Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« vrzání a skřípání posilovače
Na astře G 2001 se mi zdá, že je nějak moc slyšet posilovač řízení. Zejména když jedu bez zapnutého rádia, tak (ne vždy, hlavně u zahřátého auta) slyším jak honí motorek hydrauliku pro posilovač. A někdy je to dost hlasité. Jinde jsem se s tím nesetkal. Ale protože jezdím hlavně s rádiem a nahlas, celkem mne to vystrašilo. Je to takové jako vrzání, trochu skřípání, ale neřekl bych že to zní nějak hrubě. Nesetkali jste se stím někdy někdo? Nechci se plašit, ale dokud je kára v záruce... -
« Re: rozvodový řetěz
Mi taky doporučili výměnu rozvodů, a kdyz jsem se ptal znamých co měli Astry jako nové tak jim měnili taky, já to nechal vyměnit vše co doporučili(značkový Opel servis)protože jsem Astru koupil jetou. Celkem to stálo cca 8000Kč,( je to někde dříve v příspěvcích). -
« Re: rozvodový řetěz
campgnolo ma pravdu. Rozvodak nesmis brat na lehkou vahu.Radeji o par tisic km vymena driv nez pozdeji nekde uprostred nejake ceste.To auto pak jen odstavit a cekat na odtahovku, ktera je pekne mastna.A pocitej s cenou minimalne nad 10 tis. podle rozsahu skod. Me se to stalo a mel jsem v * vsech 16 ventilu.Sehnal jsem si levneji dily a jeden mistni automechanik mi to dal dohromady.Cela oprava me stala 18 tis. a to jsem to mel velice levne. U opelu by to stalo tak 40tis minimalne.Mmozna se mylim. -
« Vymena chladici kapaliny
Ahoj, nevim jestli Vas muj dotaz nepobavi, ale jelikoz nejsem zadny odbornik, chtel bych se zeptat jak nejlepe u Astry F 1.8i vymenit chladici kapalinu. V knize "Opel Astra" od Kopp pisou ze se ma odmontovat spodni hadice co vede do chladice a nechat kapalinu vytect. Pokud se jedna o ty dve tluste gumove hadice, tak ta spodni se mi zda stale dost vysoko (asi ve tretine chladice od horniho okraje). Jinou vhodnou hadici jsem nenasel. Diky za rady. -
« Re: problémy s astrou 1,6 16V
Nevim, jak moc jsem klidny ridic, ale motor 1.6 16V mi vyhovuje. At co do zrychleni, tak i max. rychlost. Pravdou je, ze jsem si musel zvyknout na to, ze do nejakych 3000 otacek to moc nejelo (kdezto me predchozi auto "bralo" jiz od spodnich otacek), ale dalsich 3000 otacek uz prinasi urcite uspokojive zrychleni pro bezpecne predjizdeni atd.
V zime jsme jeli ve ctyrech dospelychlidech na hory a take jsem si nemohl stezovat. Takovy dobry sluha, rekl bych.
Nebo jinak. Oproti firemnim Felicim 1.3 46 kW je to dost o necem jinem. ;o)
Hezky den vsem!
-
« problémy s astrou 1,6 16V
Chtěl bych se zeptat,jestli spoždování reakce na sešlápnutí plyn.pedálu je normální?! Taky jsem překvapen spotřebou oleje u tohoto motoru.Mohl by mi někdo napsat kolik je tato spotřeba? Patřím spíše mezi klidnější řidiče a vážně uvažuji o koupi astry combi 1,6 16V.Myslíte,že je tento motor dostačující pro provedení kombi? Díky za odpověd. -
« Re: Spotřeba 1.4 16V
To celkem odpovídá prospektům, kde 1,4 16V má hodnoty 7,2 l/100 km v "kombinaci".(Tedy o 0,1 lt vyšší než 1,6 16V a "mimo město" dokonce o 0,2 lt). Myslím si, že 1,6 16V v praxi úspornější není a logicky, větší motor by měl mít taky i větší spotřebu. U 1,8 16V uvádějí v "kombinaci" už 7,8 l/100 km. Ve výkonech je sice rozdíl mezi 1,4 16V a 1,6 16V jen 10k, mezi 1,6 16V a 1,8 16V ale už 25k. -
« Re: SPOTREBA
To: Adam Adamski. Uplně s tebou souhlasim, ze hodne zalezi na stylu jizdy a kde zrovna jedes. Ja taky pokud jedu jenom ve meste mam spotrebu kolem 7 litrum. Nepatrim mezi ty, kteri jedou mestem 90 a jezdi z jednoho pruhu do druheho a klickuji mezi autama a jedou styl brzda plyn. Pritom pri dnesnim hustem provozu ziskaji jen par minut, nekdy ani to ne a tak jak pises, pak je dira v nadrzi. Uz jsem si toho nekolikrat vsiml, ze i kdyz nejaky ridic jel rychle a snazil se predjizdet jedno auto po druhem dojel jsem ho nejakeho kamionu, ktery nemuze predjet. -
« Re: SPOTREBA
Suhlasim s RaK, ze ta Tvoja spotreba je velmi nizka, ale podla Tvojho popisu sposobu jazdy si viem predstavit, ze to moze byt skutocnost. Ta cesta do Talianska je velmi vyhovujuca na nizku spotrebu, lebo si isiel plynule, nie rychlo a hlavne MIMO mesta. Zatazenie v tomto pripade nie je az take rozhodujuce.
Ja jazdim na 80% v meste a s motorom 1.6 16V mam dlhodobu priemernu spotrebu 7,2. Jazda v meste (nie nejak dynamicka) a jazda po dialnici (do 160km/h), v obidvoch pripadoch v kombinacii s klimou, bezpodmienecne sposobi spotrebu nad 8, niekedy nad 9 litrov. Plynula jazda mimo mesta a mimo dialnice v rozumnych rychlostnych hraniciach je na spotrebu idealna a vysledkom je nieco okolo 6 l/100km.
Samozrejme VZDY zalezi na tom aku mas "tazku" nohu, ci dokazes predvidat ked ubrat a kedy nie, ci nebrzdis vela (kazde stlacenie brzdoveho pedala premiena Tvoje peniaze, ktore si zaplatil za benzin, na teplo, ktorym Tvoje brzdy vykuruju okolie) atd.
Moja skusenost vsak je, ze pri jazde v meste alebo velkou rychlostou si jednoducho nepomozes a urobis v nadrzi dieru. -
« Re: SPOTREBA
No máš pravdu, že jsou nízké, ale je to tak. I palubní počítač mi to tak ukazuje a když si to spočítáš, taky ti to vyjde. Takže dvojím měření spotřeby. Jel jsem celou cestu tak do 130, jen zpátky jsem jel, když byla trochu volnější dálnice do 140. Ale místy jsem jel v italii i 100-110, protože se rychleji jet ani nedalo a 75% cesty s klimou. Jezdím s aktuální spotřebou na PP, aby byla co nejmenší, ale auto stále drželo stejnou rychlost. Stačí trochu přitlačit na plyn a auto má hned o půl litru vetší spotřebu, ale na rychlosti to vůbec nepoznáš. Musíš sundat cihlu z plynu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!