Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: Napln klimatizace
elanius73: V okruhu klimatizace mas chladivo a olej.
Jestli ti olej neutece nejakou dirou na nejnizsim miste, ci v kompresoru, tak se olej neresi.
No a chladivo ti muze nekudy pomaloucku uchazet.
Pak se normalne doplni. Jestli mas tedy pocit, ze ti to chladi mene,
tak si nech zmerit tlak v okruhu a pripadne doplnit chladivo.
O nic jineho se nestarej :-) -
« Poradíte někdo
Caute všichni astráci, potřeboval bych tochu pomoct, uvažuju o koupi jeté Astry G zřejmě s tímhle motorem. Vím, že koupě auta při záběhu výroby není zrovna šikovná volba - vlastní zkušenost. O Géčku vím že se začla výrábět někdy v polovině 98. Jelikož mám na koupi omezené finance, tak se vlezu (se slušným stavem a výši tachometru) tak někde na konec 99. Stačí to nebo je lepší přišetřit a jít do 2000. V historii tohodle tématu jsem na podobnou debatu nenarazil. Dík za každou pomoc. Radek Jinak gratuluji každému kdo tohle auto má - je to vážně krasavec :-) -
« Re: Rekapitulace po 100.000 km
Zapnutá klima na mé 1.4 16V je velice poznat. auto je do 3000 ot líné jak škoda 105. Než výkon motoru sežraný klimou mi více vadí nedostatek kroutícího momentu, který je i bez klimy v nízkých otáčkách malý.
Ještě k ráfkům - jezdil jsem normální plechy 15", teď mám hliník 7Jx15 a je to perfektní. Auto sedí jako přikované, v zatáčkách je to nebetyčný rozdíl! -
« Re: Rekapitulace po 100.000 km
Díky všem za připomínky a vysvětlení.
Re: otacky Astra 1.6 16v model G
Dělá mi to to samé, co ostatním - v létě, když je hodně teplo, tak jsou po nastartování otáčky nad 1500 a teprve po nějaké krátké době se ustálí na těch 700-800. Byl jsem z toho taky trochu nervózní, ale asi je to normální chování. -
« Re: Rekapitulace po 100.000 km
"Spotřeba" klimatizace je řádově 7-10kW, což je na motor se špičkovým výkonem okolo 60-70kW poměrně dost, zejména u benzínových motorů (proti dieselům mají nižší kroutící moment). V normálním provozu se otáčky motoru zpravidla pohybují někde mezi 1/3-2/3 maximálních a tím pádem je i reálný výkon o dost nižší. Logicky je pak každé předjíždění nebo rozjezd znatelně "těžší", zejména v nižších otáčkách. S 2.2DTi však už zapnutí klimatizace nic neudělá.... -
« Re: Rekapitulace po 100.000 km
Co se klimatizace týká - mám G-čkovou Astru 1.6 (16V), tzn. 16XEL... (nebo jak je to značeno)
Jestliže zapnu klimu, zvýší se otáčky, palubní počítač ukáže zvýšenou aktuální spotřebu a cítím, že se auto chová líněji.
V normálním provoze je to bez problému - jen více vytáčím motor před přeřazením a dynamika zůstává zachována. Jedu-li však na nějaké zoufalé okresce, kde to s předjížděním není slavné - tak někdy, pro sichr, klimu vypnu, předjedu a jakmile mám volnou cestu, zase ji zapnu.
Je to trochu úchylné, ale: 1. za tu chvilku mi teplota v autě až tak nestoupne, 2. mám pocit, že auto živě reaguje a tudíž, bylo-li by to potřeba "ušetřený výkon" motoru mi může pomoci bezpečně dokončit předjíždění.
Nedělám to často - rozhodně to není série vypínání/zapínání klimy. Ale občas to použiju.
Přeji příjemný den! E. -
"-- skrytý --" 24.06.03 08:12
« Re: Rekapitulace po 100.000 km
Ne, já na výkonu auta nepoznám, zda klima jede či nejede. Říká se, že diesel je tvrdší vůči zátěži, tak to třeba souvisí s tím. A tehdy ta porucha se projevila tím, že to jednoduše zasmrdělo a dál nechladilo. Tvrdili mi pak v servisu, že se spálila spojka, což by vcelku odpovídalo symptomům .... -
« Re: Rekapitulace po 100.000 km
to viados: Díky za resumé.
Mám však dotaz. Jak se Ti projevil problém s klimou, resp.kompresorem? Mám G X16XEL s klimou a rozdíl mezi dynamikou auta se zapnutou a vypnutou klimou je setsakramentsky poznat. Např. když to na trojku začnu točit a zapnu přitom klimu, okamžitě se autu přestane chtít jet. Je to normální? Moc se mi to nezdá (mám první auto s klimou, takže nevím, jestli je to vlastnost nebo závada). -
« Re: otacky Astra 1.6 16v model G
To: BoB_: Díky za vysvětlení!
Nejsem v těchto věcech tak zběhlej. Jinak najeto mám 146.000 km. V sobotu jsem se domlouval se servisem na prohlídce při 150.000. (Takže tak koncem léta).
Trochu jsem měl ještě obavu ze správné funkce lambda sondy, ale to by se asi auto chovalo divně stále, ne jen při rozjezdu za horkých dnů.
Přeji příjemné odpoledne! E. -
"-- skrytý --" 20.06.03 12:34
« Re: Rekapitulace po 100.000 km
Právě teď je Astra Caravan Comfort 2.0 DTI za 570 tKč, k tomu klima za 35, celkem 605 tKč. Ta samá Zafira má už klimu v základu a je za 712 tKč. Takže ceníkový rozdíl není 100 ale 107 tisíc. ;o) Je ale fakt, že já měl tehdy klimu "zdarma" v akci a nevím, zda nějak obdobně zvýhodnili i tu Zafiru. ;o) -
"-- skrytý --" 20.06.03 12:24
« Re: Rekapitulace po 100.000 km
Jo, jo, tenkrát (před 1,5 rokem) jsem respektoval TP, takže mám 195ky na 6J ráfcích, orig od Opla, 9 paprskových, asi po 4000 Kc. Řekl bych, že na 7J by to bylo stabilnější při prudkých změnách směru. Na 90% to tak nechám, ale kdyby mi náhoda nahrála nějakou volnou sumičku, šel bych do 205/50 na 7,5J/16. ;o) -
« Re: otacky Astra 1.6 16v model G
elanius: Kolik mas najeto?
V zime je to O.K., protoze je elektronicky sytic
kvuli nizsi teplote dele aktivovan (z venku je motor promrzly, takze cidlo hlasi nizsi teplotu, ale pracovni cast je jiz tepla). V lete je holt
motor na povrchu teplejsi a tak cidlo hlasi
rychleji dosazeni te spravne teploty. A proto se
sytic vypne "drive" (pri nizsi teplote pracovniho prostoru).
A mozna do toho ma co mluvit vlhkost vzduchu,
popripade jina cidla (trebas nektere motory meri teplotu vstupniho vzduchu).
Myslim, ze je to normalni. Popripade si zkontroluj
svicky, kabely, vzduchovy a palivovy filtr.
Dle mého pocitu funguje klima stále stejně - šlo mi jen o to, že jsem někdy/někde slyšel, že se má náplň (stejně jako ostatní náplně) 1 × za dva roky vyměnit.
Tak jsem se staral, abych něco neprošvihl. Díky! E.