Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
"-- skrytý --" 15.12.04 15:36
« Re: Re: Re: Re:
Protože ten diskusní systém provádí primitivní detekci tzv. neslušných slov a slovo P-I-Č-K-A najde, i když je před ním Š. ;o))) Asi byl napsán pro mateřské školy, nebo nějakým katolickým knězem, protože podle mě je P-I-Č-K-A je spíš sympatická zdrobnělina, než sprosté slovo. :D -
"-- skrytý --" 14.12.04 17:44
« Re: Re:
Podporuji názor Mitsiho. PP spolehlivě ošálí ty, kterým chci ukázat, jakou mám malou spotřebu. U pumpy je to už jiné. Viz můj případ, kdy jsem měl podle PP už nádrž suchou, ale auto jelo spolehlivě ještě dalších 40 km k čerpačce, přitom spotřeba byla vyšší, než ukazoval PP. S klimou je to obdobné. Jásal jsem nad automatickou, ale už rok jsou manuelně nastaveny otáčky ventilátoru, stejně tak směr foukání, jenom teplotu měním. Proč? Když je mi zima, tak to fouká všude jinam, jenom né na mě. Naopak v létě fičí ledový vzduch přímo na kebuli. Pak nezbývá, než to ručně přestavit. Možná je to tím, že jsem zatím měl vždy manuální klimu, jiní mohou mít lepší zkušenosti.
Asi před 10 lety jsem si nechal dodělat man. klimu. Stálo to tehdy asi 40000,- a už bych to neudělal. Třeba jen proto, že samořezné šrouby na přístrojovce už nikdy plasty pořádně nepřidržely. A za 3 roky jsem auto prodal, takže mě to stálo přes 1000,- na měsíc.
Peníze bych raději dal do střešního okna, špičkových kol a gum. Nebo ještě lépe na dobrou dovolenou. -
« Bez nadpisu
No pekny napadady, to je presne to cemu se rika, koupim levne auto a draze dodelam. >:D
Tak k veci, co se tyka klimy: jde to - musis mit komplet novy modul topeni, protoze tvuj stavajici nema servomotory, dal potrebujes, novy ovladaci panel topeni, a svazky kabelu na novou klimu. Cena toho topeni se servomotorkama a ovladacim panelem vcetne kabelu muze stat na vrakaci kolem 6-8 t is. Nikdo ti nezaruci ze je vporadku, ze tesni a ze nepochazi z bouracky a neco je praskly a ze vsechny motorky jsou O.K.
Svazek elektriky se meni komplet s pojistkovou skrinkou. Takze musis sundat komplet celou pristrojovku, predelat topeni, vypustit vodu a chladici medium ze stavajici klimy. To vleze do penez. Jenom vyvakuaovani a naplneni klimy znovu pocitej tak 2000, pokud se to podari napoprve. O narocnosti natazeni novych kabelu elektriky nemluve. To bys musel mit hodne dobryho kamarada elektrikare. Nikdo z nich totiz takovou pakarnu delat nechce. Pokud ano tak velikej kamos ti to udela tak za 3000 Kc.
Palubacek - je potreba doplnit spoustu senzoru, otazka je jestli je to cele predkabelovane. Dal potrebujes novou packu steracu - s ovladanim, a novy displej pristrojovky. A musis zajet do Oplu na preprogramovani Techem.
Zaver, oboji bych nechal byt, klimu mas a o to jde, jestli je automaticka nebo manualni je celkem uz nepodstatne. Jesli natukas na displeji nejakou teplotu, nebo si ji nastavis otocnym knoflikem modra/cervena uz taky neni az takovy problem. PC je dobra vec - ale dodelavat ji je celkem desna fuska.
No a jak jsi zminoval nejakou firmu co dodela klimu - to nemam zdani ci nabizi jen dodelani automatiky, rozhodne se nedoplatis. Vem si ze dodelani cele klimy u takovych firem stoji cca 44000manualni az 70000za automatickou. Tu tvou predelavku na automat bych tipnul alespon na 30000tis.
