Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: Volba benzinoveho motoru
Díky za odpověď, jen jsem měl na mysli něco trochu jiného. Osobně příliš nemám rád auta, u nichž se musí motor hodně točit. Hodně jezdím po dálnici a tak mne zajímá zpřevodování hlavně na "pětku". Tzn. jaké má motor otáčky při zařazené pětce např. při rychlosti 100 km/h nebo 130 km/h atd. ? -
"-- skrytý --" 29.04.01 01:22
« Re: Volba benzinoveho motoru
Neviem ako by som Ti to vysvetlil. Ale mozno toto bude stacit: pod 3000 ani rana. 1.4 pod 3000 otacok je velmi leniva. Ja som s tym autom siel 200 (podla tacho), casto som jazdil v meste a tam mi to auto uplne vyhovovalo (ak Ti nevadi, ze tocis 5000). Celkovy verdikt znie do mesta 1.4 staci, staci aj mimo mesto pokial nie si nejaky sportovec a zavodnik. Ono staci sa previest u dealera s 1.4 a potom s 1.6 a hned zistis co Ti viacej sedi. -
« Re: Volba benzinoveho motoru
Dotaz na skdd. Můžeš nastínit zpřevodování motoru 1,4? Zajímavé je hlavně zpřevodování "pětky" kvůli dálničnímu provozu._________Pokud beru v úvahu jen benzínové motory, pak u mne Astra jasně vítězí nad Oktávkou. Motory 1,4 a 1,6 Astry považuji za povedenější než 1,4 a 1,6 Oktávky! Výborný je 1,8 20V TURBO, ale za ten je třeba řádně připlatit.
-
« Re: Volba benzinoveho motoru
zdravim
mam 1,8 16V - najeto cca 100 tis. Motor je super, rozdil oproti 1,4 poznas napr. na D1, kde jsou dlouhe kopce + zda se mi zivejsi pri zrychleni z 100 na 140 - nad 3,5 tis ot. je o OK. Na benzinak celkem slusna spotreba - i pri dalnici a prumeru nad 140 km jsem se nedostal pres 8,5. Jinak jezdim za cca 7- 7,5 litru.Ovsem pokud jde o srovnani s Oktavkou 1,9TD - ta jede jeste lip a za 6 litru nafty.
Jinak nemoce - kazdych 5tis km 1 zarovka (a vymenit ji v pravem svetle je chutovka, nemluve o mlhovkach) - H7 u opla za cca 500 Kc, jinak za 250.
- neustale ztraceni zasterek - nekteri dealeri je sroubuji, ja je mam na kovovych sponkach a v zimne proto radeji jezdim se zasterkama v kufru,
-na 60 tis novy pocitac - auto neudrzelo volnobeh a zhaselo
- na 70 tis novy prepinac blinkru
-aktualne - oprava po stretu s kralikem - cely predek je z plastu = napraskly naraznik, znicena mlhovka, praskly plast. podbeh, urvany gumovy limec. Nechci videt naraz do nejakeho kusu ledu/snehu - konec chladice klimatizace a kohout je snad 15 cm od zeme.
Zaver - pouze karavan (hatchback je maly), na jezdeni po republice OK, super se parkuje, 1,8 se mi zda lepsi nez napr. Vectra 2,0 - ovsem pri koupi noveho auta bych vahal nad oktavkou, nebo mozna prisetrit a dostat se na Mondeo. -
"-- skrytý --" 20.04.01 17:53
« Re: Volba benzinoveho motoru
Mal som 1.4 16V a da sa s tym jazdit, nahanacka na dialnici sice nehrozi a osobne by som do astry bral skor 1.6, dost zalezi, kto s tym bude jazdit. A co sa tyka Agily 1.2? To je kara! Co sa s tym autom da vyvadzat a ako mozes sokovat ludi to je neuveritelne, pravda nesmie fukat bocny vietor :-) -
« Re: Volba benzinoveho motoru
16V Opel motory 1,8 x 1,6 x 1,4, jsou ve stejné sazbě Pov.poj., max.rychlostí se moc neliší (200-188-180 km/h), akcelerací také ne (10,0-11,5-12,5 s) z O-100km/h.
