Opel Astra 1.6 16V a jiné

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL

  • 00 Reagovat !

    foto

    04.05.04  10:15

    « Opel Astra 1.6 8v

    Nazderk Oplaci, mam dotazek mam astru F s 1.6 8v , najeto cca100tis, jezdila normalne az minuly tyden rano nenastarovala bez plynu, otacky drzely az po cca 10sec pod plynem, jinak chcipl....dalsi den jsem nastartoval normalne ale kdyz jsem hned zapnul klimu zase to chciplo...pres vikend starovala normalne a i klima fungovala bez chcipnuti......co to muze byt?? Díky všem za pomoc!! :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.04  09:58

    « Pro campagnola

    Tak jsme byli s naším Oplíkem v servisu. Mechanici na nás koukali jako
    na blázny, když jsme jim popsali náš problém s unikajícím olejem.
    Změřili emise - prý hrůza. Takže prolezli motor. Zjistili, že ventily
    berou víc oleje než by měly a to vinou špatných "simeringů" - přesně
    nevím, jak se to píše, tak se předem omlouvám. Mluvili o špatném (ztvrdlém) těsnění u ventilů. Nerozumím tomu, jen tlumočím.
    Předběžná cena opravy - 3500,- Z toho matroš jen 1200,- Je tam prý
    velká pracnost. Podle odhadu mechaniků by si to teď mělo vzít tak
    litr oleje na 1000 km. Jo a to že nám auto občas nechtělo jet,
    bylo zrezlými předními brzdami. Dá se říci, že jsme vlastně za jízdy
    stále brzdili. Brzdy nám hezky vyčistili, srovnali kotouče. Platili jsme
    1000,-
    Když to tak vezmu, tak to ještě není tak hrozný. Čekali jsme
    něco horšího. Autíko objednáme na opravu a pak si budeme zase
    zvesela vklidu jezdit. Teď musíme akorát víc hlídat ten olej.
    Měj se krásně a Astrám zdar!!!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.04  12:34

    « voda z výfuku

    Z výfuku mi jde voda jen při začátku jízdy, pak už ne.
    A olej přítel opravdu leje tam kam má. A jak jsem psala, tak olej
    v chladící kapalině není, tak by to tím těsněním být nemuselo.
    Každopádně se to asi určitě dozvím zítra. Ozvu se, jak jsme dopadli.
    Š.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.04.04  12:17

    « Bez nadpisu

    Šubik(ova) dej urcite vedet jaka bude diagnoza. Jen v tvem zajmu doufam ze ten olej lijes do nadrzky na vodu do ostrikovacu. >:D Jinak to bude ruple tesneni, nejspis pod hlavou. No tak se vypusti vodoolej, udela se vyplach motoru a chladiciho systemu da nove tesneni, naleje novy olej, nova chladici smes zaplatis 9000,- Kc a auto bude zase litat jako Aeroflot. Ja me kdysi na Omeze vadny vymenik mezi vodou a olejem. To ale na Astre tusim ani neni. Tak to tipuji na to tesnitko. Pokud ti voda abnormalne strika z vyfuku ubyva ti v expansce voda? No kazdopadne dej vedet co to je.... :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.04  12:04

    « Re: Re: Voda z výfuku

    Tak jsme zkontrolovali chladící kapalinu - bez známky oleje.
    Z výfuku jde skutečně jen 100% voda. Takže fakt nevíme, v čem
    to vězí. Přítel ale dnes ráno doléval 1,5 litru oleje, nějakých desítek
    kilometrů ujel a olej tam pořád je. Tak to snad bude dobrý. Ale
    pro jistotu to necháme v servisu překontrolovat. Tak zatím!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.04.04  11:26

    « olej + voda

    olej s vodou vytváří emulzi bílo-béžové barvy. Kdysi u škodovky jsem viděl těsnění pod hlavou propálené tak, že se voda s olejem míchala... Ale teklo to obráceně - emulze v motoru přibývalo a vody ubývalo...
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.04.04  10:39

