Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: Co ráfky a pneu na zimu?
To RaK: Astra G ma schvaleny rozmer pneu pro rafek 6J:
205/50x16, 195/60x15, 185/65x15 a pro rafek 5,5J u motoru 1.2 16V, 1.7 DTI 16V-175/70x14.
Pak je tu model ECO 4 ktery ma schvaleny rozmer
175/80x14.
Pokud chces koupit i plechace, doporucuji pneu 175/70x14, pokud zustanes u 15 doporucuji 185/65x15.
Nechapu jak muzes mit na aute 195/65 x15 (rozmer pro Vectru)s tim by jsi technickou nemel projit a v technicaku 185/65 x14. To je hodne velky rozdil v delce obvodu.
Jinak jezdim na Vectre 195/65 x15 Barum Polaris OR60, na Omeze to same ale v 205/65 x15 v H.
Jezdim vikend co vikend do Spindlu a nemuzu si stezovat. A to jsem mel drive nove UG6 a Pirelky.
V hlucnosti ani opotrebeni rozdil nevidim.
-
« Co ráfky a pneu na zimu?
Zatím sice zimní pneu nejsou u nás povinné, ale přeci jen o nich občas uvažuji. Nebude lepší než současné 195/65 R15, pořídit, dle TP též možné menší 185/65 R14 a plechové disky k nim. (0bojí jsou levnější než 15"). Barum Polaris á 2245,-, a v MAKRO tč. Firestone á 2073.-Kč. Continental, dodávaná to značka k Astře běžně, jsou podstatně dražší - TS 780 á 3560.- a TS 760 á 3925.- (což byly ceny z počátku roku)
-Máte někdo zkušenosti z minulé zimy? Jaké? -
« Re: Ráfky a pneu - problém se čířkou
No asi takto: Podlozka ti ET snizi a to presne o tloustku podlozky. Tzn: pokud ma rafek ET napr.44 a ty tam das podlozku 1cm(10mm) tak vysledne ET bude 34.
Srouby: sundej kolo a prostrc sroub a tolik kolik kouka ven z rafku by mel koukat i pri pouziti distancnich podlozek, z cehoz plyne pouziti delsich sroubu. Pokud bude koukat alespon 2cm (i s podlozkou) melo by to stacit. Znam strelce co mu drzi kola na 3zavitech a jezdi. Jen se obavam ze az vymete nerovnost ve 130, tak mu nejaky kolo treba upadne.
Osobni zkusenost s podlozkama nemam, ale znam 3 lidi co je maj a stezujou si na vibrace pri brzdeni.
Jak jsem psal moje zena ma na Peugeotu 206 rafky 6Jx14 a ET 10. Vypada to opravdu jak na podlozkach. K rafkum ale prisly mnohem delsi srouby!!!! Prestoze se nejedna o podlozky taky je auto pri prudsim brzdeni v rychlostech nad kilo vic nervoznejsi nez na origos plechacich se zimakama. Podle meho by se mela podlozkam ale i rafkum s daleko mensim ET nez je predepsano prizpusobit i geometrie. Kde vzit ale nove hodnoty nevim.
Pokud ale podlozku pouzijes, tak pri 1-2cm bych se skrtani o podbehy nebo blatnik nebal vemu-li v potaz fakt jak moc jsou standartni kola aster s ET kolem 40 zapusteny do kastle.
Na Vectre mam 7Jx16 s ET39 a na zimu mam plechace z Omegy A 6Jx15 s ET33 a ty plechace lezou ven vic nez ty 16kovy elektrony a to znatelne. Jenze Vectra ma v podbehu daleko min mista nez astra(vzhledem k pouzivanym rozmerum).
Zaver: Ja osobne bych podlozky nedal, ale zase na druhou stranu je spousta lidi co je jezdej a jsou spokojeny. Rozhodne je to levnejsi reseni nez nakup novejch rafku. Kazdopadne v obou pripadech mohu vrele doporucit www.autokola.cz Hodne zdaru. -
« Re: Ráfky a pneu - problém se čířkou
Ahoj campagnolo, rad bych na svou astru G dal pod elektrony nejaky podlozky. Vubec ale nevim jakou tloustku (uvazoval jsem tak do 1cm) a mam strach, ze bych mohl mit problemy nejen pri zataceni, ale pri prejizdeni nerovnosti. (Zmeni se tim de facto ET rafku?) Taky mi neni jasne, jestli bude potreba pri takove tloustce podlozek kupovat delsi srouby nebo ne. Mohl bys mi, prosim, poradit? Pokud s tim mas zkusenosti? Dik, Pivous -
« Re: Ráfky a pneu - problém se čířkou
Je to hloubka zalisu (EinpressTiefe)a je oznacena na kazdym disku ( i plechovym). Kdyz se podivas do velkeho TP, tak by to tam melo byt uvedeno vedle rozmeru rafku. Cim mensi tim vic leze rafek z auta ven a naopak. Mazelka ma na 206ce ET 10 a rafky vypadaj skoro jako na podlozkach.
