Opel Astra 1.6 16V a jiné

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.04  10:21

    « Re: Voda z výfuku

    Že motory zn. Opel rády a hodně žerou olej, to je všeobecně známé. Ale že až tolik, to mne opravdu překvapuje. Pokud není pod autem louže a olej nestříká z motoru (nikoli z výfuku) za jízdy, pak už mě napadají pouze dvě možnosti: v důsledku prasklého těsnění pod hlavou uniká do chladicího okruhu (zkontrolovat, zda v chlad. kapalině není olej), nebo ho totálně vyběhaný a poničený motor tolik spaluje (pak ale musí jít z výfuku za jízdy oblaka namodralého a smradlavého kouře).
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.04.04  09:17

    « Voda z výfuku

    Ahoj, před necelým týdnem jsem psala o kapající vodě z výfuku.
    Poradili jste mi, že je to zcela vpořádku. Chtěla bych se zeptat,
    jestli může z výfuku kapat i olej??? Možná je to kravina, ale jediné vysvětlení na to, co se mi teď s autem děje. Každý půl den
    bych totiž mohla dolévat olej.
    Doleju olej a po ujetí cca 50 km je olej fuč a začne mi svítit kontrolka.
    Přitom žádná kaluž pod autem nikdy nebyla, jen to cákání z výfuku.
    Když jsem ale zkoumala, co je to za kapalinu, tak mi přišlo, že to olej
    být nemůže - nebylo to mazlavý.
    Fakt si nevím rady. Vozím si s sebou radši zásobu oleje - nerada bych
    zadřela motor. Navíc po dolití oleje je auto krásně živé a po ujetí nějakého
    kilometru je rádo, že vůbec jede a to je čas dolít olej. Zítra dávám auto do servisu - na základě nedostatku oleje totiž začaly cvakat ventily - prý je to zanesením nějakého váčku. Tak jsem zvědavá, co mi řeknou na ten
    olej. Nemáte s tím někdo zkušenost??? Mám se psychicky připravit na
    pořádný průvan v peněžence??? Je třeba možné, že by někde byla díra, kudy by to při jízdě teklo??? Předem moc děkuju za každý nápad. Jen pro doplnění: mám Opela Astru Combi 1.6 16V r.v. 1996
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.04  12:32

    « Astra 1.7DTi

    Na astre 3 mesiace starej,po 7500 km,pri rannom nastartovani svieti kontrolka mazania cca 8 sekund.Dnes uz po pol hodinovom odstaveni a nastartovani svietila cca 4 sec. V servise mi samozrejme povedali,ze je to v poriadku.Mne sa to zda pekna blbost,ze je to OK. Nevie niekto tu na fore kde je umiestneny spetny ventil,ktory po odstaveni motora nepusti olej aby stiekol dolu do olejovej vane?Vdaka za odpovede.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.04.04  10:41

    « Bez nadpisu

    Tuším, že modelový rok 2002.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.04.04  17:33

    « Bez nadpisu

    to campagnolodik: dik za odpověd, mám na to podobný názor. asi dám přednost peněžence a půjdu do té 1.8 :-)
    ví někdo, od jakýho roku/měsíce se začali montovat 1.8/92kw???
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.04.04  10:15

    « Bez nadpisu

    Subiku, klid je to uplne normalni jak se tu uz psalo. Pri pridani plynu po nastartovani studeneho motoru muze doslova z usti vyfuku voda strikat a kapat. Je to kondenzat=voda. Neboj, chladici okruh ti urcite neprosakuje, jestli se obavas tohodle. Jo to se mi stalo u Dacie mnogo let tamu nazad, to byl opravdu vodotrysk :P
    Mitsi - Dikec
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.04.04  15:48

