Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« to:pivous
Mam caravana DI16V, o tom osvetleni sem si myslel presne totez, ale reknu ti, ze kdyz sem si na to zvyknul, nemenil bych za zazitej zvyk. Neni totiz nejmensi problem najit ten ovladac poslepu, navic te nikdo neprekvapi nahlym rozsvicenim v aute a pohyb od volantu k tomu ovladaci mi taky pripada lepsi nez nekam ke stropu. S tim cyklovacem je to opravdu tak a pri rychlostech pres 150/h uz ten interval je velmi kratkej. Kdyz uz prsi vic, dej si zapnuty sterace porad, ktery sou u astry navic pomerne pomaly, takze hned tak neskacou a nevrzou.Druhej stupen uz je pak do lijaku. Moc se mi navic libi, ze predni i zadni sterac maj ten cyklovac spolecnej, takze chodi pri zapnuti obou spolu. Nevim proc ale libi se mi to.Preju prijemny kilometry a vitam ASTRAka. -
« Re: Testík
Překvapilo mne, že autor Petr Buček, dosáhl tak bídné akcelerace u kombi 1,6 16V - 14,9 s!!! (0-100 km/h), ač v prospektech je uváděno 12,O s, u automatické převodovky by to mělo být za 14,0 s, ale o tu nešlo. Na druhé straně měl zase spotřebu prý pod 7 lt. (Já těm údajům z "palubního počítače" moc nevěřím - zdá se mi to výpočet z malých čísel velkým násobením a tudíž zatížený velikou chybou).
Já mám zkušenost s 5D, a zdá se mi lepší než u většiny Octávii, ty co byly rychlejší byly 1,8-20V. Asi si tu akceleraci zkusím někdy změřit.
Zkusil jste si již někdo akceleraci změřit? -
« Re: Kontrolky
Před čtrnácti dny jsem se stal majitelem 1.6 16v 5d r.v. 4/2000 a tak se s tím teprve sžívám. Je to předváděcí auto a tak má už najeto 15000km. Co mě trochu zarazilo je fakt, že vnitřní osvětlení se zapíná povytažením ovládacího knoflíku obrysových a potkávacích světel. Zdá se mi to trochu nepraktické, protože takhle nemá spolujezdec možnost zapnout vnitřní osvětlení.
Taky mě trochu zklamal cyklovač stěračů. Zatím jsem nezjistil, že by měl volitelný interval stírání. V příručce však píšou, že se snad interval stírání zkracuje se zvyšující se rychlostí vozu. Je to pravda?
Co se týká spotřeby: ačkoliv jsem zatím ujel jenom několik stovek kilometrů, podle počítače se průměrná spotřeba pohybuje kolem hranice 6,7 l/100km, spíš výš.
-
« Re: Zimní pneumatiky
Ja mam 185/65 R15 zimaky, predtim se s tim jezdilo na tech firestonech original CELOSEZONNI ==> naprd gumach a klouzalo se to jedna basen. O zimnich gumach plati pravidlo, ze cim uzsi, tim lepsi na snehu. Zase tim slabsi na asfaltu, ale myslim, ze tech 185 je akorat sire. Co se tyce profilu gumy, myslim, ze to ma vliv jenom na suchu - vyssi profil vic plave - ale rozdil +-5 neni zase nijak hroznej. Vetsi profil je zase pohodlnejsi. Takze 185/65 R15 muzu na zimu doporucit. Neni to ale - jako snad drtiva vetsina zimaku - na zadny draceni. Ta smes proste nema tak velkou prilnavost na suchu jako letnace. Chran nas ale vsechny panbuh potkat blazna na sirokejch letnacich na snehu a ledu. -
« Zimní pneumatiky
Občas bývá sníh i v Česku a tak uvažuji přeci jen i o těch zimních pneumatikách.
Pro Astru jsou možné disky 6Jx15 (pneu 195/60 R15, které tam mám), zřejmě i 185/65 R15. Nebo v TP jsou uvedené i 5,5Jx14 s pneu 185/65 R14. Ty menší pneumatiky by byly zřejmě také i levnější.
Jaké používáte ostatní? S jakými zkušenostmi? Zřejmě ta menší kola stačí. -
« Astra - ABS
Při sněžení a klouzání na silnici mezi Benešovem a Táborem jsem zřejmě využil při brzdění i ABS. Moc příjemné to není - přirovnal bych to pocitem jako bych strkal tyč do ozubeného kola, či jízdu jedním kolem po velmi hrubém štěrku. Je to tak normální? Auto sice směr drželo a postupně zastavilo.
