Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
"-- skrytý --" 17.06.04 08:33
« Re: Re: Re: Re: Re: ostřikovače+občas se jí nechce
šubíku, Mitsi to zjevně ovládá teoreticky, tj. obecně na spalovací motory, ale pokud to chceš konkrétně na Opela, tj. co ten a onen typ motoru má a nemá, doporučuju poradnu na www.opelclubrenbau.cz , kde je asi nejlepší (nejživější) česká diskuse o Opelech s několika lidma, co jim rozuměj. -
"-- skrytý --" 16.06.04 12:54
« Re: Re: Re: Re: ostřikovače+občas se jí nechce
Tak dobře! To, že motor občas jede a občas ne, je v současné éře katalyzátorů, recirkulace výfukových plynů (tzv. EGR ventilů) a dalších vymožeností (v mém podání "krávovin") způsobeno především tím, že řídící elektronika / řídící jednotka motoru (ECU) musí především zajistit "výrobu výfukových plynů určitých (jasně definovaných) parametrů" bez ohledu na výkonové a další parametry motoru, které se tak stávají vlastně druhotnými / druhořadými. Jinými slovy, ECU vůbec nezajímá, že Ty (jako řidička) v daném momentě potřebuješ především výkon, pro ní je směrodatné pouze to, zda je motor schopen za daných podmínek "vyrobit výfukové plyny určitých parametrů", ktreré jsou nutné pro efektivní práci katalyzátoru, a pokud ne, pak tomuto požadavku přizpůsobí nastavení všech hodnot, které ECU řídí (zj. předstih zážehu, množství vstřikovaného paliva - tj. bohatost směsi atd.), a to i na úkor výkonu a točivého momentu motoru. K tomu u "pečlivých" výrobců vozidel přistupuje ještě i hledisko ochrany motoru před mechanickým poškozením, zj. pak v důsledku tzv. "detonačního spalování". Ale i zde se tak děje na úkor "momentálních" výkonových parametrů motoru. Tolik úvod do teorie.
A teď zase trochu praxe ve vztahu k právě tomu Tvému vozidlu. Vzhledem k dosti zuboženému stavu jeho motoru mne napadají následující alternativy:
1/ Následkem totálně zakarbonovaných spalovacích prostorů (k tomu přispívá mj. i EGR, kterým se zanášejí i jinak "zdravé" motory) dochází k falešným zápalům (od nažhaveného karbonu namísto zapalovací svíčky) a tím i k detonačnímu spalování. Pokud tam je navíc "čidlo klepání/detonačního spalování", ECU snižuje v tyto momenty předstih zážehu a tím i výkonové parametry motoru - tj. najednou to "hůře jede". Ke stejnému efektu může dojít i v případě absence čidla klepání, poněvadž v době detonačního spalování motor výrazně ztrácí na výkonových parametrech - přitom dochází k lidově nazývanému "zvonění ventilů", byť o žádné ventily vůbec nejde! Podobný projev může mít i "totálně a permanentně podtáčený motor", obvyklý to problém žen/řidiček...
2/ Čidlo klepání (tedy pokud tam je, což já nevím) může vnímat nějaké jiné klepání v motoru - např. v důsledku velkých ventilových vůlí, vůlí na ojničních ložiscích aj. - jako detonační spalování a prostřednictvím ECU snižovat předstih zážehu - viz též bod 1.
3/ Motor čas od času ztrácí, resp. nemá dostatečnou kompresi, ECU má tudíž problémy s "výrobou odpovídajících výfukových plynů", což se opět promítá do ztráty výkonu. Příčinou je v tomto případě obvykle "vyběhaný motor" (zralý na generálku - opotřebované válce, písty, pístní kroužky), podpálené ventily/poškozená ventilová sedla v hlavě motoru (opět na generálku), problémy o ovládáním ventilů (opotřebované vačky, vahadla, ventilové pružiny atd. - opět na generálku) či propálený píst (dno pístu, častěji však díra pod některým z pístních kroužků - nutná výměna pístu či lépe všech pístů spolu s pístními kroužky).
4/ Špatně fungující EGR ventil - přepouští výfukové plyny tehdy, když nemá, zcela neuzavírá recirkulaci apod. Tady je nejlépe ho zcela vyřadit z činnosti, obzvláště u tak starého motoru.
5/ Vadná lambda sonda před katalyzátorem - nechat změřit v servisu, zda není zralá na výměnu.
6/ Problémy se zapalováním či vstřikováním - tady je nejlepší zajet do značkového servisu a projet to se zapojeným firemním testerem.
