Opel Astra 1.6 16V a jiné

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.02  17:08

    « Dve verze 2.0 DTI

    Do te doby, nez jsem zacal vyplnovat priznani k silnicni dani, jsem netusil, ze pod nazvem 2.0 DTI se skryvaji 2 motory: X20DTH a Y20DTH. Ten prvni v abecede splnuje Euro II, zatimco ten druhy Euro III a (pry s prehledem) i Euro IV. Ten novejsi se dodava od pulky roku 2001. Vykonove i konstrukce jsou prakticky totozne, jen maji jine palivove cerpadlo a jine nastaveni ridici jednotky. A proc o tom pisu? V TP jsem mel uvedeno Y20DTH a k tomu normu EU 96/69, coz je jinymi slovy Euro II. Tedy - zdalo se mi - jasna chyba v TP. Nicmene pry ne, pry (koupil jsem ho v cervnu 2001) jeste nebyla hotova homologace noveho, tak ho prihlasili pod homologaci starou. Ke cti Opel C&S poznamenavam, ze mi na muj dotaz odpovedeli, ze mi pro FU poslou potvrzeni, ze motor skutecne splnuje Euro III ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.02  10:18

    « Re: Životnost žárovek hlavních světel

    Predposledna omega este nemala xenony tak som tam supol tie White+30. Subjektivne lepsi "obraz" :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.01.02  09:04

    « Re: Životnost žárovek hlavních světel

    Neporadim, nevim. Naposledy jsem laboroval s H4kama v Audine a dal tam Osram +30% s primesi xenonu a chtel jsem aby svitily modrofialovobile jako xenon. Svitily nadherne bile(po vycisteni parabol a skel zevnitr) To bylo nekdy v 96tym.
    Donutil me k tomu fakt, ze jsem preparkovaval funglovku Astru F a tu Audinu a zastavil s nima tak, ze obe svitily na zed. Audina zlute a mrtve a nova Astra perfektne bile. Po zminenem postupu to bylo nastejno.
    H7 ky jsou urcite ruzne upravene, ale nikdy jsem nic podobneho nezkousel ani na predesle Vectre Sport co Xenony nemela. Je fakt ze ty pribarvene Opel nabizi ve sve siti, ale nevim zda se to zlepsi. Pokud by to bylo opravdu lepsi a tudiz bezpecnejsi pro provoz, urcite by je montovala fabrika primo.
    Muj tchan je timto ale posedlej, chce docilit xenonoveho efektu na svem aute s H4kama. (Moje xenony mu nedaj spat) Za posledni dva roky tam nastrkal dobrou desitku ruznejch pribarvenejch a vzkonove navysenejch zarovek od znackovych Philips, Osram az po Tungsram a Noname.
    Docilil toho ze mu porad praskaj a uz zdalky vidim ze jede auto jak od kolotoce. (to mu ale rict nemuzu) Ted nedavno jsem byl pocten a dostal od nej sadu nejakejch zarovek do manzelcina Peugeota od Tungsramu a jsou s modrejma sklama. Ted jen nevim jak mu stale rikat proc jsem je jeste nenamontoval, asi je rozslapu!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.02  00:00

    « Průměrná spotřeba 2.0 DTI

    Tak jsem dopočítal účetnictví a taky mi vyšly tyto údaje: Od 2.6. do 31.12. najeto 32476 km, tankováno 2201,32 lt nafty za celk. cenu 51 786,16 Kč, což je průměr 23,53 Kč/lt. Tankoval jsem i v Německu (asi tak pětinu - to neeviduju přesně). Průměrná spotřeba 6,78 lt/100 km, přičemž průměrná ze tří udaných - pro potřeby účetnictví - je 6,17. Z celkové ujeté vzdálenosti jsou 2/3 dlouhé štreky Praha - Frankfurt (80% dálnice, cestovní rychlost 140-160 kmh).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.02  20:00

    « Re: Životnost žárovek hlavních světel

    A jeste neco, u Srby mi rikali, ze Opel H7 jsou nejak specialni, ze maj upraveny spektrum. Normalni prej vyzarujou i v pasmu UV a to poskozuje kryty svetel (krehnou). Mne se ale zda, ze i ostatni auta maj kryty plastovy. Jsou fakt Opel zarovky nejak speci nebo ne? Jak to resite vy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.02  16:36

    « Re: Životnost žárovek hlavních světel

    To by me taky zajimalo, jake svitivejsi zarovky - tlumene i dalkace - se daji do Astry G dat. Modry bych zrovna nemusel, ted je ma kazdej xxxx. Campagnolo, je to asi na tobe. :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.02  15:03