    « Re: Re: Re: Voda z výfuku

    Krátce po nastartování studeného motoru jde voda (nebo spíše vodní pára) z výfuku u každého auta - to je důsledek prostého jevu kondenzace vzdušné vlhkosti v souvislosti se změnou teploty. Jenže u auta s katalyzátorem je té vody podstatně více a jev trvá podstatně déle, jelikož voda (resp. vodní pára) je odpadním produktem chemické reakce v katalyzátoru při "zpracování výfukových plynů". Teprve až se celý výfukový systém dokonale prohřeje, přestane vodní pára kondenzovat ve výfuku na vodu a odchází společně s výfukovými plyny v podobě hůře postřehnutelné páry. Ovšem např. v zimě je tato "odpadní pára z katalyzátoru" dobře viditelná i u zcela zahřátého motoru, přičemž u aut bez katalyzátoru tomu tak ve srovnatelných podmínkách není. Čím je katalyzátor starší a čím hůře funguje (katalytická reakce v něm), tím méně vzniká páry/vody atd. atd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.04.04  13:52

    « Voda z výfuku

    A čím myslíš, že by to tedy mohlo být. Jen bych potřebovala vědět,
    jestli je to něco, s čím bychom si měli lámat hlavu a informovat
    předchozího majitele a popřípadě mu to omlátit o hlavu??? Jinak
    auto vypadá vpohodě. Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.04  13:10

    « Re: spotřeba? Pro Lubice

    Lubici, ty budes hodne rychlej!!
    K otazce: Jednoduse receno rozdil bude asi 1l naturalu na 100km a povinnem ruceni.
    Slozite: Technicky jsou motory 1.8 a 2.0 u Gecek vrcholem nabidky, vcetne veci, ktere jsou slabsim verzim zapovezeny, t.j. zadni kotouce a TC (traction control). Motory 1.8 16v jsou bud 85kW (starsi) a 92kW(novejsi), motory 2.0 16V 100kw (starsi) a 2.2 16V 108kW (novejsi). Pricemz motor 2.2 je jediny ktery ma rozvodovy retez a ne remen.
    Mezi 1.8 85kW a 2.2 108kW je rozdil propastny. pokud chces jezdid do 200 km/h a za malo sahni po 1.8 (obe varianty). Pokud chces jezdit dost svizne ber 2.2ku. Ja osobne bych asi volil 1.8 92kW. Jede jako 2.0 16V a je levnejsi na provoz. Co se spotreny tyka je suverene nejmensi u obou dvou 1.8ek. Prumer kolem 7litru. ty 2ky jezdej o neci vic, ale tragedie to neni. Hodne zalezi na zpusobu jizdy. V podstate od 6,5 az do 11l.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.04  12:52

    « Re: Re: Voda z výfuku

    Zdarec Mitsi,
    jakou spojitost ma voda a Kat. Me strikala voda po nastartovani z vyfuku u vsech aut, at s katem nebo bez . To kdyz kat nefunguje tak voda prestane strikat nebo se naopak protrhnou hraze_ :roll: Neber to jako invektivu, ale fakt to ma souvislost? Podle me to je neco jako kdyz v zime vlezes s brejlema do hospody a v tu ranu se ti orosej. :shock:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.04  12:37

    « Re: Edition 2000

    Ahoj RaKu, zalezi hodne na tom kde a jak se auto provozuje. Pri kratkych pojizdkach do 20km zustane v tlumici hodne vody(kondenzatu) a ta zlobi.
    Kdo jezdi hodne v zime po nasolenych cestach a pravidelne nenecha umyt podvozek je na tom taky hur. No a v neposledni rade zalezi na tom zda auto stoji v garazi nebo pred panelakem. kombinace techto faktoru udela s zivotnosti nejen vyfuku divy.
    K baterce nasledujici. Zlobila-li pri mrazech byla bud malo nabita nebo v haji. Funguje-li ted tipuju ze byla malo nabita. Jizdou v aute se moc nenabije. Zvlaste pouziva-li se auto obcas, nebo ke kratkym pojizdkam ve meste. Mas zeleny "oko" na baterce? Nechal jsi ji promerit, nabijel jsi ji?
    Zarovky jsou zarovky a praskaj, to je zivot. Opel jako vsichni vyrobci aut dodava vyrobky Tungsram, Osram, Philips, Narva a dalsi a dalsi. To je spis otazka stesti a korektnosti palubniho napeti, nic vi, nic min.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.04.04  09:21