Doufám, že jsem na nic nezapoměl. Co je ovšem skutečnou příčinou problémů, to si opravdu netroufám odhadnout. Dokonce bych předpokládal, že může jít o kombinaci několika mnou popsaných faktorů. Hodně se dá poznat např. ze stavu zapalovacích svíček, při zkušební jízdě, z testu zplodin atd., ale to se takhle na dálku nedá. Tak hodně zdaru při hledání! -
« Bez nadpisu
K tem ostrikovacum: Zkus vyndat motorek, na nem je filtr (sitko), to se nekdy omota takovym šlemem. Pak to vubec nestrika. Predpoklad je, že motorek alespon bzuni. Ten motor, to muze byt spousta veci, navic kdyz ma takovou pohnutou minulost :-( Fakt nevim, asi bych byl taky bezradny. -
« Re: ostřikovače+občas se jí nechce
Pojistky jsou O.K., štrum zkusím proměřit díky.
Mám ještě jeden dotaz. Občas se nám Astra jakoby "přidusívá".
Prostě jako by se jí občas nechtělo jet. Někdy je krásně živá
i při nižších otáčkách, ale někdy sotva jede. Svíčky i filtr jsme měnili.
Nevíte někdo čím by to ještě mohlo být? V servisu mluvili snad
o "ucpaném ventilu" nebo špatné kabely, ale chtěla bych slyšet i jiný
názor. Moc díky -
"-- skrytý --" 24.05.04 10:50
« Re: Výměna simeringů?!
Díky za info! Takže to skončilo "jen" (díky bohu) poloviční generálkou. Asi jsem příliš velký skeptik, ale zase mne potěší, když se nakonec ukáže, že problém byl jen poloviční... A ta cena je naprosto super. Onoho známého mechanika si pěstujte, třeba se bude ještě hodit! -
« Výměna simeringů?!
Mitsi> Zdravím, napadlo mě, že by tě možná mohlo zajímat, jak
jsme dopadli s naší Astrou. Byl to běh na dlouhou trať, ale konečně
jsme v cíli. Tákže. Nakonec jsme skončili u našeho starého známého
neznačkového servisu. Astru jsme tam dali s tím, že nám vymění
simeringy za pouhých 2 500,- !!! Byli jsme cenou překvapeni, ale
proč ne. Ale ouha. Po chvilce telefon - "nebude to stát 2500,- ale víc,
neuvědomil jsem si, že je to 16V a je na tom víc práce" Cenu zvedl
tuším jen o 1000,-, takže pohoda. Bohužel se ale zjistilo, že
má chudinka Astra trochu víc problémů, než jen ztvrdlé simeringy.
Někdo Astru totiž pořádně zavařil. Zapečený, spečený, zatavený, utavený
bylo totiž skoro všechno. Bylo nutný přebrousit hlavu a já nevím co ještě, vyměnit kroužky u pístů, simeringy tam prý skoro nebyly. Jen jsme se
klepali, jakou na nás vysolí cenu. Nakonec nás ta sranda stála 11 000,-
včetně výměny svíček. Podle mechanika je auto ale jinak v pořádku (snad ne jen zdánlivě) a oprava se rozhodně vyplatila. Teď bychom měli mít na chvíli snad pokoj. Je mi jasný, kdybychom Astru dali do značkového servisu, tak se asi nedoplatíme. Tam by všechno rovnou vyměnili a s nějakým přebrušováním by si asi moc hlavu nelámali.
Týpek, od kterého jsme Astru kupovali nejspíš věděl, proč ji prodává,
naštěstí jsme z něj ale vytloukli 10 000,- slevu
Škoda, že se na takové chyby nedá přijít dřív. Jinak jsme s Astrou nadmíru spokojeni. Na to, že to není žádná mladice, je to pohodlný
a výkonný vůz.
Měj se hezky
Šubík -
« Re: Re: Re: Autorizované servisy
Pravdu máš už nikdy ator. servys nedavno jsem psal žemy kolysaj otáčky na astře a někdy i chcípla. Už jsem to opravyl sám a jednoduše v servyzu chtěly měnit EGR ventil ale kámoš poradil.Vyčisti klapku u doběhového moturku tak jsem odendal hadici od sání a hnedle jsem se zděsil co naní bylo bordelu a lepkavyho mazu čistil jsem asi 30 minut. Celá oprava trvala asi40 až 50 minut a hádejte kolik stála? NIC JENOM CAS A 1 DECI BENZINU a v servyzu chtely 7-8 000kč. TA do servizu NIKDY jsou to zloději.