Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Opel Astra 1.6 8v
Nazderk Oplaci, mam dotazek mam astru F s 1.6 8v , najeto cca100tis, jezdila normalne az minuly tyden rano nenastarovala bez plynu, otacky drzely az po cca 10sec pod plynem, jinak chcipl....dalsi den jsem nastartoval normalne ale kdyz jsem hned zapnul klimu zase to chciplo...pres vikend starovala normalne a i klima fungovala bez chcipnuti......co to muze byt?? Díky všem za pomoc!! :? -
« Pro campagnola
Tak jsme byli s naším Oplíkem v servisu. Mechanici na nás koukali jako
na blázny, když jsme jim popsali náš problém s unikajícím olejem.
Změřili emise - prý hrůza. Takže prolezli motor. Zjistili, že ventily
berou víc oleje než by měly a to vinou špatných "simeringů" - přesně
nevím, jak se to píše, tak se předem omlouvám. Mluvili o špatném (ztvrdlém) těsnění u ventilů. Nerozumím tomu, jen tlumočím.
Předběžná cena opravy - 3500,- Z toho matroš jen 1200,- Je tam prý
velká pracnost. Podle odhadu mechaniků by si to teď mělo vzít tak
litr oleje na 1000 km. Jo a to že nám auto občas nechtělo jet,
bylo zrezlými předními brzdami. Dá se říci, že jsme vlastně za jízdy
stále brzdili. Brzdy nám hezky vyčistili, srovnali kotouče. Platili jsme
1000,-
Když to tak vezmu, tak to ještě není tak hrozný. Čekali jsme
něco horšího. Autíko objednáme na opravu a pak si budeme zase
zvesela vklidu jezdit. Teď musíme akorát víc hlídat ten olej.
Měj se krásně a Astrám zdar!!!!!! -
« voda z výfuku
Z výfuku mi jde voda jen při začátku jízdy, pak už ne.
A olej přítel opravdu leje tam kam má. A jak jsem psala, tak olej
v chladící kapalině není, tak by to tím těsněním být nemuselo.
Každopádně se to asi určitě dozvím zítra. Ozvu se, jak jsme dopadli.
Š. -
« Bez nadpisu
Šubik(ova) dej urcite vedet jaka bude diagnoza. Jen v tvem zajmu doufam ze ten olej lijes do nadrzky na vodu do ostrikovacu. >:D Jinak to bude ruple tesneni, nejspis pod hlavou. No tak se vypusti vodoolej, udela se vyplach motoru a chladiciho systemu da nove tesneni, naleje novy olej, nova chladici smes zaplatis 9000,- Kc a auto bude zase litat jako Aeroflot. Ja me kdysi na Omeze vadny vymenik mezi vodou a olejem. To ale na Astre tusim ani neni. Tak to tipuji na to tesnitko. Pokud ti voda abnormalne strika z vyfuku ubyva ti v expansce voda? No kazdopadne dej vedet co to je.... :roll: -
« Re: Re: Voda z výfuku
Tak jsme zkontrolovali chladící kapalinu - bez známky oleje.
Z výfuku jde skutečně jen 100% voda. Takže fakt nevíme, v čem
to vězí. Přítel ale dnes ráno doléval 1,5 litru oleje, nějakých desítek
kilometrů ujel a olej tam pořád je. Tak to snad bude dobrý. Ale
pro jistotu to necháme v servisu překontrolovat. Tak zatím!! -
« Voda z výfuku
Moc díky za radu. Oblaka namodralého, smradlavého kouře z výfuku
naštěstí nestoupá. A ty si myslíš, že by opravdu auto mohlo žrát
cca 1 litr oleje dejme tomu na 100km??? Nedokážu si to totiž
vůbec představit. Ale na tom úniku oleje do chladící kapaliny asi něco
bude. Když jsem totiž koukala, co to stříká z toho výfuku, tak
mi přišlo, že to má na vodu moc velkou hustotu. Tak uvidíme, co mi
zítra řeknou v servisu a jestli chceš, tak ti dám vědět, jak jsem dopadla.
Zatím se měj -
"-- skrytý --" 29.04.04 10:21
« Re: Voda z výfuku
Že motory zn. Opel rády a hodně žerou olej, to je všeobecně známé. Ale že až tolik, to mne opravdu překvapuje. Pokud není pod autem louže a olej nestříká z motoru (nikoli z výfuku) za jízdy, pak už mě napadají pouze dvě možnosti: v důsledku prasklého těsnění pod hlavou uniká do chladicího okruhu (zkontrolovat, zda v chlad. kapalině není olej), nebo ho totálně vyběhaný a poničený motor tolik spaluje (pak ale musí jít z výfuku za jízdy oblaka namodralého a smradlavého kouře). -
« Voda z výfuku
Ahoj, před necelým týdnem jsem psala o kapající vodě z výfuku.
Poradili jste mi, že je to zcela vpořádku. Chtěla bych se zeptat,
jestli může z výfuku kapat i olej??? Možná je to kravina, ale jediné vysvětlení na to, co se mi teď s autem děje. Každý půl den
bych totiž mohla dolévat olej.
Doleju olej a po ujetí cca 50 km je olej fuč a začne mi svítit kontrolka.
Přitom žádná kaluž pod autem nikdy nebyla, jen to cákání z výfuku.
Když jsem ale zkoumala, co je to za kapalinu, tak mi přišlo, že to olej
být nemůže - nebylo to mazlavý.
