Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
"-- skrytý --" 27.01.04 17:10
« Re: AGR ventil
S EGR u Opela sice žádnou zkušenost nemám, zato mám dost zkušeností s tímtéž na jiných vozech. Obecně bych uvedl toto: EGR zlepšuje exhalace a snižuje spotřebu, pokud se s tím jezdí "piánko". Pokud ne, zvýšení spotřeby "díky" EGR může dosáhnout (moje vlastní zkušenost, byť zřejmě extrémní) až 4 l/100km!!! A to už vůbec nemluvím o tom, že EGR může způsobovat neklidný volnoběh, špatné startování (buď za tepla, nebo naopak za studena), zasírání svíček, resp. celého spalovacího prostoru apod. Závěr: zaslepit, odstranit, eliminovat... a je klid! -
« AGR ventil
U mého auta (Astra F r.v.95, Ecotec 1.6i 16v) mi stále větší problémy dělá AGR ventil a kupovat do tak starého auta nový originální (cca 8500 Kč bez montáže) se mi příliš nechce. Chtěl bych se proto zeptat zkušenějších. Existuje nějaká možnost koupit levnější neoriginální díl nebo je použitý ventil z vrakoviště jedinou alternativou k novému originálnímu? Slyšel jsem také, že tento ventil je možné z vozidla zcela odstranit a jezdit dále i bez něj. Má s tím někdo nějakou zkušenost? -
« Re: sedačka řidiče
Pokud mas vysuvnou cast sedaku ( pod kolenama ) jsou to sportovni sedačky. Ty se nechaji vymenit za normalni. Jdou tam i sedadla z Vectry B. Ale pozor sportovni jsou naprosto stejna pro Vectru B a Astru G. Thze jedine nesportovni aby to melo smysl. -
« sedačka řidiče
Ahoji Opláci, prosím o radu. Koupil jsem 2 roky starého Opela 1,6 16V Caravan - dovoz z D. Jsem celkem spokojený, ale jedna věc mě strašně štve. Sedačka řidiče je podle mého dost úzká a výrazným modelováním okrajů pro dobré boční vedení a mě se v ní zvl. na delší cestu dost špatně sedí. Kromě toho je posunutá ke středu a tak hlavně levý okraj sedačky tlačí a tlačí. Zkoušel jsem všechna možná nastavení posezu, ale je to pořád stejné. Podobnou zkušenost mi potvrdil i známý se stejným typem Opela. Podotýkám, že nejsem žádný tlusťoch a pozadí mám široké přiměřeně.
Má někdo podobnou zkušenost a řešil to nějak ? Přiznám se, že v nejhorším uvažuju i o výměně sedačky z jiného typu auta, ale co bočný airbag a výškové nastavování ? Díky za rady. -
"-- skrytý --" 28.12.03 20:57
« Re: dekarbonizace motoru
Ten konec příspěvku mne zaujal: Vozidlo najednou odmítá zrychlovat...? Tohle jsem už byl nucen (bohužel) řešit u dvou svých vozů (oba koupeny jako nové a nebyly to Opely) a vždy šlo o problémy s kompresí - únik tlaku ze spalovacího prostoru přes ventilová sedla! V jednom případě šlo o špatně seřízenou ventilovou vůli, ve druhém o špatná ventilová vahadla, která neumožňovala ventilům se otáčet a tím "opracovávat" ventilová sedla tak, aby vůči talířkům ventilů dobře těsnila. Vaše vozidlo jsem neviděl (v daném případě spíše neslyšel) a nic o něm nevím. Ale berte to jako tip člověka, který se s podobným problémem už setkal a dokonce ne jednou. -
« Re: dekarbonizace motoru
Ano, jedná se o žlutou Astru ve Vrchlabí. Jsem přesně ten člověk, který celou věc dohnal až do televize. Zatím se však nikdo z kompetentních neprobral. Celou záležitost berou i nadále na lehkou váhu. Vyrovnání neproběhlo. Dotyčný pan Ing. Mařík si spočítal jak hodně by ho celá věc stála. Udělat gesto před kamerou a potom jednat úplně jinak než je dohodnuto. To je jejich jednání. Sháním proto stejně podvedené zákazníky Oplu, kteří mají osobní zkušenost s touto závadou. Nabízím možnost jak Vyřešit naše problémy. Nesmíte se ovšem bát. Sám toho zmůžu jen málo. Pokud se odhodlají i další jít za svým právem a nenechávat se neustále podvádět, múžeme dokázat daleko víc. Uvědomte si a to prosím úplně všichni, jak nebezpečná závada to je. vozidlo vám v tu nejméně příhodnou chvíli přestane během několika zlomků vteřiny zrychlovat. Kdo nezažil neuvěří. jen s obrovským štěstím to v mém případě skončilo dobře. Ještě dneska se mi potí dlaně, když si na to vzpomenu. -
