Opel Astra 1.6 16V a jiné

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.04  08:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ostřikovače+občas se jí nechce

    Jo koukám, žes tam už svůj dotaz dala, jako "veronika", esli se nemejlim. ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.04  08:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: ostřikovače+občas se jí nechce

    šubíku, Mitsi to zjevně ovládá teoreticky, tj. obecně na spalovací motory, ale pokud to chceš konkrétně na Opela, tj. co ten a onen typ motoru má a nemá, doporučuju poradnu na www.opelclubrenbau.cz , kde je asi nejlepší (nejživější) česká diskuse o Opelech s několika lidma, co jim rozuměj.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.06.04  12:54

    « Re: Re: Re: Re: ostřikovače+občas se jí nechce

    Tak dobře! To, že motor občas jede a občas ne, je v současné éře katalyzátorů, recirkulace výfukových plynů (tzv. EGR ventilů) a dalších vymožeností (v mém podání "krávovin") způsobeno především tím, že řídící elektronika / řídící jednotka motoru (ECU) musí především zajistit "výrobu výfukových plynů určitých (jasně definovaných) parametrů" bez ohledu na výkonové a další parametry motoru, které se tak stávají vlastně druhotnými / druhořadými. Jinými slovy, ECU vůbec nezajímá, že Ty (jako řidička) v daném momentě potřebuješ především výkon, pro ní je směrodatné pouze to, zda je motor schopen za daných podmínek "vyrobit výfukové plyny určitých parametrů", ktreré jsou nutné pro efektivní práci katalyzátoru, a pokud ne, pak tomuto požadavku přizpůsobí nastavení všech hodnot, které ECU řídí (zj. předstih zážehu, množství vstřikovaného paliva - tj. bohatost směsi atd.), a to i na úkor výkonu a točivého momentu motoru. K tomu u "pečlivých" výrobců vozidel přistupuje ještě i hledisko ochrany motoru před mechanickým poškozením, zj. pak v důsledku tzv. "detonačního spalování". Ale i zde se tak děje na úkor "momentálních" výkonových parametrů motoru. Tolik úvod do teorie.
    A teď zase trochu praxe ve vztahu k právě tomu Tvému vozidlu. Vzhledem k dosti zuboženému stavu jeho motoru mne napadají následující alternativy:
    1/ Následkem totálně zakarbonovaných spalovacích prostorů (k tomu přispívá mj. i EGR, kterým se zanášejí i jinak "zdravé" motory) dochází k falešným zápalům (od nažhaveného karbonu namísto zapalovací svíčky) a tím i k detonačnímu spalování. Pokud tam je navíc "čidlo klepání/detonačního spalování", ECU snižuje v tyto momenty předstih zážehu a tím i výkonové parametry motoru - tj. najednou to "hůře jede". Ke stejnému efektu může dojít i v případě absence čidla klepání, poněvadž v době detonačního spalování motor výrazně ztrácí na výkonových parametrech - přitom dochází k lidově nazývanému "zvonění ventilů", byť o žádné ventily vůbec nejde! Podobný projev může mít i "totálně a permanentně podtáčený motor", obvyklý to problém žen/řidiček...
    2/ Čidlo klepání (tedy pokud tam je, což já nevím) může vnímat nějaké jiné klepání v motoru - např. v důsledku velkých ventilových vůlí, vůlí na ojničních ložiscích aj. - jako detonační spalování a prostřednictvím ECU snižovat předstih zážehu - viz též bod 1.
    3/ Motor čas od času ztrácí, resp. nemá dostatečnou kompresi, ECU má tudíž problémy s "výrobou odpovídajících výfukových plynů", což se opět promítá do ztráty výkonu. Příčinou je v tomto případě obvykle "vyběhaný motor" (zralý na generálku - opotřebované válce, písty, pístní kroužky), podpálené ventily/poškozená ventilová sedla v hlavě motoru (opět na generálku), problémy o ovládáním ventilů (opotřebované vačky, vahadla, ventilové pružiny atd. - opět na generálku) či propálený píst (dno pístu, častěji však díra pod některým z pístních kroužků - nutná výměna pístu či lépe všech pístů spolu s pístními kroužky).
    4/ Špatně fungující EGR ventil - přepouští výfukové plyny tehdy, když nemá, zcela neuzavírá recirkulaci apod. Tady je nejlépe ho zcela vyřadit z činnosti, obzvláště u tak starého motoru.
    5/ Vadná lambda sonda před katalyzátorem - nechat změřit v servisu, zda není zralá na výměnu.
    6/ Problémy se zapalováním či vstřikováním - tady je nejlepší zajet do značkového servisu a projet to se zapojeným firemním testerem.
    Doufám, že jsem na nic nezapoměl. Co je ovšem skutečnou příčinou problémů, to si opravdu netroufám odhadnout. Dokonce bych předpokládal, že může jít o kombinaci několika mnou popsaných faktorů. Hodně se dá poznat např. ze stavu zapalovacích svíček, při zkušební jízdě, z testu zplodin atd., ale to se takhle na dálku nedá. Tak hodně zdaru při hledání!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.04  10:02