    « Voda z výfuku

    Tak to jsi mě uklidnil, moc díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.04.04  09:05

    « Re: Voda z výfuku

    Naprosto normální projev auta se správně fungujícím katalyzátorem!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.04  08:53

    « Re: Edition 2000

    Nevim jestli se do naftaku davaji o moc jine vyfuky ale mam 99 astru combi a vyfuk je porad jak novy a to mam uz 150tis km a co se tyce originalu opel servisu, nevim jak ty ale ja na krabicce nemusim mit napsane OPEL:-)) stejny problem jsem resil se spojkou nakonec jsem koupil "neoriginalni" a je vsechno v pohode a usetril jsem asi 5 tis jenom na materialu jinak vymena spojky u G astry v Oplu 30 tis jak mi to rekli tak me to malem slozilo udelal jsem ji za 15.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.04.04  08:17

    « Voda z výfuku

    Ahoj, mohl by jste mi někdo poradit?? Včera jsme koupili
    Opela Astru Combi 1.6 16V r. v. 1996 benzíňák. Po příjezdu jsme zjistili,
    že nám z výfuku kape voda - někdy i trošku stříká - většinou při rozjezdu
    a ze začátku jízdy, poté to přestane. Nevíte někdo čím
    by to mohlo být a jestli je to normální??? Moc díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.04.04  22:54

    « spotřeba?

    Za kolik se dá jezdit s astrou G 1.8 nebo 2.0 16V? Jak velký rozdíl je v jízdě (dynamice) a ve spotřebě? Jo a kdyby jste měli dobrý tip ke koupi, tak sem s ním (případně pište na lubic@centrum.cz). Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.04.04  22:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ASTRA G 1,8 16V

    UŽ VYM KDEJE VENTIL JE VELYCE DOBŘE PŘÍSTUPNEJ A VYNDAT HO JE HRAČKA ZHRUBA 10MINUT. TED MUSIM NEKDE SEHNAT JINEJ A VYMĚNITHO. ASI NĚKDE NA VRAKÁČI. UVYDIM A PAK NAPÍŠU.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.04.04  20:58

    « Edition 2000

    U Astry G 1,6 16V po 3 letech provozu a 50 tis km, jsem překvapen jak zkorodovaný je poslední díl výfuku, kde se odlupují celé razaté kusy. Po žárovkách to bude asi další díl s malou životností.
    Jaké máte zkušenosti s životností této části výfuku? Měnili jste originální v Opel-servisu nebo jinde ev. levněji?
    Akumulátor už při lednových mrazech k nastartování nestačil a tak ho bude také třeba před další zimou vyměnit!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.04.04  11:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ASTRA G 1,8 16V

    "Jinak AGR si asi sám nevypojíš, podle toho co říkali v servisu se musí vyndat celej motor, je to umístěný nějak blbě zespoda a údajně to i jim trvá asi 2 hodiny, takže doma v garáži těžko." Hele, zlababo, a Ty jim takovouhle pitominu opravdu veris? Nebo ze bys mel motor namontovan vzhuru nohama...?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.04  13:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: ASTRA G 1,8 16V

    RISA: Tak na to bacha. Absolvoval jsem to samé a nakonec jsem ten ventil nechal vyměnit a výsledek veškerý žádný. Kontrolka se rozsvěcí pořád. Akorát v zimě jí to trvalo tak půl hodiny než začla svítit, zatímco jak se venku oteplilo tak je to otázka cca 5 minut :x
    Jinak AGR si asi sám nevypojíš, podle toho co říkali v servisu se musí vyndat celej motor, je to umístěný nějak blbě zespoda a údajně to i jim trvá asi 2 hodiny, takže doma v garáži těžko.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…