Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: 1,7 DTi
Pro Bacika> "spotreba Astra G 1.7 Dti" - vetsinu jizd [80%] mam po meste. Motor na diesel moc nesetrim, takze se bezne rozjizdim pod plynem do 3000 otacek/min a jezdim spis brzda/plyn [ne, ze bych padal na predni sklo ci mi piskali pneu]. Pri tomto zpusobu ma spotrebu 6,4 l/100 km a to DLOUHODOBE [skoro rok co to sleduji]. Po dalnicich jezdim 150-160km/h [mel jsem si vsak poridit "silnejsi" motor]. To pak motor bezi 3500 - 4000 ot/min ale zere asi 7.5 l/100km. Dalsi rezim jsou silnice 1.-3. tridy, kde jezdim "podle povrchu". Na dobrych jednickach tak 120-130km/h. Tam vsak spotrebu vysledovanou nemam. Mati to mela pujcene Praha - Sumperk a zpet a dostala se asi na 4.5 l [jenze je to baba a jezdi "na spotrebu". Jinak psanych je 4.2 l/100 km pri 90km/h, ale pry se da dostat az na 3.8l/100km. Jenze to bych asi musel byt duchodce :-))) Se spotrebou jsem SPOKOJEN [na muj zpusob jezdeni]. Zrychleni na dalnici je USPOKOJIVE, ale zrychleni z nuly je spatne. Zvlaste pri rozjezdu je to proste diesel a "vazne". Probudi se az kolem 50/60km/h na III. rychlostni stupen. Nejvic mu slusi 80-120 km/h na IV. a 100 - 140 km/h na V. Proste rozsah od 2000 - 3000 otacek/min 1.7TD znam z Vectry, ale musim rict, ze ac ma jen o 5 kW min, byl to daleko horsi, hlucnejsi a mene pruzny motor. Promin :-) -
« Re: Kazda rada dobra
Sterace: Predni jsou rizeny centralni casovou jednotkou (spolecna pro blinkry, stmivani osvetleni a sterace) v praxi to znamena ze pokud mas sterace s intervalem tak cim rychleji jedes tim vic se interval zkracuje. Priklad ve meste napocitas pri 50km/h mezi intervalem do sedmi a na silnici ve 120km/h do peti. Zadni sterac s timto nema nic spolecnyho a lita si podle predem nadefinovaneho intervalu. S tim nic neudelas.
Alarm: Mas ho vubec? Rozsviti(rozblika) se ti v aute po spusteni cervena kontrolka?
Senzory (u Astry senzor jen 1x) jsou u (primo na) stropni svitilne. Pokud tam neni tak se jeste pro sichr podivej nahoru kde konci plastoveho oblozeni stredovych sloupku (nad posuvem bezpecnostnich pasu - prednich). Pokud ani tam nejsou tak to alarm nema (teda ne fabrickej).
Ale to zajisteni dveri na druhe zmacknuti ma kazda astra. -
« Re: Kazda rada dobra
To Campagnolo: Ty elektrické okna jsem zkoušela a fakt to funguje (ruka je OK). Jak se zapíná vnitřní osvětlení jsem věděla, ale máš pravdu, že to lidi neví. Známý měl Corsu 5 let a minulý měsíc, když si kupoval funglovku Classica tak prodejce při předávání vozu mu ukázal jak funguje osvětlení a on se málem vyvrátil. Ale vrátím se k tomu alarmu. Já jsem ten senzor pohybu v autě nikde nenašla! Nemůže být na jiném místě než jsi popsal? A taky jsem slyšela, že při spuštění stěrače vpředu i vzadu, se oba sesynchronizují. Mě, ale každý lítá jinak. Vpředu jsou polohy rychlosti(některou si vyberu), ale ten zadní stěrač stírá pořád stejnou rychlostí (a to dost pomalu), když pršelo, vůbec jsem přes okno v zadu neviděla. Pokud nejdou sladit dohromady, dá se alespoň zvýšit rychlost toho zadního? -
« Re: 1,7 DTi
