Opel Astra 1.6 16V a jiné
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
IJK 29.04.07 19:37
« Re: Opel Astra Caravan 1,6 16v (74 Kw), Kombi
1.6/8V (55kW, později po zpřísnění emisí 52kW, poslední verze opět 55kW) byly jedny z nejlepších motorů od Opla. Z objemu nevelký výkon, ale úžasná spolehlivost a životnost, slušná spotřeba. Výjimečně byly problémy s krokovými motorky na volnoběh (zpravidla stačilo vyčistit). -
"-- skrytý --" 23.04.07 11:31
« Opel Astra Caravan 1,6 16v (74 Kw), Kombi
Ahojte. Neviem, ci aj toto sem patri (zial neprisiel som ako v tomto vynovenom fore zalozit novu temu), ale: Znamy ma zaujem kupit schopne auto v priaznivej cene s dobrou uzitkovou hodnotou. Z ponuky mu vychadza dobre hore spominany model, cena do 120 tisic SK, rok vyroby 1996 - 1998. Ma niekto skusenosti s tymto autom, s tymto motorom a popripade s jeho neduhmi, s ktorymi musi clovek pri kupe ratat? Ako su na tom naftove motory z tych rokov? Najazd ponukanych ojazdenych vozidiel za tu cenu sa hybe od 150 tisic do 180 tisic. On planuje rocny najazd cca 15 tisic rocne. Auto by malo mat perspektivu este aspon 100 tisic km pri pravidelnej udrzbe. Vdaka za kazdy nazor / radu. -
« AGR pro Vlas M.
Když oev?eš motor a koukáš na plst. kryt tak pod jeho pravým horním rohem je válcová sou?ástka a naho?e má konekrot to je AGR. zajel bych ale do servisu opel a nechal ud?lat test ak?ního ?lenu AGR a na?tení chyb z jednotky motoru, m?že to totiž být i zapalovací modul. Vým?nu obou ale zvládneš ur?it? sám! -
IJK 26.01.07 17:05
« Re: Jednotka chlazení Opel Astra 1,6 16V
Na www.opelastra.cz si stáhni schema zapojení a podle n?j m?žeš zkontrolovat. Tipoval bych problém v kabeláži, zoxidovaný kontakt apod.
Co se tý?e chlazení, poušt?ní sahary apod., je to obvodov? velmi jednoduchý, 1.6ka (na rozdíl od diesel?) má jen jednorychlostní ventilátor, jeho relátko je v ?erné krabi?ce p?ed p?epážkou motorového prostoru. -
« Jednotka chlazení Opel Astra 1,6 16V
Zdravím Tě Mitsi,
když si tak pročítám Vaši debatu o jednotkách v Astře, tak bych si dovolil položit jeden dotaz. Na palubovce mého autíčka svítí jedna oranžová kontrolka. Navštívil jsem diagnostiku kde mně řekli, že je vadná jednotka chlazení (dole před levým kolem). Jednotku jsem sehnal druhou. Po zapojení kontrolka zhasla na dva dny a teď znovu svítí. Navíc s koupenou jednotkou se trvale sepne ventilátor chlazení. Pokud tam dám zpět starou jednotku všechno funguje, jen ta kontrolka pořád svítí.
Protože servisy ve Zlíně i ve Starém Městě vlastní stejná firma se stejnými "odborníky" :-( , kteří nabízejí jen další jednotku, rád bych nějakou radu.
Dík -
« Bez nadpisu
Čus mechanici. Potřeboval bych oradit s Astříkem. Mam 1,6 16V r.v.98 a závadou je škubaní :-( Když jedu na volnoběh a lehce sešlápnu plyn tak auto začne příšerně škubat a nekdy se rozsvítí kontolka motoru. Mel by to byt AGR ventil ale chci se zeptat jestli je to tak než vyhodím pár tisíc. Dík moc za rady a taky poradím. -
RRAAFF1 03.11.05 06:58
« Bez nadpisu
zednar:určitě je tam už Z18XE,Z16XE ,oproti motorům X..XE mají různá vylepšení(elektronickej pedál plynu například)a ta 1,6 by měla být oproti předchůdci(X16XEL)už v pohodě,ale je to přímý nástupce.Dneska jsou do jiných modelů Oplů dávány X16XEP-Twinport,Meriva je zdá se vyjímkou. -
« Re: baterie
Baterie bezúdržbová se dobíjí běžným způsobem. To "magické oko" je jen pro rychlou kontrolu jejího stavu. Zelená - OK, červená - konec.
Olej do Astry 1,4? Pokud jezdíš na 10W40 a měníš olej běžně jednou za rok a nepatříš k těm co najezdí 50-60000 km ročně zůstaň na něm i dál. Tomuhle motoru plně vyhovuje. Naopak v případě že motor už má něco za sebou a přejdeš na olej s lepší viskozitou (řidší), múže se stát, že někde začně téct (těsnění pod vanou, gufero kliky...).
Pokud jde o dříky ventilů, pak jde nejspíš o motor Z14XE. U těch dochází často k zakarbonování a to nněkdy i u málo jetých motorů v záruce.
Motor často poškubává, někdy v malých otáčkách zhasne a rozsvěcuje se kontrolka systému motoru. Znamená to, že vodátka a gufera jsou zakarbonovaná. Vetily nejdou volně a "přimrzají", takže dochází ke špatné funkci motoru při plnění válců. Znamená to sundat hlavu, tu pak preventivně přebrousit, vyměnit těsnění hlavy, vyčistit vodítka ventilů, vyčisti a zabrousit ventily a vyměnit gufera ventilů. Nikdo ovšem nedokáže říct, jak dlouho motor poběží, než se závada bude znovu opakovat. Takové jsou motory Z14XE a Z16XE.
Scháním diagnostiku na Opla.Muže mi někdo poradit jestli se dá někde na netu sehnat.Nebo aspoň název softvéru. ;-\