Opel Astra 1.6 16V a jiné

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL

  • 00 Reagovat !

    foto

    09.02.05  15:22

    « pískání zadního kola

    stejný problém řešen u předchozí Astry G, opakované výměny třmenů atd, nikam to nevedlo. první serie (98) byly prostě vadné. Nynější vůz - stejný, rok 2001 - opět totéž, ale po kontrole v nezn. servisu, kde rozebrány brzdy na prvočinitele, vše promazáno jakousi kovově vyhlížející tekutinou, potom již bez problémů. Ochotný mechanik vysvětlil, že jak reznou litinové třmeny, nepohybují se již ty pohyblivé součásti a zatuhnou v postavení, kdy se desky tisknou na kotouče (laicky řečeno, nebijte mě), pak to píská a hřeje. U předchozí Astry to občas sálalo jako kamna a ve značkovém servisu mě podezřívali, že jezdím se zataženou ruční brzdou >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.02.05  12:33

    « Re: Re: Re: Hvízdání od kola

    Ne, v každém případě se to musí rozebrat. Podle toho, co bude třeba (z hlediska materiálu) vyměnit, odhaduji cenu opravy na 3-7 tis. Kč - samozřejmě v neznačkovém servisu!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.02.05  08:51

    « Re: Re: Hvízdání od kola

    Mno je pravda, že mi občas zůstala svítit kontrolka ruční brzdy a zhasla až po opakovaném zatažení... Myslíš, že by se to dalo nějak promazat, nebo tak něco, aby se to nemuselo měnit? A případně na kolik ta sranda vyjde??? Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.02.05  21:01

    « Re: Hvízdání od kola

    Samostav ruční brzy - rozebrat třmen a ovládání ruční brzdy a povyměňovat, co se dá. S kotoučem to nemá nic, ale po tomto problému bývá obvykle natolik poškozený, že je třeba ho (tedy spíše v páru oba zadní) vyměnit.
    PS: Nejlépe rovnou "udělat" třmeny na obou stranách.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.02.05  19:13

    « Hvízdání od kola

    Po prudším brždění mi píská pravé zadní kolo a celý disk se silně zahřívá (druhý je studený). Chvíli to nechám vystydnout a potom to je OK do chvíle, než někde víc šlápnu na brzdu. Mám podezření na slabý kotouč, který se při zahřání deformuje a dotýká se destiček. Co myslíte je to tím nebo něco jiného???
    Je to astra G, cca 80tkm.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.01.05  18:59

    « zadní stěrač

    Nemáte někdo zkušenosti s poruchou zadního stěrače. Podle měření tam nejde proud.Ve schématu je nějaké relé,ale funkci neznám.
    Dík :-( :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.05  17:29

    « Bez nadpisu

    ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.05  07:33

    « lambda

    Tak se mi to jaksi nezdálo, že by příčinou měl být zakarbónovaný motor už po 20 tis., tak jsem aspoň telefonicky si to ověřoval u konkurenčního servisu v Olomouci (s autem jsem byl v Ostravě!) a tam mi technik řekl, že je to pěkná pitomost, aby tak brzo už byl *... motor, že je to 100 % ERG ventil, který občas zlobí a který stačí většinou vyčistit a je klid. :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.01.05  19:22

    « Typ auta

    Dá se podle idetifikačních znaků na voze zjistit typ automobilu? :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.01.05  07:01

    « Re: lambda

    ja mel davno nekolik kadetu a cas od casu mi to taky svitilo a pritom se nic nedelo, nevim jak ostatni tady, ale rekl bych takova opelska nerest
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.01.05  06:54

    « lambda

    Než jsem dojel do servisu, tak kontrolka zhasla!!! V servisu na diagnostice počítač ukázal - špatné spalování- což servis vysvětlil tím, že motor je zakarbónovaný. Důvodem prý je, že jezdím krátké trasy!!! A to auto je staré ani né dva roky a mám nalítáno něco málo přes 20 tisíc. Když jsem jim řekl, že je to nějaký divný při 20 tisích zakarnónovaný motor, tak mi řekli, že se to stává a jestli chci, že jim tam mám nechat auto 2 dni a oni rozeberou motor a vyčistí zdvíhatka a ventily atd. Tak jsem jim poděkoval a odjel. Pak jsem měl dotaz ještě k teplotě motoru, kdy ten můj se dostane na tu správnou teplotu až po cca 13 km, tak mi řekli, že je to normální, ale opět ať to tam nechám 2 dni a oni to přeměří. Další dotaz jsem měl k ventilátoru chladiče, kdy mi po vypnutí zapalování při vroucím motoru se vypne i ventilátor a nedochlazuje. Odpověď zněla, že je to opět normální, že u novějších Aster se po vypnutí zapalování vypne absolutně vše, u starších ventilátor dochlazoval >:D ! Když nic jiného, tak mi tam aspoň nahráli do auta nějaký poslední software! čau
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.01.05  17:24

    « Bez nadpisu

    Ze je to dost drahy! Ma to servisni knizku, bylo to bourany, 1. majitel??
    Unik oleje? Sjety kotouce a oblozeni? Vyfuk - dobrej nebo mrtvej?
    Boucha v ni neco na nerovnostech. \vse funguje, vcetne klimy a TC?
    Rozsviti se vsechny kontrolky po startu a zhasnou pak? 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.01.05  10:51