Ale treba se jen seredne pletu, treba. Tak hodne zdaru. -
« montáž palubního počítače
Zajímalo by mne: jde do Astry G 1.6 16V domontovat palubní počítač (když má jen venkovní teploměr), jde předělat mechanickou klimatizaci na automatickou? (Když tak obojí za kolik, když se použijí třeba i použité díly - autovrakoviště, nebo druhovýroba?) -
« Bez nadpisu
To je ta globalizace: Ve vectre mam na manualni prevodovce U.S. Pat. a je vyrobena v U.K. (petidverove modely a caravany se delaly tam. Fronteru co mam je vlastne ISUZU, Motor Isuzu - made in Japan ale motorarna ISUZU je i v POLSKU, spusta dilu v motoru nese Made in USA. Montovane je to cele v U.K. a je to GERMANY CAR. Dneska je to tezky. -
« Bez nadpisu
campagnolo: Locat, Overdrive aj. (pokud není správně napsáno, omlouvám se - vládnu lépe něm. jazykem) vylepšení původních dvou a třírychlostních automatů přineslo své ovoce. Dnes je asi nejlepší volbou převodovka plně řízená elektronikou s možností sekv. řazení. PS: Hle, jak byl oprášen starý dobrý variátor. Pouze místo řemenu spec. čl. řetěz a elektronika k tomu. A už to spolupracuje i s "litry" motory. Ale to sem nepatří - aut. přev. řeší jíné fórum. PS2: Opel prý kupuje aut. převodovky GM přímo v US. Motor mám BMW, převodovku ze zámoří, kastle je (snad) Opel - to je hybrid, co? -
« Bez nadpisu
Jasne, souhlasim, kazdy ma to sve. A cim vic plechu kolem sebe v dnesni dobe, tim lip. Proti automatu nelze dnes jiz nic namitat. Doba pomalych trirychlostnich automatu je jiz v nenavratnu. Omegu jsem mel MV6 caravan a nalital jsem v ni 245000km. To byl kocar. -
« Bez nadpisu
campagnolo: Asi stejně, jako jsou v Evropě "jiná" auta Made in USA, tak jsou v USA jiná auta Made in Europe. Stejně tak, jak je odlišný design, jsou odlišné i jízdní vlastnosti (měl jsem tu čest už něco řídit). Vidlicový osmiválec, automat a nehorázné "plýtvání" prostorem je ale něco, co mne fascinuje. Ó jaký je to rozdíl proti např. Daewoo Matiz. To je vhodné snad pro děti na hraní, ne? A záliba ve velkých autech byla asi příčinou, že mám nyní Omegu. Snesl bych ale i větší popelnici. A samozřejmě, že ji mám s aut. převodovkou, neb manuál už mi nesmí do domu. Barevnou televizi také nevyměním za černobílou, že? -
« Bez nadpisu
No, me zase ty Ameriky moc neberou. Mohutny a design je trochu mimo muj vkus. Interiery "vetsinou" tmava vinova kuze je taky spis neco co mi primomina kolotoce. Kazdy ma proste to svoje. Akorat nejak nechapu proc si vetsina americanu co ma penize kupuje nemecky auta. Ale kazdej ma proste to svoje, nekdo auta, jinej motejly. Kazdopadne je fakt, ze u nas jsou Ameriky ojedinela auta a maji sve priznivce. Jak se rika, pocet valcu a obsah nicim nenahradis. -
« Bez nadpisu
No, kdyby jsi byl na srazu v Plesnicich u Plzne, tak by jsi si zrejme prisel na sve. Zde se objevil majitel Omegy A, LOTUS a k pobaveni vsech prihlizejicich lital na pristavaci plose sem a tam az mu na zadku zbyly misto gumy kovove kordy. Kdyz ses u tech 4x4, sprintu se ucasnil Mercedes ML v uprave AMG. Frontera tam bohuzel nebyla zadna, ja svou nechal doma, prismazil jsem Vectrou. Mam za to ze tam byla 1 Vectra A 4x4. Pro upresneni, nejsem clenem klubu a toto byl muj 1. sraz aut vubec. Jezdim na motorkarske a taky u toho zustanu. To co jsem videl v Plesnicich me upevnilo v nazoru, ze podobne aktivity jsou znacne limitovany kupni silou podobnych nadsencu a odtud i slaba uroven technickeho vybaveni. Nicmene existence takovych nadsencu vzdy potesi. -
« Re: Re: Re: Re: Tak trochu kritika....
Viados: Jasně, ale záběr těchto stránek je zaměřen na Opel jako firmu, a jejich prostředí mi nepřipadá řekněme přívětivé. Tím nechci hanit práci jejich autora - je s tím určitě nepředstavitelné množství práce a času. Rád bych se třeba zúčastnil i srazu, ale pouze s Opelem Omega. Jsem tak trochu (hodněmoc!) orientován na pohon zadních kol (ev. 4x4), tudíž mě auta s předním pohonem nechávají chladným. Všechna. A to jsou bohužel dnes skoro všechna :( -
« Re: Re: Tak trochu kritika....
Viados: Dík za info. www.opelclubrenbau.cz jsou stránky obsažné, leč členem klubu se asi nestanu. Trochu se mi nelíbí striktnost vedení. Připadal bych si jako při nástupu do nového zaměstnání. Navíc klub sdružuje majitele všech typů a já bych spíše "specialisty" na Omegu. Něco jako www.fordsierra.cz kde se Sierra rozpitvala (v dobrém slova smyslu) do detailu a klub je veden (podle mě) velice přijatelnou formou. Ale ještě jednou opravdu dík za Tvoji snahu.
dále: jde u Astry G s multifunkčním volantem a palub. počítačem dát nějaký CD/MP3 rádio přehrávač tak, aby fungoval multifunkční volant a na displeji palub. poč. se zobrazovaly skladby CD/MP3/rádia?
při přejíždění nerovností/větších zvlnění se ozývá z auta (Astra G) nejspíš zepředu takové křupání - co to znamená?