Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: SPOTREBA
Jsou to hodnoty spotřeby na 1,6 16V nějak podezřele moc nízké. Moje spotřeba sice za cca 20 tis. km se konečně přiblížila - v prospektech udávané hodnotě 7,1 lt. A to nemám klimatizaci. Pod 7 lt klesá při ploužení se po dálnici do těch cca 110 km a 3 tis.ot, ale pod 6 lt to se mi nechce věřit. Není to spíš chyba ve výpočtu? -
« Re: SPOTREBA
Ja mam 1,6 16V a jezdim v prumeru v pohode pod6,5l/100km. Ted jsem byl v Italii a po ujeti 2534km(spotreboval jsem asi 154l) jsem mel spotrebu 6,1 l/100km a to jsem mel maximalne napakovany a zadek byl pekne pretizeny. A na zpatecni jsem mel diru ve vyfuku, tudiz vetsi sporeba. Cestou tam jsem mel 5,8 l/100km. -
« Katalyzátor
Hezký den všem přítomným!
Chci se zeptat na jednu věc. Příčinou potíží s mou Astrou kombi (1.6 16V, r.v. 99) se ukázal být zničený katalyzátor. U Oplů se hezky usmáli a řekli sumu, která mi definitivně smázla úsměv z mé tváře. Protože svému čerstvému přírůstku nevysvětlím, že bude pít méně mléka z úsporných důvodů, hledám úspornou variantu řešení tohoto problému. Možnosti jsou dvě: 1) Vrakoviště - silně nejistý podnik, nejsa technikem. 2) Tzv. univerzální katalyzátor, který nabízí místní firma živící se výrobou výfuků. Řešení č. 2 by se mi líbilo, ale nevím, jestli je možné použít jiný dil, než-li je originál Opel.
Uvítám každou radu. Díky moc a hezký den! E. -
"-- skrytý --" 16.07.02 21:31
« Jo a jeste ...
Na uvedenem odkazu [odkaz] uvadeji desitky ctenaru (majitele Oplu), ze zravost oleje se u 1.7 DTI (motor Isuzu) vubec nevyskytuje, u 2.0 DTI (motor GM-Opel) postihuje 30-50% kusu v prumerne vysi 0.3lt/1000 km a u 2.5 DTI (motor BMW) neni zaznamenana. U 2.2 DTI (take motor GM-Opel) jsou zpravy rozporuplne, spise to vypada, ze je to u tohoto motoru jiz take vyreseno. Psali tam i dva zamestnanci z tovarny v Rüsselsheimu a pry na jejich navrhy zlepsovaku ve forme doplneni separace oleje z odsavani z prostoru kliky/vacek firma vzdy zareagovala pouze podekovanim za napad, ale zadnymi konkretnimi kroky ... -
"-- skrytý --" 16.07.02 21:19
« Rozvod u 2.0 DTI
Na následujícím odkazu je rozebrána možná příčina žravosti oleje u motoru 2.0 DTI: [odkaz] read.php?f=10& i=1817&t=1817 (z odkazu smazte mezery). Jedním z klíčových bodů je, že 2.0 DTI má rozvodový řetěz, který je mazán a vytváří "olejovou mlhu", která je poté odsávána sáním do turba a pak spalována, takže příčinou žravosti oleje je špatné (resp. žádné) oddělení oleje od vzduchu při odsávání z prostoru vaček/kliky. Fakt, že tento motor má rozvodový řetěz je však pro mě novinkou ... Jak je to s jeho výdrží a s výměnou? V kolika km? -
"-- skrytý --" 11.07.02 17:38
« Re: spotreba oleje
Ta Zafira ma jiste 2.0 DTI (GM), stejne jako moje Astra. Nic jineho v nafte se do Zafiry nedava. Opel jinak nabizi jeste 1.7 DTI (Isuzu) do Astry, Comba a Corsy, 2.2 DTI (GM) do Vectry a Omegy a 2.5TD (BMW) do Omegy. Zadny diesel 1.9 u Opelu neexistuje.
Ja mam ten 2.0 DTI a v prirucce je psana spotreba oleje 0,07lt/100km, coz je tedy rovno 0,7lt/1000km. No a mne to zere asi 0,3lt/1000km. Lehce si spocitate, kolik jsem tam uz za 65.000km nalil oleje a vezte, ze takovy vypocet pasuje. Dost hruza, ale jak by se to dalo reklamovat? Tim udajem v prirucce jsou pacholci z GM posichrovany. A tenhle 2.0 DTI zere asi vsem, co ho maj, neni to vada par kusu, staci se zacist treba do nemeckyho diskusniho fora na webu www.opelclub.de a dat si vyhledat "DTI Ölverbrauch" ...
Priste bych urcite od Opelu koupil jedine benzinak. Nebo se treba GM placne pres kapsu a bude montovat TDI od VW nebo HDI od PSA ...