Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: Servis na Opela v Brně
Nejsem sice z Brna, ale když jsem kupoval svého Oplíka od kupce z Kyjova tak mi trvdil že maj dobrej servis i ceny u Nešpora v Hodoníně.Ale stoprocentně to potvrdit nemohu.Kolik tam u vás v Brně máte za hodinu práce u nás v Ostravě maj na Astru 500,-kč/hod. -
« Re: 2.0 DTI 74kW
pokud je to u dieselu stejné jak u benzínu, tak odvětrání klikové skříně končilo ve vzduchovém filtru. A přes sání se olej asi tlačí do spalovacího prostoru... K tomu turbu - brácha má astru F s 1.7 DTL (já vím, je to stará krákora), ale s turbem (má najeto cca 150 tis.) nikdy nebyl žádný problém. Chce to jen kvalitní olej (pokud možno 5W40), aby bylo turbo dostatečně namazáno, než se zastaví po vypnutí motoru, kdy už jej nemaže olej z čerpadla. -
"-- skrytý --" 21.03.03 11:30
« Re: 2.0 DTI 74kW
Ale když jste se k tomu žraní oleje vrátili i vy ostatní, tak ještě něco k tomu + pár možná užtečných odkazů pro ty co jsou deutschsprachige. Pro pročtení stovek příspěvků na německých webech (www.opel-problemforum.de, www.opelclub.de, opelforum.de, www.langzeittest.de - to je super web!) nejsem o moc moudřejší než dřív. Prakticky nikdo to neví, včetně asi dvou přispívajících konstruktérů z Adam Opel AG. Nejvíce se shodli na názoru, že je to kvůli špatnému filtrování oleje z par odsávaných z prostoru klikového hřídele a jeho následném spalování, jenže já jsem co se týče konstrukce motorů laik, takže přesně nerozumím kudy mají ty olejové páry procházet. Dalším výsledkem diskusí je, že to postihuje asi polovinu všech kusů, je to tedy konstrukční problém, nikoliv nahodilý problém několika kusů. Běžná u této postižené poloviny je spotřeba 0,25-0,5 litru oleje na 1000 km. Na druhou stranu na žádné z uvedených diskusí jsem nenašel příspěvek oznamující nějakou jinou motorovou závadu kromě těch způsobených nedostatkem oleje (snad ještě těžké řazení jedničky za jízdy), takže to vypadá, že když člověk zkousne výdaje na olej a kontroluje ho, je to spolehlivý držák. Nelituju výdaje za palubní počítač, který hladinu oleje hlídá, protože mnoho lidí s auty bez palubních počítačů nezvyklých na tuto vlastnost motoru je zadřelo. Jistou výhodou motoru se jeví rozvodový řetěz, čímž do velké míry odpadá klasická bolest jiných dieselů - kvalita ozubeného řemenu a možné setkání válců s ventily.
Já jsem měl zpočátku (prvních asi 50.000 km) spotřebu 0,33 litru oleje na 1000 km a teď se mi to snížilo na asi 0,25. Mám najeto právě 96.000 km. Dlouhodobou spotřebu nafty mám 6,2-6,4. Dosud jsem neměl kromě tohoto jediný problém s žádnou součástí pohonu auta a ptal jsem se, zdali nezaznamenal něco jiný ze čtenářů tohoto fóra.
Kolik třeba u tohoto DTI běžně vydrží turbo? -
"-- skrytý --" 20.03.03 21:54
« Re: 2.0 DTI 74kW
vcera som akurat sedel u dealera kde kupujem auta a maju tam zafiru predvadzacku najazdene nejakych 20 tisic km a nezere to olej. nemaju ma preco klamat, par rokov tam uz chodim a mame uz vztah na inej urovni. dufam, ze to nemci vychytali a nie ze je to jeden stasny kus. teraz im pridu nejake astry 2.0dti uvidime co budu hovorit po 20t km. -
« Re: Zadny spojler
Jestli chces kridlo neni problem.Sezenu ti na Astru G kolem 2000,- profi s atastem 8 SD popripade kdyby jsi mel zajem o tuning delam profi tuning na vse i individual, nazev je FATAL-TUNING www.jsou ve vystavbe. ale nic neni problem.osobni E- mail je piper@centrum.cz mam velko i maloobchod.A dale mam spolupraci s Mantzel a Lexmaul-tuning apod.vozim to primo z De.
Tak mam velmi dobre ceny!! tel:776/778013 a muj obchodní zastupce v Nemecku ma cislo +491716114858