Zatím jsem žádné auto s ABS neměl a u tohoto se neprojevilo dřív ani při intenzivním brzdění. Musím říct, že jsem si jeho účinek představoval jinak - elegantněji a jemněji působící, zejména když už to je za skoro 35 tis.Kč navíc (je také dražší než třeba např. u Focusu a Octávie), údajně by mělo být i lepší. -
« Opel - leasing
Když navýšení ceny vycházelo na jen +4,5%, rozhodl jsem se tentokrát pro leasing. (Doufám, že v tom nebude nějaký "háček".) Stačil k tomu jen občanský průkaz. (U RENALT-leasingu k tomu chtějí ještě navíc rodný list?!, potvrzení zaměatnavatele o výši měsíčního platu, výplatní pásky, výpisy z účtu kam chodí výplata za 3 měsíce. A navýšení ceny je mnohem vyšší.
OPEL-leasing je součástí GMAC Financial Services = (General Motors Acceptance Corporation) působící údajně ve 20 zemích Evropy a 37 ve světě. Prý má 8 milionů zákazníků. -
"-- skrytý --" 18.02.01 20:58
« Re: to skdd
My sa tu odrazame od dna kazdy den! :-) Kazdy si vybera auto podla svojich kriterii, ja som pred dvomi rokmi tiez presiel k Opelu, konkretne k Astre a nelutujem. Inak rozdiel je 42t SKK oproti 1.8 v tej istej vybave. Samozrejme su tu poistky, cestna dan. Kriteria su individualne :) -
« Re: to skdd
Jako teoretickou úvahu pro rakušana, jezdícího do ČR či SR bych to ještě bral. Pokud jste se již v SR odrazili od ekonomického dna a blížíte se Rakousku, také. My v Česku zatím ještě zdaleka ne, alespoň já jsem to ještě nepocítil a tak se zajímám o to levnější, ekonomicky výhodnější a technicky pokud možno zas moc nezaostávající - a tak jsem tentokrát vybral právě tu Astru. Zda to rozhodnutí bylo dobré či ne ukáže čas!!! -
« Kontrolky
- je chybějící obvyklá zelená kontrolka tlumených světel (byla u všech aut s nimiž jsem se zatím setkal). Zejména ve dne.
- teď když bylo slunečno, zejména zase svítí-li slunce odzadu, je poněkud výraznější modrá kontrolka dálkových světel (při pokusu o "ztlumení" se rozsvítila jasněji - tak jsem odlišil, že to dálková původně nebyla).
+ Příjemné jsou naopak čárkovité žlutě prosvětlené kontrolky na tlačítkových spínačích (vyhřívání zadního skla, vnitřní cirkulace)
+ je i nerušící prosvětlení symbolu ovladačů na dveřích a rádia na volantu. To kdyby ale nebylo tak by to nevadilo.
- je chybějící kontrolka špatně zavřených dveří (ta byla i u nejobyčejnějšího Megana). Naopak jsem radši, že mi tu zas nesvítí docela "protivná" červená kontrolka nezapnutého pasu řidiče. -
"-- skrytý --" 17.02.01 19:57
« Re: to skdd
Objemu nie je nikdy dost! :-) Myslim si, ze 2.2 16V v Astre je akasi odpoved na paletu motorov v Golfe. Neviem objektivne posudit, ci si to niekto alebo kolko ludi kupi, iste je vsak, ze 2.2 16V bol v Astre v Rakusku uz minuly rok v auguste ak nie skor. Mladenci z Opelu to urcite maju dobre zratane (dufam ze maju :-) Co sa tyka poistiek tak na tom je Opel celkom dobre oproti ostatnym znackam. Ozaj aka je "kradnutost" Opelov oproti takym VW? Ma niekto nejake statistky?
to DieselDriver
Mas pravdu, ze spojeni cyklovace predniho a zadniho sterace je prijemna vlastnost.
Mam vsak dalsi problemek a zajimaly by me vase zkusenosti. Zrovna vcera jsem byl na rucnim myti a vecer jsem zjistil, ze mam predni svetlomety zamlzene. To se mi vubec nelibi. Myslim si, ze se tam voda dostala primym nastrikem tlakem vody. Bojim se, ze se toho zamlzeni uz v nezbavim a pokud to budu chtit odstranit, budu muset svetlomety vydelat, sejmout jejich prekryt a nechat vse poradne vyschout. Porad vsak doufam, ze se ta voda proste vypari. Zazil jste nekdo neco podobneho? Da se s tim neco vubec delat? Pokud ne, tak si radeji davejte pozor pri umyvani svych auticek vodou pod vysokym tlakem. Mejte se a davejte na silnicich pozor, nikdy nevite, s kym se potkate.