Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Bez nadpisu
Podobni kseftari maji tisic duvodu proc nedat na smlouvu plnou cenu. Nejvetsi duvod je odvod dane, pokud fakturu vubec prizna. Dalsi duvod je, ze v pripade opravnene reklamace mas v ruce papir na smesnou castku a to je take to jedine co z nich vymuzes. To co jsi ve skutecnosti zaplatil ti uprimne upruou!!! Mas jistotu ze to byl jen blatnik? Nedostalo ranu treba i kolo. Jsou vsechny vyrobeny ve stejnem obdobi? Ty jsi byl u te nehody kdyz se stala? Prodavajici je clovek kteryho znas? -
« Bez nadpisu
to campagnolo: fotky samozrejme nejsou, ale byl to jen odreny blatnik :-) co je ta smlouva s minimální cenou??? o tom zajeti k oplovi do servisu važně uvažuju, dobrý tip...
to thym: je to 1.8 16V v max. vybavě asi za 185kkč po slevě :-)
V pondělí se na ni jedu podívat tak uvidíme jak to dopadne... -
« Re: Re:
Nejjistejsi je zajet do Oplu a nechat to prohlednou tam pokud mozno jeste mit u toho sveho mechanika, rekl bych ze to je nejjistejsi! Potom co se tyce laku tak jeste nechat proverit puvod meri tam i lak a hend ti reknou kolikrat je ktery dil prelakovany:-)) jedna doterna otazka za kolik ti ji nabizi a v jake vybave?? -
« Re:
Rozhodne bych chtel videt fotky auta pred opravou a to ne takovy ty fotky, jako ze zepredu to bohuzel nemame, pouze zezadu a boku a navic toho dobreho. Ale byla to opravdu jen mala oprava.... to ze rameno se na svou puvodni polohu kouka z 2cm vzdalenosti pouhym okem stejne nepoznas. Co serviska je? Neni? Znam lidi co koupili auto po male rance a neopravovana cast byla pouze zadni pravy blatnik. To jaksi ale ten prodavajici nerekl. Jo a taky dobra vec je smlouva s minimalni cenou, to je taky soucasny HIT. Takovou smlouvu si muze clovek pak nechat zaramovat. Podle toho co pises se jedna o auto na kseft, tak bych k tomu taky pristupoval. -
« koupě ojeté astry
Potřebuju poradit, na co si dát pozor při koupi astry. Konkretně jde o astru G z r. 1999, cca 70tkm., dovezená z ciziny a opravená - udajně výměněn blatník a náraznik. Takže na co si dát pozor, kde hledat podezřelé sváry a jak poznat co všechno bylo opraveno? Díky L. -
"-- skrytý --" 17.06.04 16:06
« Re: Re: Re: To: Mitsi
Já si matně pamatuji, co na té diskusi psali (EGR je momentálním hitem tamějších diskusí), tak právě aby nesvítila kontrolka, tak ho prý třeba vyčistit, aby ventil volně chodil (ECU si pak myslí, že je OK) ale otvor zaslepit (pak nic nepropouští). Snad to tam najdeš. Dokonce tam někdo zahájil malosériovou výrobu těch zálepek z hliníkovýho plechu pro zájemce, kterých je myslím hodně. ;o) -
"-- skrytý --" 17.06.04 11:23
« Re: Re: Re: To: Mitsi
Stát se rozhodně nic nemůže! Ale problém je v té kontrolce. U většiny aut jiných značek totiž ECU odpojení EGR prostě ignoruje. U Opela tedy ne. Holt se budeš muset obrátit se žádostí o radu na "opelisty". Tady já prostě končím... -
« To: Mitsi
No to víš, že ti dám vědět. Moc děkuju za ten rozsáhlý výklad, aspoň víme, na co se máme zaměřit. Nicméně, včera jsme udělali pokus -
odpojili jsme onen EGR ventil a nastala změna. Astra jela najednou
jak šlak. Super akcelerace. Myslíš, že to může být nějaký náznak,
že by to opravdu mohlo být tím ventilem?? Ale tím že ho pročistíme
určitě nic nezkazíme, co říkáš?? -
"-- skrytý --" 17.06.04 08:33
« Re: Re: Re: Re: Re: ostřikovače+občas se jí nechce
šubíku, Mitsi to zjevně ovládá teoreticky, tj. obecně na spalovací motory, ale pokud to chceš konkrétně na Opela, tj. co ten a onen typ motoru má a nemá, doporučuju poradnu na www.opelclubrenbau.cz , kde je asi nejlepší (nejživější) česká diskuse o Opelech s několika lidma, co jim rozuměj. -
"-- skrytý --" 16.06.04 12:54
« Re: Re: Re: Re: ostřikovače+občas se jí nechce
Tak dobře! To, že motor občas jede a občas ne, je v současné éře katalyzátorů, recirkulace výfukových plynů (tzv. EGR ventilů) a dalších vymožeností (v mém podání "krávovin") způsobeno především tím, že řídící elektronika / řídící jednotka motoru (ECU) musí především zajistit "výrobu výfukových plynů určitých (jasně definovaných) parametrů" bez ohledu na výkonové a další parametry motoru, které se tak stávají vlastně druhotnými / druhořadými. Jinými slovy, ECU vůbec nezajímá, že Ty (jako řidička) v daném momentě potřebuješ především výkon, pro ní je směrodatné pouze to, zda je motor schopen za daných podmínek "vyrobit výfukové plyny určitých parametrů", ktreré jsou nutné pro efektivní práci katalyzátoru, a pokud ne, pak tomuto požadavku přizpůsobí nastavení všech hodnot, které ECU řídí (zj. předstih zážehu, množství vstřikovaného paliva - tj. bohatost směsi atd.), a to i na úkor výkonu a točivého momentu motoru. K tomu u "pečlivých" výrobců vozidel přistupuje ještě i hledisko ochrany motoru před mechanickým poškozením, zj. pak v důsledku tzv. "detonačního spalování". Ale i zde se tak děje na úkor "momentálních" výkonových parametrů motoru. Tolik úvod do teorie.
