Opel Astra 1.6 16V a jiné

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL

  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.03  21:15

    « Re: Rekapitulace po 100.000 km

    2 Viados: Já jsem reagoval ve fóru Peugeot 307, takže už to tady nebudu opakovat znovu, prosím mrkni se tam!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.06.03  18:03

    « Rekapitulace po 100.000 km

    Viados: Omlouvam se za zkomoleni Tveho nicku a dalsi preklepy. Blbe na to vidim a neco jde taky na vrub klavesnice.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.06.03  17:28

    « Rekapitulace po 100.000 km

    Vlados: Stejne uzke rafky (6") pro Tebou uvedene rozmery jsou predepsany i pro focuse (mam take kombika). Respektoval jsi TP nebo jsi presel na 7" rafky. Chystam se prejit z puvodnich 14" plechacu na 15" litaky a az na vzacne vyjimky (a drahe originalni disky od Forda] temer nikdo tak uzke 15" rafky nenabizi. Pokud jsi jezdil na tech uzsich, projevovalo se to na jizdnich vlastostech?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.06.03  16:52

    « Rekapitulace po 100.000 km

    Moje Astra Caravan 2.0 DTI (4x abg, ABS, klima, 4x kotouč. brzdy, PP) má něco přes 2 roky a na tacháči přes 100.000 km. Sluší se udělat malé subjektivní resumé s maximální možnou mírou objektivity. ;o) Kromě mojí Astry jsem dosud více než 100 km řídil pouze Š120, Feldu, Astru 1.6 16V, Corsu 1.2 16V, Octavii SLX TDI, Octavii GLX 1.6 a Wartburg 353W (;o)), pro srovnání tedy občas použíji Octavii.


    Statistika: (*) letní spotřeba nafty (na Michelin XH1 195/60 H) - 6.2, (*) zimní spotřeba nafty (na Goodyear UG5 195/60 H) - 6.5, olej: zpočátku 3 a teď přibližně 2 litry na 10 tkm


    Výměny:
    (*) silentblok převodovky (30 tkm, v záruce, subj nedělalo nic, našli při prohlídce), (*) přední destičky + kotouče (~50 tkm, zkroucené po zadupnutí ze 140 na 0 před nehodou na dálnici), (*) zadní destičky (~70 tkm, hvízdaly a hřály zadní kola, byly sjeté na 1 mm), (*) kompresor klimatizace (~50tkm, odešla jeho spojka, výměna v záruce), (*) náplň klimatizace (~90tkm, netěsný okruh), (*) 2x čidlo pravého airbagu v pravých dveřích (záruka, vždy po cca 10 měsících), (*) 2x žárovky do potkávaček (svítím stále) + mot. olej, filtry, pneu


    Slabé stránky Astry: (*) čidlo pravého bočního airbagu - 2x hlásilo závadu a bylo vyměněno, navíc v diskusi pod nedávným článkem o Astře na auto.idnes.cz někdo oznamoval opakovaný problém se stejným čidlem, (*) klima - už 2 problémy, (*) částečně motor - ve srovnání s VW TDI má vyšší spotřebu nafty i oleje, déle žhaví (při 0 st C asi 3 sec, při -25 st C asi 10 sec), nicméně za 100.000 km na něm ani elektrice kolem něj nebyla jediná závada, (*) povolené rozměry ráfků - 6Jx15 na 195ky je úzkej opruz, 6Jx16 na 205ky tuplovanej opruz, (*) neregulovatelný cyklovač stěračů (rychlost stírání závisí na rychlosti jízdy, ale řidič ji nezmění)


    Silné stránky Astry: (*) u Caravanu určitě kufr (rovná ložná plocha, žádná hrana jako u Oct.), (*) brzdy a ABS - navzdory všem recenzím jsou oproti Oct. přesnější, rovnoměrně působící v celé dráze pohybu pedálu a s lepší zpětnou vazbou, a navíc jsou stejně silné, (*) přesné řazení, (*) pevnost karoserie - po srážce s Felicií Astra v poho - pouze výměna LP blatníku + ŘJ motoru, jež je za ním, zatímco 1 rok stará Felda hnutá kastle (3 dveře se nárazem otevřely a nešly zavřít -> rovnací stolice), dosud nic neklepe, nevrže, neskřípe, (*) zabezpečení - ani po rozbití oken neotevřete žádné dveře, rádio bez displeje (ten je v kapličce), (*) nulový zájem zlodějů (musím zaklepat), (*) zvuk - ve srovnání s Oct (8x repro, slušné basy, nechraptí a nešustí)


    Závěr: dnes jsem se svým výběrem spokojen. Před dvěma lety jsem při výběru váhal mezi Astrou Caravan a Octavií Combi, ale teď vím, že z evropských aut by v této kategorii žádné nebylo lepší volbou. Nicméně kdybych se mohl vrátit v čase a věděl, co vím teď, přidal bych sto litrů a koupil Zafiru.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.03  16:26

    « Re: otacky Astra 1.6 16v model G

    Díky všem za reakci!

    Ale: Proč se tento "problém" objevuje jen v horkých letních dnech? V zimě přece musí el. sytič také přidávat benzín, respektive obohacovat směs. A navíc s obohacenou směsí by to mělo jet jako drak, leč v mém případě motor reaguje na sešlápnutí plynového pedálu s prodlením, celkem neochotně, a hrozně necitlivě (při jemném sešlápnutí se auto jakoby "zahltí" divže nechcípne a pak vyrazí jako splašený kůň).
    Nicméně stačí opravdu 3 - 5 minut (ideálně za jízdy) a je po problému.

