Automechanici a doporučení.
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Re: Jak to je? To AUTODOCTOR
Diky....ted jsem nasel papir s tlakama v motoru a ty jsou uvadeny 9.5-13.0 Takze kudy mi ta mrcha zere olej a kouri?
Zkusim ted s vymenou oleje povolit krouzky petrolejem a jeste jednou zmerit tlaky.
Jeste jedna vec....pokud by byla netesna voditka ventilu....a chtel bych je menit, muzu to udelat tak, ze nastavim pist do HU, sundam pruziny a necham ventily sednout na pist. Pak bych mohl gumove krouzky celkem bez problemu sundat a vymenit?
Diky Ondra. -
« Re: Jak to je? To AUTODOCTOR
Moje babička vrtala sklo za použití Ricínového oleje nevím jestli jsem to napsal správně. Vrtala obyčejným vrtákem na dřevo, který před tím namočila do oleje. U autoskla musíš vrtat vnitřní sklo zvlášť a vnější taky zvlášť. Vnitřní folii pak musíš vyříznout. Pokud by jsi vrtal z jedné strany, mohla by se ti folie namotat a okno prasknout. Bohužel ale neznám profesionály, kteří by se tímto zabývali. Čaj Doc. -
« Re: Jak to je? To AUTODOCTOR
Diky za natuknuti.......motor kouri temer trvale, a po akceleraci. Tlaky jsem zmeril, patrne na oleji a je zajimave, ze jsou 9,5 - 10 - 10,5 - 11 ;o)
Takze asi opravdu krouzky + olej po bloku motoru z pod hlavy.
Za sucha nevim jak se dela. Jsem opravar samouk z donuceni.
Jeste jeden napad...co kdyz s nynejsi vymenou oleje proplachnu motor takovym uzasnym ;) sajrajtem. Mel jsem v nem ted na 15000km polosyntetiku a pred tim nevim co v nem bylo.
Nevaril jsem, ale teplotu jsem mel parkrat na horni hranici, takze si myslim, jestli treba krouzky nejsou zapecene a nepomohlo by to.
Diky za radu Ondrej. -
« Re: záhada otáček
Problém se, bohužel, vyskytuje pravidelně. Brzdu při tom nesešlapuji. Dotazoval jsem se na toto i přímo ve Škodovce. Dle jistého jejich konstruktéra byl od určité doby přidán na spojkový pedál snímač polohy. Ten má sdělit řídicí jednotce, že dojde k přeřazení a ne k brždění motorem. Vlastní uvolnění plynového pedálu prý řídicí jednotka chápe jako brždění motorem a proto přidá krapet otáčky, aby bylo brždění plynulé. Dostane-li zároveň info o sešlápnuté spojce, otáčky nezvýší.
V případě, že je tomu skutečně tak, bych asi měl nějak (ale jak) zjistit, jestli i ten můj bobánek má toto čidlo a je-li funkční. Ale nevím, nevím... -
« Re: Jak to je?
Já bych postupoval následovně: změřil bych tlaky na sucho a poté na olej. Pokud se tlaky zvýší po zalití válců olejem cca 1/4 deci motorového oleje, tak se jedná o kroužky. Nezměníli si tlaky nebo změní, ale nevýrazně, tak se jedná o ventily.
Pokud propouštějí olej těsnítka ventilů, lze to odhalit při startování. Po lehce razantnější jízdě odstavým vozidlo a nechám stát do druhého dne. Pokud při startu jde z výfuku modro šedý dým ale krádce, tak se jedná o proteklý olej kolem ventilů do spalovacího prostoru. Kdyby se jednolo o kroužky, tak bude motor kouřit trvale nebo při akceleraci. Těsnící kroužky ventilů, lze u mnoha typů motorů měnit bez sundání hlavy. Doctor. -
« Re: záhada otáček
Zaptal bych se ještě na jednu věc? Projevuje se tato závada trvale, nebo se jedná o závadu nepravidelnou. Pokud je nepravidelná, zkuste vypozorovat, zda při projevení závady, nemáte sešlápnutý brzdový pedál. Mohlo by se jednat o poškozený posilovač brzd, který může zavinit falešné přisávání vzduchu a to jen při sešlápnutém pedálu brzdy. Doctor. -
« Re: Jak to je?
Takovej podpálenej nebo upálenej ventil dělá pěkněj kravál - cvak, cvak, cvak - a to docela dost hlasitě. Jen to vypadá, že máš horší ňáký těsnění, když ti z toho hrčí olej. Jesltiže se ti za provozu nadměrně zaolejovává některá svíčka, která ještě posléze přestane pálit, tak to vypadá na netěsnost na pístních kroužcích nebo na vodítkách a gumových těsněních na ventilech.... -
« záhada otáček
Dobrý den,
obracím se na veřejnost s prosbou o radu při řešení následujícího problému, kterým mě trápí octavia 1,8 S (r. v. 5/1997):
Při řazení se běžně postupuje tak, že uvolním spojkový pedál a skoro zároveň sešlápnu spojku a následně zařadím požadovaný rychlostní stupeň.
Když toto provedu u té mé potvory, tak se zvýší otáčky o cca 500 ještě před vlastním přeřazením. Důsledkem je po přeřazení škubnutí auta (otáčky motoru jsou vyšší než u kol).
Takže toto řeším tak, že nejdříve uvolním plynový pedál, počkám, až se otáčky srovnají (vlastně brzdím motorem cca 1 s), poté sešlápnu spojku a přeřadím.
Umí mi někdo poradit s odstraněním popsaného problému?
V autorizovaném servisu mi vyčistili škrticí klapku, prý by to mohlo pomoci (ani se o tom nepřesvědčili), zaplatil jsem 760 Kč a výsledkem je tato prosba...
Budu vděčný za každou radu či pomoc. -
« Jak to je?
Mam nasledujici problem:
Moje CRXko z 85, jemne cca po 2-3 sekundach poprdlava do vyfuku. Spalovani je v jednom valci asi dost mizerne..zacazena svicka.
Olej basti celkem zdatne, foukani z pod vicka oleje je sice ne tragicke, ale je tam.
Po bloku motoru je dost oleje, dilem kolem rozdelovace, ale zbytek tece pravdepod. pod hlavou.
Pri vysokych otackach citim v kabine spaliny.
Muj odhad je na spatne tesneni pod kebuli, nedejboze jeste na podpaleny ventily.
Jak hodne se mylim....ja vim, az to sundam, tak to zjistim.
Nejsem odbornik, ale zaclo mne to bavit.
Diky Ondras
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!