Pomozte s vyberem auta do 300 tis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: ojetina
pr. 97 vyznel jako, ze chces neco jako porovnavat nove vs. ojetina. Ja jsem dal porovnani u meho auta. To ze se tu resi nakup auta do 300 000 nemeni nic na otazce jestli se vyplati ojetina nebo nove auto, 100% budou naklady na provoz noveho auta diky rocni zaruce mensi nez ojetin. Jde vsak o to, jestli si kazdy muze dovolit po roce u noveho auta ztratu treba i 200 000 Kc. Kvalitni ojetina ti nikdy nepresahne naklady noveho auta. -
« Re: ojetina
Samozřejmě, že ojetina může být v provozu podstatně dražší ale nezapomeňte do provozních nákladů přičíst pokles hodnoty během provozu. Třeba ten Mégane ztratí za první 3roky cca 40% z nákupní ceny , což je určitě víc než u ojetiny třeba 3roky staré včetně případných oprav.
Dále musíte přičíst vyšší pojistné za nové auto.
Podle mě nejlepší poměr cena/užitná hodnota vychází u ojetiny cca 2-4roky staré (max tak do 100kkm).
Samozřejmě, že nové auto má spoustu výhod ale v celkových nákladech bude vždy o něco dražší než cenově srovnatelná ojetina.(za 300tis je velká šance na dobrou koupi - o 2třídy výš)
To je ale jen ekonomická stránka věci ... až budu mít na nový tak si ho taky koupím.
-
« Re: ojetina
Zapomnel si na cenu noveho auta, a ojetiny. Brava 1.8, p.c. 463 000 Kc, koupena za 185 000 Kc. Za opravy zjistene pri koupi ( cidlo ABS, termostat ), preventivni vymeny dilu ( zadni pakny, brzd. valecek, rozv. remen, klinovy remen, nap. kladka, vod. kladka ) a kapalin ( chladici, brzdova, posilavac rizeni ) jsem zatim dal 17 680 Kc. Vymena mot. oleje 4,3 l, filtr a 2 l prevod. oleje - 1100 Kc. Vse bylo provedeno v servise FIAT. Za 9 mesicu najeto 15 000 km. Dalsi naklady nepredpokladam, akt. cena je 165 000 Kc -
« Re: ojetina
Chlapci, dobré počtení, člověk se poučí, ale zkuste každý ze svých zkušeností vyčíslit roční náklady na provoz vašeho miláčka (prof> miláčků - má jich totiž poněkud nadprůměrné množství), ať to můžem porovnat. Připište, kolik ročně najedete a je to. Já už to uvedl jinde, ale zopakuju to.
Megoš Coupe 2.0IDE 1. garančka (20.000km) - 4940Kč (všechny filtry - sací, pylový, olejový, olej 5.5l, svíčky, práce)- vychází to na půl roku provozu. Nic víc, nic míň. -
« ojetina
jeste k diskuzi k ojetym autum...zatim jsem kupoval 2 ojeta auta a mohu potvrdit, ze je to opravdu vec nahody-stesti...prvni auto sem kupoval v autoservisu (nejakej manik ho tam prej nechal protiuctem)-vsechno bylo OK-super, ale jen prvnich pul roku (coz garantovali jako zaruku v servisu)...potom se zacalo vsechno *...pak sem to auto pujcil do nepovolanejch rukou a z auta zbyla jen kulnicka na drivi (mj.nebylo pojisteny, takze me to pekne nasr...)...kdyz sem kupoval svoji druhou "ojetinu", tak sem k tomu pristoupil trochu jinak - nechal sem si doporucit Mondeo od servismana, u ktereho sem si predtim neco nechal opravovat (oprava byla fakt profi-k moji spokojenosti)...auto bylo sice po dost velky bouracce na predek, ale mohl jsem se spolehnout, ze to auto opravoval opravdu odbornik a taky to samozrejme podle toho vypadalo=nebylo vubec nic poznat (novej lak...vsechno profi-zadna patlanina)...je sice fakt, ze sem do toho auta za posledni 3/4 roku vrazil asi 15 tis...ale vsechno bylo spotrebniho charakteru (lozisko, brzd.oblozeni, naplne) ... a co se tyka obuti (pneu), tak to povazuji za samozrejmost (to ani neuvadim) (mj.pred mesicem se mi ho podarilo trochu tuknout-oprava asi 25tis.=svetlo, blinkr, naraznik, karosarina-kapota,vytahnuti ramu+lak)...takze preju pri vyberu at uz novyho nebo jetyho auta hodne stesti !!! -
« Re: Fabia ???