    « Voda z výfuku

    Moc díky za radu. Oblaka namodralého, smradlavého kouře z výfuku
    naštěstí nestoupá. A ty si myslíš, že by opravdu auto mohlo žrát
    cca 1 litr oleje dejme tomu na 100km??? Nedokážu si to totiž
    vůbec představit. Ale na tom úniku oleje do chladící kapaliny asi něco
    bude. Když jsem totiž koukala, co to stříká z toho výfuku, tak
    mi přišlo, že to má na vodu moc velkou hustotu. Tak uvidíme, co mi
    zítra řeknou v servisu a jestli chceš, tak ti dám vědět, jak jsem dopadla.
    Zatím se měj
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.04  10:21

    « Re: Voda z výfuku

    Že motory zn. Opel rády a hodně žerou olej, to je všeobecně známé. Ale že až tolik, to mne opravdu překvapuje. Pokud není pod autem louže a olej nestříká z motoru (nikoli z výfuku) za jízdy, pak už mě napadají pouze dvě možnosti: v důsledku prasklého těsnění pod hlavou uniká do chladicího okruhu (zkontrolovat, zda v chlad. kapalině není olej), nebo ho totálně vyběhaný a poničený motor tolik spaluje (pak ale musí jít z výfuku za jízdy oblaka namodralého a smradlavého kouře).
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.04.04  09:17

    « Voda z výfuku

    Ahoj, před necelým týdnem jsem psala o kapající vodě z výfuku.
    Poradili jste mi, že je to zcela vpořádku. Chtěla bych se zeptat,
    jestli může z výfuku kapat i olej??? Možná je to kravina, ale jediné vysvětlení na to, co se mi teď s autem děje. Každý půl den
    bych totiž mohla dolévat olej.
    Doleju olej a po ujetí cca 50 km je olej fuč a začne mi svítit kontrolka.
    Přitom žádná kaluž pod autem nikdy nebyla, jen to cákání z výfuku.
    Když jsem ale zkoumala, co je to za kapalinu, tak mi přišlo, že to olej
    být nemůže - nebylo to mazlavý.
    Fakt si nevím rady. Vozím si s sebou radši zásobu oleje - nerada bych
    zadřela motor. Navíc po dolití oleje je auto krásně živé a po ujetí nějakého
    kilometru je rádo, že vůbec jede a to je čas dolít olej. Zítra dávám auto do servisu - na základě nedostatku oleje totiž začaly cvakat ventily - prý je to zanesením nějakého váčku. Tak jsem zvědavá, co mi řeknou na ten
    olej. Nemáte s tím někdo zkušenost??? Mám se psychicky připravit na
    pořádný průvan v peněžence??? Je třeba možné, že by někde byla díra, kudy by to při jízdě teklo??? Předem moc děkuju za každý nápad. Jen pro doplnění: mám Opela Astru Combi 1.6 16V r.v. 1996
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.04  12:32

    « Astra 1.7DTi

    Na astre 3 mesiace starej,po 7500 km,pri rannom nastartovani svieti kontrolka mazania cca 8 sekund.Dnes uz po pol hodinovom odstaveni a nastartovani svietila cca 4 sec. V servise mi samozrejme povedali,ze je to v poriadku.Mne sa to zda pekna blbost,ze je to OK. Nevie niekto tu na fore kde je umiestneny spetny ventil,ktory po odstaveni motora nepusti olej aby stiekol dolu do olejovej vane?Vdaka za odpovede.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.04.04  10:41

    « Bez nadpisu

    Tuším, že modelový rok 2002.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.04.04  17:33

    « Bez nadpisu

    to campagnolodik: dik za odpověd, mám na to podobný názor. asi dám přednost peněžence a půjdu do té 1.8 :-)
    ví někdo, od jakýho roku/měsíce se začali montovat 1.8/92kw???
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.04.04  10:15

    « Bez nadpisu

    Subiku, klid je to uplne normalni jak se tu uz psalo. Pri pridani plynu po nastartovani studeneho motoru muze doslova z usti vyfuku voda strikat a kapat. Je to kondenzat=voda. Neboj, chladici okruh ti urcite neprosakuje, jestli se obavas tohodle. Jo to se mi stalo u Dacie mnogo let tamu nazad, to byl opravdu vodotrysk :P
    Mitsi - Dikec
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.04.04  15:48

