Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Odpoveď na otázky
Mám Astru G 1,8 16V r.v. 2000 - pri poslednej návšteve servisu Opel mi bolo odporučené vymeniť rozvodový remeň a kladky už po 40 000 km (podľa novej inštrukcie z výrobného podniku). V servisnej knižke je predpísaná výmena po 50 000 km. Je to neskutočne malá výdrž v porovnaní s inými značkami. Nuž ale Opel - :-)
Čo sa týka toho "křupaní" som presvedčený, ktorá hraničí s istotou (ak v prednej časti pri prejazde napr. retarderu sa ozve "žuchnutie" a prejavuje sa to najmä v zime), že treba vymeniť gumenné púzdra na stabilizátori - vlastná skúsenosť po 25 000km - mne to odstránili až po 3. návšteve servisu, dovtedy len všeličo premazávali - skušobnú jazdu sa im robiť nechcelo . Po ich výmene (cca 1500,- Sk) je už pokoj.
Čo ma voze ale najviac hneva je konštrukcia upevnenie zásteriek za kolami - stále ich strácam. Ak 1 chýba treba kúpiť sadu dvoch cca 600,- Sk a tak mám napr. už. 3 ks ľavých predných a 3 ks ľavých zadných. Priemerný slov. resp. cz. konštrukter by také niečo blbé nedokázal navrhnúť. Sú tvrdé, špatne tvarované (zadné majú vačok na ukladanie blata) a upevnené len sponkami resp.1 kolíkom. Pri častom parkovaní na chodníku nie je problém o ne prísť. -
« Bez nadpisu
Predepsana vymena je tusim na 120000km ale doporucena je po kazdych 60000km. Udajne tak dluho a specielne u 1.6 16V a 1.4 16V remen nevydrzel.
Radio, nevim - zeptal bych se v nejakem velkem a frekventovanem Opel servisu. Nekteri vyrobci kazdopadne pro ovladani na volantu a komunikaci s displejem konvertor delaji. Detaily neznam.
Krupani nejspis neco na naprave!!!!???? poloosa - homokynetak, tlumic, ulozeni ramen, stabilizator, axialni lozisko. rizeni, tahla rizeni, cepy- vyber si >:D To chce servis a zvednout auto.... ale pokud pisez ze krupe, sel bych po te polose, zvlaste dela-li to v rejdu... -
« otázky...
zajímalo by mne: - v kolika km by se měl měnit rozvodový řemen (a vše co s tím souvisí) v Astře G 1.6 16V - a na kolik to vyjde?
dále: jde u Astry G s multifunkčním volantem a palub. počítačem dát nějaký CD/MP3 rádio přehrávač tak, aby fungoval multifunkční volant a na displeji palub. poč. se zobrazovaly skladby CD/MP3/rádia?
při přejíždění nerovností/větších zvlnění se ozývá z auta (Astra G) nejspíš zepředu takové křupání - co to znamená? -
"-- skrytý --" 15.12.04 15:36
« Re: Re: Re: Re:
Protože ten diskusní systém provádí primitivní detekci tzv. neslušných slov a slovo P-I-Č-K-A najde, i když je před ním Š. ;o))) Asi byl napsán pro mateřské školy, nebo nějakým katolickým knězem, protože podle mě je P-I-Č-K-A je spíš sympatická zdrobnělina, než sprosté slovo. :D -
"-- skrytý --" 14.12.04 17:44
« Re: Re:
Podporuji názor Mitsiho. PP spolehlivě ošálí ty, kterým chci ukázat, jakou mám malou spotřebu. U pumpy je to už jiné. Viz můj případ, kdy jsem měl podle PP už nádrž suchou, ale auto jelo spolehlivě ještě dalších 40 km k čerpačce, přitom spotřeba byla vyšší, než ukazoval PP. S klimou je to obdobné. Jásal jsem nad automatickou, ale už rok jsou manuelně nastaveny otáčky ventilátoru, stejně tak směr foukání, jenom teplotu měním. Proč? Když je mi zima, tak to fouká všude jinam, jenom né na mě. Naopak v létě fičí ledový vzduch přímo na kebuli. Pak nezbývá, než to ručně přestavit. Možná je to tím, že jsem zatím měl vždy manuální klimu, jiní mohou mít lepší zkušenosti.
Asi před 10 lety jsem si nechal dodělat man. klimu. Stálo to tehdy asi 40000,- a už bych to neudělal. Třeba jen proto, že samořezné šrouby na přístrojovce už nikdy plasty pořádně nepřidržely. A za 3 roky jsem auto prodal, takže mě to stálo přes 1000,- na měsíc.