Fakt si nevím rady. Vozím si s sebou radši zásobu oleje - nerada bych
zadřela motor. Navíc po dolití oleje je auto krásně živé a po ujetí nějakého
kilometru je rádo, že vůbec jede a to je čas dolít olej. Zítra dávám auto do servisu - na základě nedostatku oleje totiž začaly cvakat ventily - prý je to zanesením nějakého váčku. Tak jsem zvědavá, co mi řeknou na ten
olej. Nemáte s tím někdo zkušenost??? Mám se psychicky připravit na
pořádný průvan v peněžence??? Je třeba možné, že by někde byla díra, kudy by to při jízdě teklo??? Předem moc děkuju za každý nápad. Jen pro doplnění: mám Opela Astru Combi 1.6 16V r.v. 1996 -
« Astra 1.7DTi
Na astre 3 mesiace starej,po 7500 km,pri rannom nastartovani svieti kontrolka mazania cca 8 sekund.Dnes uz po pol hodinovom odstaveni a nastartovani svietila cca 4 sec. V servise mi samozrejme povedali,ze je to v poriadku.Mne sa to zda pekna blbost,ze je to OK. Nevie niekto tu na fore kde je umiestneny spetny ventil,ktory po odstaveni motora nepusti olej aby stiekol dolu do olejovej vane?Vdaka za odpovede. -
« Bez nadpisu
Subiku, klid je to uplne normalni jak se tu uz psalo. Pri pridani plynu po nastartovani studeneho motoru muze doslova z usti vyfuku voda strikat a kapat. Je to kondenzat=voda. Neboj, chladici okruh ti urcite neprosakuje, jestli se obavas tohodle. Jo to se mi stalo u Dacie mnogo let tamu nazad, to byl opravdu vodotrysk :P
Mitsi - Dikec -
"-- skrytý --" 22.04.04 15:48
« Re: Re: Re: Voda z výfuku
Krátce po nastartování studeného motoru jde voda (nebo spíše vodní pára) z výfuku u každého auta - to je důsledek prostého jevu kondenzace vzdušné vlhkosti v souvislosti se změnou teploty. Jenže u auta s katalyzátorem je té vody podstatně více a jev trvá podstatně déle, jelikož voda (resp. vodní pára) je odpadním produktem chemické reakce v katalyzátoru při "zpracování výfukových plynů". Teprve až se celý výfukový systém dokonale prohřeje, přestane vodní pára kondenzovat ve výfuku na vodu a odchází společně s výfukovými plyny v podobě hůře postřehnutelné páry. Ovšem např. v zimě je tato "odpadní pára z katalyzátoru" dobře viditelná i u zcela zahřátého motoru, přičemž u aut bez katalyzátoru tomu tak ve srovnatelných podmínkách není. Čím je katalyzátor starší a čím hůře funguje (katalytická reakce v něm), tím méně vzniká páry/vody atd. atd. -
« Re: spotřeba? Pro Lubice
Lubici, ty budes hodne rychlej!!
K otazce: Jednoduse receno rozdil bude asi 1l naturalu na 100km a povinnem ruceni.
Slozite: Technicky jsou motory 1.8 a 2.0 u Gecek vrcholem nabidky, vcetne veci, ktere jsou slabsim verzim zapovezeny, t.j. zadni kotouce a TC (traction control). Motory 1.8 16v jsou bud 85kW (starsi) a 92kW(novejsi), motory 2.0 16V 100kw (starsi) a 2.2 16V 108kW (novejsi). Pricemz motor 2.2 je jediny ktery ma rozvodovy retez a ne remen.
Mezi 1.8 85kW a 2.2 108kW je rozdil propastny. pokud chces jezdid do 200 km/h a za malo sahni po 1.8 (obe varianty). Pokud chces jezdit dost svizne ber 2.2ku. Ja osobne bych asi volil 1.8 92kW. Jede jako 2.0 16V a je levnejsi na provoz. Co se spotreny tyka je suverene nejmensi u obou dvou 1.8ek. Prumer kolem 7litru. ty 2ky jezdej o neci vic, ale tragedie to neni. Hodne zalezi na zpusobu jizdy. V podstate od 6,5 az do 11l. -
« Re: Re: Voda z výfuku
Zdarec Mitsi,
jakou spojitost ma voda a Kat. Me strikala voda po nastartovani z vyfuku u vsech aut, at s katem nebo bez . To kdyz kat nefunguje tak voda prestane strikat nebo se naopak protrhnou hraze_ :roll: Neber to jako invektivu, ale fakt to ma souvislost? Podle me to je neco jako kdyz v zime vlezes s brejlema do hospody a v tu ranu se ti orosej. :shock: -
« Re: Edition 2000
Ahoj RaKu, zalezi hodne na tom kde a jak se auto provozuje. Pri kratkych pojizdkach do 20km zustane v tlumici hodne vody(kondenzatu) a ta zlobi.
Kdo jezdi hodne v zime po nasolenych cestach a pravidelne nenecha umyt podvozek je na tom taky hur. No a v neposledni rade zalezi na tom zda auto stoji v garazi nebo pred panelakem. kombinace techto faktoru udela s zivotnosti nejen vyfuku divy.
K baterce nasledujici. Zlobila-li pri mrazech byla bud malo nabita nebo v haji. Funguje-li ted tipuju ze byla malo nabita. Jizdou v aute se moc nenabije. Zvlaste pouziva-li se auto obcas, nebo ke kratkym pojizdkam ve meste. Mas zeleny "oko" na baterce? Nechal jsi ji promerit, nabijel jsi ji?
Zarovky jsou zarovky a praskaj, to je zivot. Opel jako vsichni vyrobci aut dodava vyrobky Tungsram, Osram, Philips, Narva a dalsi a dalsi. To je spis otazka stesti a korektnosti palubniho napeti, nic vi, nic min.