    « Re: Re: Re: Voda z výfuku

    Krátce po nastartování studeného motoru jde voda (nebo spíše vodní pára) z výfuku u každého auta - to je důsledek prostého jevu kondenzace vzdušné vlhkosti v souvislosti se změnou teploty. Jenže u auta s katalyzátorem je té vody podstatně více a jev trvá podstatně déle, jelikož voda (resp. vodní pára) je odpadním produktem chemické reakce v katalyzátoru při "zpracování výfukových plynů". Teprve až se celý výfukový systém dokonale prohřeje, přestane vodní pára kondenzovat ve výfuku na vodu a odchází společně s výfukovými plyny v podobě hůře postřehnutelné páry. Ovšem např. v zimě je tato "odpadní pára z katalyzátoru" dobře viditelná i u zcela zahřátého motoru, přičemž u aut bez katalyzátoru tomu tak ve srovnatelných podmínkách není. Čím je katalyzátor starší a čím hůře funguje (katalytická reakce v něm), tím méně vzniká páry/vody atd. atd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.04.04  13:52

    « Voda z výfuku

    A čím myslíš, že by to tedy mohlo být. Jen bych potřebovala vědět,
    jestli je to něco, s čím bychom si měli lámat hlavu a informovat
    předchozího majitele a popřípadě mu to omlátit o hlavu??? Jinak
    auto vypadá vpohodě. Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.04  13:10

    « Re: spotřeba? Pro Lubice

    Lubici, ty budes hodne rychlej!!
    K otazce: Jednoduse receno rozdil bude asi 1l naturalu na 100km a povinnem ruceni.
    Slozite: Technicky jsou motory 1.8 a 2.0 u Gecek vrcholem nabidky, vcetne veci, ktere jsou slabsim verzim zapovezeny, t.j. zadni kotouce a TC (traction control). Motory 1.8 16v jsou bud 85kW (starsi) a 92kW(novejsi), motory 2.0 16V 100kw (starsi) a 2.2 16V 108kW (novejsi). Pricemz motor 2.2 je jediny ktery ma rozvodovy retez a ne remen.
    Mezi 1.8 85kW a 2.2 108kW je rozdil propastny. pokud chces jezdid do 200 km/h a za malo sahni po 1.8 (obe varianty). Pokud chces jezdit dost svizne ber 2.2ku. Ja osobne bych asi volil 1.8 92kW. Jede jako 2.0 16V a je levnejsi na provoz. Co se spotreny tyka je suverene nejmensi u obou dvou 1.8ek. Prumer kolem 7litru. ty 2ky jezdej o neci vic, ale tragedie to neni. Hodne zalezi na zpusobu jizdy. V podstate od 6,5 az do 11l.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.04  12:52

    « Re: Re: Voda z výfuku

    Zdarec Mitsi,
    jakou spojitost ma voda a Kat. Me strikala voda po nastartovani z vyfuku u vsech aut, at s katem nebo bez . To kdyz kat nefunguje tak voda prestane strikat nebo se naopak protrhnou hraze_ :roll: Neber to jako invektivu, ale fakt to ma souvislost? Podle me to je neco jako kdyz v zime vlezes s brejlema do hospody a v tu ranu se ti orosej. :shock:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.04  12:37

    « Re: Edition 2000

    Ahoj RaKu, zalezi hodne na tom kde a jak se auto provozuje. Pri kratkych pojizdkach do 20km zustane v tlumici hodne vody(kondenzatu) a ta zlobi.
    Kdo jezdi hodne v zime po nasolenych cestach a pravidelne nenecha umyt podvozek je na tom taky hur. No a v neposledni rade zalezi na tom zda auto stoji v garazi nebo pred panelakem. kombinace techto faktoru udela s zivotnosti nejen vyfuku divy.
    K baterce nasledujici. Zlobila-li pri mrazech byla bud malo nabita nebo v haji. Funguje-li ted tipuju ze byla malo nabita. Jizdou v aute se moc nenabije. Zvlaste pouziva-li se auto obcas, nebo ke kratkym pojizdkam ve meste. Mas zeleny "oko" na baterce? Nechal jsi ji promerit, nabijel jsi ji?
    Zarovky jsou zarovky a praskaj, to je zivot. Opel jako vsichni vyrobci aut dodava vyrobky Tungsram, Osram, Philips, Narva a dalsi a dalsi. To je spis otazka stesti a korektnosti palubniho napeti, nic vi, nic min.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.04.04  09:21

    « Voda z výfuku

    Tak to jsi mě uklidnil, moc díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.04.04  09:05

    « Re: Voda z výfuku

    Naprosto normální projev auta se správně fungujícím katalyzátorem!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…