A teď zase trochu praxe ve vztahu k právě tomu Tvému vozidlu. Vzhledem k dosti zuboženému stavu jeho motoru mne napadají následující alternativy:
1/ Následkem totálně zakarbonovaných spalovacích prostorů (k tomu přispívá mj. i EGR, kterým se zanášejí i jinak "zdravé" motory) dochází k falešným zápalům (od nažhaveného karbonu namísto zapalovací svíčky) a tím i k detonačnímu spalování. Pokud tam je navíc "čidlo klepání/detonačního spalování", ECU snižuje v tyto momenty předstih zážehu a tím i výkonové parametry motoru - tj. najednou to "hůře jede". Ke stejnému efektu může dojít i v případě absence čidla klepání, poněvadž v době detonačního spalování motor výrazně ztrácí na výkonových parametrech - přitom dochází k lidově nazývanému "zvonění ventilů", byť o žádné ventily vůbec nejde! Podobný projev může mít i "totálně a permanentně podtáčený motor", obvyklý to problém žen/řidiček...
2/ Čidlo klepání (tedy pokud tam je, což já nevím) může vnímat nějaké jiné klepání v motoru - např. v důsledku velkých ventilových vůlí, vůlí na ojničních ložiscích aj. - jako detonační spalování a prostřednictvím ECU snižovat předstih zážehu - viz též bod 1.
3/ Motor čas od času ztrácí, resp. nemá dostatečnou kompresi, ECU má tudíž problémy s "výrobou odpovídajících výfukových plynů", což se opět promítá do ztráty výkonu. Příčinou je v tomto případě obvykle "vyběhaný motor" (zralý na generálku - opotřebované válce, písty, pístní kroužky), podpálené ventily/poškozená ventilová sedla v hlavě motoru (opět na generálku), problémy o ovládáním ventilů (opotřebované vačky, vahadla, ventilové pružiny atd. - opět na generálku) či propálený píst (dno pístu, častěji však díra pod některým z pístních kroužků - nutná výměna pístu či lépe všech pístů spolu s pístními kroužky).
4/ Špatně fungující EGR ventil - přepouští výfukové plyny tehdy, když nemá, zcela neuzavírá recirkulaci apod. Tady je nejlépe ho zcela vyřadit z činnosti, obzvláště u tak starého motoru.
5/ Vadná lambda sonda před katalyzátorem - nechat změřit v servisu, zda není zralá na výměnu.
6/ Problémy se zapalováním či vstřikováním - tady je nejlepší zajet do značkového servisu a projet to se zapojeným firemním testerem.
Doufám, že jsem na nic nezapoměl. Co je ovšem skutečnou příčinou problémů, to si opravdu netroufám odhadnout. Dokonce bych předpokládal, že může jít o kombinaci několika mnou popsaných faktorů. Hodně se dá poznat např. ze stavu zapalovacích svíček, při zkušební jízdě, z testu zplodin atd., ale to se takhle na dálku nedá. Tak hodně zdaru při hledání! -
« Bez nadpisu
K tem ostrikovacum: Zkus vyndat motorek, na nem je filtr (sitko), to se nekdy omota takovym šlemem. Pak to vubec nestrika. Predpoklad je, že motorek alespon bzuni. Ten motor, to muze byt spousta veci, navic kdyz ma takovou pohnutou minulost :-( Fakt nevim, asi bych byl taky bezradny. -
« Re: ostřikovače+občas se jí nechce
Pojistky jsou O.K., štrum zkusím proměřit díky.
Mám ještě jeden dotaz. Občas se nám Astra jakoby "přidusívá".
Prostě jako by se jí občas nechtělo jet. Někdy je krásně živá
i při nižších otáčkách, ale někdy sotva jede. Svíčky i filtr jsme měnili.
Nevíte někdo čím by to ještě mohlo být? V servisu mluvili snad
o "ucpaném ventilu" nebo špatné kabely, ale chtěla bych slyšet i jiný
názor. Moc díky