    « Bez nadpisu

    Uvazuji o Astre G 1.8 rok 2002, ale ma najeto pres 90000km. Cena 260tisKc. Co si o tom myslite? Na co bych si mel dat pozor?
    Dik...
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.01.05  10:33

    « Bez nadpisu

    S tema zasterkama je to trochu slozitejsi. Od urciteho data, ted si ale nejsem jist 1.1.2000, vozidla uvedena do provozu, nemusi byt opatrena lapaci necistot na zadni naprave. To ale znamena, ze 2 totozna auta ale prihlasena pred a po tomto datu maji anebo naopak nemaji povinnost mit zasterky. V praxi to znamena , ze pri STK napriklad Astra G uvedena do provozu pred timto datem zasterky mit musi a ta sama Astra G uvedena do provozu po 1. lednu 2000 je mit nemusi. Nicmene na silnicich to policie asi moc neresi a na STK asi taky ne. Kazdopadne postizitelne to je, tolik legislativa. Takze kdo si sunda zadni zasterky na svem voze uvedenem do provozu pred timto datem, jezdi nepredpisove!! ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.01.05  23:20

    « Re: Odpoveď na otázky

    K zástěrkám - v ČR v roce 2000 byly Astry schválené již bez zástěrek, takže nám tento problém odpadl.
    To vrzání vpředu při přejezdu nerovností teď taky pozoruji, hlavně ráno je to dost výrazné, ale pak to celkem mizí. Ve značkovém servisu (při 4.roční kontrole) samozřejmě také nic nenašli. Tak uvidím v létě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.01.05  17:06

    « Re: Lambda

    A jak dlouho vlastníš Astru, že ti takle zlobí? Kolik má nalítáno?
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.05  12:58

    « Lambda

    Včera jsem napsal první příspěvek k mé Astře 1,4 16V G a hned na to večer mě postihla první závada. Nejdříve začala blikat a pak trvale svítit žlutá kontrolka, která je v otáčkoměru dole uprostřed. Dle návodu - emise. Volal jsem Opel Asistance (který jsem si připlatil!!) a tam mi dali velmi :shock: cennou radu - zajeďte s tím do servisu. Vidím to na lambda sondu, protože tu samou závadu měl i tchán na Fabii. Je to v nouzovém režimu, ale do servisu s tím prý můžu dojet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.01.05  18:32

    « Re: Teplota motoru

    Ahoj, s tím kolísáním otáček mám stejnou zkušenost, při studeném startu otáčky jsou okolo 1200-1500, rozjezd bez plynu, pak kdyz přeřadím, tak otáčky jdou třeba nad 2000 tisíce, ale trvá to jen cca 30 vteřin, pak ok. a dělá to především v létě, ale není to žádná tragedie, normální věc u Opla, jako dolévání oleje.
  • 00 Reagovat !

    foto Resstless

    Resstless 18.01.05  14:18

    « Re: teplota motoru

    Já mám Astru 1.8 a motor se mi zahřeje tak po cca 4-5 km na 70-80 °C, pak otevře termostat a teplota - rafika na teploměru - viditelně klesne někam pod 70 a po chvilce je opět na 80 a pak již drží. Myslím, že jestli tam nevidíš to viditelné klesnutí rafiky - otevření termostatu, tak právě termostat může být poškozen - to znamená že nezavírá okruh v motoru.
    Co se týká OstravaXOlomouc. Byl jsem v Ostravě před 5 lety, na Vectru mi dělali centrál a vše OK. V Olomouci jsem byl s Astrou před 1/2 rokem a dělali mi čidlo teploty, po telefonu objednáno, oprava trvala cca 15 min a vše OK.
    Zrovna je to týden co jsem v Olomouci v OPLU něco sháněl a byly docela ochotní. Díl nemají, ale není problém ho objednat. Myslím, že jednání u nich standart jako všude jinde. Po odborné stránce nemohu sloužit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.01.05  13:31

    « Teplota motoru

    Máte někdo zkušenost s teplotou motoru u 1,4 16V u G Astry? Je normální, že teplota - teploměr motoru začne stoupat při studeném motoru až po cca 8 kilometrech jízdy a plné teploty dosáhne dle teploměru až po cca 13 kilometrech a to vše při venkovní teplotě kolem 0. Po zahřátí už drží dobře. Další otázka - otáčky motoru - jednou za čas po nastartování studeného motoru otáčky drží na volnoběh nezvykle vysoko (asi přes 1500) a projevuje se to i při jízdě - při řazení a vyšlápnutí spojky otáčky letí nahoru jak kdybych šlapal na plyn. V servisu mi řekli, že to je normální, že motor má 2 lambda sondy a otáčky si řídí kvůli emisím. I u teploty mi v servisu řekli, že je to u Astry normální! A poslední otázka - máte někdo zkušenosti s autorizovaným servisem Opel v Olomouci (v Ostravě mě moc nepřesvědčili! >:-[] )?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…