Výrazný rozdíl je však v ceně, hlavně tím, že 1,8 má plno všelijakých drahých "zbytečností", bez kterých ji neprodají - (stejně jako u Octavie).
S 1,4 se dá jezdit velice svižně, závisí spíš na řidiči.
1,2 16V si myslím, že by byl zajímavý, v nižší sazbě Pov.poj. Jel jsem za Agilou s tímto motorem - a byla velice svižná. -
« Izolace svicek
Minulou sobotu mi najednou z niceho nic zacal motor bezet nepravidelne. Otacky na volnobeh kolisaly, pri zrychlovani se motor dusil a podobne. Byl jsem z toho nestastny. Hned v pondeli jsem zajel k dealerovi, kde se prijemny prijimaci technik pomoci diagnostickeho pristroje podival, jestli zjisti, co je problemem. Nezjistil nic. Nicmene i zvuk motoru nebyl uplne normalni a tak si tam mou Astru nechali. Druhy den mi ten stejny prijimaci technik, pan Hovezak, volal, ze uz je to opravene. Problem byl ve spatne izolaci dvou svicek. Nevim, jak se to mohlo stat, ale tyhle dve svicky probijely. Pri te prilezitosti mi vymenili ty predni svetlomety ;-)). Nestalo se vam nekdy neco takoveho? -
« Re: Volba benzinoveho motoru
to pedroJezdim s 1.6 16v a muzu Ti rict, ze do zhruba 3000 ot./min neni zatah nijak extra, ale potom to ma opravdu grady. Samozrejme nema na vetsi motory, ale myslim, ze je to rozumny kompromis mezi vykonem, cenou a spotrebou.
to skddHura! Vymenili mi svetlomety v zaruce. Prijimaci technik rikal, ze si pri umyvani mam davat pozor a pripadne predem zkontrolovat gumove tesneni, ktere je kolem svetlometu. Tak jsem zvedavy, jestli se to bude opakovat nebo ne. -
« Volba benzinoveho motoru
Nejlepší z hlediska požitku z jízdy je určitě 1,8 16V, který se mi zdá jako velmi vydařený motor - pružnost, spotřeba… Motor 1,8 je ale dodáván jen v nejdražších provedeních, což je škoda. O motoru 1,6 16V se v testech píše jako o ideálním kompromisu - hlediska: dynamika, spotřeba. Pak je tu (prý velmi vydařený) nový motor 1,4 16V, který by snad měl v běžném provozu zájemce také uspokojit. Na některých trzích (ne v ČR !!!) je také dodáván 1,2 16V. Jaké máte reálné zkušenosti s těmito motory? Stačí opravdu ten 1,4 16V? -
« Nárazníky
Souhlas - na náraznících, které jsou lalované v barvě auta, mi také na nich chybí alespoň gumová lišta (jako je u Octávie, Golfa či Megana atd.). Je to nedostatek. Taky čekám, že budou brzo odřené. Když u dřívějších aut byly jen z černého plastu - tak to nevadilo. -
« Re: Dojmy z mytí
Zbytečné lišty po stranách předního okna slouží k odvodu vody, aby se nešpinila boční okna (vidim to jako výhodu), či ne??? Šikovný gumový okraj dolní hrany předního nárazníku mne těší. To je tak elastický, že nehrozí zlomení? Na první pohled se mi to jevilo jako slabá stránka nárazníků. A co kompletně lakované nárazníky, jak snadno se na nich vyrobí odřeniny? -
« Re: Predni svetlomety
Nemá ta zmiňovaná kratší životnost žárovek hlavních světlometů - také souvislost s tou jejich vlhkostí a mlžením?