    « Re: Re: Re: ostřikovače+občas se jí nechce

    Zdravím, dlouho jsme si nepopovídali,
    tak to na mě vybal, už se moc těším. Ale prosím po česky, áno??
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.06.04  10:00

    « Bez nadpisu

    K tem ostrikovacum: Zkus vyndat motorek, na nem je filtr (sitko), to se nekdy omota takovym šlemem. Pak to vubec nestrika. Predpoklad je, že motorek alespon bzuni. Ten motor, to muze byt spousta veci, navic kdyz ma takovou pohnutou minulost :-( Fakt nevim, asi bych byl taky bezradny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.06.04  09:43

    « Re: Re: ostřikovače+občas se jí nechce

    Takže si spolu zase popovídáme, šubíku? Ale budu to opět "malovat na černo" (tedy ohledně chodu motoru, k ostřikovačům se vyjadřovat nebudu, nemám totiž co dodat). Jsi na to připravena? Pokud ne, raději pomlčím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.04  09:07

    « Re: ostřikovače+občas se jí nechce

    Pojistky jsou O.K., štrum zkusím proměřit díky.
    Mám ještě jeden dotaz. Občas se nám Astra jakoby "přidusívá".
    Prostě jako by se jí občas nechtělo jet. Někdy je krásně živá
    i při nižších otáčkách, ale někdy sotva jede. Svíčky i filtr jsme měnili.
    Nevíte někdo čím by to ještě mohlo být? V servisu mluvili snad
    o "ucpaném ventilu" nebo špatné kabely, ale chtěla bych slyšet i jiný
    názor. Moc díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.06.04  08:59

    « ASTRA 1.6 16V

    ČAU ASTRÁCI,MÁM PROBLÉM,DOUFÁM ŽE MI PORADÍTE.NA MOJÍ ASTŘE G R.V.98 1.6 16V SE MI ZAČALO S MOTORU OZÝVAT TAKOVÉ JAKO BY HUČENÍ,PODOBNÝ ZVUKU TURBA.CHOD MOTORU,VÝKON A SPOTŘEBA JE V POŘÁDKU.DOKÁŽE MI NĚKDO PORADIT?DÍKY
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.06.04  14:22

    « ostřikovače

    možná blbé dotazy - a co pojistka?, popř. kostra?, popř. jde tam štrum? (elektrika) :shock:
    Nejprve to určitě proměř, jestli tam jde proud. Jestli né - viz. otázky nahoře, popř relé...
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.06.04  12:17

    « Ostřikovače

    Ahoj, z ničeho nic nám přestali jít ostřikovače u Astry Caravan
    r.v. 1996 Máte někdo stejnou zkušenost?? Musí to být nutně
    motůrkem? Popř. nemáte představu, kolik by mohl nový motůrek
    stát?? Moc díky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.06.04  21:30

    « Re: Astra F

    A třeba taky www.opelclubrenbau.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.04  15:00

    « Re: Astra F

    Ahoj, zkus [odkaz]. Bez zaruky. :-)
    undefined
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.06.04  12:53

    « Astra F

    Stal jsem se prednedavnem majitelem velmi slusne ojetiny Astra Caravan 1,4 16V F, neboli Classic. Nevite nekdo poradit, kde bych nasel na inetu nejakou stranku, nebo diskuzi pojednavajici o problemech a zkusenostech s tymto typem vozu ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.04  22:08

