Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: Automatické zavírání oken
Ahoj, pokud chces zavrit nedovrena okna pri zamykani auta centralem, musis pouzit klic v zamku. Kdyz jim otocis, abys auto uzamcel, podrz jej v te poloze tak dlouho, dokud se Ti nezavrou veskera otevrena okna ve voze. Na dalkovy ovladani to, tusim, nejde. Myslim, ze je to i v prirucce k autu.
Ja osobne tuhle funkci nepouzivam, ale uz se mi stalo, ze jsem byl rad, ze nemusim lezt znovu do auta a strkat klic do zapalovani ;-)
-
« Re: Napln klimatizace
alanius: To o rocni vymene jsem nikdy neslysel a IMHO to tak nebude.
Pouze se doplnuji uniky. Pri uniku chladiva je to v pohode,
pozna se to bude ze to prestane chladit, nebo se klima
nespusti, protoze ma maly tlak. Horsi je to s unikem oleje.
Ale to se vetsinou pozna, protoze utece i chladivo a
je tam nekde velka dira :-) -
« Re: Poradíte někdo
Kolega ma 98caravan dovoz D sam si ji dovezl a je s ni nadmiru spokojeny bez jedine chybicky a to uz ma najeto njakych 130000 40najel on a neinvestoval ani kacku krom bezne udrzby!ja mam 99 ale DI a taky vsechno bez problemu!takze bych sel i do te 99 -
« Re: Napln klimatizace
S klimatizací jsem si užil své v Citroenu (díra v chladiči)...
Každopádně jsem při úbytku média nepozoroval snižování účinku, pak "střihem" přestala fungovat. Jinak asi nejsou doporučovány intervaly pro výměnu, zřejmě se tiše předpokládá, že stejně časem (4-8let) samovolně uteče. -
« Re: Napln klimatizace
elanius73: V okruhu klimatizace mas chladivo a olej.
Jestli ti olej neutece nejakou dirou na nejnizsim miste, ci v kompresoru, tak se olej neresi.
No a chladivo ti muze nekudy pomaloucku uchazet.
Pak se normalne doplni. Jestli mas tedy pocit, ze ti to chladi mene,
tak si nech zmerit tlak v okruhu a pripadne doplnit chladivo.
O nic jineho se nestarej :-) -
« Poradíte někdo
Caute všichni astráci, potřeboval bych tochu pomoct, uvažuju o koupi jeté Astry G zřejmě s tímhle motorem. Vím, že koupě auta při záběhu výroby není zrovna šikovná volba - vlastní zkušenost. O Géčku vím že se začla výrábět někdy v polovině 98. Jelikož mám na koupi omezené finance, tak se vlezu (se slušným stavem a výši tachometru) tak někde na konec 99. Stačí to nebo je lepší přišetřit a jít do 2000. V historii tohodle tématu jsem na podobnou debatu nenarazil. Dík za každou pomoc. Radek Jinak gratuluji každému kdo tohle auto má - je to vážně krasavec :-) -
« Re: Rekapitulace po 100.000 km
Zapnutá klima na mé 1.4 16V je velice poznat. auto je do 3000 ot líné jak škoda 105. Než výkon motoru sežraný klimou mi více vadí nedostatek kroutícího momentu, který je i bez klimy v nízkých otáčkách malý.
Ještě k ráfkům - jezdil jsem normální plechy 15", teď mám hliník 7Jx15 a je to perfektní. Auto sedí jako přikované, v zatáčkách je to nebetyčný rozdíl! -
« Re: Rekapitulace po 100.000 km
Díky všem za připomínky a vysvětlení.