Peníze bych raději dal do střešního okna, špičkových kol a gum. Nebo ještě lépe na dobrou dovolenou. -
« Bez nadpisu
No pekny napadady, to je presne to cemu se rika, koupim levne auto a draze dodelam. >:D
Tak k veci, co se tyka klimy: jde to - musis mit komplet novy modul topeni, protoze tvuj stavajici nema servomotory, dal potrebujes, novy ovladaci panel topeni, a svazky kabelu na novou klimu. Cena toho topeni se servomotorkama a ovladacim panelem vcetne kabelu muze stat na vrakaci kolem 6-8 t is. Nikdo ti nezaruci ze je vporadku, ze tesni a ze nepochazi z bouracky a neco je praskly a ze vsechny motorky jsou O.K.
Svazek elektriky se meni komplet s pojistkovou skrinkou. Takze musis sundat komplet celou pristrojovku, predelat topeni, vypustit vodu a chladici medium ze stavajici klimy. To vleze do penez. Jenom vyvakuaovani a naplneni klimy znovu pocitej tak 2000, pokud se to podari napoprve. O narocnosti natazeni novych kabelu elektriky nemluve. To bys musel mit hodne dobryho kamarada elektrikare. Nikdo z nich totiz takovou pakarnu delat nechce. Pokud ano tak velikej kamos ti to udela tak za 3000 Kc.
Palubacek - je potreba doplnit spoustu senzoru, otazka je jestli je to cele predkabelovane. Dal potrebujes novou packu steracu - s ovladanim, a novy displej pristrojovky. A musis zajet do Oplu na preprogramovani Techem.
Zaver, oboji bych nechal byt, klimu mas a o to jde, jestli je automaticka nebo manualni je celkem uz nepodstatne. Jesli natukas na displeji nejakou teplotu, nebo si ji nastavis otocnym knoflikem modra/cervena uz taky neni az takovy problem. PC je dobra vec - ale dodelavat ji je celkem desna fuska.
No a jak jsi zminoval nejakou firmu co dodela klimu - to nemam zdani ci nabizi jen dodelani automatiky, rozhodne se nedoplatis. Vem si ze dodelani cele klimy u takovych firem stoji cca 44000manualni az 70000za automatickou. Tu tvou predelavku na automat bych tipnul alespon na 30000tis.
Ale treba se jen seredne pletu, treba. Tak hodne zdaru. -
« montáž palubního počítače
Zajímalo by mne: jde do Astry G 1.6 16V domontovat palubní počítač (když má jen venkovní teploměr), jde předělat mechanickou klimatizaci na automatickou? (Když tak obojí za kolik, když se použijí třeba i použité díly - autovrakoviště, nebo druhovýroba?) -
« Bez nadpisu
To je ta globalizace: Ve vectre mam na manualni prevodovce U.S. Pat. a je vyrobena v U.K. (petidverove modely a caravany se delaly tam. Fronteru co mam je vlastne ISUZU, Motor Isuzu - made in Japan ale motorarna ISUZU je i v POLSKU, spusta dilu v motoru nese Made in USA. Montovane je to cele v U.K. a je to GERMANY CAR. Dneska je to tezky. -
« Bez nadpisu
campagnolo: Locat, Overdrive aj. (pokud není správně napsáno, omlouvám se - vládnu lépe něm. jazykem) vylepšení původních dvou a třírychlostních automatů přineslo své ovoce. Dnes je asi nejlepší volbou převodovka plně řízená elektronikou s možností sekv. řazení. PS: Hle, jak byl oprášen starý dobrý variátor. Pouze místo řemenu spec. čl. řetěz a elektronika k tomu. A už to spolupracuje i s "litry" motory. Ale to sem nepatří - aut. přev. řeší jíné fórum. PS2: Opel prý kupuje aut. převodovky GM přímo v US. Motor mám BMW, převodovku ze zámoří, kastle je (snad) Opel - to je hybrid, co? -
« Bez nadpisu
Jasne, souhlasim, kazdy ma to sve. A cim vic plechu kolem sebe v dnesni dobe, tim lip. Proti automatu nelze dnes jiz nic namitat. Doba pomalych trirychlostnich automatu je jiz v nenavratnu. Omegu jsem mel MV6 caravan a nalital jsem v ni 245000km. To byl kocar. -
« Bez nadpisu
campagnolo: Asi stejně, jako jsou v Evropě "jiná" auta Made in USA, tak jsou v USA jiná auta Made in Europe. Stejně tak, jak je odlišný design, jsou odlišné i jízdní vlastnosti (měl jsem tu čest už něco řídit). Vidlicový osmiválec, automat a nehorázné "plýtvání" prostorem je ale něco, co mne fascinuje. Ó jaký je to rozdíl proti např. Daewoo Matiz. To je vhodné snad pro děti na hraní, ne? A záliba ve velkých autech byla asi příčinou, že mám nyní Omegu. Snesl bych ale i větší popelnici. A samozřejmě, že ji mám s aut. převodovkou, neb manuál už mi nesmí do domu. Barevnou televizi také nevyměním za černobílou, že?