Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
"-- skrytý --" 19.06.03 17:28
« Rekapitulace po 100.000 km
Vlados: Stejne uzke rafky (6") pro Tebou uvedene rozmery jsou predepsany i pro focuse (mam take kombika). Respektoval jsi TP nebo jsi presel na 7" rafky. Chystam se prejit z puvodnich 14" plechacu na 15" litaky a az na vzacne vyjimky (a drahe originalni disky od Forda] temer nikdo tak uzke 15" rafky nenabizi. Pokud jsi jezdil na tech uzsich, projevovalo se to na jizdnich vlastostech? -
"-- skrytý --" 19.06.03 16:52
« Rekapitulace po 100.000 km
Moje Astra Caravan 2.0 DTI (4x abg, ABS, klima, 4x kotouč. brzdy, PP) má něco přes 2 roky a na tacháči přes 100.000 km. Sluší se udělat malé subjektivní resumé s maximální možnou mírou objektivity. ;o) Kromě mojí Astry jsem dosud více než 100 km řídil pouze Š120, Feldu, Astru 1.6 16V, Corsu 1.2 16V, Octavii SLX TDI, Octavii GLX 1.6 a Wartburg 353W (;o)), pro srovnání tedy občas použíji Octavii.
Statistika: (*) letní spotřeba nafty (na Michelin XH1 195/60 H) - 6.2, (*) zimní spotřeba nafty (na Goodyear UG5 195/60 H) - 6.5, olej: zpočátku 3 a teď přibližně 2 litry na 10 tkm
Výměny:
(*) silentblok převodovky (30 tkm, v záruce, subj nedělalo nic, našli při prohlídce), (*) přední destičky + kotouče (~50 tkm, zkroucené po zadupnutí ze 140 na 0 před nehodou na dálnici), (*) zadní destičky (~70 tkm, hvízdaly a hřály zadní kola, byly sjeté na 1 mm), (*) kompresor klimatizace (~50tkm, odešla jeho spojka, výměna v záruce), (*) náplň klimatizace (~90tkm, netěsný okruh), (*) 2x čidlo pravého airbagu v pravých dveřích (záruka, vždy po cca 10 měsících), (*) 2x žárovky do potkávaček (svítím stále) + mot. olej, filtry, pneu
Slabé stránky Astry: (*) čidlo pravého bočního airbagu - 2x hlásilo závadu a bylo vyměněno, navíc v diskusi pod nedávným článkem o Astře na auto.idnes.cz někdo oznamoval opakovaný problém se stejným čidlem, (*) klima - už 2 problémy, (*) částečně motor - ve srovnání s VW TDI má vyšší spotřebu nafty i oleje, déle žhaví (při 0 st C asi 3 sec, při -25 st C asi 10 sec), nicméně za 100.000 km na něm ani elektrice kolem něj nebyla jediná závada, (*) povolené rozměry ráfků - 6Jx15 na 195ky je úzkej opruz, 6Jx16 na 205ky tuplovanej opruz, (*) neregulovatelný cyklovač stěračů (rychlost stírání závisí na rychlosti jízdy, ale řidič ji nezmění)
Silné stránky Astry: (*) u Caravanu určitě kufr (rovná ložná plocha, žádná hrana jako u Oct.), (*) brzdy a ABS - navzdory všem recenzím jsou oproti Oct. přesnější, rovnoměrně působící v celé dráze pohybu pedálu a s lepší zpětnou vazbou, a navíc jsou stejně silné, (*) přesné řazení, (*) pevnost karoserie - po srážce s Felicií Astra v poho - pouze výměna LP blatníku + ŘJ motoru, jež je za ním, zatímco 1 rok stará Felda hnutá kastle (3 dveře se nárazem otevřely a nešly zavřít -> rovnací stolice), dosud nic neklepe, nevrže, neskřípe, (*) zabezpečení - ani po rozbití oken neotevřete žádné dveře, rádio bez displeje (ten je v kapličce), (*) nulový zájem zlodějů (musím zaklepat), (*) zvuk - ve srovnání s Oct (8x repro, slušné basy, nechraptí a nešustí)
Závěr: dnes jsem se svým výběrem spokojen. Před dvěma lety jsem při výběru váhal mezi Astrou Caravan a Octavií Combi, ale teď vím, že z evropských aut by v této kategorii žádné nebylo lepší volbou. Nicméně kdybych se mohl vrátit v čase a věděl, co vím teď, přidal bych sto litrů a koupil Zafiru. -
« Re: otacky Astra 1.6 16v model G
Díky všem za reakci!