no jo no...jenom me prekvapuje, ze se neco takovyho muze prodavat jako novy auto??? verim, ze se kazdej na svyho novyho milacka strasne moc tesi (obzvlaste, kdyz je to special vybava na zakazku)...ale prodat mi takovyhle auto, tak asi vyletim z kuze:(...asi to holt zase ukazuje o tom, ze i kdyz se kupuje novy auto, tak musite mit taky stesti...(samozrejme chapu, ze ty dvere/kufr treba nemusi mit takovej vliv na to, aby bylo auto spolehlivy apod...ale dost by me u novyho auta nastvalo, kdyz mi pri vyssich rychlostech fouka mezi dverma, pripadne tece do kufru atd...mj.jsem taky slysel od jinyho znamyho, ze jeho svara si koupil novou Feldu a po 150km mu upadnul vyfuk:) -
« Re: Fabia ???
no jo, ale kdyz nekupujes auto primo vystavene v salone, kdy si jej muzes prohlednout .... Chces nove auto, zaplatis asi zalohu a auto ti privezou do salonu a ty jim reknes, jejej, tady to nejak nesedi .... co s tim udelaji ... daji do dilny, zmeni posuny pantu, pany se posunou na barvu, po pantech zustane nenatrene misto, bude to rezivet atd. Ale auto bude vypadat skoro jako "nove". -
« Fabia ???
predne-nejsem vubec proti koupi noveho vozu (prestoze sam vlastnim ojetinu za 200tis.), ale co me dost prekvapilo - znamej si kupoval koncem lonskeho roku Fabii 1.4 (tusim, ze nekde u dealera v CB) a asi pred 14 dny se prijel pochlubit > co me ale dostalo-vubec nelicovaly nektere dily-kufr, predni ridicovy dvere a kapota...a nebylo to zrovna o malo (cca 5-7mm)...pochybuju, ze by mohla byt tolik vyrobni tolerance??? (min.u kufru bych mel porad dojem, ze neni dovrenej)...proto doporucuju pred koupi poradne prozkoumat kazdej centimetr, abyste se take podobne nenapalili !!! -
« Re: Nové x ojeté
S tymto sa neda nesuhlasit. Prave pred takym nakupom, ako si popisoval som vystrihal a prave preto som sa priklonil ku kupe noveho auta. Malokedy sa v okoli predava take auto, ake ti prave vyhovuje a ake by si mal rad. A v sucasnosti sa vsetci predajcovia snazia a ponukaju auta na vyhodny leasing. Pred kupou auta som uvazoval o leasingu, lebo som mohol mat auto o dve triedy vyssie ale je to trosku risk a ja som take velke auto nepotreboval. Preto som kupil nove auto nizsej triedy a som spokojny.
BTW: Mal som a este aj mam "ojetinu" kupenu od znameho, ktory sa za nu zarucil a veru slapala skvele. -
« Re: Nové x ojeté
to luf: Někde jsme tu hovořili , tuším s Hufnáglem, že první věc, která je předpokladem pro dobrou koupi ojetiny je, že znáš jejího majitele i způsob, jakým s autem zacházel. Proto nesnáším, když za mnou někdo přijde a řekne: "Hele, já vezmu auto a objedeme autobazary. Potřebuju sehnat nějaký dobrý auto pro bráchu." Na tyto výlety zásadně nejezdím. Do bazarů chodím,ale jen z jakési nutnosti udržování kondice v "umění kupovat", o kterém se tu zmiňuji. A právě lidé, kteří nemají známého mechanika, nakupují nejčastěji ojetiny způsobem, který jsem popsal. Nezbývá jim, než se potácet méně, či více kvalitních prodejců jakých si ojetin, o terých oni sami často vědí méně, než leckterý kupující. Těmto lidem doporučuji, aby se zeptali nejdříve ve svém okolí, i třeba souseda, či kohokoliv, jehož vůz by se jim líbil, zda-li jej náhodou neprodává. Takový člověk, pokud by své auto prodal, je z pochopitelných důvodů ve velké nevýhodě, jelikož jej bude mít soused, tudíž mu nemůže nic zatajit, ani auto předražit. V o to větší výhodě bude kupující, byť to byl v počátku on, který chtěl koupit. Na konec bych chtěl poznamenat, že sebelepšímu odborníkovi může něco uniknout a ke vší smůle to byl zrovna jeho dobrý kamarád, kterému doporučil koupi vozu, který se porouchal. Proto upřednostňuji způsob: "Jestli mě věříš, tak mi dej zálohu a já ti auto opatřím. Budeš si moci již jen sednout a jezdit." V tu chvíli beru část zodpovědnosti na sebe, a jsem nucen ručit za vůz, který obstarám. To je pro mě tou největší motivací, abych vybral opravdu pouze dobrý vůz. Že jsem blázen, to již jsem o sobě také psal. Na provizi za tuto službu je však nutné se pevně domluvit předem!!! -
Saab 22.01.01 15:34
« Re: Nové x ojeté
