Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Bez nadpisu
Čus mechanici. Potřeboval bych oradit s Astříkem. Mam 1,6 16V r.v.98 a závadou je škubaní :-( Když jedu na volnoběh a lehce sešlápnu plyn tak auto začne příšerně škubat a nekdy se rozsvítí kontolka motoru. Mel by to byt AGR ventil ale chci se zeptat jestli je to tak než vyhodím pár tisíc. Dík moc za rady a taky poradím. -
RRAAFF1 03.11.05 06:58
« Bez nadpisu
zednar:určitě je tam už Z18XE,Z16XE ,oproti motorům X..XE mají různá vylepšení(elektronickej pedál plynu například)a ta 1,6 by měla být oproti předchůdci(X16XEL)už v pohodě,ale je to přímý nástupce.Dneska jsou do jiných modelů Oplů dávány X16XEP-Twinport,Meriva je zdá se vyjímkou. -
« Re: baterie
Baterie bezúdržbová se dobíjí běžným způsobem. To "magické oko" je jen pro rychlou kontrolu jejího stavu. Zelená - OK, červená - konec.
Olej do Astry 1,4? Pokud jezdíš na 10W40 a měníš olej běžně jednou za rok a nepatříš k těm co najezdí 50-60000 km ročně zůstaň na něm i dál. Tomuhle motoru plně vyhovuje. Naopak v případě že motor už má něco za sebou a přejdeš na olej s lepší viskozitou (řidší), múže se stát, že někde začně téct (těsnění pod vanou, gufero kliky...).
Pokud jde o dříky ventilů, pak jde nejspíš o motor Z14XE. U těch dochází často k zakarbonování a to nněkdy i u málo jetých motorů v záruce.
Motor často poškubává, někdy v malých otáčkách zhasne a rozsvěcuje se kontrolka systému motoru. Znamená to, že vodátka a gufera jsou zakarbonovaná. Vetily nejdou volně a "přimrzají", takže dochází ke špatné funkci motoru při plnění válců. Znamená to sundat hlavu, tu pak preventivně přebrousit, vyměnit těsnění hlavy, vyčistit vodítka ventilů, vyčisti a zabrousit ventily a vyměnit gufera ventilů. Nikdo ovšem nedokáže říct, jak dlouho motor poběží, než se závada bude znovu opakovat. Takové jsou motory Z14XE a Z16XE. -
« Re: motory
V Merivě je motor Z16SE. Motor poměrně spolehlivý. Častěji odchází jen ventil AGR. Tyhle motory chtějí čas od času protáhnout, nedělá jim dobře podtáčení. (jízda nízkou rychlostí např. ve městě na 5 rychlost) Zanáší se AGR a taky ventily a ventilové gufera.
Motory 1,8 jsou u Merivy bez problémů. Ten bych doporučil.
Jinak motor Z16XE používaný v Astrách je občas noční můra mechaniků a tomuhle motoru je lepší se raději vyhnout. Dost často už i v záruce dochází k zakarbonování ventilu AGR (asi 5500 Kč a později i ventilů a ventilových pouzder (oprava kolem 10000 Kč).Mnohem lepší a spolehlivější byly motory předešlé generace X16XE. Ty mají sněkteré sice vyšší spotřebu oleje, ale celkově vyšší spolehlivost. S karbonem problémy téměř nemají. Zákazník tak doplácí na ty jejich EURO3, EURO4 ... Čím novější a složitější motor tím větší potenciální problém -
« motory OPEL
čao-píšu kde se dá, abych něco zjistil.
Zajímají mě motory 1.6i a 1.8i v Merivě ( Z16XE a Z18XE). Kde by se dalo zjistit více-povedené/zmetky? Myslím tím opravdové a osobní zkušenosti s dlouhodobým provozem, ne nějaké vyčteniny odkudkoliv. Nejlépe tak od mechanika, který je opravuje :) -
« Astra 1.7DTi
Mam ASTRU s 1.7DTi motorom.Minulý týžden začala dymiť/čierny dym/ ako rozhasená AVIA.Pozoroval som to asi 3 dni a potom to prestalo.
Naftou to asi nebude,pretože to začalo dymiť asi v 1/2 nádrže a nedočapovával som. Poraďte niekto ak máte podobnú skúsenosť. Do autorizovaného servisu nemám chuť ísť,lebo tam sa tvária ako keby som si niečo vymýšľal. Auto má 1,5 roka a cca 30.000 km /ešte v záruke/. -
« Bez nadpisu
Víte někdo jak se může dobíjet originál autobaterie Opel - bezúdržbová, uzavřená, s "magickým okem"?? Jaký motorový olej nejlépe do Astry G 1,4 16V? Původní náplň 10W40. Má smysl tam dát 0W30? Setkal jste se někdo už s přidíráním dříků ventilů u tohoto motoru a to už při najetých 20 tisících km? -
« Re: otázky...
Rozvody se maji menit u motoru s oznacenim X16XE atd a s oznacenim Z16XE do r.v. 2003 v 60 000 km a po roce 2003 po 90 00 km Doporucuji
Krupani budou nejspis gumy na stabilizatoru a co se tyce radii tak co vim jina nespolupracuji s displejem a ani nejdou ovladat z volantu :( -
« Bez nadpisu
Klapka vnitrni cyrkulace je za odkladaci skrinkou spolujezdce Kdyz ji otevres tak tam jsou tri sroubky nahore a tri zespodu. Pozor pri vyndavani je tam pripojen konektor pro osvetleni. Casto tam odchazi motorek naklapeni ale jestli ti to dela jen nekdy tak je nejspis praskla hridelka na te klapce Cenu ale bohuzel nevim Muzu ale zjistit. Problem je ze tam jsou dva druhy topeni Nejlepe se to pozna podle tvaru mikrifiltru ktery je hned vedle ventilatoru topeni Nekdy se to jeste deli jestli mas klimu a tkzv. zadni topeni ,coz jsou vydechy pod sedadlama pro nohy sedicich vzadu Prace tak na dve tri hodky Cca :)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
když si tak pročítám Vaši debatu o jednotkách v Astře, tak bych si dovolil položit jeden dotaz. Na palubovce mého autíčka svítí jedna oranžová kontrolka. Navštívil jsem diagnostiku kde mně řekli, že je vadná jednotka chlazení (dole před levým kolem). Jednotku jsem sehnal druhou. Po zapojení kontrolka zhasla na dva dny a teď znovu svítí. Navíc s koupenou jednotkou se trvale sepne ventilátor chlazení. Pokud tam dám zpět starou jednotku všechno funguje, jen ta kontrolka pořád svítí.
Protože servisy ve Zlíně i ve Starém Městě vlastní stejná firma se stejnými "odborníky" :-( , kteří nabízejí jen další jednotku, rád bych nějakou radu.
Dík