« Re: dekarbonizace motoru
Neni to nahodou ta zluta Astra caravan co stoji u Syrovatka ve Vrchlabi. Svoboda pry zavadu diagnostikoval, alespon v televizi to tak vypadalo. Tak co se deje? No v tom Hradci jsou opravdu hodne mimo. Pokud je to ono, zkusil bych kontaktovat primo Opel CaS napr. pana Vláška nebo Švejnohu, pokud tam ještě dělají. Hodně zdaru. Na ně se musí trochu silou, jinak se na to vyse....ou. Dyt auto je prece uz zaplaceny. -
"-- skrytý --" 16.12.03 00:00
« Re: dekarbonizace motoru
A jaký má ten motor vlastně problém? Já sám jsem kdysi absolvoval dekarbonizaci vstřikovacího systému u MPíčka, ale ten motor měl už 100tis. km, jezdil na kdovíco a stejně to nepomohlo (problémy s volnoběhem), neb příčina potíží byla jinde. -
« Re: dekarbonizace motoru
Mám skoro nové auto. Najeto 14.500 kilometrů. Servis měni, až vyměnil skoro všechno, co se dalo s touhle závadou spojovat. Hlavně elektroniku. Tohle je podle servisu poslední možnost jak auto zprovoznit. Mám o té dekarbonizaci informace, že to pomůže, ale nikdo neví na jak dlouho a s jakým dopadem na další životnost motoru. Proto bych rád znal názor někoho jiného, kdo se s tímto problémem osobně setkal. Nejlépe řidiče který podstoupil tuto dekarbonizaci. Nejsem úplný laik v motorismu. Jenom se snažím sehnat další potřebné infornace o závadě. Děkuji Všem kdo se do této debaty zapojí. Snad to bude ku prospěchu mé věci. -
"-- skrytý --" 13.12.03 00:00
« Re: dekarbonizace motoru
Dekarbonizovat mohu buď jen olejové hospodářství, nebo jen spalovací prostory a "věci" kolem nich (tj. část výfukového a sacího taktu, včetně EGR systému), nebo jen vstřikovací systém, nebo rovnou celý motor. Ty první dvě věci lze udělat (otázkou ovšem je, jak kvalitně) různými "vodičkami", přičemž samo dlouhodobé používání Shellu V Power by mělo zastat vyčištění vstřikovacíého systému a spalovacích prostorů. Dekarbonizace celého motoru není možná bez jeho kompletního rozebrání a dělá se praktickz pouze v rámci GO (jinak se to nevyplatí). Především je však třeba hledat příčinu, tedy proč dochází k tak vysokému stupni zakarbonování, že to brání řádnému užívání... -
« dekarbonizace motoru
Nemá prosím někdo osobní, nebo třeba jen z doslechu, zkušenost s tímto problémem. Servis už vyskoušel skoro všechno a teď už nabízejí poze dekarbonizaci. Používal jsem benzin Shell V Power. vsadil jsem od začátku za kvalitu, ale nebylo mi to nic platné. Zajímalo by mne jak se vozidlo chová po takovém zásahu. Kolik bere benzínu, oleje a vůbec jak se to na motoru projeví. -
« POMOC - porucha blinkrů???
Můžete mi někdo poradit? - ráno jsem jel po delší době autem do práce (Opel Astra r.v. 92), auto mělo skla zvenku i zevnitř namrzlá, oškrábal jsem to a v pohodě bez problému dojel do práce (cestou zbytky námrazy roztály), kolem půl čtvrté jsem chtěl autem odjet ale nefungovaly blinkry (jinak úplně vše fungovalo - zapalování, světla, stěrače atd).- ani levé ani pravé - když jsem posunul páčku na levý či pravý blinkr jenom se na palubní desce rozvítila zelená kontrolka blinkru, ale neblikala, ani nebyl žádný zvuk, a blinkry samozřejmě neblikaly - co s tím? - mohla by to způsobit roztátá voda z té námrazy, která by zatekla do elektroniky? Jak to opravit? Díky za každou radu.