U obou kategorii je riziko, ale u nových je alespoň nějaká jistota chybu odstranit v záruce, ale ani to není jisté. Známý si koupil nový VW Polo Classic 1.9D a v motoru byla výrobní vada. Na to přišel až po delším jezdění kdy se mu nezdál zvuk z motoru, u dealera mu řekli, že o tom ví a že je to výrobní vada a oni ho vůbec neupozornili, mohl klidně přijít o celý motor. Ale horší bylo, že ikdyž to byla výrobní vada, tak musel uhradit spoluúčast na opravě !! Jinak třeba i taková kvalita Felicií do roku 1996 nebyla taky nic moc. Plechy na těchto Feliciích byli nekvalitní, stačilo zastavit pod kaštanem a až jich pár spadlo, tak v karoserii zůstali jamky (zkušenost kamaráda). Ale i tak jsou rizika z koupí ojetin přece jen větší, já o tom vím bohužel až moc. Bohužel ne každý má na nové a proto je nejlepším řešením koupě ojetiny u prodejce nových aut, ten dává většinou na ojeté auto půl roku záruku, která má určitě větší váhu než pochybný autobazar. Jako příklad dobrého prodeje (alespoň dle jejich www stránek) je autopoint, který dává na ojetiny dokonce celý 1 rok záruku, ale za cenu vyšších cen. -
« Re:
wolff> Fungláč WV je O.K., stejně jako Škoda. O Oplech nic nevím, ale bude to asi horší. Tvé antipatie vůči WV jsou asi spíše insuficientně finančního rázu. Tvé názory jsou tak hrozné, že Ti je ani nevyvracím. Už jsem tady o tom polemizoval s profem. Je to asi o 10 příspěvků dole. Máš ojetinu, že? Co máš proti WV, Škodě či Oplu? Chtěl jsi je a nevyšly penízky? Nedivíš se, proč se zrovna těchto aut nás tolik prodá, když jsou tady i o hodně levnější varianty? -
« Re: Nové x ojeté
Uz jsem tu ponekolikate chtel napsat, ale vzdy to nejak kikslo ..... je treba rozlisovat pojem ojetina a nove auto. Ojetina muze byt totalni vrak a zaroven auto, do nejz si sedl 1. majitel a ujel par km. Stejne tak je nove auto totalni srac anebo absolut no problemo. Jiste uznate, ze se tyto 2 kategorie navzajem prolinaji,v prunicich jsou totozne a mimo prunik je treba je rozlisit cenou. -
« Re: Nové x ojeté
to prof: S tym prikladom predaja to je OK. Ale casto povodneho majitela nemas ani sancu spoznat, nie este vediet, preco auto predava. Vzdy je to risk. Tvoj rebricek aut sa mi moc nezda, Fabia je dobre auto, ale nie najlepsie ani najlacnejsie, nedavaj ju na prve miesto.
Banany nie su dobry priklad. "Ojetina" je ako mandarinka, nikdy si nemozes byt isty, ci ma kostky alebo nie, pokial ju neotvoris. A kolko ludi ma znameho automechanika, ktory mu jeho vyhliadnute auto preklepe a doporuci alebo zamietne? -
wolff 22.01.01 12:55
« Bez nadpisu
No fakr je ten, že ojetina nemá všechno v perfektním stavu jako fungláč, jenže...Jenže spousta ojetin (i když je tam to riziko) je třeba v lepším stavu než fungláč VW. A teď si vyber! Záleží na tom čemu říkáš ojetina. Mě 3 roky jety moderní auto za 300 000 připadá stále míň jako ojetina, než třeba ASTRA Clasic, když je úplně nová. A to ta Astra je ještě lepší varianta. U některých aut (VW, Opel, ŠKoda) je jediná výhoda toho, že jsou nové jednoletá záruka. Ta je ostatně dost krátká na to, aby jsi vychytal všechny věci. který ty auta mají, nehledě na to, že většina věcí se ti projeví po 40 000 km - a kdo to najede za 1 rok? No takže výsledek je ten, že dáš prakticky o 300 000 Kč víc za auto, který se ti stane za 2 roky ojetinou! A abych řekl pravdu, tak auto s 60 000 km, uý naopak všechny problémy může mít vychytaný(objeví se nový jako - manžezy na homokyneťáku, výměna řemenů...), ale tomu se stejně nevyhneš...jen oddálíš. That´s all falks! -
« Re: Nové x ojeté
Ale 123bobo, já tadu propaguji obvyklým způsobem opotřebené a slušné ojetiny, kterých bych se nijak neštítil, spíše naopak. Nedávno jsem koupil vůz, kterému nešly ani otevřít pravé dveře ani zadní víko, jelikož je jejich majitel za celou dobu neotevřel!!! Jenom potvrzuješ mou doměnku, že ojetiny jsou a zůstanou velmi žádaným artiklem, jenom je mezi nimi třeba rozlišit kradená a "skládaná" auta a umět je nakupovat. Tak jako tvoje žena nekoupí shnilý banány a tvrdej chleba, měli by chlapi zase nakupovat slušná auta.