    « Re: 1.4 vs. 1.6

    V těchto objemech je znát každý koník... I kdyby však měly oba motory papírově stejný výkon, bral bych 1.6 - pro auto velikosti Astry to bude optimální objem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.06.04  08:08

    « Bez nadpisu

    2 ladisace: kup si 1.6, míň žere, víc jede... :P
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.05.04  12:39

    « 1.4 vs. 1.6

    Ahoj vsem ;-)
    planuji koupi starsi astry (2001-2) a nevim zda se rozhodnout pro motor 1.4 nebo 1.6. Jak velky rozdil mezi nimi je? Je tech 10koniku znat?
    Dik za vase nazory :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.04  10:50

    « Re: Výměna simeringů?!

    Díky za info! Takže to skončilo "jen" (díky bohu) poloviční generálkou. Asi jsem příliš velký skeptik, ale zase mne potěší, když se nakonec ukáže, že problém byl jen poloviční... A ta cena je naprosto super. Onoho známého mechanika si pěstujte, třeba se bude ještě hodit!
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.05.04  10:02

    « Výměna simeringů?!

    Mitsi> Zdravím, napadlo mě, že by tě možná mohlo zajímat, jak
    jsme dopadli s naší Astrou. Byl to běh na dlouhou trať, ale konečně
    jsme v cíli. Tákže. Nakonec jsme skončili u našeho starého známého
    neznačkového servisu. Astru jsme tam dali s tím, že nám vymění
    simeringy za pouhých 2 500,- !!! Byli jsme cenou překvapeni, ale
    proč ne. Ale ouha. Po chvilce telefon - "nebude to stát 2500,- ale víc,
    neuvědomil jsem si, že je to 16V a je na tom víc práce" Cenu zvedl
    tuším jen o 1000,-, takže pohoda. Bohužel se ale zjistilo, že
    má chudinka Astra trochu víc problémů, než jen ztvrdlé simeringy.
    Někdo Astru totiž pořádně zavařil. Zapečený, spečený, zatavený, utavený
    bylo totiž skoro všechno. Bylo nutný přebrousit hlavu a já nevím co ještě, vyměnit kroužky u pístů, simeringy tam prý skoro nebyly. Jen jsme se
    klepali, jakou na nás vysolí cenu. Nakonec nás ta sranda stála 11 000,-
    včetně výměny svíček. Podle mechanika je auto ale jinak v pořádku (snad ne jen zdánlivě) a oprava se rozhodně vyplatila. Teď bychom měli mít na chvíli snad pokoj. Je mi jasný, kdybychom Astru dali do značkového servisu, tak se asi nedoplatíme. Tam by všechno rovnou vyměnili a s nějakým přebrušováním by si asi moc hlavu nelámali.
    Týpek, od kterého jsme Astru kupovali nejspíš věděl, proč ji prodává,
    naštěstí jsme z něj ale vytloukli 10 000,- slevu
    Škoda, že se na takové chyby nedá přijít dřív. Jinak jsme s Astrou nadmíru spokojeni. Na to, že to není žádná mladice, je to pohodlný
    a výkonný vůz.
    Měj se hezky
    Šubík
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.04  20:37

    « Re: Demontaz EGR ventilu/Astra 1.6 16v

    Skus vyčistit klapku u doběhovyho moturku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.04  20:35

    « Re: Re: Re: Autorizované servisy

    Pravdu máš už nikdy ator. servys nedavno jsem psal žemy kolysaj otáčky na astře a někdy i chcípla. Už jsem to opravyl sám a jednoduše v servyzu chtěly měnit EGR ventil ale kámoš poradil.Vyčisti klapku u doběhového moturku tak jsem odendal hadici od sání a hnedle jsem se zděsil co naní bylo bordelu a lepkavyho mazu čistil jsem asi 30 minut. Celá oprava trvala asi40 až 50 minut a hádejte kolik stála? NIC JENOM CAS A 1 DECI BENZINU a v servyzu chtely 7-8 000kč. TA do servizu NIKDY jsou to zloději.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…