Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: 3.Astra
Mám novú Astru 1,8 16V. Nakoľko doteraz som ešte nemal auto s 16V motorom prosím Vás (príp. aj ďalších majiteľov tohto auta)o Vaše skúsenosti s takýmto motorom. Na mojej novej Astre sa prejavuje isté spozďovanie reakcie motoru na pohyb plynového pedálu (elektronický prenos) a to ako pri jeho stlačení (pridávaní plynu - reaguje o zlomok času neskôr), tak aj pri ubratí plynu. Pri preraďovaní rychlosti dolu sa to prejaví tak, že pri vytláčení spojky do neutrálu (noha z plynu je samozrejme sundata) motor na okamih zvýši otáčky (zvyšenie hluku). V servise povedali, že u 16V motorov je to normál a treba si na to zvyknúť. Mne sa to však nezdá. Prosím o vaše skúsenosti doteaz som mal Astru 1,6 8V - tam sa tato zvláštnosť neprejavovala. Ďakujem za vaše skúsenosti prípadne rady. -
« Re: 3.Astra
Myslel jsem, že Astry 1,8 16V mají kotoučové brzdy i vzadu? Alespoň jsem to tuším četl v nějakém prospektu, když už je cenově nad půl milionem. Pro zajímavost na kolik šroubů jsou kola?
U prvních aut bývají někdy problémy. Možná to závisí i na místě výroby, má 5D 1,6 16V byla vyrobena třeba v Antverpách.
Jinak ta spotřeba je u motoru 1,8 16V velice příznivá a dokonce lepší než dle prospektů. -
« 3.Astra
Nyní již 6.měsíc vlastním Astru 1.8 16V a jsem již spokojen. Do léta 01 jsem měl téže auto, ale bylo to jedno z prvních (r.98) a vysloveně vadný kus - kromě motoru ovšem. Jinak hrůza - zadní kotoučové brzdy něustále přibrzďovaly, takže po delší cestě zadní disky úplně žhavé, v servisu (Omnitech TA) se s tím nedovedli nijak srovnat, až po roce (!) se zjistilo, že takto vadných aut je více a bezplatně se měnily kompletně zadní brzdy - to již ale v Auto Dobrovolný JI (doporučuji - sqělý servis), ale i spousta jiných věcí - rozpadla se tyč řízení a vypadaly z ní jakési kuličky na podlahu, dálkové zamykání nefungovalo, chaoticky se rozsvěcely kontrolky na panelu, hlučná klima. Psal jsem i do Rüsselsheimu a zdá se, že to padlo na úrodnou půdu - auto odkoupili za slušnou cenu a nyní jsem spokojen. Nynější motor má i o 10 k více (125k), servis po 30 000, jsou vyřešeny drobné nedostatky předchozího modelu - např. ovládání oken při vypnutém zapalování, napětí v palubní zásuvce při vypnutém zapalování, inteligentní airbag spolujezdce atd. Spotřeba je taky nižší - při kombinovaném ježdění 7.2. Přeju všem astrákům dobré ježdění v novém roce a hodně zdraví! -
« 1.rok s Astrou 1,6 16V
Při bilancování uplynulého roku jsem se podíval na náklady i Astry. Za ujetých 14 tis.km mám spotřebu 7,18 lt/100km, tedy 1km za 1,85 Kč (byl to pro benzín příznivý rok, kdyby byl za 30.-Kč celý rok, pak by to bylo 2,15 Kč/km). Benzín jsem bral 27x což je v průměru 37 lt á 525 km -(nádrž je dost malá a pak jsem bral většinou jen doma, kde byl levnější)
-Je zajímavé, že spotřeba postupně klesala do června - července na 7,03 lt/100km a pak zase mírně stoupá. V červnu - červenci byl benzín také nejdražší?! Bral jsem ale stále u stejné pumpy Carrefour (a jen cca 2x10 lt jinde na dojetí).
-Ostatní náklady byly vyšší 3,30 Kč/km (jsou v tom však i zimní pneu a Construct). -
« Kalamita
Tak a muj oplík zažívá první zatěžkávací zkoušku.
Spousta sněhu a vánice udělaly svoje - odešly mi stěrače. V místě kde jsou otočné čepy stěračů je hodně málo místa, za jízdy tam stéká roztátý sníh, pak zmrzne a nejde oddělat a po zapnutí stěračů a otáčení čepů se nějak pomordovaly převody nebo co a teď to dělá pěknou paseku. A na pravé straně je podobný problém v místě kde parkujou stěrače - zajíždí kousek pod kryt.
Dávejte si na to pozor. Vítám každou radu.
A na konec štastné a veselé Vánoce.
-
"-- skrytý --" 17.12.01 20:31
« Re: Servisní prohlídka po 1.roce
Tys mel driv 1 rok nez 30000 km? Ja jezim 5 mesicu a 30000 km uz bylo. Taky me to prislo na vic, celkem 8500 Kc v Srba Servisu na Praze 5. Je v tom 7,5 lt oleje 10W-60 (5,5 lt do motoru a 2 lt do kufru jako zasoba). Prohlidka trvala od 8 do 13 hod. Jedina zavada (nalezena mnou + servisem) je poskozeny jakysi pomocny silent blok na prevodovce, nicmene me pustili s tim, ze to nemaji na sklade, ze si mam prijet na vymenu (zarucni, tedy zdarma) po tydnu. Subjektivne to nic nedela. Jinak spotreba oleje je 8 litru za tech 30000 km. Doted to byl polosynt. olej Opel 10W-40, tak to moc nebolelo, s Castrol 10W-60 to bude krvavejsi. Doufam, ze se otesanek jeste umoudri, zatim me utesuji, ze se tak stane. Nicmene aplikoval jsem Boriginaluv "zazracny" mikrodifuzni pripravek pro diesel motory, tak jsem zvedav, jake budou vysledky. -
« Servisní prohlídka po 1.roce
1.- Objednání - zkusil jsem to přes internet a byl jsem mile překvapen, že to funguje. Uvedl jsem den, který by mi vyhovoval a byl akceptován. Bylo to v předstihu asi 14 dní. To se mi také již na tachometru začal objevovat údaj INSP a to mám auto bez "palubního počítače".