Ale: Proč se tento "problém" objevuje jen v horkých letních dnech? V zimě přece musí el. sytič také přidávat benzín, respektive obohacovat směs. A navíc s obohacenou směsí by to mělo jet jako drak, leč v mém případě motor reaguje na sešlápnutí plynového pedálu s prodlením, celkem neochotně, a hrozně necitlivě (při jemném sešlápnutí se auto jakoby "zahltí" divže nechcípne a pak vyrazí jako splašený kůň). Nicméně stačí opravdu 3 - 5 minut (ideálně za jízdy) a je po problému.
Zimu neřeším, auto se chová naprosto korektně.
Tudíž, buď přeháním chování auta nebo cosi nefunguje správně - v každém případě uvítám komentář či radu.
Přeji krásný den! E. -
« Re: otacky Astra 1.6 16v model G
zdravím Všechny, buďte naprosto v klidu mám 14 16V G a je to to samý v servisu mi řekli že to je ellektronicky řízenej sytič. od tý doby to neřeším mám najeto něco kolem 80tkm a jedíný co to auto potřebuje je benzín.Takže vše je OK!!! -
« Re: otacky Astra 1.6 16v model G
Tedy ja nevim, ale vetsina aut, co jsem mel, videl, jezdil s nimi,
tak meli elektronicky "sytic", ktery jim po nastartovani pridaval
benzin, aby se motor nedusil a nechcipal, kdyz je jeste studeny. Samozrejme
ze neznam vase auta, jestli je to ono...
Osobne bych u sveho auta (Astra to neni) tu dobu, kdy to jede
na 1500-2000, jeste prodlouzil. Zda se mi, ze to padne na
normalni volnobezne otacky (800) moc brzy. -
« Re: otacky Astra 1.6 16v model G
Ahoj všem!
Zaznamenal jsem něco obdobného na naprosto stejném voze (kombi, 99). (Taky bazar, taky díra do rodinného rozpočtu ;o)
U mě je to ryze letní záležitost - obzvláště v horkých dnech. Po natočení vyletí otáčky ke dvěma tisícům, po chvilce klesnou, ale pořád je to okolo 1500.
Kdybych vyčkal - cca 3 - 5 minut, tak se to srovná na standardních 700 - 900. Když vyjedu, tak na rozjezd nemusím použít plyn. Nicméně při pokusu přeřadit, tj. po vyšlápnutí spojky otáčky vyletí třeba z 1000 na 1500 - což mě vadí. Chvíli mi příjde i reakce na sešlápnutí plynu dost neochotná - se zpožděním atd.
Ale když se vyjede, tak po pár desítkách metrů si to sedne a je to O.K.
Nevím čím to může být - stává se mi to jen při ranním rozjezdu a maximálně odpoledne, bylo-li extrémní horko. Zima je O.K.
Zdravím a přeji pohodové ježdění! E. -
« otacky Astra 1.6 16v model G
Pri nastartovani mam take otacky asi tak na 5 vterin ve 2000 a pak asi 30 vterin v 1500 otackach, pak je to ok, pri volnobehu kolisaji velmi mirne otacky, neni to tak hrozne, ale trosicku mne to znervoznuje, nemate nekdo zkusenosti? Vydal jsem se ze vsech penez, jako koupe ojetiny, a do znackoveho servisu se mne moc nechce. -
« Re: Palubní počítač - hladina oleje
Tak už vím, co s tím bylo. Povolená olejová vana!!! Po 50 tis. kilometrech!!! Opel to s kvalitou opravdu poslední dobou nepřehání... Je to už druhá závada, kterou považuji za závažnou. První byla povolený volant. Mechanik v Opel servisu (Adopcar Ostrava) mi řekl, že se to u Aster stává poměrně často! Je to už můj čtvrtý Opel, ale jestli to tak bude pokračovat, tak asi poslední...