    Zimu neřeším, auto se chová naprosto korektně.

    Tudíž, buď přeháním chování auta nebo cosi nefunguje správně - v každém případě uvítám komentář či radu.

    Přeji krásný den! E.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.03  13:59

    « Re: otacky Astra 1.6 16v model G

    Totéž co Yarreg, navíc mi ještě otáčky kolísají mezi 2500 - 1000 a zpátky... Hlavně v teplém počasí, když je auto studené a mám zapnutou klimu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.03  00:00

    « Re: otacky Astra 1.6 16v model G

    zdravím Všechny, buďte naprosto v klidu mám 14 16V G a je to to samý v servisu mi řekli že to je ellektronicky řízenej sytič. od tý doby to neřeším mám najeto něco kolem 80tkm a jedíný co to auto potřebuje je benzín.Takže vše je OK!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.03  12:52

    « Re: otacky Astra 1.6 16v model G

    Tedy ja nevim, ale vetsina aut, co jsem mel, videl, jezdil s nimi,
    tak meli elektronicky "sytic", ktery jim po nastartovani pridaval
    benzin, aby se motor nedusil a nechcipal, kdyz je jeste studeny. Samozrejme
    ze neznam vase auta, jestli je to ono...

    Osobne bych u sveho auta (Astra to neni) tu dobu, kdy to jede
    na 1500-2000, jeste prodlouzil. Zda se mi, ze to padne na
    normalni volnobezne otacky (800) moc brzy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.03  12:08

    « Re: otacky Astra 1.6 16v model G

    Ahoj všem!

    Zaznamenal jsem něco obdobného na naprosto stejném voze (kombi, 99). (Taky bazar, taky díra do rodinného rozpočtu ;o)

    U mě je to ryze letní záležitost - obzvláště v horkých dnech. Po natočení vyletí otáčky ke dvěma tisícům, po chvilce klesnou, ale pořád je to okolo 1500.

    Kdybych vyčkal - cca 3 - 5 minut, tak se to srovná na standardních 700 - 900. Když vyjedu, tak na rozjezd nemusím použít plyn. Nicméně při pokusu přeřadit, tj. po vyšlápnutí spojky otáčky vyletí třeba z 1000 na 1500 - což mě vadí. Chvíli mi příjde i reakce na sešlápnutí plynu dost neochotná - se zpožděním atd.

    Ale když se vyjede, tak po pár desítkách metrů si to sedne a je to O.K.

    Nevím čím to může být - stává se mi to jen při ranním rozjezdu a maximálně odpoledne, bylo-li extrémní horko. Zima je O.K.

    Zdravím a přeji pohodové ježdění! E.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.06.03  21:36

    « otacky Astra 1.6 16v model G

    Pri nastartovani mam take otacky asi tak na 5 vterin ve 2000 a pak asi 30 vterin v 1500 otackach, pak je to ok, pri volnobehu kolisaji velmi mirne otacky, neni to tak hrozne, ale trosicku mne to znervoznuje, nemate nekdo zkusenosti? Vydal jsem se ze vsech penez, jako koupe ojetiny, a do znackoveho servisu se mne moc nechce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.03  14:54

    « Re: Že by krize Opelu pomalu končila?

    Touran bych srovnával spíše se Zafirou (které "vypadl z oka"), než s Merivou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.06.03  14:52

    « Motor 1.6 16V

    Známý má problém s tímto motorem v Astře (8 roků, 100kkm)- po nastartování začnou otáčky samovolně stoupat až do maxima. Lanko plynu jde volně. Nevíte, v čem by mohl být problém?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.06.03  11:44

    « Re: softwarové ARO

    jen co zmizelo tohle fórum do Archivu, už se ve fóru Vectry objevil dotaz na Astru ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.06.03  21:47

    « Re: softwarové ARO

    jo jo byla za potřebí jinak exitus.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.06.03  17:49

    « softwarové ARO

    čistě resuscitace ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.03  16:34

    « Re: Tlumiče

    Nech si udelat test tlumicu. Me na audi vydrzely
    200000km a byly O.K. a na BMW odesly po 80000km.
    Ja osobne bych dal originalni od Opelu. Pokud jine, tak jedine plynokapalinove, rozhodne ne jenom kapalinove. Jsou levnejsi, ale nic moc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.05.03  10:30

    « Tlumiče

    Mám na tacháči 100 tkm a zdá se mi, že se auto začíná víc houpat. Asi bude pomalu třeba vyměnit tlumiče. Jakým dát přednost? Nechci přitom auto snižovat ap.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.05.03  09:56

    « Odlišné motorizace

    Němci nabízí do Astry 1.7CDTI, jakýsi 1.6 Twinport a také 1.6 CNG (na zemní plyn). Zato nenabízejí 1.4 16V.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.05.03  10:18

    « Re: Palubní počítač - hladina oleje

    Tak už vím, co s tím bylo. Povolená olejová vana!!! Po 50 tis. kilometrech!!! Opel to s kvalitou opravdu poslední dobou nepřehání... Je to už druhá závada, kterou považuji za závažnou. První byla povolený volant. Mechanik v Opel servisu (Adopcar Ostrava) mi řekl, že se to u Aster stává poměrně často! Je to už můj čtvrtý Opel, ale jestli to tak bude pokračovat, tak asi poslední...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.05.03  10:20

    « Re: Palubní počítač - hladina oleje

    No litr po 20 tisících, to bych snad ani nebral jako žravost. Něco jiného je ale litr po 2 nebo 3 tisících ...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…