180 km/h je tachometrovejch v realu. Kdyz prehustim kola o dve/tri desetiny, dostanu se na rovine na 185 km/h tachometrovejch a "sprint 0-100 km/h" stahnu z 16 sec na 14,5-15 sec. Samozrejmne auto "ztvrdne" a znatelne se tim snizi komfort pri prejizdeni pricnych nerovnosti. Papirove ma jet max. 170 km/h. BTW: Astra G ECO 4, coz je to same co 1,7 DTi, ale s delsim prevodem kvuli spotrebe, ma papirovych 175 km/h -
« Re: Lehke rafky
Kola od Opla nejsou nutnost - stačí znát počet šroubů a jejich rozteč, nabídka je dost široká. Dalším parametrem je středová díra, ale většina výrobců dělá výměnný středový kroužek, dle jednotlivých typů. Já jsem letos přezouval na 15" Ronaly R2, 4x 100 po cca 3.000,-/kus s DPH. Steinmetz má super kola, ale nehorázně drahý. PS: plecháče na zimu mám z 3-kovýho BMW. TomB. -
"-- skrytý --" 21.08.01 11:44
« Lehke rafky
Mam ted ocelove rafky s letnima gumama 195/60 na R15. Budu potrebovat zimni gumy a tak uvazuju i o lehkych kolech (s prehozenim: letni na lehke, zimni na ocelove). Jake typy a v jakych cenach jsou dostupne? Byla mi nabidnuta kola Steinmetz,
ale ja nechci ani nizsi profil nez 195/60, a navic mi prijdou dost draha. Je potreba koupit kola od Opelu, nebo jsou shodna i s nekterymi jinymi znackami? -
« Re: Omezovač otáček
Já mám 1,7 TD (50kW) a v originále byl omezovač nastavený na cca 5.350 ot/min - slyšel a viděl jsem to na měření emisí - pokud budeš držet plyn, tak v těch otáčkách zůstane, ale bez zátěže bych to moc nezkoučel. Teď po naladění od ATX by měl být kolem 5.500 ot (ot není schválně, to tak vyšlo), ale motor se nechá bez problému i na pětku vytočit do 5.000 ot. TomB. -
« Problem
Rad bych vas pozadal o radu. Mam Opel Astra G 5D s motorem 1.7 DTi. Jedna se o maly turbodiesel, 16V, primy vstrik. Max tocak je od 1500 - 2500, v 1800 naskakuje turbo, motor ma slusny zatah do 3500, da se bez problemu poslat na 4000. Max trvale otacky jsou snad 4200. Max otacky 5000. Posledni dobou mam tento problem: Pri akceleraci mi mezi 2500 - 4000 motor kope, jako by vynechal vstrik. Motor ma 36 000 km a ve 30000 jsem nemenil filtr paliva :-( Nazory jsem slysel zatim dva: Filtr pilava, ktery je zaneseny a pri vyssich otackach [sani paliva] nestaci. Dryhy nazor rika voda ci vzduchova bublina v palivovem potrubi. Mate nejake vlastni zkusenosti? P.S. Pozitri menim palivovy filtr. P.P.S. Pry exituje nejaka chemikalie, ktera navaze nashromazdenou vodu z nadrze a potrubi a dostane ji z palivoveho okruhu ven!? -
« Re: Zásuvka v kufru
Mam Astru G 5D a davali jsme zasuvku do kufru na vedeni pred vypinac, ktery zapina osvetleni auta pri otevreni kurfru. Krome toho, ze tam bezne dobijim mobil [kdyz jdem treba na prochazku], tak jsme bez problemu pouzivali i chladnicku [prikon netusim]. Vymenu pojistky jsem nedelal... -
« Re: Prvni zkusenost se spotrebou oleje u 2.0 DTI
Ja si myslim, ze od 15000km se to zlepsi.
V opacnem pripade te lituji. Ale myslim, ze nastane varianta č.1
Jinak na foru WWW.OPEL.DE je v podrubrika Vectra a tam najdes tema: Ölverbrauch beim 2.0 DTI 16V 100 PS
Nekdo pise ze spotrebu snizil pouzivanim oleje:"Shell Helix Ultra Diesel 5W30"
Mluvi se tam i o novem Softu a sice stara verze č1 a nova verze č. 3.
Nekomu to delalo vadne turbo atd.