Jaké žárovky tam vlastně jsou? Vyčíst se mi to nikde nepodařilo. Nějak jsem to nezjistil ani z žárovky v sadě náhradních, dodávaných k autu. Ale již v loňském prospektu se psalo, že mají účinnost o 30% vyšší. Tak že by tam už byly? Jinak ty Opel-bílé+30 jsou v provedení H1 a H4 á cca 292.-Kč, modré H1, H4 i H7 (406.-, 437.-, 583.-Kč)
Teď, když se svítilo, a já svítím i dál, přes den - uvidím jak dlouho vydrží. -
"-- skrytý --" 07.04.01 11:37
« Re: Predni svetlomety
Naozaj neviem, cim to bolo ale predpokladam, ze sa ta voda nakondenzuje, nie ze tam natecie. Neviem ti povedat, ci sa ti to podari zreklamovat, pretoze ja mam rozlicne skusenosti so servismi Opel v SR (a pocul som, ze aj v CR je to rozdielne) ale na MaH v BA si nemozem stazovat, ked existuje nejaky problem tak ho riesia (napr. neodchadzaju vam H7 ziarovky? mne odchadzali tak som ich dostal 4ks gratis :-) inak sa to vtedy vyriesit nedalo) a netvaria sa, ze ich sa to netyka, dufam ze tvoj predajca bude natolko slusny, ze ti to bud opravia alebo vymenia. Ja by som pre istotu zistil, ci to ovplyvnuje svietivost a ak ano nie je sa o com bavit. to all: viete, ze opel mam blue a white+30 ziarovky? Sice su drahe ale tie white+30 svietia velmi dobre. -
« Dojmy z mytí
Když se oteplilo, umyl jsem si auto 5D ručně. Má hladké tvary a tak se myje dobře, vyhovují i nevystupující kliky dveří (proti Octavii či Golfu), jen kolem zadní SPZ je to horší, a pak po stranách předního okna jsou nějaké řekl bych zbytečné lišty (pod kterými se už v zimě držel dlouho sníh).
Šikovný je gumový okraj dolní hrany pod předním nárazníkem, nevadí mu kontakt s obrubníkem chodníku. Celkově je na náraznících, blatnících apd. dost plastů, což je spíš výhoda.
-Dost se ale špiní motorový prostor (víc než u Megane) a mizerně se bude udržovat i filcovaté odhlučnění kapoty - možná to půjde drátěným kartáčkem na semišové boty.
-U zadních dveří se hodně špiní podběhy (stejně jako u Megane) a nastoupit bez ušpinění vyžaduje hodně opatrnosti.
-Při mytí v myčce se zřejmě bude muset odšroubovat autoanténa (u Megane se tlakem kartáče sama sklopí - a až doma ji stačí zvednout).
-Zda se mlží reflektory - jsem se nedíval - tak příště. -
« Re: čisté sklo - zadní
U 5D se odstřikem od kol zadní sklo nešpiní prakticky vůbec, stejně jako třeba u 5D Megana. Stírač používám spíš na kapky deště, které hůř stékají ze šimějšího skla než u 4D. Hlavně při popojíždění v kolonách. U Caravanu se bude asi znečišťovat víc. -
« čisté sklo
Zdravim Astráky!
Astra je u mne ve své kategorii jednička a horký favorit na moje příští vozítko. Zajímalo by mne, jestli se u 5 dvéřové verze špiní za jízdy zadní sklo. Podle tvaru zádě typuji, že ne.K tomu mlžení světlometů. U mého auta se mi občas zamlží jeden světlomet, ale vlhkost se zase rychle strácí (na slunci, při rozsvícených světlech). Takže si s tím hlavu nelámu. -
« Re: Predni svetlomety
to skdd
Auto mam jeste v zaruce, myslis, ze s tim uspeju stejne jako Ty? Nerekli Ti, cim to je? Jak se tam ta voda vubec muze dostat?
Nemate nekdo z vas dojem, ze kdyz je auto po ranu nezahrate, tak jdou hur radit rychlostni stupne c.1 a 2? Jakmile se ohreje motor (a zrejme i prevodovka) vse je v normalu. -
"-- skrytý --" 06.04.01 09:45
« Re: Predni svetlomety
Ten isty problem pri 7tkm, vymenene v servise na zaruku. Nechal som tam auto cez noc ako vyslo z umyvacky, potom rano slo do umyvacky a kedze to bolo zarosene este viac tak mi to radsej vymenili :-) Neviem, ci sa tym meni svietivost svetiel, to ma fakt nezaujimalo ale predpokladal by som, ze ano.