Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« motory OPEL
čao-píšu kde se dá, abych něco zjistil.
Zajímají mě motory 1.6i a 1.8i v Merivě ( Z16XE a Z18XE). Kde by se dalo zjistit více-povedené/zmetky? Myslím tím opravdové a osobní zkušenosti s dlouhodobým provozem, ne nějaké vyčteniny odkudkoliv. Nejlépe tak od mechanika, který je opravuje :) -
« Astra 1.7DTi
Mam ASTRU s 1.7DTi motorom.Minulý týžden začala dymiť/čierny dym/ ako rozhasená AVIA.Pozoroval som to asi 3 dni a potom to prestalo.
Naftou to asi nebude,pretože to začalo dymiť asi v 1/2 nádrže a nedočapovával som. Poraďte niekto ak máte podobnú skúsenosť. Do autorizovaného servisu nemám chuť ísť,lebo tam sa tvária ako keby som si niečo vymýšľal. Auto má 1,5 roka a cca 30.000 km /ešte v záruke/. -
« Bez nadpisu
Víte někdo jak se může dobíjet originál autobaterie Opel - bezúdržbová, uzavřená, s "magickým okem"?? Jaký motorový olej nejlépe do Astry G 1,4 16V? Původní náplň 10W40. Má smysl tam dát 0W30? Setkal jste se někdo už s přidíráním dříků ventilů u tohoto motoru a to už při najetých 20 tisících km? -
« Re: otázky...
Rozvody se maji menit u motoru s oznacenim X16XE atd a s oznacenim Z16XE do r.v. 2003 v 60 000 km a po roce 2003 po 90 00 km Doporucuji
Krupani budou nejspis gumy na stabilizatoru a co se tyce radii tak co vim jina nespolupracuji s displejem a ani nejdou ovladat z volantu :( -
« Bez nadpisu
Klapka vnitrni cyrkulace je za odkladaci skrinkou spolujezdce Kdyz ji otevres tak tam jsou tri sroubky nahore a tri zespodu. Pozor pri vyndavani je tam pripojen konektor pro osvetleni. Casto tam odchazi motorek naklapeni ale jestli ti to dela jen nekdy tak je nejspis praskla hridelka na te klapce Cenu ale bohuzel nevim Muzu ale zjistit. Problem je ze tam jsou dva druhy topeni Nejlepe se to pozna podle tvaru mikrifiltru ktery je hned vedle ventilatoru topeni Nekdy se to jeste deli jestli mas klimu a tkzv. zadni topeni ,coz jsou vydechy pod sedadlama pro nohy sedicich vzadu Prace tak na dve tri hodky Cca :) -
« pískání zadního kola
stejný problém řešen u předchozí Astry G, opakované výměny třmenů atd, nikam to nevedlo. první serie (98) byly prostě vadné. Nynější vůz - stejný, rok 2001 - opět totéž, ale po kontrole v nezn. servisu, kde rozebrány brzdy na prvočinitele, vše promazáno jakousi kovově vyhlížející tekutinou, potom již bez problémů. Ochotný mechanik vysvětlil, že jak reznou litinové třmeny, nepohybují se již ty pohyblivé součásti a zatuhnou v postavení, kdy se desky tisknou na kotouče (laicky řečeno, nebijte mě), pak to píská a hřeje. U předchozí Astry to občas sálalo jako kamna a ve značkovém servisu mě podezřívali, že jezdím se zataženou ruční brzdou >:-[] -
"-- skrytý --" 07.02.05 21:01
« Re: Hvízdání od kola
Samostav ruční brzy - rozebrat třmen a ovládání ruční brzdy a povyměňovat, co se dá. S kotoučem to nemá nic, ale po tomto problému bývá obvykle natolik poškozený, že je třeba ho (tedy spíše v páru oba zadní) vyměnit.
PS: Nejlépe rovnou "udělat" třmeny na obou stranách. -
« Hvízdání od kola
Po prudším brždění mi píská pravé zadní kolo a celý disk se silně zahřívá (druhý je studený). Chvíli to nechám vystydnout a potom to je OK do chvíle, než někde víc šlápnu na brzdu. Mám podezření na slabý kotouč, který se při zahřání deformuje a dotýká se destiček. Co myslíte je to tím nebo něco jiného???
Je to astra G, cca 80tkm.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Motory 1,8 jsou u Merivy bez problémů. Ten bych doporučil.
Jinak motor Z16XE používaný v Astrách je občas noční můra mechaniků a tomuhle motoru je lepší se raději vyhnout. Dost často už i v záruce dochází k zakarbonování ventilu AGR (asi 5500 Kč a později i ventilů a ventilových pouzder (oprava kolem 10000 Kč).Mnohem lepší a spolehlivější byly motory předešlé generace X16XE. Ty mají sněkteré sice vyšší spotřebu oleje, ale celkově vyšší spolehlivost. S karbonem problémy téměř nemají. Zákazník tak doplácí na ty jejich EURO3, EURO4 ... Čím novější a složitější motor tím větší potenciální problém