si někdo koupí např. Opel Corsa. Najezdí s ním 80 tis. km a je s ním naprosto spokojený, jelikož je to prostě dobrý majitel, o vůz se pravidelně staral a šetrně s ním zacházel. Jenomže Corsa již je mu malá, protože má již o dvě děti víc, a navíc zjistí, že se mu strašně líbí Octavie. Co tedy udělá? Koupí Octavii, a aby mohl rodičům vrátit prachy, který mu na ni chyběly, musí, byť nerad, Corsu prodat. Je mnoho zájemců, kteří právě takové auto shání, jelikož mu nic není a je za dobré peníze. Pokud bych jedním z nich byl, hned bych po takovém autě skočil. Ale jak to poznat, že se jedná právě o tak zachovalé a bezproblémové auto? To je ten okamžik, kdy se uplatní umění prodávat a kupovat. -
« Nové x ojeté
prof> Do teď jsem si myslel, že jsi inteligent. A potom napíšeš tohle. To, co jsi vypsal se přece vráží i do starých aut i do nových. Nehledě na to, že výfuky, baterie a tak se vráží pouze do starších vozů(>3roky). Nové auto jsou vyhozené prachy z jediného důvodu a to že platíš za to že je nové (a to mám rád - nesmrdí, voní novotou, nemělo ho prase...). Já měl ojetiny a proto o tom můžu zasvěceně mluvit. Tolik peněz, co do nich bych nikdy do nového vozu nevrazil. Za posledních 6 let mám zkušenost z 5ti novými auty a 3ma ojetinama + asi 10 ojetin mých přátel a je to pro ojetiny dost ubohá bilance. A kouzelné slůvko záruka je taky k nezaplacení. 1-3roky do 100.000km ja dostačující. Své nové auto si zajedeš jak je libo.
Já najedu ročně cca 40.000km (se soukromým megánkem). Teď jsem byl na prohlídce po 20.000km
a platil jsem 4.940Kč. Pylový, olejový a vzduchový filtr (fouká je jen blbec), nové svíčky (IDE musí mít každých 20.000km nové - 250Kč/ks), práce, přehození zimních liťáků předek x zadek, 5,5l oleje 5W40 Shell.
Zamysli se. -
« Re: Dovolím si doplnit pohoda:
Ojazdene auto nie! Ak uz ojazdene, tak od niekoho, koho dobre poznam, ale aj tak sa celkom vsetko o historii toho autra nedozviem. Najprv sa treba zamysliet, preco niekto to auto predava - je poruchove?, su nan vysoke prevadzkove naklady?, uz ho nepotrebuje?, zacina sa nieco kazit, coho oprava bude draha?, je burane? alebo podobne. Ak je to auto, s ktorym je clovek spokojny, nebude ho predavat. Vacsina ojazdenych aut je nalestena, vyutierana, urobene su provizorne opravy, aby to vydrzalo pocas predaja a potom - to uz nie je vec povodneho majitela. Naproti tomu, nove auto ma zaruku a vsetky zavady sa daju odstranit zadarmo. Treba na nom jazdit a nedat sa v servise odbit, ze to tak ma byt.
Najprv si rozumom vyber nejake auta do uzsieho vyberu a potom z nich vyberaj srdcom. Takto to bude auto, ktore ti vyhovuje po technickej stranke a budes ho mat aj rad. A urcite sa v kazdom zvez.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!