    « Životnost žárovek hlavních světel

    Mimo "Viados" již "skdd" zde zmiňoval krátkou životnost H7 žárovek v hlavních tedy tlumených světlech. Abych tím nebyl zaskočen, tak jsem hned 2 kusy zakoupil a čekal, kdy některé přestane svítit. Po roce a 15 tis. km jsem se dočkal. Bylo to zrovna levé. Při jízdě jsem to ani nepozoroval, až když jsem náhodně obešel auto. Zpětně když vzpomínám že mi připadalo, že sněhové mantinely vpravo světlo hodně odrážejí.
    Jinak tam byla žárovka Philips Germany, okem nebylo vidět přerušení vlákna, ale to asi není podstatné.
    -Jaké jsou vlastně žárovky v dálkových světlech? Také ty H7? Na nějakém letáku nabízeli Opel-white+30 s vyšší svítivostí H1 a H4, ale ty pro Astru s H7 asi nebudou použitelné? Zbývala by H7-Opel-blue za cca 600.-Kč -už je někdo používáte???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  11:32

    « Re: 3.Astra

    No jestli mas motor s 92kW a ne 85kW, tak pak to normalni urcite neni. Jedna se jak jinak o softowou zalezitost. Nezbyva nez otravovat v servisech kdypak ze jim dojde nove CD se softikama
    a pak jen cekat a doufat. Kazdopadne si to nech napsat jako zavadu aby ti to bezelo na zaruku, nekdy softove zalezitosti (vlastni zkusenost) trvaji u GM i 1,5 roku. (asi 10 pokusu z ruznych novych CD)
    PS. Kdyz dam nohu s plynu tak motor musi spadnout v otackach, vse ostatni je nenormalni a anomalni.
    Nenech se ukolybat priblblejma nefundovanejma a kolikrat i zoufalejma kecama "prijimacich" techniku. Neradi priznavaj ze zavada je na strane GM. Tak udelaj blba z cloveka "zakaznika". Kup si auto za pul milose nebo radeji celej milos a dej nam svatek.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.01.02  10:59

    « Rekapitulace po pul roce

    Od 2.6.2001 ujeto 34 tkm. Dosavadni problemy: vymena silent bloku prevodovky (odhaleno na garancce pri 30 tkm, subjektivne nebylo znat, v zaruce), vymena leve predni zarovky v potkavackach (32 tkm, cca 400 Kc), porucha tempomatu - tempomat stale vypinal - odstraneno serizenim jakehosi snimaciho plechu u spojkoveho pedalu (32 tkm, v zaruce). Krome garancky tedy jedna navsteva v servisu. Zadne jine problemy se nevyskytly.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.02  10:21

    « Re: Astra F 1,7TD

    Mrkni do MC-Diesely, je tam pár drobností. Tom B.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.02  00:00

    « Re: 3.Astra

    Kolesa 5dier su od motorov 1.8 hore, 1.4 maju aj v my 2002 4 dieru, 1.6 my 2002 som fyzicky nevidel ale predpokladam 4 diery. Inak do 1.8 sa da objednat pack, pri ktorom su budiky pekne oramovane :-) Celkovo krajsie, nazov packu vykukam v cenniku a poviem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  23:41

    « Astra F 1,7TD

    Chtěl bych poprosit o Vaše zkušenosti, chci si pořídit kvůli kufru starou Astru caravan r.95/96. motor 1.7TD 60kw,cca 140tkm. Jak je na tom kvalita, motor, co tak vydrží, co se kazí?Co koroze? Jsou tady také problémy s rozvodovým řemenem jako u benzíňáků?
    Přesedám z Felicie LPG kde jsem jsem byl spokojen, teď nevím co mě čeká. O Astře nemám vůbec žádné informace, a proto budu vděčný za každou radu a pomoc. Díky moc!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  19:01

    « Re: 3.Astra

    Kola jsou na 5 šroubů - myslím, že je to tak u všech nových Aster. I gumy 195/60/15 jsou myslím i u ostatních, nevím jak u 1.4. Ke prodlevě mezi pedálem a akcí: Všiml jsem si toho až u vozů s elektron. vstřikováním. U karburátorových motorů je reakce rychlejší. Je to ale věc zvyku, nyní mi to již ani nepřijde. Je to i u motocyklů - jezdil jsem na karburátorových 16V (okamžitá reakce), i na stříkačkách 16V (prodleva).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  12:36

    « Re: 3.Astra

    Mám novú Astru 1,8 16V. Nakoľko doteraz som ešte nemal auto s 16V motorom prosím Vás (príp. aj ďalších majiteľov tohto auta)o Vaše skúsenosti s takýmto motorom. Na mojej novej Astre sa prejavuje isté spozďovanie reakcie motoru na pohyb plynového pedálu (elektronický prenos) a to ako pri jeho stlačení (pridávaní plynu - reaguje o zlomok času neskôr), tak aj pri ubratí plynu. Pri preraďovaní rychlosti dolu sa to prejaví tak, že pri vytláčení spojky do neutrálu (noha z plynu je samozrejme sundata) motor na okamih zvýši otáčky (zvyšenie hluku). V servise povedali, že u 16V motorov je to normál a treba si na to zvyknúť. Mne sa to však nezdá. Prosím o vaše skúsenosti doteaz som mal Astru 1,6 8V - tam sa tato zvláštnosť neprejavovala. Ďakujem za vaše skúsenosti prípadne rady.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  12:19