Re: otacky Astra 1.6 16v model G
Dělá mi to to samé, co ostatním - v létě, když je hodně teplo, tak jsou po nastartování otáčky nad 1500 a teprve po nějaké krátké době se ustálí na těch 700-800. Byl jsem z toho taky trochu nervózní, ale asi je to normální chování. -
« Re: Rekapitulace po 100.000 km
"Spotřeba" klimatizace je řádově 7-10kW, což je na motor se špičkovým výkonem okolo 60-70kW poměrně dost, zejména u benzínových motorů (proti dieselům mají nižší kroutící moment). V normálním provozu se otáčky motoru zpravidla pohybují někde mezi 1/3-2/3 maximálních a tím pádem je i reálný výkon o dost nižší. Logicky je pak každé předjíždění nebo rozjezd znatelně "těžší", zejména v nižších otáčkách. S 2.2DTi však už zapnutí klimatizace nic neudělá.... -
« Re: Rekapitulace po 100.000 km
Co se klimatizace týká - mám G-čkovou Astru 1.6 (16V), tzn. 16XEL... (nebo jak je to značeno)
Jestliže zapnu klimu, zvýší se otáčky, palubní počítač ukáže zvýšenou aktuální spotřebu a cítím, že se auto chová líněji.
V normálním provoze je to bez problému - jen více vytáčím motor před přeřazením a dynamika zůstává zachována. Jedu-li však na nějaké zoufalé okresce, kde to s předjížděním není slavné - tak někdy, pro sichr, klimu vypnu, předjedu a jakmile mám volnou cestu, zase ji zapnu.
Je to trochu úchylné, ale: 1. za tu chvilku mi teplota v autě až tak nestoupne, 2. mám pocit, že auto živě reaguje a tudíž, bylo-li by to potřeba "ušetřený výkon" motoru mi může pomoci bezpečně dokončit předjíždění.
Nedělám to často - rozhodně to není série vypínání/zapínání klimy. Ale občas to použiju.
Přeji příjemný den! E. -
"-- skrytý --" 24.06.03 08:12
« Re: Rekapitulace po 100.000 km
Ne, já na výkonu auta nepoznám, zda klima jede či nejede. Říká se, že diesel je tvrdší vůči zátěži, tak to třeba souvisí s tím. A tehdy ta porucha se projevila tím, že to jednoduše zasmrdělo a dál nechladilo. Tvrdili mi pak v servisu, že se spálila spojka, což by vcelku odpovídalo symptomům .... -
« Re: Rekapitulace po 100.000 km
to viados: Díky za resumé.
Mám však dotaz. Jak se Ti projevil problém s klimou, resp.kompresorem? Mám G X16XEL s klimou a rozdíl mezi dynamikou auta se zapnutou a vypnutou klimou je setsakramentsky poznat. Např. když to na trojku začnu točit a zapnu přitom klimu, okamžitě se autu přestane chtít jet. Je to normální? Moc se mi to nezdá (mám první auto s klimou, takže nevím, jestli je to vlastnost nebo závada).
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Jeste bych se zeptal na dve veci.
1. Prestala se mi vracet kolebka pro stahovani okna spolujezdce (sdruzeny vypinac u ridice). Pri zmacknuti tlacitka se okno stahne a pak i vytahne. Kolebka se vsak nevrati zpet. Odhadoval bych to na nejake perko ci pruzinku. Lec jakozto technicky antitalent nevim.
Obratil jsem se mailem na servis. Dle nich se samozrejme musi menit cele tlacitko za cenu blize neurcenou (pry min. 600 CZK). Prijde mi to trochu dost na takovou trivialitu. Nesetkal jste se s tim nekdo?
2. Lapace necistot. Originalni system se svorkami - uz mam jen posledni zasterku. Nove jsou cca 600 CZK (doufam, ze za par, nikoliv za kus ;o)
Objevil jsem alternativu v univerzalnich gumovych lapacich - cca 250 CZK za par. Tyto se ale musi sroubovat do blatniku! To se mi moc nelibi, ale originalni system je o tom, ze za cas tam zase nebudu mit nic. Co na to ctene kolegium?
Diky predem! E.