Ale v zasade je spotreba oleje u diesela pripustna, otazkou zustava jak vysoka, dle opla:0,65l/1000km . (to znamena 6,5l oleje na 10000km - to jsi jeste hluboko pod normou :-) -
« Re: Kazda rada dobra
To Aknalb:
Rada, moc me toho nenapada u auta ktery se "nekazi". Pokus o radu: Oply maji system proti kradezi a ten spociva v tom, ze po zavreni auta 1x se auto zavre a pri opetovnem zmacknuti tlacitka se jeste zabezpeci pojistky zamku a pokud je vuz vybaven alarmem aktivuje se timto.
Pokud nechas ve voze treba dite, nebo psa a nechces aby se ti pri prvnim vykriku ditete nebo steknuti psa roztroubilo auto, tak nez opustis vozidlo zmacknes tlacitko alarmu ve voze ( u Astry byva u senzoru zabudovanem u stropni svitilny - maly cerny cudlik) rozblika se ti kontrolka alarmu (nejspis pobliz vypinace varovnych svetel). Pak auto zvenku klasicky zaalarmujes. Timto postupem deaktivujes vnitrni hlidani vozu a zustavaji aktivni vsechny ostatni funkce alarmu.
Alarm aktivujes i klicem v zamku a to tak ze auto zamknes a jeste pak klic pretocis doprava a tim zapnes alarm a zajistis ty pojistky. Pokud nechas po opusteni vozu otevrena okna (jen el. ovladane) tak pridrzenim klice v krajni poloze dojde k jejich automatickemu uzavreni.(nejsem si ted uplne jist jestli to ma i astra)
Mozna to vse vis, ale znam spoustu lidi kteri o tom nemaj ani paru. Vnitrni svetlo se zapina tak ze se vytahne (tahem k sobe) hlavni (otocny) vypinac svetel. Znam borce co s astrou najel 100000km a svitil si tak ze otevrel vzdy dvere(v zime neprakticke).
Pokud se to zda nekomu trivialni, prosim nekamentujte me, ale z praxe vim, ze to az tak "zname" neni.
Vis ze astra ma system el. oken proti priskripnuti prstu? Zkus si dat nejaky predmet mezi ram dveri a okno a zavri ho. Sklo se po narazu do prekazky automaticky vrati o kus zpet.
Pokud se chces na neco zeptat ptej se! Pokud to vse vis, jenom dobre.
Preji hodne stastnych malobenzinuspotrebujicich
kilometru a na konci vzdy stastny navrat!!! -
« Re: Kazda rada dobra
Campagnolo, moc ti děkuji za rady, které jsi mě poskytoval, když jsem váhala nad koupí svého nového miláčka Astry 1,4 - editions 2000. Je super! Myslela jsem, že moc nepojede, ale je to jen na synchronizaci řidiče a vozu. Od středy se oťukáváme a já jsem fakt spokojená i s tím výkonem. I když jsem jen ženská stejně budu dál navštěvovat tuto kavárnu, protože je to dost dobrá studnice informací. Snad to místním pánům vadit nebude. Slibuji, že i já budu občas přispívat perličkama ze svého provozu. Ještě jednou dík za mého nového Oplíka. Blanka PS: A ráda bych se rovnou podělila o zkušenost ze servisu v Ostravě Svinov, který kontroloval můj vůz před koupí. Když jsem se hrnula k placení tak mě bylo řečeno, že není za co platit, že mě vítá v Oplí rodině, a že auto jednou stejně bude potřebovat servis. Tak něco takového mě fakt dostalo a já jsem ráda, že jsem si nekoupila Focuse, který má snad nejhorší servisy u nás. -
"-- skrytý --" 11.08.01 14:23
« Re: Brzdy u Astry
Mohu srovnávat jen s Favoritem, ale G-čko /1,6 16V sedan/ brzdi velmi dobře, na začátku mi vadil ostrý záběr jen v jednom krátkém úseku dráhy pedálu, ale buď se to zlepšilo, nebo jsem si zvyknul. Chodí pořád stejně bez ohledu na rychlost a nevadnou ani v Alpských sjezdech. Možná na závodním okruhu, to jsem netestoval. A po 20 tis. to na výměnu destiček ani kotoučů ještě dlouho nevypadá.