    « Re: 3.Astra

    Zjistil jsem, že jsem špatně četl, takže tam vlastně kotoučové brzdy vzadu byly!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  12:10

    « Re: 3.Astra

    Myslel jsem, že Astry 1,8 16V mají kotoučové brzdy i vzadu? Alespoň jsem to tuším četl v nějakém prospektu, když už je cenově nad půl milionem. Pro zajímavost na kolik šroubů jsou kola?
    U prvních aut bývají někdy problémy. Možná to závisí i na místě výroby, má 5D 1,6 16V byla vyrobena třeba v Antverpách.
    Jinak ta spotřeba je u motoru 1,8 16V velice příznivá a dokonce lepší než dle prospektů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.01.02  09:53

    « 3.Astra

    Nyní již 6.měsíc vlastním Astru 1.8 16V a jsem již spokojen. Do léta 01 jsem měl téže auto, ale bylo to jedno z prvních (r.98) a vysloveně vadný kus - kromě motoru ovšem. Jinak hrůza - zadní kotoučové brzdy něustále přibrzďovaly, takže po delší cestě zadní disky úplně žhavé, v servisu (Omnitech TA) se s tím nedovedli nijak srovnat, až po roce (!) se zjistilo, že takto vadných aut je více a bezplatně se měnily kompletně zadní brzdy - to již ale v Auto Dobrovolný JI (doporučuji - sqělý servis), ale i spousta jiných věcí - rozpadla se tyč řízení a vypadaly z ní jakési kuličky na podlahu, dálkové zamykání nefungovalo, chaoticky se rozsvěcely kontrolky na panelu, hlučná klima. Psal jsem i do Rüsselsheimu a zdá se, že to padlo na úrodnou půdu - auto odkoupili za slušnou cenu a nyní jsem spokojen. Nynější motor má i o 10 k více (125k), servis po 30 000, jsou vyřešeny drobné nedostatky předchozího modelu - např. ovládání oken při vypnutém zapalování, napětí v palubní zásuvce při vypnutém zapalování, inteligentní airbag spolujezdce atd. Spotřeba je taky nižší - při kombinovaném ježdění 7.2. Přeju všem astrákům dobré ježdění v novém roce a hodně zdraví!
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.01.02  12:57

    « 1.rok s Astrou 1,6 16V

    Při bilancování uplynulého roku jsem se podíval na náklady i Astry. Za ujetých 14 tis.km mám spotřebu 7,18 lt/100km, tedy 1km za 1,85 Kč (byl to pro benzín příznivý rok, kdyby byl za 30.-Kč celý rok, pak by to bylo 2,15 Kč/km). Benzín jsem bral 27x což je v průměru 37 lt á 525 km -(nádrž je dost malá a pak jsem bral většinou jen doma, kde byl levnější)
    -Je zajímavé, že spotřeba postupně klesala do června - července na 7,03 lt/100km a pak zase mírně stoupá. V červnu - červenci byl benzín také nejdražší?! Bral jsem ale stále u stejné pumpy Carrefour (a jen cca 2x10 lt jinde na dojetí).
    -Ostatní náklady byly vyšší 3,30 Kč/km (jsou v tom však i zimní pneu a Construct).
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.12.01  22:17

    « Kalamita

    Tak a muj oplík zažívá první zatěžkávací zkoušku.
    Spousta sněhu a vánice udělaly svoje - odešly mi stěrače. V místě kde jsou otočné čepy stěračů je hodně málo místa, za jízdy tam stéká roztátý sníh, pak zmrzne a nejde oddělat a po zapnutí stěračů a otáčení čepů se nějak pomordovaly převody nebo co a teď to dělá pěknou paseku. A na pravé straně je podobný problém v místě kde parkujou stěrače - zajíždí kousek pod kryt.
    Dávejte si na to pozor. Vítám každou radu.
    A na konec štastné a veselé Vánoce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.01  20:31

    « Re: Servisní prohlídka po 1.roce

    Tys mel driv 1 rok nez 30000 km? Ja jezim 5 mesicu a 30000 km uz bylo. Taky me to prislo na vic, celkem 8500 Kc v Srba Servisu na Praze 5. Je v tom 7,5 lt oleje 10W-60 (5,5 lt do motoru a 2 lt do kufru jako zasoba). Prohlidka trvala od 8 do 13 hod. Jedina zavada (nalezena mnou + servisem) je poskozeny jakysi pomocny silent blok na prevodovce, nicmene me pustili s tim, ze to nemaji na sklade, ze si mam prijet na vymenu (zarucni, tedy zdarma) po tydnu. Subjektivne to nic nedela. Jinak spotreba oleje je 8 litru za tech 30000 km. Doted to byl polosynt. olej Opel 10W-40, tak to moc nebolelo, s Castrol 10W-60 to bude krvavejsi. Doufam, ze se otesanek jeste umoudri, zatim me utesuji, ze se tak stane. Nicmene aplikoval jsem Boriginaluv "zazracny" mikrodifuzni pripravek pro diesel motory, tak jsem zvedav, jake budou vysledky.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…