2.- Přistavení v 7.00 - hotovo v 11-12.hod.
3.- Předběžná cena byla uvedena 3500.-Kč, konečná však jen 2835.-Kč. Největší položkou z toho je olej (1200.-Kč Castrol TXT Softec Plus), práce pak 1015.- a DPH 511.-Kč.
5.- Cena se mi zatím nezdá příliš vysoká, ale slyšel jsem, že po skončení záruky jezdí někteří spíš do "neznačkových" servisů, které jsou prý levnější? Ze Slovenska zase raději do Rakouska, kde je prý servis kvalitnější.
6.- Jaké máte zkušenosti s OPEL servisem? -
« Re: Spotřeba v zimě
Zatím ne,protože jsem se díval na jednu ale ta byla za opravdu nekřestanské peníze (98 v základu za 300 000,-najeto60 000)Tak jsem se byl zeptat v opelu a tam mi řekli,že lepší chvili si počkat a trochu sledovat nabídky. tak zatím sleduju ale už se nemůžu dočkat.Zas na druhou stranu jsem sledoval inzeráty a za dobré jsou dovozovky z D.
Ale nevím radši bych to neriskoval -
« + kryty kol
Jelikož disky jsou černé, tak jsem se zajímal ještě o plastové kryty - u OPLEL je zrovna neměli na skladě, ale byli ochotní je objednat a dodat do max. 3 dnů. Cena á 650.-Kč.
-Tak jsem se podíval po supermarketech Globus a Carrefour mají vyhovující kryty s (širšími packami, aby lépe držely)á 169.-Kč "Palermo". V Makru pak byly ještě o něco levnější 4ks za 581.-Kč.
-Proti originálním docela milá úspora 2 tis.Kč. -
« Dojmy z výměny kol
Tak jsem si pořídil zimní pneumatiky na plechových discích a už je také namontoval.
- Nejobtížnější bylo dostat hever z koženkového pozdra, kde je spolu s klíčem na šrouby kol a dokonce jsem tam našel ještě šroubováček a oko na lano.
-Hever vypadá velice chatrně, ale překvapil mě výbornou stabilitou a nenamáhavým zvedáním, má i šikovně flefibilní kličku.
- Jen jeho správné nasazení je obtížné, na vzdálenější - plechovou hranu, daleko od okraje auta a tak si musí člověk skutečně kleknout na zem.
- Klíč ma šrouby (jen "17"), auta u kterých jsem dřív měnil kola měla "19", je velice lehký trubkový(zatím jsem se s tak lehkým nesetkal)
- Nasazení šroubů do závitů není jednoduché, chybí nějaký zářez či vodící kolíky jaké měly Lady. Ještě horší je to do hliníkových disků, které mají šrouby hluboko zapuštěné.
- Ještě, že jsem si to vyzkoušel, kdybych někdy píchnul, tak budu vědět jak na to! Říká se těžko na cvičišti - lehko na bojišti.
- Jo a jelikož jsem si pak všiml rozdílného směrování dezénu, tak jsem si to pak ještě jednou u všech kol zopakoval. -
« Re: re 1.6 + Spotřeba
Ta spotřeba u 16 je asi dána větším objemem a 14 slabším motorem,no stejně těch pár deci je podle mne zanedbatelných,ale ještě k renaultu,ty motory jsou opravdu tak usporné sám jsem mněl tu možnost to poznat (megane 14)ale to je podle mně vše co je asi na francouských autech dobré (vyjma Peugeot 607) -
« Re: re 1.6 + Spotřeba
Ukazuje se, že ta Astra 1,4 16V je taky pěkně žravý auto - úplně stejně jako 1,6 16V u které mi to vychází za 13 tis km stejně (přesně 7,16 lt/100 km). V prospektech uváděli hodnoty dokonce u 1,6-ky o 0,1 lt méně, což jsem si původně myslel, že mají chybu, ale prý ne.
- Myslím si, že třeba Renault má úspornější motory a vzpomínám na Megana 1,4 8V u kterého to bylo 6,2 lt/100 km (počítáno z 50 tis.km) -
« Re: Zpozdovac vnitrniho osvetleni
Jedna se o Astru F rv 97. Myslim, ze tam neni centralni jednotka, ale krabicka nad pojistkama, jejiz vstupy jsou spinace na dverich a draty od spinace svetel(vnitrni i vnejsi). Krabicka zajistuje zvukovou signalizaci pri otvereni dveri a zapnutych vnejsich svetlech a zaroven i zpozdeni pri zavreni dveri pro vnitrni osvetleni.
K svetlu je privedeno stalych 12 a zem se ukostri pres spinace ve dverich. Po zavreni dveri je ukostreno pres tu krabicku po dobu zpozdeni, pak se i toto druhe ukostreni odpoji.
Nevim, jak uvnitr krabicky odpojit zpozdeni, nebo jak zrusit zpozdovani pri zapnutem klicku? -
« Zpozdovac vnitrniho osvetleni
Ahoj, nevite nekdo jak upravit zpozdovac tak, aby prestal fungovat (svetlo se hned vypnulo) pri zapnutem klicku zapalovani. Pokud pri zastaveni nekdo vystoupi a hned se jede dal, zpozdovac stejne sviti jeste 15 s a neni to nic prijemnyho. Dik za radu
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!