Ja mam na Vectre 7x16 Twinspoke od Irmschera a ET38. Zkus se podivat pro zajimavost na www.irmscher.de a tam uvidis cisla ET podle velikosti rafku primo na astru. -
« Re: Ráfky a pneu - problém se čířkou
Ne 7ka ti urcite u 16tek zadnou paseku neudela.
Pak uz jen koukni na ET aby bylo nekde mezi 35 az 42 a neni problem. Jo jeste bacha na pocet der v rafku, to se ale podivej na ty svy. Od motoru 1.8 az po 2,2 je tam petidira, jinak jsou 4.
Kazdopadne ti podvozek na 205/50 ztvrdne a bude nachylnejsi ti brat volant z ruky ve vyjetych kolejich. -
« Re: Ráfky a pneu - problém se čířkou
Jo, jo presne tak-uzky rafky. Na Vectru ti prijdou gumy 205/55x16 na 6J rafcich. Je to u opelu uplne normalni. Astra ma k 205/50x16 taky 6J. No ale nic, na technicky koukaj na rozmer pneu a pak uz jen jestli tam jsou elektrony a pokud ano, tak jestli je jejich aplikace povolena ve velkym TP. Jestli tam mas 6J nebo 7J uz nezkoumaj. Stejne pokud nebudes kupovat original Opel kola tak 6J x 15 ale i 6J x 16 v podstate nesezenes. Bezne jsou 7Jx15 a 7J az 8J x16.
Pokud ale budes trvat na 6J obrat se na: [odkaz] jim zavolej a poslou ti nabidku postou domu) tam vedou original kola na Opely co se davaji v prvovyrobe a to za slusny ceny. Ale bacha, takova guma 205/50 vypada na rafku 6J jako ze znej zachvilku pretece. Vypada to fakt blbe. -
"-- skrytý --" 11.09.01 15:18
« Ráfky a pneu - problém se čířkou
Jak je to s ráfky a pneu u Astry? V techničáku mám uvedené, že kromě 195/60/R15 můžu použít i 205/50/R16 s ráfky 6Jx16 nebo 185/65/R15 s ráfky 6Jx15. Vrtá mi hlavou to 6J. Jakto, že ráfky na pneu 185, 195 i 205 jsou stejně úzké? (6J je snad
15,2 cm), nebo něčemu blbě rozumím - je to první číslo s "J" skutečně šířka v palcích??? Důvod je ten, že uvažuju o lehkých ráfcích a rozhlížím se po nabídkách ...
-
« Zadní stírač
Taky vám trvá tak dlouho (u Astry 5D) než se zadní stírač vůbec pohne? Zdá se mi ta prodleva nějak moc dlouhá, přední stírače se dají do pohybu prakticky hned. U zadního zapnu - vypnu a pak teprve setře. Nepamatuji si jaká je rychlost proudu (zda jako zvuku či světla), ale na těch cca 2-3 metrech drátu by rozdíl neměl být vůbec postřehnutelný. -
« Re: 1,7 DTi
2 sela: proč se omlouváš ? :-) s 1,7TD máš celkem pravdu. Ale já ho mám od ATX naladěný na 60 kW + JR filtr do boxu a je to, a znát ku...sky. Pravda, sprint na stovku jsem nezkoušel, ale asi to bude lepší než originál. Pružný zrychlení na kteroukoliv rychlost je v porovnání s originálem nebe a dudy. Jediným "problémem" je spotřeba při delším využití plného výkonu - to jsem měl pocit, že vidím, jak klesá ručička palivoměru. Ale jak říkal Michal (ATX) "když chceš koně, tak je musíš něčím krmit". To jsem jel zrovna z brzdy a u VelMezu jsem se potkal s červenou Feldou (nevím s jakým motorem - měl jsem jí v zádech), dálnice byla skoro prázdná a tak jsem vyzkoušel, co ten motor umí - po rovině 180, z mírného klesání se nechá rozjet na 190-195 (tachometrových). Akorát to nemá na takový rychlosti stavěný brzdy :-( .
Ve 140 má motor 3.600 ot/min a to je tak maximum, kdy to ještě moc nežere, přes 4.000 ot už je to jak umyvadlo. TomB.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Disk by tam měl být 6Jx15 (rezerva ho má plechový stejně) a pneu by mohlo být buď 185/65 R15, kterou doporučuješ nebo 195/60 R15, které v letním provedení na autě jsou nyní. (195/65 R15 byl skutečně překlep a blbost).
185 vs. 195 označují zřejmě šířku pneumatiky, 60 vs. 65 asi výšku, ve které praktický význam mi není zrovna jasný.